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燃料噴射技術の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 73



例文

燃料噴射弁において、燃料噴射量の安定化を図る上で有効な技術を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection valve offering effective technology for stabilizing a fuel injection amount. - 特許庁

内燃機関の燃料噴射制御装置において、パイロット噴射による燃料の着火時期を容易に検出することができる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique for easily detecting ignition timing of fuel by pilot injection, in a fuel injection control device for an internal combustion engine. - 特許庁

より簡単な構成によって、燃料噴射弁の噴射孔付近への燃料の付着及びデポジットの堆積を抑制できる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique to suppress adhesion of oil and accumulation of deposits to the vicinity of the injection hole of a fuel injection valve by a simpler structure. - 特許庁

内燃機関の噴射孔から燃料噴射する燃料噴射弁において、噴射孔近傍における燃料凝集の発生を防止するのに有効な技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology effective for preventing fuel condensation at a part near an injection hole in a fuel injection valve injecting fuel from the injection hole of an internal combustion engine. - 特許庁

例文

本発明は、内燃機関のシリンダ内に直接燃料噴射して予混合気を形成せしめる燃料噴射弁を備えた内燃機関の燃料噴射装置において、燃料噴射弁から噴射された燃料が吸気と均質に混合し易くなる技術の提供を課題とする。例文帳に追加

To provide a technology for homogeneously and easily mixing fuel injected from a fuel injection valve with intake air, in a fuel injector of an internal combustion engine having a fuel injection valve for forming premixed gas by directly injecting the fuel into a cylinder of the internal combustion engine. - 特許庁


例文

コモンレール式燃料噴射システムにおいて、燃料噴射に起因してコモンレール内に生じる圧力の変化より、燃料噴射時期をより簡単な手法で且つ精度良く算出し、燃料噴射時期又は燃料噴射期間をより精度良く制御できる技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology capable of calculating fuel injection timing by a simpler technique and with high accuracy from a change of pressure caused in a common rail due to fuel injection and controlling the fuel injection timing or a fuel injection period with high accuracy in a common rail type fuel injection system. - 特許庁

粉末金属技術を利用する燃料噴射器固定具の形成法を提供する。例文帳に追加

To provide a method of forming a fuel injector clamp utilizing powder metal techniques. - 特許庁

液化燃料噴射に用いられる燃料噴射弁において、噴口開閉部のシール性を維持しつつ燃料噴射量の安定化を図る上で有効な技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology effective to stabilize fuel injection quantity while maintaining sealing performance of injection hole open close part in a fuel injection valve used for injection of liquefied fuel. - 特許庁

高い信頼性を示すと共に、既知技術噴射システムの諸欠点を排除して、特性を最適化し、ポンプ及び燃料噴射器間の燃料の蓄積体積を最小にまで低減可能な燃料噴射システムを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection system having high reliability and property optimized by eliminating defects of a prior-art injection system for minimizing the accumulated volume of fuel between a pump and a fuel injector. - 特許庁

例文

本発明は、気筒内へ直接燃料噴射可能な燃料噴射弁を備えた内燃機関の燃料噴射制御システムにおいて、燃焼騒音の増加を抑制しつつ潤滑油の希釈を抑制可能な技術の提供を課題とする。例文帳に追加

To provide a technology of a fuel injection control system for an internal combustion engine with a fuel injection valve that directly injects fuel into a cylinder, and that controls dilution of lubricant while preventing increase in combustion noise. - 特許庁

例文

高い信頼性及び限定的なコストの燃料噴射システムを提供し、既知の技術に従った噴射システムの欠点を解消する。例文帳に追加

To provide a fuel injection system of high reliability and limited cost while removing defects in the injection system of the known technique. - 特許庁

高い信頼性及び限定的なコストの燃料噴射システムを提供し、既知の技術に従った噴射システムの欠点を解消する。例文帳に追加

To solve a problem of an injection system based on a known technology by preparing a fuel injection system which is highly reliable and limited in cost. - 特許庁

本発明は、気筒毎に2本の燃料噴射弁を有し、それら2本の燃料噴射弁を利用して内燃機関の予混合燃焼運転と拡散燃焼運転を切り換える燃料噴射装置において、2本の燃料噴射弁の何れが故障しているかを特定可能な技術の提供を課題とする。例文帳に追加

To provide a method for specifying which of two fuel injection valves fails in a fuel injection device which has two fuel injection valves in each cylinder and switches between premixed combustion operation and diffuse combustion operation of an internal combustion engine through the utilization of these two fuel injection valves. - 特許庁

燃料直噴式内燃機関の狭角多噴孔ホ−ルノズルによる燃料噴射方法と燃焼室との整合構成による燃焼技術例文帳に追加

COMBUSTION TECHNIQUE BY MATCHING CONFIGURATION OF FUEL INJECTION METHOD BY NARROW-ANGLE MULTI-INJECTION HOLE NOZZLE OF FUEL DIRECT INJECTION TYPE INTERNAL COMBUSTION ENGINE AND COMBUSTION CHAMBER - 特許庁

燃料噴射弁に用いられる電磁弁1において、金属部品同士の固定及び燃料シールを低コストに実現できる技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology materializing fixing of metal parts and fuel sealing at low cost in a solenoid valve used in a fuel injection valve. - 特許庁

均一な液膜状の噴霧を形成して燃料の微粒化を促進できる燃料噴射装置の技術を得る。例文帳に追加

To provide technology of a fuel injection device capable of forming homogeneous liquid film spray and promoting atomization of fuel. - 特許庁

燃料の気化特性に応じてエンジンの出力をできるだけ大きくできる燃料噴射制御技術を得る。例文帳に追加

To provide a fuel injection control technique which maximizes engine power according to fuel evaporation characteristics. - 特許庁

燃料噴射制御装置において、内燃機関停止後の蒸発燃料の大気中への放出を抑制することができる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device which employs the technology to be capable of suppressing the release of an evaporated fuel to the atmosphere after stoppage of an internal combistion engine. - 特許庁

内燃機関の燃料噴射装置において、燃料がシリンダ壁面に付着することを抑制できる技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology capable of inhibiting adhesion of fuel on a cylinder wall surface, in a fuel injection device for an internal combustion engine. - 特許庁

本発明は、排気中に燃料等の液状体を噴射する装置を備えた内燃機関の燃料噴射装置において、液状体噴射装置の詰まりを好適に抑制および/または除去可能な技術を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide technology of suitably inhibiting and/or removing clogging of a liquid injection device in a fuel injector of an internal combustion engine having the device for injecting liquid such as fuel in exhaust gas. - 特許庁

内燃機関の燃料噴射制御装置において、計算負荷を低くして筒内の壁面に付着している燃料付着量を精度よく算出し、適切に燃料噴射を制御する技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology for accurately calculating a fuel adhesive amount adhering on a wall surface in a cylinder by reducing a calculation load and appropriately controlling fuel injection in a fuel injection control device of an internal combustion engine. - 特許庁

燃料噴射弁から噴射された燃料を、荷電電極から供給される荷電粒子によって帯電し、燃料の霧化を促進する場合に、燃料の速度にかかわらず、燃料の霧化の状態を安定させ、結果として燃焼効率を安定させることを可能とする技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology stabilizing a state of fuel atomization and eventually stabilizing combustion efficiency irrespective of fuel speed in a case of promoting fuel atomization with charging fuel injected by a fuel injection valve with charged particles supplied by a charged electrode. - 特許庁

本発明は、気筒内へ直接燃料噴射可能な燃料噴射弁を備えた内燃機関の燃料噴射制御システムにおいて、燃焼騒音の増加を抑制しつつ潤滑油の希釈を抑制可能な技術の提供を課題とする。例文帳に追加

To provide technology capable of inhibiting dilution of lubricating oil while inhibiting increase of combustion noise in a fuel injection control system for an internal combustion engine provided with a fuel injection valve capable of injecting fuel directly into a cylinder. - 特許庁

1サイクルあたりに複数回の燃料噴射を行うときに、噴射回数を減少させることなく1回あたりの噴射量を増加させることができる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology capable of increasing an injection amount per one injection without reducing the number of injections when performing a plurality of numbers of injections in one cycle. - 特許庁

燃料噴射ノズルから内燃機関の燃焼室に燃料噴射する際に、より効率的に噴霧の微粒化を図ることができる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique capable of more efficiently performing atomization of a spray when fuel is injected from a fuel injection nozzle to a combustion chamber of an internal combustion engine. - 特許庁

本発明は、膨張行程にある気筒内に燃料噴射し該燃料を燃焼させることで始動を図る筒内噴射式内燃機関において、その始動をより確実に行うことが可能な技術を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide technology enabling surely starting a cylinder injection type internal combustion engine started by injecting fuel into a cylinder in a expansion stroke and burning the fuel. - 特許庁

高い信頼性を示し、限られたコストからなる、従来技術燃料噴射システムの欠点を解決するよう、可変な流速を有する高圧ポンプを備えた燃料噴射システムを提供することにある。例文帳に追加

To provide a fuel injection system having a high pressure pump having a variable flow speed, for exhibiting high reliability, and composed of limited cost, to solve a defect of a fuel injection system of a conventional technology. - 特許庁

燃焼室内に供給された燃料が着火しにくい条件においては、スワール流による噴射燃料の拡散を抑制可能な、直接噴射式のディーゼル機関の制御技術を提供する。例文帳に追加

To provide a control technology for a direct injection diesel engine capable of inhibiting diffusion of injected fuel by a swirl flow in a condition that fuel supplied into a combustion chamber is hard to ignite. - 特許庁

本発明は、気筒内へ直接燃料噴射する燃料噴射弁を備えた火花点火式内燃機関を制御するシステムにおいて、冷間時の排気エミッションを可及的に低減する技術の提供を目的とする。例文帳に追加

To provide a technology for minimizing exhaust emission at cold time, in a system for controlling a spark ignition type internal combustion engine having a fuel injection valve for directly injecting fuel into a cylinder. - 特許庁

燃料噴射弁の軸方向に3個以上のシール部材を有する燃料噴射装置において、各シール部材のシール性を確保する上で有効な技術を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection device having three or more seal members in the axial direction of a fuel injection valve, capable of securing the sealing performance of each seal member. - 特許庁

内燃機関の排気浄化装置において、副噴射された燃料を燃焼させ、若しくは、燃焼させないようにすることができる技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology for combusting fuel injected in an auxiliary manner or preventing its combustion in an exhaust emission control device for an internal combustion engine. - 特許庁

筒内圧の変化に伴って変化する燃料噴射量をより正確に制御する技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology for accurately controlling a fuel injection amount varying according to a variation in cylinder pressure. - 特許庁

燃料噴射弁の制御装置において、キャビテーションの発生及び抑制を容易に操作することができる技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology capable of easily controlling generation and restraint of cavitation, in a control device of a fuel injection valve. - 特許庁

比較的簡単な構造で、複数の噴孔から噴射される燃料の噴霧形状を変更することのできる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology capable of changing the spray shape of fuel injected from a plurality of injection holes in a relatively simple structure. - 特許庁

内燃機関と組合せて使用される燃料噴射装置の高圧コネクタにおける従来技術の欠点を解消することにある。例文帳に追加

To solve a defect of a prior art in a high pressure connector of a fuel injection device used with an internal combustion engine in combination. - 特許庁

内燃機関が過渡運転状態の場合においても噴射燃料の着火時期を精度良く目標着火時期に制御可能な技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology for accurately controlling the ignition timing of injected fuel to target ignition timing even when an internal combustion engine is in a transition operation state. - 特許庁

本発明は、燃料噴射弁の噴孔部に付着・堆積したデポジットをより好適に除去可能な技術の提供を課題とする。例文帳に追加

To provide a technology for more suitably removing deposit adhering and accumulating on an injection hole part of a fuel injection valve. - 特許庁

内燃機関の制御装置において、燃料噴射時期をより好適な時期に補正する技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology to correct fuel injection timing at more suitable timing in a control device of an internal combustion engine. - 特許庁

電磁式燃料噴射弁の動的流量の調整精度を保持しながら、製造コストを低減する技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique for reducing the manufacturing cost of a solenoid type fuel injection valve while keeping the adjustment precision of dynamic flow rate thereof. - 特許庁

燃料添加装置において、筒内への燃料噴射量および排気中への燃料添加量をより正確に制御することができる技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology enabling more precise control of fuel injection quantity into a cylinder and fuel adding quantity into exhaust gas in a fuel adding device. - 特許庁

筒内への燃料噴射と吸気ポートへの双方に燃料を供給する内燃機関において、簡易な燃料供給を実現する技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology for realizing easy fuel supply, in an internal combustion engine for supplying fuel to both fuel injection and intake ports into a cylinder. - 特許庁

本発明は、筒内燃料噴射弁と通路燃料噴射弁とを備えた内燃機関において、内燃機関が停止するときの吸気通路における燃料の付着量を低減することで、エミッションの悪化を抑制することが可能な技術を提供することを課題とする。例文帳に追加

To restrain the deterioration in emission by reducing an amount of adhesion of fuel in an intake passage when an internal combustion engine stops. - 特許庁

インターバルに燃料噴射させたインターバル噴射量からインターバルを換算する技術では、インターバルという時間を噴射量で代用計測するものであるため、燃料噴射装置の部品精度等により噴射量自身に誤差があると、インターバルの計測精度が低下してしまう。例文帳に追加

To solve a problem that measuring accuracy of interval lowers if there is an error in an ignition amount itself due to the parts accuracy or the like of the fuel injection device, since the interval, that is, time is substitutably measured with the ignition amount in the technology which converts the interval from an interval injection amount allowing the fuel to inject at the interval. - 特許庁

内燃機関の燃料噴射システムにおいて、スモークの発生を抑制しつつ燃焼騒音を低減させたパイロット噴射を行う技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology for pilot injection to suppress generation of smoke and reduce combustion noise in a fuel injection system of an internal combustion engine. - 特許庁

圧縮着火内燃機関の燃料噴射制御システムにおいて、燃焼室における燃料の燃焼状態を可及的に安定させることが可能な技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology for stabilizing a combustion condition of fuel in a combustion chamber as much as possible in a fuel injection control system of a compression ignition internal combustion engine. - 特許庁

圧縮着火内燃機関の燃料噴射制御システムにおいて、燃焼室の過昇温を抑制しつつ燃料の燃焼状態を可及的に安定させることが可能な技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology for stabilizing a combustion condition of fuel as much as possible while suppressing excessive rise of temperature in a combustion chamber in a fuel injection control system of a compression ignition internal combustion engine. - 特許庁

EGR装置を備えた内燃機関において、燃料カット制御から通常の燃料噴射制御への復帰時における燃焼を安定化させる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology for stabilizing combustion when returning to ordinary fuel injection control from fuel cut control, in an internal combustion engine having an EGR device. - 特許庁

EGR装置を備えたハイブリッドシステムにおいて、燃料カット制御から通常の燃料噴射制御への復帰時に、要求出力を発生させつつ内燃機関の始動時の燃焼を安定化させる技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology for stabilizing combustion at the start-up of an internal combustion engine, while generating requirement output at restoration to normal fuel injection control from fuel cut control, in a hybrid system having an EGR device. - 特許庁

本発明は、吸気ポート内に燃料噴射するディーゼル機関において、液状の燃料がボア壁面に付着するのを抑制することが可能な技術を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide technology preventing liquid fuel from adhering to bore wall surface in a diesel engine having fuel injected in an intake port. - 特許庁

例文

内燃機関用燃料噴射装置において、内燃機関の機関始動時における高圧ポンプの空圧送を防止し、コモンレールの燃料の圧力を早期に上昇させる技術を提供する。例文帳に追加

To provide, in a fuel injection device for an internal combustion engine, technology of preventing idle pumping of a high-pressure pump in engine starting of the internal combustion engine and quickly raising a pressure of fuel in a common rail. - 特許庁

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