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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 着火遅れ時間に関連した英語例文

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着火遅れ時間の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 24



例文

着火遅れ時間評価装置例文帳に追加

IGNITION DELAY TIME EVALUATION DEVICE - 特許庁

より実際的なセタン価による着火遅れ時間の評価が可能な着火遅れ時間評価装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition delay time evaluation device capable of evaluating an ignition delay time based on a further practical cetane number. - 特許庁

燃料着火性試験機測定による着火遅れが10ms以下、燃焼時間が24ms以下であることを特徴とするC重油組成物。例文帳に追加

The heavy fuel oil C composition has ≤10 ms firing delay and ≤24 ms combustion time measured by a fuel ignition ability test machine. - 特許庁

経過時間補正量DTMにより着火遅れ角DCAMを補正し、補正した着火遅れ角DCAMCに応じて燃料の性状を推定する。例文帳に追加

The ignition delay angle DCAM is corrected by the elapsed time correction amount DTM, and properties of fuel are estimated according to a corrected ignition delay angle DCAMC. - 特許庁

例文

着火遅れ時間の算出方法及び算出手段を改良した点火時期制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for controlling ignition timing improving calculation method and calculation means of ignition delay time. - 特許庁


例文

その際、自着火遅れ時間の計算に用いるパラメータBの値を筒内温度と残留ガス割合とに応じて設定する。例文帳に追加

In this case, the value of parameters B to be used in calculating the time lag of the self-ignition is set according to the temperature in cylinders and the rate of residual gas. - 特許庁

燃焼状態検出装置は、点火時点と燃焼開始時点に基づいて、混合気の着火遅れ時間を算出し、この着火遅れ時間に基づいて混合気に含まれる燃料の性状を判定する性状判定手段を備える。例文帳に追加

The combustion state detecting means is provided with a composition and condition determining means for computing ignition delay time of the air-fuel mixture on the basis of ignition point in time and combustion starting point in time to determine composition and condition of the fuel comprised in the air-fuel mixture based on the ignition delay time of the air-fuel mixture. - 特許庁

着火遅れ時間のバラ付きを小さくして高精度の着火性能を有し、起爆させたときの点火部後方からのガス洩れを防止することがでる起爆装置を提供する。例文帳に追加

To provide a triggering apparatus wherein variations of firing delay time are reduced to provide high accuracy firing performance and gas leakage from the behind of an ignition section is prevented upon triggering. - 特許庁

そして、シミュレートされた筒内圧力及び筒内温度の変化に基づいて自着火遅れ時間を求め、その逆数の積分によって自着火の発生を予測する。例文帳に追加

Then, the time lag of the self-ignition is obtained based on the simulated variation of the pressure and temperature in cylinders, and the generation of the self-ignition is predicted by integrating the inverse of the time lag of the self-ignition. - 特許庁

例文

圧縮上死点付近まで圧縮され約1000K程度まで昇温されたEGRガス層に燃料噴射すると、直ちに高温酸化反応が開始され殆ど着火遅れ時間なく自己着火する。例文帳に追加

When the fuel is injected to the EGR gas layer that is compressed to the proximity of the compression upper dead point and heated up to about 1000 K, high temperature oxidation reaction is instantly started to cause the self-ignition with little ignition delay time. - 特許庁

例文

検出した還流排気温度TEGR及びアイドル状態移行後の経過時間TWAITに応じて補正量DCを算出し、補正量DCを着火遅れ角DCAMに加算することにより、補正着火遅れ角DCAMCが算出される。例文帳に追加

A correction amount DC is computed according to a detected reflux exhaust temperature TEGR and an elapsed time TWAIT after shifting into the idling state, and the correction amount DC is added to the ignition delay angle DCAM to compute a corrected ignition delay angle DCAMC. - 特許庁

酸素含有気体と燃料との混合気をシリンダー内で圧縮して自着火させる予混合圧縮着火内燃機関5の制御方法であって、予混合圧縮着火内燃機関5に、第1の燃料と、シクロヘキセンを含有し該第1の燃料より自着火遅れ時間が長く設定された第2の燃料とを備える。例文帳に追加

In this control method of the pre-mixing compression ignition internal combustion engine wherein a mixture of an oxygen-containing gas and fuel is compressed in a cylinder to be self-ignited, the pre-mixing compression ignition internal combustion engine 5 comprises the first fuel, and the second fuel including cyclohexene and having a self-ignition delay time longer than that of the first fuel. - 特許庁

黒点312、322は、燃料セタン価の高低に関わらず、パイロット噴射量が多すぎず、かつ少なすぎず、パイロット噴射量を増減したときの着火時期または着火遅れ時間の変化量が所定の範囲内になる境界の最適なパイロット噴射量である。例文帳に追加

Black dots 312, 322 show an optimum pilot injection quantity at the boundary to have the variation in the ignition timing or the ignition delay time in the case of increase or reduction of the pilot injection quantity in a predetermined range without excess or shortage of the pilot injection quantity regardless of the level of the fuel cetane number. - 特許庁

これにより、図中の(A)及び(B)の間の領域、即ち、着火遅れ時間IgDの延長が少ない領域で燃焼するように還流させる排気ガスの量を制御し、安定したリッチ燃焼を得ることができる。例文帳に追加

Thereby, the amount of exhaust gas recirculated is controlled so as to be burnt in an area between (A) and (B) in the figure, that is, in an area hardly requiring extension of ignition delay time IgD, and stable rich combustion is achieved. - 特許庁

本発明は、点火時間遅れ及び点火能力の低下しない鉛成分を含有しない着火薬組成物およびそれを用いた点火具を提供すること。例文帳に追加

To provide a firing charge composition which does not degrade the delay of ignition time and ignition capacity and does not contain a lead component and an igniter using the same. - 特許庁

係るパイロット噴射量の増大により、「付着・残存あり」の場合において、「メイン噴射開始時点での筒内温度の低下」が補償されてメイン噴射燃料の着火遅れ時間を適正に維持できる。例文帳に追加

Drop of cylinder temperature at a time of main injection start can be compensated and ignition delay time in main injection fuel can be maintained appropriately by this increase of quantity of pilot injection in the case that adhesion-remain exists. - 特許庁

噴射制御手段はさらに、気筒内の状態が着火遅れ時間が長くなる状態になることに起因して拡散燃焼モードにおける前段燃焼のピークが圧縮上死点で又はそれよりも遅れて発生するときには、圧縮上死点よりも前に複数回の燃料噴射を行うと共に、圧縮上死点付近において着火及び燃焼させる予混合燃焼モードにする((1)参照)。例文帳に追加

Further, the injection controller, when the peak of pre-stage combustion occurs at the compression top dead center or behind it due to that a state in the cylinder is turned into a state where ignition delay time is extended, effects a premix combustion mode to perform fuel injection more than once before the compression top dead center and to cause ignition and combustion near the compression top dead center (see (1)). - 特許庁

そして、着火遅れ期間Td内にスプリット噴射の全ての噴射が終了し得る範囲で、スプリット噴射の各回の噴射時間が、燃料噴射装置の性能によって決まる燃料噴射可能な最短の噴射時間付近となるように、スプリット噴射の回数Npを設定する(S5)。例文帳に追加

The number of times of the split injection Np is set so that an injection time for each split injection becomes about the shortest injection time allowing the injection of the fuel determined by the performance of a fuel injector in a range where all injections of the split injection within the ignition delay time Td can be terminated (S5). - 特許庁

パイロット燃焼におけるパイロット燃焼期間τp及び熱発生ピーク値Hp_maxが目標範囲内となるようパイロット噴射時期θipを制御するとともに、着火遅れ時間τdelayが目標範囲内となるようパイロット噴射量Qpを制御する。例文帳に追加

The pilot injection timing θip is controlled so that a pilot combustion period τp and a heat generating peak value Hp_max in pilot combustion fall within a target range, and a pilot injection quantity Qp is controlled so that ignition delay time τdelay falls within a target range. - 特許庁

リッチ燃焼制御を実行時に、等量比φと筒内圧力Cp(還流させる排気ガスの量)に対する着火遅れ時間IgDの関係から算出される燃焼判定指数Kcrを用い、燃焼判定指数Kcrが小さくなるようにEGR弁の開度を制御する。例文帳に追加

When rich combustion control is performed, a combustion determination index Kcr calculated from a relationship between an equivalent ratio ϕ and ignition delay time IgD with respect to cylinder inner pressure Cp (the amount of gas recirculated) is used, and the opening of an EGR valve is controlled so that the combustion determination index Kcr is reduced. - 特許庁

そして、筒内圧検出値及び燃圧検出値の両検出値に基づき、気筒の燃焼特性(例えば、着火遅れ時間や燃焼割合)を算出し(S90)、算出した燃焼特性に応じてEGR量、過給圧及び噴射開始時期を補正する(S110,S120,S130)。例文帳に追加

The control device computes combustion characteristics of a cylinder (e.g., an ignition delay time and a combustion rate) based on both of a cylinder internal pressure detection value and a fuel pressure detection value (S90), and corrects an EGR quantity, supercharging pressure and injection start timing in accordance with the computed combustion characteristics (S110, S120, S130). - 特許庁

噴射制御手段はさらに、気筒内の状態が着火遅れ時間が長くなる状態になることに起因して前段燃焼のピークが圧縮上死点で又はそれよりも遅れて発生するときには、主噴射の開始を圧縮上死点よりも所定期間だけ遅らせる主噴射リタード制御を実行する((2)参照)。例文帳に追加

Further, the injection controller, when the peak of pre-stage combustion occurs at the compression top dead center or behind it due to a state in the cylinder is turned into a state where ignition delay time is extended, executes main injection retard control to delay the start of main injection by a predetermined period than the compression top dead center (see (2)). - 特許庁

給気通路に機関の燃焼室への給気温度を調整する給気温度調整手段を備えたディーゼル機関における燃焼状態を制御するにあたり、ディーゼル機関に供給される燃料の蒸発時間が該燃料の着火遅れ時間よりも短くなるように前記給気温度調整手段を用いて前記給気温度を制御することを特徴とする。例文帳に追加

When the combustion state in the diesel engine provided with a charge air temperature adjusting means for adjusting a temperature of charge air to a combustion chamber of the engine at a charge air passage is controlled, the temperature of the charge air is controlled using the charge air temperature adjusting means such that a vaporization time of the fuel charged to the diesel engine becomes shorter than an ignition lag time of the fuel. - 特許庁

例文

噴射制御手段61は、圧縮上死点近傍において燃料を噴射させ、吸気温度制御手段62は、排気混合後の吸気の温度を、所定の着火遅れ時間を確保することが可能となる上限温度よりも低くかつ、HC及びCOの発生が回避される下限温度よりも高い温度範囲内となるように制御する。例文帳に追加

The injection control means 61 ejects fuel in the vicinity of a compression top dead center, and the intake air temperature control means 62 controls such that the temperature of intake air after mixing of exhaust gas falls in a temperature range lower than an upper limit temperature ensuring a predetermined ignition delay time and higher than a lower limit temperature avoiding the generation of HC and CO. - 特許庁

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