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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > clutch boosterの意味・解説 > clutch boosterに関連した英語例文

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clutch boosterの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 37



例文

CLUTCH BOOSTER例文帳に追加

クラッチブースタ - 特許庁

CLUTCH BOOSTER例文帳に追加

クラッチ倍力装置 - 特許庁

CLUTCH BOOSTER SYSTEM例文帳に追加

クラッチブースタシステム - 特許庁

CLUTCH BOOSTER MOUNTING BRACKET例文帳に追加

クラッチブースタ取付けブラケット - 特許庁

例文

CLUTCH OPERATING BOOSTER例文帳に追加

クラッチ操作用倍力装置 - 特許庁


例文

BOOSTER AND CLUTCH DEVICE例文帳に追加

倍力装置およびクラッチ装置 - 特許庁

CLUTCH BOOSTER MOUNTING STRUCTURE例文帳に追加

クラッチブースタ取付構造 - 特許庁

SWITCH FOR DETECTION WEAR OF CLUTCH PLATE OF CLUTCH BOOSTER例文帳に追加

クラッチ倍力装置のクラッチ板摩耗検出用スイッチ - 特許庁

CLUTCH BOOSTER MOUNTING STRUCTURE OF VEHICLE例文帳に追加

車両のクラッチブースタ取付構造 - 特許庁

例文

EXHAUST COVER FOR CLUTCH BOOSTER例文帳に追加

クラッチ倍力装置用エキゾーストカバー - 特許庁

例文

PUSH ROD GUIDE FOR CLUTCH BOOSTER例文帳に追加

クラッチ倍力装置のプッシュロッドガイド - 特許庁

CONTROL VALVE OF CLUTCH BOOSTER例文帳に追加

クラッチ倍力装置のコントロールバルブ - 特許庁

CONNECTING STRUCTURE BETWEEN POWER PISTON FOR CLUTCH BOOSTER AND PUSH ROD例文帳に追加

クラッチ倍力装置のパワーピストンとプッシュロッドとの連結構造 - 特許庁

The controller 22 controls the working fluid supply discharge device 23 to supply working fluid to the clutch booster 21 when the clutch pedal 32 is stepped in and to suck working fluid supplied to the clutch booster from the clutch booster when the stepped in clutch pedal recovers.例文帳に追加

コントローラ22は、クラッチペダル32が踏み込まれたとき作動油をクラッチブースタ21に供給し踏み込まれたクラッチペダルが復元したときにクラッチブースタに供給した作動油をクラッチブースタから吸引するように作動油給排装置23を制御する。 - 特許庁

To easily adjust the play of a vehicle clutch for carrying out clutch connection/disconnection by a clutch booster, and to suppress a variation of adjustment.例文帳に追加

クラッチブースタでクラッチ断接を行う車両用クラッチの遊びを容易に調整でき、かつ、調整のバラツキを抑制する。 - 特許庁

METHOD AND STRUCTURE OF COUPLING PUSH ROD WITH HYDRAULIC PISTON IN CLUTCH BOOSTER例文帳に追加

クラッチ倍力装置のプッシュロッドとハイドロリックピストンとの連結構造および連結方法。 - 特許庁

To provide a clutch booster capable of reducing manufacturing cost and controlling a relay piston satisfactorily.例文帳に追加

製造コストを低減すると共にリレーピストンを好適に制御するクラッチブースタを提供する。 - 特許庁

To provide a clutch booster mounting structure capable of corresponding to production in small quantities.例文帳に追加

少量生産に対応できるクラッチブースタ取付構造を提供する。 - 特許庁

To provide a tandem type clutch booster capable of shortening its total length.例文帳に追加

全長を短くすることができるタンデム型のクラッチ倍力装置を提供する。 - 特許庁

To prevent the early abrasion of a packing mounted on a sliding part of a clutch booster.例文帳に追加

クラッチブースタの摺動箇所に設けられたパッキンの早期摩耗を防止する。 - 特許庁

The transmission device is provided with the engine stopping means 33 composed to stop rotation of the engine 11, a clutch booster 27 composed to engage/disengage a clutch 12, and a clutch actuator 20 controlling the clutch booster 27.例文帳に追加

、変速装置は、エンジン11の回転を停止させるように構成されたエンジン停止手段33と、クラッチ12を接断可能に構成されたクラッチブースタ27と、クラッチブースタ27を制御するクラッチアクチュエータ20とを備える。 - 特許庁

Whereby in a state that the clutch is connected, for example, a release yoke and a release bearing are separated, and the transmission of microvibration generated on the clutch to the clutch booster is cut off.例文帳に追加

このようにすれば、クラッチが接続された状態では、例えば、そのレリーズヨークとレリーズベアリングとが離間し、クラッチで発生した微振動のクラッチブースタへの伝達が遮断される。 - 特許庁

The clutch actuator 20 is composed to operate the clutch booster 27 and disengage the clutch 12 when the engine 11 is stopped by the engine stopping means 33.例文帳に追加

エンジン停止手段33によりエンジン11が停止されるときにクラッチアクチュエータ20はクラッチブースタ27を作動させてクラッチ12を切断するように構成される。 - 特許庁

To a tandem type clutch booster capable of operating a power piston with good response and preventing a structure from being complicate.例文帳に追加

パワーピストンが応答性良く作動し、かつ、構造が複雑化することを抑制できるタンデム型のクラッチ倍力装置を提供する。 - 特許庁

To provide a clutch booster capable of disposing in the vicinity of a transmission even though a pressure receiving area of a power piston.例文帳に追加

パワーピストンの受圧面積を大きくしてもトランスミッション近傍に配置できるクラッチ倍力装置を提供する。 - 特許庁

When the clutch is disconnected, the hydraulic pressure side solenoid valve 14 is opened, and the vacuum booster 4 is promptly operated by the vacuum side solenoid valve.例文帳に追加

クラッチ切断時には、油圧側電磁弁14を開放しておき、真空側電磁弁によりこの真空倍力装置4を速やかに作動させる。 - 特許庁

To provide a structure to heighten a clutch booster mounting position of a vehicle without interferring with a shift linkage.例文帳に追加

車両のクラッチブースタ取付位置をシフトリンケージと干渉することなく高める構造を提供する。 - 特許庁

To miniaturize a vacuum booster 4 of an automatic clutch controller to improve its loadability on a vehicle and to perform the control of high response.例文帳に追加

自動クラッチ制御装置の真空倍力装置4を小型化して車輌への搭載性を向上させるとともに、応答性の良い制御を可能にする。 - 特許庁

This automatic clutch controller comprises the vacuum booster 4, a master cylinder 6 operated by the fluid pressure output from the vacuum booster 4 and generating the hydraulic pressure, and a slave cylinder 12 to which the hydraulic pressure generated in the master cylinder 6 is supplied through a hydraulic pressure pipe conduit 8 for connecting and disconnecting a friction clutch 10.例文帳に追加

真空倍力装置4と、この真空倍力装置4の出力する流体圧により作動されて油圧を発生するマスタシリンダ6と、マスタシリンダ6の発生油圧が油圧管路8を介して給送され、摩擦クラッチ10の断接を行うスレーブシリンダ12とを備えている。 - 特許庁

To preclude slipping-off or breakage of a cap of an exhaust cover provided for preventing water or rubbish, etc., from intruding into the atmospheric pressure chamber of a clutch booster and enhance the easiness in the assembling works.例文帳に追加

クラッチ倍力装置の大気圧室内に水やゴミが入ることを防止するエキゾーストカバーのキャップがはずれたり、破損するこを防止し、組立性を向上させる。 - 特許庁

This clutch booster for introducing air through a poppet valve 16 by operation of the relay piston 14 to push a power piston 6 in by assist of air is provided with a motor driving part 28 for operating the relay piston 14 through driving mechanisms 32, 33, 35 by a motor 31.例文帳に追加

リレーピストン14の作動によりポペットバルブ16を介してエアーを導入し、エアーのアシストによりパワーピストン6を押し込むクラッチブースタであって、リレーピストン14をモータ31により駆動機構32,33,35を介して作動させるモータ駆動部28を備える。 - 特許庁

The brake pedal 1, the clutch pedal 3, the accelerator pedal 5, the booster 21 and the master cylinder 23 are assembled as one unit through a molded product integrally formed and an assembling of the brake pedal pressing force transmitting device is completed only by mounting the whole unit to the dash panel.例文帳に追加

このため、ブレーキペダル1,クラッチペダル3,アクセルペダル5,ブースタ21,及びマスタシリンダ23は、上記一体成形された成形体8を介して一つのユニットとして組み立て、そのユニット全体をダッシュパネルに取り付けるだけで、本ブレーキ踏力伝達装置の組み立てが終了する。 - 特許庁

An engine system 1 is equipped with an engine 10, an automatic transmission 20 having a gear train of normally meshing type and a clutch, a brake booster 90, a compressor 100 for air conditioner, a transmission ECU 110, and an air conditioner ECU 120.例文帳に追加

エンジンシステム1は、エンジン10と、常時噛合い式のギヤトレーンおよびクラッチを有する自動変速機20と、ブレーキブースタ90と、エアコン用コンプレッサ100と、トランスミッションECU110と、エアコンECU120とを備える。 - 特許庁

When the drive of the main motor M1 is abnormal, the reverse rotation of the common motor M2 causes the rotation of the rotary member of the electric booster A to be driven via a second one-way clutch H2, so that the hydraulic pressure is supplied from the master cylinder 30 to the wheel cylinder WC.例文帳に追加

主モータM1の駆動異常時には共用モータM2が逆回転し、第2ワンウエイクラッチH2を介して電動式倍力装置Aの回転部材が回転駆動され、液圧がマスタシリンダ30からホイールシリンダWCに供給される。 - 特許庁

To improve workability and reduce fatigue of an operator by automatically operating and stopping operation of a PTO device with a PTO switch 118 located outside of a vehicle and constitute with a simple, reduced weight and cost structure for connecting a clutch by directly supplying compressed air to an ordinary clutch booster and without any problem in an installation space and to improve safety of the PTO device.例文帳に追加

PTO装置の作動及び作動停止を、車外に設けたPTOスイッチ118で自動的に行なうことにより、作業性を向上して運転者の疲労を軽減すると共に、クラッチの断接を、通常のクラッチブースタに直接圧縮空気を給排して行なう構造簡単、軽量かつ安価で配置スペース上の問題がない構成とし、また、PTO装置の安全性を向上する。 - 特許庁

The clutch booster 10 comprises a cylinder 31 housing a hydraulic piston 32, a relay valve 34, a shell 35, the power piston 37 partitioning the inside of the shell 35 into a pressure chamber 61 and an atmosphere chamber 62, and a force transmitting member 70 transmitting movement of the power piston 37 to the hydraulic piston 32.例文帳に追加

クラッチ倍力装置10は、液圧ピストン32を収容したシリンダ31と、リレーバルブ34と、シェル部35と、シェル部35の内部を圧力室61と大気室62とに仕切るパワーピストン37と、パワーピストン37の動きを液圧ピストン32に伝える力伝達部材70などを具備している。 - 特許庁

例文

The clutch booster 10 comprises a cylinder 31 housing a hydraulic piston 32, a relay valve 34, first and second shells 35 and 36 disposed with each other in series, a first power piston 37 housed in the first shell 35, a second power piston 38 housed in the second shell 36, and a rod member 50 integrally moving together with the hydraulic piston 32 to an axial direction.例文帳に追加

クラッチ倍力装置10は、液圧ピストン32を収容したシリンダ31と、リレーバルブ34と、互いに直列に配置された第1および第2シェル部35,36と、第1シェル部35に収容された第1パワーピストン37と、第2シェル部36に収容された第2パワーピストン38と、液圧ピストン32と一体に軸線方向に移動するロッド部材50を備えている。 - 特許庁

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