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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > メインベアリングの意味・解説 > メインベアリングに関連した英語例文

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メインベアリングを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 24



例文

メインベアリング構造例文帳に追加

MAIN BEARING STRUCTURE - 特許庁

メインベアリング取付構造例文帳に追加

MAIN BEARING MOUNTING STRUCTURE - 特許庁

これにより、クランクシャフトが受ける径方向の力をリブ壁63によって受け止めることが可能となり、メインベアリングケース7の剛性向上が図られ、メインベアリングケース7の歪みやバタつきを防止できる。例文帳に追加

Thereby, force received by the crankshaft in its diameter direction can be received by the rib wall 63, rigidity of the main bearing case 7 is enhanced, and the main bearing case can be prevented from warping and flapping. - 特許庁

この発明は、クランク軸とメインベアリングとの間にオイルを安定的に保持し、潤滑性能や始動性を向上させることを目的とする。例文帳に追加

To stably carry an oil between a crank shaft and a main bearing to improve lubrication performance and startability. - 特許庁

例文

メインベアリングキャップ部及びその固定部品の構造を簡素化し、軽量化、コンパクト化等を図ったV型内燃機関の提供。例文帳に追加

To provide a light weight compact V-type internal combustion engine by simplifying a main bearing cap part and a structure of a fixing part thereof. - 特許庁


例文

シリンダブロック21のバルクヘッド22にメインベアリングキャップ24が固定され、両者間にクランクシャフト用軸受孔25が構成される。例文帳に追加

A main bearing cap 24 is fixed to a bulkhead 22 of a cylinder block 21, and a bearing hole 25 for a crankshaft is formed between them. - 特許庁

ベアリングレール3に対して摺動可能に、かつ移動体側に配設するベアリングブロック4を、主に負荷を支持するようにした複数のメインベアリングブロック4Aと、メインベアリングブロック4Aの破損など異常発生時にのみ負荷を支持するようにしたサブベアリングブロック4Bとより構成する。例文帳に追加

The bearing block 4 is arranged on the side of a moving body slidably on a bearing rail 3, and composed of a plurality of main bearing blocks 4A each mainly supporting a load, and a sub bearing block 4B for supporting the load only when a trouble occurs such as the breakage of the main bearing block 4A. - 特許庁

このとき、ガスケットに近いラダーフレーム締結ボルト3と、クランク軸のメインベアリングに近いキャップボルト4とのうち、ラダーフレーム締結ボルト3から先に所定のトルクで締め付け、続いてキャップボルト4を締め付ける。例文帳に追加

A ladder frame fastening bolt 3 close to the gasket is fastened with a predetermined torque first, and then a cap bolt 4 close to a main bearing of the crankshaft is fastened. - 特許庁

リップシール34よりも後端側に設けられたメインベアリング7aと、位置決め突条51よりも先端側に設けられたサブベアリング7bとによってシャフト6を回動可能に支持させる。例文帳に追加

The shaft 6 is rotatably supported by a main bearing 7a arranged on the rear end side more than the lip seal 34, and a sub-bearing 7b arranged on the tip side more than the positioning projection strip 51. - 特許庁

例文

メインベアリング、コンロッドベアリングに対して無駄に多くの潤滑油を流すことなく、潤滑油ポンプを無駄に多く回す必要がなく、結果として燃費をよくすることができるディーゼル機関の軸受を提供する。例文帳に追加

To provide a bearing for a diesel engine for avoiding the flow of much useless lubricating oil to a main bearing and a connection rod bearing and eliminating the need for many useless turns of a lubricating oil pump, resulting in reduced fuel cost. - 特許庁

例文

生産効率を低下させずに電動機のメインベアリング外径をロータ外径よりも小さくし、かつロータを早い段階で主軸に取り付け可能にして焼嵌め工程における作業性を向上させる。例文帳に追加

To set an outside diameter of a main bearing of an electric motor smaller than an outside diameter of a rotor without reducing production efficiency, and enable mounting of the rotor to a spindle at an early stage to improve work efficiency in a shrink fitting process. - 特許庁

メインベアリング5に対する荷重の低い側の内径を荷重の高い側の内径より小さく形成し、コンロッドベアリング2に対する荷重の低い側の内径を荷重の高い側の内径より小さく形成した。例文帳に追加

The inner diameter of the main bearing 5 at its low-load side is smaller than the inner diameter at its high-load side, and the inner diameter of the connection rod bearing 2 at its low-load side is smaller than the inner diameter at its high-load side. - 特許庁

メインベアリングキャップ24にコントロールシャフトベアリングキャップ26が固定され、両者間にコントロールシャフト用軸受孔27が構成される。例文帳に追加

A control shaft bearing cap 26 is fixed to the main bearing cap 24, and a bearing hole 27 for a control shaft is formed between them. - 特許庁

コントロールシャフトの中心O2がクランクシャフトの中心O1の直下から一方にオフセットしているので、これに対応して、メインベアリングキャップ23とバルクヘッド22との接合面35が傾斜している。例文帳に追加

Since the center O2 of the control shaft is offset with respect to one side from a position immediately below the center O1 of the crankshaft, an interface 35 between the main bearing cap 23 and the bulkhead 22 is inclined correspondingly. - 特許庁

コントロールシャフトを具備した複リンク式ピストン−クランク機構において、メインベアリングキャップ24の大型化を回避するとともに、クランクシャフト用軸受孔25に近い位置でボルト締結できるようにする。例文帳に追加

To avoid an increase of the dimension of a main bearing cap 24, and to fasten the main bearing cap with a bolt at a position near a bearing hole 25 for a crankshaft, in a double link type piston-crank mechanism including a control shaft. - 特許庁

ジャーナル部20とメインベアリング22との摺動面には、潤滑油通路30及び油孔40を介してオイルを供給し、このオイルをオイル保持機構42により保持する。例文帳に追加

The oil is supplied to a sliding surface between the journal 20 and the main bearing 22 through a lubricating oil passage 30 and an oil hole 40, and the oil is kept by an oil carrying mechanism 42. - 特許庁

複数の圧縮部を備えた多気筒圧縮機において、メインベアリングプレート11の内側段部の高さTを従来の高さよりも大きく形成し、その高さTにほぼ合致する高さの主軸受け部12Aを取り付ける。例文帳に追加

In the multicylinder compressor provided with a plurality of compression parts, the height T of an inner step part of a main bearing plate 11 is formed higher than conventional height, and a main bearing part 12A with a height almost coinciding with the height T is mounted. - 特許庁

オイル保持機構42は、油孔40の軸方向両側でメインベアリング22の内周面に設けた環状凸部44と、ジャーナル部20の外周面に設けた環状凹部46とを備える。例文帳に追加

The oil carrying mechanism 42 includes an annular protrusion 44 provided on an inner peripheral surface of the main bearing 22 on both axial sides of the oil hole 40 and an annular recess 46 provided on an outer peripheral surface of the journal 20. - 特許庁

ヘリカルコンプレッサ11は密閉ケース16内にメインベアリング24およびサブベアリング25を備えたヘリカルブレード式の圧縮機構19が収容される。例文帳に追加

A helical blade type compression mechanism 19 which is equipped with a main bearing 24 and a sub bearing 25 is put in the sealed case 16 of a helical compressor 11. - 特許庁

この圧縮機構13はメインベアリング20とサブベアリング21とを備える一方、シリンダ23と、シリンダ23内に偏心して収容されたローラ24と、このローラ24とシリンダ23との間に介装されたヘリカルブレード25とから構成される。例文帳に追加

The compression mechanism 13 is equipped with a main bearing 20 and a sub bearing 21, meanwhile consists of a cylinder 23, the roller 24 which is eccentrically put in the cylinder 23 and a helical blade 25 put between the roller 24 and the cylinder 23. - 特許庁

シリンダブロック10のバルクヘッド部18と、このバルクヘッド部18のキャップ取付面12aに取り付けられるメインベアリングキャップ部13とによって、クランクシャフト1と、少なくとも一方のコントロールシャフト5Rと、を回転可能に狭持する。例文帳に追加

A crankshaft 1 and at least one control shaft 5R are rotatably gripped by a bulkhead part 18 of a cylinder block 10 and a main bearing cap part 13 attached on a cap attachment surface 12a of the bulkhead part 18. - 特許庁

クランク軸の一端に一体的に取付られたACGロータと、これに対向してクランクケースに一体的に取付られたACGステータとを有する内燃機関の、ACGステータの取付構造において、ACGステータとメインベアリングとの距離を短縮するACGステータの取付構造を提案し、内燃機関の幅を狭くする。例文帳に追加

To provide a mounting structure of ACG stator capable of shortening the distance from the ACG stator to a main bearing and narrowing the width of an internal-combustion engine. - 特許庁

クランクシャフトを支持するベアリングを保持するベアリング保持部61と、クランクケースと接合されるクランクケース取付部62とを有するメインベアリングケース7において、クランクケース側に配される面に、ベアリング保持部61とクランクケース取付部62との間をつなぐ壁状のリブ壁63を形成する。例文帳に追加

In the main bearing case 7 having a bearing holding part 61 to hold a bearing to support a crankshaft, and a crank case mounting part 62 to be bonded to a crank case, a wall shaped rib wall 63 to connect between the bearing holding part 61 and the crank case mounting part 62 is formed. - 特許庁

例文

中速4サイクルディーゼルエンジン用の組み立て式クランクシャフトに関して、所定の数のストロークピストンを任意の長さで簡単かつ低コストで製造することができるとともにメインベアリングジャーナルおよびコンロッドベアリングジャーナルの加算した直径の合計に対するピストンストロークsの比が<1のストローク半径を実現する。例文帳に追加

To simply and inexpensively manufacture a predetermined number of stroke pistons at an arbitrary length, and to achieve a stroke radius where a ratio of a piston stroke (s) to the total obtained by adding the diameter of a main bearing journal and that of a connection rod bearing journal is not greater than 1, in relation to an assembly type crank shaft for a medium-speed four-cycle diesel engine. - 特許庁

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