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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > combustion technologyに関連した英語例文

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combustion technologyの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 407



例文

To provide technology for generating a desired air stream such as a swirl stream and a tumble stream in a combustion chamber satisfactorily and stably in a valve gear of an internal combustion engine.例文帳に追加

本発明は、内燃機関の動弁機構において、燃焼室内にスワール流やタンブル流等の所望の気流を好適に且つ安定して生成可能な技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

To provide a variable piston stroke type internal combustion engine which varies the piston stroke amount in accordance with operating condition of an internal combustion engine, wherein technology to surely improve fuel consumption performance and output performance further is offered.例文帳に追加

内燃機関の運転状態に応じてピストンストローク量を変更する可変ピストンストローク型内燃機関において、燃費性能及び出力性能をより確実に向上させることができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a variable piston stroke type internal combustion engine which varies the piston stroke amount in accordance with operating condition of an internal combustion engine, wherein technology to improve starting ability at low-temperature start is offered.例文帳に追加

内燃機関の運転状態に応じてピストンストローク量を変更する可変ピストンストローク型内燃機関において、低温始動時における始動性を向上することができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a control method for operation of an internal combustion engine for performing regeneration operation of a particulate removing filter regarding the combustion engine, wherein disadvantages in conventional technology are solved.例文帳に追加

内燃機関に関しその微粒子除去フィルターの再生運転を行うための内燃機関の運転制御方法であって、従来技術の欠点を解決できる方法を提供すること。 - 特許庁

例文

To provide technology for stabilizing combustion at the start-up of an internal combustion engine, while generating requirement output at restoration to normal fuel injection control from fuel cut control, in a hybrid system having an EGR device.例文帳に追加

EGR装置を備えたハイブリッドシステムにおいて、燃料カット制御から通常の燃料噴射制御への復帰時に、要求出力を発生させつつ内燃機関の始動時の燃焼を安定化させる技術を提供する。 - 特許庁


例文

To provide a technology capable of determining if a vaporized fuel is normally supplied or not in an internal combustion engine provided with a mechanism supplying the vaporized fuel to the internal combustion engine.例文帳に追加

本発明は、内燃機関へ気化燃料を供給する機構を備えた内燃機関において、気化燃料が正常に供給されているか否かを判別可能な技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

To provide a load adjustment type liquid fuel burner capable of establishing the technology to simultaneously realize the stable combustion and the enlargement of a load adjustment range, and to provide a load adjustment type liquid fuel combustion method.例文帳に追加

安定燃焼と負荷調節範囲の拡大とを同時に実現する技術の確立することができる負荷調節型液体燃料バーナ、及び、負荷調節型液体燃料燃焼方法を提供する。 - 特許庁

To provide technology supplying EGR gas of appropriate temperature according to an operation condition of an internal combustion engine in an exhaust gas recirculation device for the internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気循環装置において、内燃機関の運転状態に応じて適正な温度のEGRガスを供給することができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology for suppressing reduction of temperature of catalyst by operating an internal combustion engine in a low output condition in an exhaust emission control device for the internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気浄化装置において、内燃機関が低出力状態で運転されることにより、触媒の温度が低下してしまうことを抑制することができる技術を提供する。 - 特許庁

例文

To provide technology enabling sufficient exhaust gas recirculation even during acceleration of an internal combustion engine, in an exhaust gas recirculation device recirculating exhaust gas of the internal combustion engine to an intake system by using high pressure EGR and low pressure EGR in parallel.例文帳に追加

高圧EGRと低圧EGRとを併用して内燃機関の排気を吸気系に再循環させる排気再循環装置において、内燃機関の加速時においても充分な排気を再循環可能とする技術を提供する。 - 特許庁

例文

To provide a combustion technology enabling constituting of a low environmental pollution diesel engine and a spark ignition engine friendly to a global environment and the human body, by radically improving the problem of a diesel engine and a substitute fuel engine by a new combustion system.例文帳に追加

ディ−ゼルエンジンや代替燃料エンジンの問題を、新燃焼方式により抜本的に改善し、地球環境や人体にやさしい低公害ディ−ゼルエンジンや火花点火エンジンを構成しうる燃焼技術を提示する。 - 特許庁

To provide a technology for suitably achieving both of avoidance of knocking and suppression of misfire in an internal combustion engine in an ignition timing controller for the internal combustion engine including an EGR device.例文帳に追加

EGR装置を備えた内燃機関の点火時期制御装置において、内燃機関のノッキングの回避と失火の抑制とを好適に両立させることの可能な技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology capable of supplying fuel for power generation to a fuel cell independent of the operation condition of an internal combustion engine in the internal combustion engine having the fuel cell in an exhaust system.例文帳に追加

排気系に燃料電池を有する内燃機関において、内燃機関の運転条件によらず燃料電池に発電用燃料を供給することができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology capable of reducing unburned fuel components discharged from an internal combustion engine when resetting from fuel-cut operation, in a control system for a spark ignition type internal combustion engine.例文帳に追加

本発明は、火花点火式の内燃機関の制御システムにおいて、フューエルカット運転からの復帰時に内燃機関から排出される未燃燃料成分を低減可能な技術の提供を課題とする。 - 特許庁

To provide a technology of further correctly obtaining a cylinder determining signal in a valve system of an internal combustion engine in which a cam rotated or oscillated by a driving source independent of the internal combustion engine opens and closes a valve.例文帳に追加

内燃機関と独立した駆動源により回転又は揺動されるカムがバルブを開閉させる内燃機関の動弁システムにおいて、気筒判別信号をより正確に得ることができる技術の提供。 - 特許庁

To provide a technology of a fuel injection control system for an internal combustion engine with a fuel injection valve that directly injects fuel into a cylinder, and that controls dilution of lubricant while preventing increase in combustion noise.例文帳に追加

本発明は、気筒内へ直接燃料を噴射可能な燃料噴射弁を備えた内燃機関の燃料噴射制御システムにおいて、燃焼騒音の増加を抑制しつつ潤滑油の希釈を抑制可能な技術の提供を課題とする。 - 特許庁

To provide a technology which promptly warms lubricating oil while avoiding excessive heating of the lubricating oil remaining in an oil heater during automatic stop of an internal combustion engine, in a lubricating oil control device for the internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の潤滑油制御装置において、内燃機関を自動的に停止させた最中にオイルヒータに滞留した潤滑油が過剰に加熱されることを回避しつつ、早期に潤滑油を温める技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for warming lubricating oil in an early stage while avoiding the excessive heating of the lubricating oil and improving fuel economy when an internal combustion engine is cold-started in a lubricating oil control device for the internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の潤滑油制御装置において、内燃機関が冷間始動した場合に、潤滑油が過剰に加熱されることを回避しつつ早期に潤滑油を温めると共に、燃費を向上する技術を提供する。 - 特許庁

To provide the control technology of a hybrid vehicle for suppressing an internal combustion engine from operating in a driving condition with a high fuel consumption rate by achieving a request driving force by making an internal combustion engine and an electric motor cooperatively operate.例文帳に追加

内燃機関と電気モータを協調して作動させて要求駆動力を達成することで、内燃機関が、燃料消費率の高い運転状態で作動することを抑制可能なハイブリッド車両の制御技術を提供する。 - 特許庁

To provide, in a fuel injection device for an internal combustion engine, technology of preventing idle pumping of a high-pressure pump in engine starting of the internal combustion engine and quickly raising a pressure of fuel in a common rail.例文帳に追加

内燃機関用燃料噴射装置において、内燃機関の機関始動時における高圧ポンプの空圧送を防止し、コモンレールの燃料の圧力を早期に上昇させる技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology capable of compatibly establishing promotion of warm up of an internal combustion engine and promotion of cooling EGR gas in the internal combustion engine provided with an EGR device.例文帳に追加

本発明は、EGR装置を備えた内燃機関において、内燃機関の暖機促進とEGRガスの冷却促進とを両立することが可能な技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

To provide a technology for making the distribution of fuel appropriate even if an operational state of an internal combustion engine is changed, in a fuel injection control device for an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の燃料噴射制御装置において、内燃機関の運転状態が変化しても燃料の分布を適正化することができる技術を提供する。 - 特許庁

To solve the problem in a conventional technology that for the object of improving startability, a variable valve system has been used as an exhaust valve, using only torque obtained from combustion to reach complete explosion rotational speed, however, in the region of very low rotational speed at the beginning of starting, torque obtained from combustion is unstable, and it is difficult to obtain good startability.例文帳に追加

従来技術では、始動性の向上を目的として排気弁に可変動弁機構を用い、燃焼により得られるトルクのみを用いて、完爆回転数まで上昇させている。 - 特許庁

To provide a technology capable of inhibiting the drop of intake pressure at a suction stroke of an internal combustion engine and reducing pump loss, thereby improving fuel economy of the internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の吸気行程における吸気圧の低下を抑制してポンプ損失を低減し、内燃機関の燃費を改善できる技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology of enabling suitable fuel addition irrespective of fuel property in an exhaust emission control system of an internal combustion engine equipped with a fuel addition valve for adding fuel to exhaust gas of the internal combustion.例文帳に追加

本発明は、内燃機関の排気中に燃料を添加する燃料添加弁を備えた内燃機関の排気浄化システムにおいて、燃料の性状に関わらず好適な燃料添加を行える技術の提供を課題とする。 - 特許庁

To provide a technology capable of restraining a reducing agent from being excessively supplied to an exhaust emission control catalyst, when supplying the reducing agent, while changing the suction air volume of an internal combustion engine, in an exhaust emission control device of the internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気浄化装置において、内燃機関の吸入空気量を変更しつつ還元剤を供給するときに、排気浄化触媒へ過剰に還元剤が供給されることを抑制できる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology capable of suitably lubricating an internal combustion engine over a long period without requiring complicated control logic, in a lubricating device of the internal combustion engine.例文帳に追加

本発明は、内燃機関の潤滑装置において、複雑な制御ロジックを必要とせずに内燃機関を長期間にわたって好適に潤滑することができる技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

To provide technology capable of preventing an intake system part from being contaminated by EGR gas at operation stopping of an internal combustion engine or the like in an EGR control system for the internal combustion engine provided with a low pressure EGR mechanism.例文帳に追加

本発明は、低圧EGR機構を備えた内燃機関のEGR制御システムにおいて、内燃機関の運転停止時等に吸気系部品がEGRガスによって汚れることを防止可能な技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology capable of increasing the startability of an internal combustion engine in automatic starting in the automatic stop/start system of the internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の自動停止・始動システムにおいて、自動始動時の内燃機関の始動特性を向上させることが可能な技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

To provide a technology in an exhaust recirculating device for an internal combustion engine, in which foreign matter collecting ability of a cyclone type collecting device is improved in total operation ranges of the internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気還流装置において、内燃機関の全運転領域でサイクロン式捕集装置の異物捕集能力を向上する技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology capable of accurately estimating the oxygen concentration of intake air sucked in an internal combustion engine, in the internal combustion engine for performing EGR for recirculating a part of exhaust gas passing through an exhaust system to an intake system.例文帳に追加

排気系を通過する排気の一部を吸気系に再循環させるEGRを行う内燃機関において、内燃機関に吸入される吸気の酸素濃度を精度良く推定することのできる技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology capable of controlling emission of smoke and providing acceleration matching with driver's demand in an internal combustion engine selectively switching between a low temperature combustion condition and a normal combustion condition.例文帳に追加

本発明は、低温燃焼状態と通常燃焼状態とを選択的に切り換える内燃機関において、煙の排出量を抑制すると共に、より運転者の要求にあった加速性を得ることが出来る技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

To realize an operation control technology capable of enlarging an operation range by stabilizing combustion in a combustion chamber by effectively adjusting combustion speed by an EGR, especially in a premixed compression ignition engine.例文帳に追加

本発明の目的は、特に、予混合圧縮着火エンジンにおいて、EGRによる燃焼速度の調整を効果的に実施して、燃焼室における燃焼を安定したものとし、運転範囲の拡大を図ることができる運転制御技術を実現することにある。 - 特許庁

To realize technology accurately distinguishing whether gas equipment is in automatic combustion control when an automatic combustion control (proportional combustion control) is done in gas equipment connected to a down stream side based on the flow data from a fluidic meter.例文帳に追加

フルイディックメータからの流量測定データを基づいて、下流側に接続されるガス機器において、自動燃焼制御(比例燃焼制御)が行われた場合に、確度よく、自動燃焼制御状態にあることを識別することができる技術を得る。 - 特許庁

To provide a technology having both low fuel consumption performance by a variable cylinder system, low fuel consumption performance by economy running control and low emission performance, and smoothly restarting an internal combustion engine without lengthily continuing unpleasant vibration by early stopping the internal combustion engine when automatically stopping the internal combustion engine by the economy running control.例文帳に追加

可変気筒システムによる低燃費性と、エコラン制御による低燃費性、低エミッション性を兼ね備え、エコラン制御により内燃機関が自動停止する時等に、内燃機関が早期に停止し、不快な振動が長続きせず、内燃機関の円滑な再始動を可能にする技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology that raises temperature of a fuel cell to an operating temperature without deteriorating operation state of an internal combustion engine in the internal combustion engine having the fuel cell in a gas discharge system and that can supply a fuel to the fuel cell without deteriorating the operation state of the internal combustion engine.例文帳に追加

排気系に燃料電池を有する内燃機関において、内燃機関の運転状態を悪化させることなく燃料電池を作動温度まで速やかに温度上昇させ、また、内燃機関の運転状態を悪化させることなく燃料電池に燃料を供給することができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for suppressing poor combustion in an EGR system for an internal combustion engine selectively using a high-pressure EGR unit and a low-pressure EGR unit in a transition state that the internal combustion engine shifts from a low load condition to a high load condition.例文帳に追加

高圧EGR装置と低圧EGR装置とを併用する内燃機関のEGRシステムにおいて、内燃機関が低負荷状態から高負荷状態に移行する過渡状態において、燃焼不良の発生を抑制する技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for suppressing the disorder of an air-fuel ratio of mixed air in a cylinder of an internal combustion engine by keeping constant an amount of fuel adhering to an intake passage and carried away to the inside of the cylinder of the internal combustion engine by the vaporization thereof when changing an external EGR gas amount, in a control device of the internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の制御装置において、外部EGRガス量を変更する場合に、吸気通路に付着した燃料が気化して内燃機関の気筒内へ持ち去られる量を一定に維持し、内燃機関の気筒内での混合気の空燃比が荒れてしまうことを抑制する技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology for reducing required driving force to reduce or enlarge volume of an internal combustion engine when changing a compression ratio, thereby saving energy, and miniaturizing a driving source for generating driving force in the variable compression ratio internal combustion engine changing a compression ratio of the internal combustion engine by changing volume of a combustion chamber of the internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の燃焼室の容積を変更することにより内燃機関の圧縮比を変更する可変圧縮比内燃機関において、圧縮比変更時に内燃機関の容積を縮小または拡大するために必要な駆動力を低減し、結果として、省エネルギー化と、前記駆動力を発生する駆動源の小型化を可能とする技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology capable of providing good fuel consumption performance and high output performance as a whole internal combustion engine even if combustion conditions of each cylinder group are different in a variable compression ratio mechanism varying compression ratio of the internal combustion engine by changing volume of a combustion chamber of the internal combustion engine including the plurality of cylinder groups and a control system for the same.例文帳に追加

複数の気筒群を有する内燃機関の燃焼室の容積を変更することにより内燃機関の圧縮比を変更する可変圧縮比機構及び可変圧縮比機構の制御システムにおいて、各々の気筒群における燃焼状態に差がある場合にも、内燃機関全体としてより高い燃費性能及び出力性能を得ることができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology with which a combustion state in a combustion chamber can be made into the combustion state which is more suitably for each catalyst control so that each catalyst control can be successfully performed, when each catalyst control is performed in an exhaust cleaning device of an internal combustion engine equipped with a variable displacement turbocharger.例文帳に追加

本発明の目的は、可変容量型ターボチャージャを備えた内燃機関の排気浄化装置において、各触媒制御を実行する時に、燃焼室での燃焼状態をより確実に各触媒制御に適した燃焼状態とすることが出来、以て各触媒制御をより好適に行うことが可能な技術を提供することである。 - 特許庁

To provide a technology capable of quickly transferring an internal combustion engine to a premixed combustion operation state from a fuel cut operation state, in a control system of a compression ignition type internal combustion engine for performing premixed combustion operation by introducing an EGR gas quantity of a predetermined quantity or more into a cylinder.例文帳に追加

本発明は、気筒内へ所定量以上のEGRガス量を導入することにより予混合燃焼運転を行う圧縮着火式内燃機関の制御システムにおいて、内燃機関をフューエルカット運転状態から予混合燃焼運転状態へ速やかに移行可能な技術の提供を課題とする。 - 特許庁

To provide a technology for suppressing a combustion state in an internal combustion engine from becoming unstable, and for improving the purification efficiency of NOx in reduction control to an NOx catalyst in the exhaust purification system of an internal combustion engine with the NOx catalyst which is applied to a hybrid car which travels with two types of power sources, that is, an internal combustion engine and a motor.例文帳に追加

内燃機関と電動機との2種類の動力源で走行するハイブリッド車両に適用され、NOx触媒を備える内燃機関の排気浄化システムにおいて、NOx触媒に対する還元制御を実行する際、内燃機関における燃焼状態が不安定になることを抑制しつつ、NOxの浄化効率を向上させることの可能な技術を提供する。 - 特許庁

To provide a premixed compression ignition engine 100 adapted to compress, self-ignite and burn mixture taken in a combustion chamber 10, which materializes an appropriate combustion state in a structure allowing simplification and miniaturization, operation in a wide output adjustment range while maintaining the appropriate combustion state, and operation control technology which enables stable startup while securing the appropriate combustion state.例文帳に追加

本発明は、燃焼室10に吸気された混合気を圧縮して自己着火燃焼させる予混合圧縮着火エンジン100において、簡単且つ小型化が可能な構成で燃焼状態を適正な状態とすることが可能、適正な燃焼状態を維持しつつ広い出力調整範囲で運転可能、更には、適正な燃焼状態を維持しつつ安定して起動可能な運転制御技術を実現することを目的とする。 - 特許庁

To inhibit worsening of exhaust emission at the start of an internal combustion engine by providing technology for stably burning combustible mixture supplied from the internal combustion engine at the upstream side of an exhaust emission catalyst.例文帳に追加

本発明は、排気浄化触媒の上流において、内燃機関から供給される可燃混合気を安定して燃焼させる技術を提供することにより、内燃機関の始動時における排気エミッションの悪化を抑制することを目的とする。 - 特許庁

To provide technology enabling suitable premixed compression self-ignition combustion in a wider operation range by performing good premixing even in a high engine speed and/or a heavy load operation zone in a premixed compression self-ignition internal combustion engine.例文帳に追加

予混合圧縮自着火燃焼内燃機関において、機関高回転および/または高負荷運転領域であっても、予混合を良好に行うことにより、より広い運転領域でより好適な予混合圧縮自着火燃焼を行うことが可能な技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology providing sufficient deceleration feeling when fuel cut control is started under a condition where EGR gas exists in an intake system of an internal combustion engine and inhibiting unstable combustion such as misfire when the fuel cut control is stopped to resume normal operation.例文帳に追加

内燃機関の吸気系にEGRガスが存在する状態でフューエルカット制御が開始された場合に充分な減速感を得ることができるとともに、当該フューエルカット制御が停止して通常運転へ復帰する際には、失火などの燃焼不安定を抑制できる技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology capable of inhibiting dilution of lubricating oil while inhibiting increase of combustion noise in a fuel injection control system for an internal combustion engine provided with a fuel injection valve capable of injecting fuel directly into a cylinder.例文帳に追加

本発明は、気筒内へ直接燃料を噴射可能な燃料噴射弁を備えた内燃機関の燃料噴射制御システムにおいて、燃焼騒音の増加を抑制しつつ潤滑油の希釈を抑制可能な技術の提供を課題とする。 - 特許庁

To properly establish technology for carrying out stratified combustion and homogenous combustion, when forming a fuel-air mixture having a variable density distribution in an intake passage by supplying fuel gas to the air pulsing in the intake passage from a mixing part with a prescribed supply pressure.例文帳に追加

本発明の目的は、脈動している空気に対して混合部から所定の供給圧から吸気路に燃料ガスを供給することにより、吸気路に濃淡分布を有する混合気を形成する場合において、適宜、成層燃焼や均質燃焼を行うことができる技術を確立する点にある。 - 特許庁

例文

To provide technology for inhibiting an EGR gas quantity supplied to an operating cylinder from getting excessive and for inhibiting deterioration of a combustion state in the operating cylinder even if an EGR valve is fixed in a valve open state, in a control device for an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の制御装置において、EGR弁が開弁状態で固着した場合であっても、運転気筒に供給されるEGRガス量が過剰に多くなることを抑制し、運転気筒での燃焼状態が悪化することを抑制する技術を提供する。 - 特許庁

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