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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 残留コーナリングフォースに関連した英語例文

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残留コーナリングフォースの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 24



例文

空気入りタイヤの残留コーナリングフォース評価方法例文帳に追加

METHOD OF EVALUATING RESIDUAL CORNERING FORCE OF PNEUMATIC TIRE - 特許庁

残留コーナリングフォース残留セルフアライニングトルクを簡便に予測する。例文帳に追加

To simply predict a residual cornering force and a residual self- aligning torque. - 特許庁

偏摩耗を抑制しつつ、プライステア残留コーナリングフォースを発生させるタイヤの提供。例文帳に追加

To provide a tire for generating a ply steer residual cornering force while restraining uneven wear. - 特許庁

タイヤを試作することなく、タイヤの残留コーナリングフォースを予測する手法を提供する。例文帳に追加

To provide a method of predicting a residual cornering force of a tire without the need to prototype the tire. - 特許庁

例文

残留コーナリングフォースを大きく確保しつつ偏摩耗の発生を防止する。例文帳に追加

To prevent eccentric abrasion while securing a large residue corner ring force. - 特許庁


例文

この際、タイヤモデルのスリップ角度をステップごとに変化させていき、各ステップごとのコーナリングフォースとセルフアライニングトルクとを取得し、取得したコーナリングフォースとセルフアライニングトルクに基づいて、セルフアライニングトルクがゼロのときのスリップ角に対応するコーナリングフォース残留コーナリングフォースとして算出する。例文帳に追加

In this occasion, the slip angle of the tire model is varied for every step, and a cornering force and self-aligning torque for every torque are acquired, and the cornering force corresponding to the slip angle when the self-aligning torque is zero is calculated as the residual cornering force based on the acquired cornering force and the self-aligning torque. - 特許庁

可動テーブル2上を転動するタイヤWからセルフアライニングトルクとコーナリングフォースとを測定し、この測定結果に基づいて残留コーナリングフォースを算出する。例文帳に追加

Self-aligning torque and cornering force are measured from the tire W rolling on the movable table 2, and based on the results of the measurement, the residual cornering force is calculated. - 特許庁

残留コーナリングフォース残留セルフアライニングトルク等のタイヤの特性を簡便に測定する。例文帳に追加

To simply measure tire characteristic such as a residual cornering force and a residual self-aligning torque. - 特許庁

タイヤの残留コーナリングフォースの予測方法、タイヤの残留セルフアライニングトルクの予測方法、及びタイヤの測定装置例文帳に追加

PREDICTION METHOD OF RESIDUAL CORNERING FORCE OF TIRE, PREDICTION METHOD OF RESIDUAL SELF-ALIGNING TORQUE OF TIRE, AND MEASURING DEVICE FOR TIRE - 特許庁

例文

両方の計測値をコンピュータで処理し、残留コーナリングフォース及び残留セルフアライニングトルクを演算する。例文帳に追加

Both measured values are processed by a computer, to thereby operate the residual cornering force and the residual self-aligning torque. - 特許庁

例文

スチールコード19のプライステアにより空気入りラジアルタイヤ10に残留コーナリングフォースを発生させることができる。例文帳に追加

Residual cornering force can be produced in this pneumatic radial tire 10 by the ply-stairs of the steel cords 19. - 特許庁

軽量化を図ると共に、所定の残留コーナリングフォースを確保できる空気入りラジアルタイヤを提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a pneumatic radial tire capable of securing designated residual cornering force while intending for lightening its weight. - 特許庁

軽量化を図ると共に、所定の残留コーナリングフォースを確保できる空気入りラジアルタイヤを提供すること。例文帳に追加

To provide a pneumatic radial tire capable of lightening its weight and securing designated residual cornering force. - 特許庁

空気入りタイヤの必要な方向の残留コーナリングフォースを増大させ、車両の横流れを抑制して直進走行性を向上させる。例文帳に追加

To restrain a drift of a vehicle and improve a linear traveling property by increasing a residual cornering force in a required direction of a pneumatic tire. - 特許庁

軽量化を図ると共に、所定の残留コーナリングフォースを確保できる空気入りラジアルタイヤを提供すること。例文帳に追加

To provide a pneumatic radial tire capable of securing designated residual cornering force while lightening its weight. - 特許庁

次いで、予め測定された4つのタイヤの残留コーナリングフォースを用い、残留コーナリングフォースの合力がRCF目標値設定工程により設定された目標値に最も近い値となる2つのタイヤを選出して、前輪側の各車輪取付部に配置する前輪側タイヤ配置工程(STEP7)を行う。例文帳に追加

Then, a front-wheel-side tire arrangement step wherein, using the residual cornering forces of four tires measured beforehand, two tires of which the resultant of the residual cornering forces reach a value nearest to the target value set by the RCF target value setting step are selected and arranged respectively in the wheel mounting parts on the front wheel side (STEP 7), is performed. - 特許庁

したがって、タイヤ軽量化を図るために、最外層に周方向ベルト層を配設した空気入りラジアルタイヤでも、所定の残留コーナリングフォースを確保することができる。例文帳に追加

Accordingly, a designated residual cornering force can be secured even with a pneumatic radial tire having the circumferential belt layer placed on the furthest outside layer, in order to lighten the tire and therefore, residual cornering force is produced. - 特許庁

タイヤを複数の要素に分割してメッシュ化したタイヤモデルを使用して有限要素法による解析により残留コーナリングフォースを算出する。例文帳に追加

A tire is divided into a plurality of elements and a residual cornering force is calculated by an analysis based on a finite element method using a meshed tire model. - 特許庁

極めて短時間に精度の高い測定が行えるだけでなく比較的小さなスペースで効率良く測定を行うことができるタイヤの残留コーナリングフォースの測定方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method of measuring residual cornering force of a tire, capable of performing high-accuracy measurement in a very short time, and also efficient measurement in a relatively small space. - 特許庁

トレッドパターンに頼らずに、ベルト層などの内部構造のみによって必要十分なプライステア残留コーナリングフォースを発生する空気入りタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic tire for generating a necessary and sufficient ply-steer residual cornering force by an inner structure such as a belt layer without relying on a tread pattern. - 特許庁

トレッドパターンに頼らずに、ベルト層などの内部構造のみによって必要十分なプライステア残留コーナリングフォースを発生する空気入りタイヤの提供を目的とする。例文帳に追加

To provide a pneumatic tire capable of generating a necessary and sufficient ply-steer residual cornering force only by an internal structure such as a belt layer without depending on a tread pattern. - 特許庁

ニューマチックトレールの平均値、測定されたプライステア、及び測定されたプライステアモーメントをコンピュータで演算することにより、残留コーナリングフォース及び残留セルフアライニングトルクを簡単に求めることができる。例文帳に追加

The residual cornering force and the residual self- aligning torque can be simply determined by operating the mean value of the pneumatic trails, the measured ply steer and the measured ply steer moment by a computer. - 特許庁

周方向ベルト層20Bは、タイヤ幅方向において赤道面CLから左端までの距離L2が右端までの距離R2よりも大きい、すなわち、左右非対称に配設されているため、タイヤの剛性が赤道面を挟んで左右非対称となり、残留コーナリングフォースを発生させる。例文帳に追加

In the circumferential belt layer 218, a distance L2 from an equatorial plane CL to its left end in the width direction of the tire is larger than a distance R2 to its right end, that is, since it is asymmetrically disposed right and left, rigidity of the tire gets asymmetrical right and left while sandwiching the equatorial plane, and therefore, residual force is produced. - 特許庁

例文

このような空気入りタイヤは、キャップ部に連なる一対のレイヤ部の折り返し方向と、折り返されて配設される一対のレイヤ部の幅がキャップ部の幅とを異ならせることにより、一対のレイヤ部の折り返しによる折り返し幅の差に起因する十分なプライステア残留コーナリングフォースを発生させることができる。例文帳に追加

The pneumatic tire of this type can generate the sufficient ply-steer residual cornering force attributable to a difference in a fold-back width by folding back a pair of layers by differentiating the folding-back direction of the pair of layers continuous to the cap and widths of the pair of folded-back layers from the width of the cap. - 特許庁

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