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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > combustion technologyに関連した英語例文

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combustion technologyの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 407



例文

To provide a technology for reducing exhaust gas emission when fuel supply is restarted from a fuel supply stop state, in an exhaust gas recirculation device for an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気還流装置において、燃料供給停止状態から燃料供給を再開したときの排気エミッションの低減を図る技術を提供する。 - 特許庁

To provide reasonable charging pressure control technology for suitably controlling a variable vane corresponding to the operated condition of an internal combustion engine which has the variable vane for controlling the charging pressure of air in an intake passage.例文帳に追加

吸気径路の空気の過給圧を制御する可変ベーンを備えた内燃機関において、該可変ベーンを内燃機関の運転状況に応じて好適に制御することができる合理的な過給圧制御技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for removing foreign materials in an exhaust system deposited in a plurality of holes of a porous structure member which prevent the foreign materials in the exhaust system, larger than a predetermined size, from flowing into an EGR passage in an exhaust gas recirculation device for an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気還流装置において、所定径よりも大きい排気系異物をEGR通路に流入させない多孔構造部の複数の孔に堆積した排気系異物を除去する技術を提供する。 - 特許庁

To provide an effective technology for surely preventing accumulation of deposit, in a flow passage arranging member arranged in a flow passage for flowing gas of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関のガスが流通する流通経路に配設される流通経路配設部材において、デポジットの堆積をより確実に防止するのに有効な技術を提供する。 - 特許庁

例文

To provide technology making fuel supplied to an exhaust pipe more efficiently act on an exhaust emission control means in an exhaust emission control device for an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気浄化装置において、排気管に供給された燃料をより効率的に排気浄化手段に作用させる技術を提供する。 - 特許庁


例文

To provide technology improving the response speed of a valve open/close timing control device further under a condition where an internal combustion engine rotates at high speed and the supply quantity of working fluid is high.例文帳に追加

内燃機関が高回転で作動流体の供給量が多い状態において弁開閉時期制御装置の応答速度をさらに向上させる技術を提供すること。 - 特許庁

To provide a technology for enabling the greatest possible amount of heat to be accumulated in a heat accumulation system, in internal combustion engine equipped with heat accumulation system.例文帳に追加

本発明は、蓄熱装置を備えた内燃機関において、可能な限り多量の熱を蓄熱装置に蓄えることができる技術を提供することを目的とする。 - 特許庁

To provide a technology by which a member having true abnormality can be specified when an abnormality is found in at least one of a plurality of state values indicating a state of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の状態を表した複数の状態値の少なくとも1つに異常があるときに、真に異常が発生している部材を特定することができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for accurately determining the fixing of a cam phase, in a variable cam phase internal combustion engine fixed to a prescribed cam phase in cases of operation stop, lack of hydraulic control valve or the like.例文帳に追加

運転停止時や油圧制御弁の失陥時等に所定のカム位相に固定されるカム位相可変型内燃機関において、カム位相の固定を高精度に判定する技術を提供する。 - 特許庁

例文

To provide a technology capable of determining the regeneration timing of a trapping mechanism with high accuracy in an exhaust emission control device for an internal combustion engine provided with the trapping mechanism for trapping particulates such as a soot contained in an exhaust gas.例文帳に追加

本発明は、排気中に含まれる煤などの微粒子を捕集する捕集機構を備えた内燃機関の排気浄化装置において、捕集機構の再生時期を精度良く判定することができる技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

例文

To provide a technology capable of inhibiting plug smoldering in a wider range of operation conditions of an internal combustion engine while using cylinder inside temperature raising effect by over advancement of ignition timing at maximum.例文帳に追加

点火時期の過進角による筒内温度の上昇効果を最大限に利用しつつ、内燃機関におけるより広範囲の運転状態においてプラグくすぶりを抑制できる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology suitable for reducing exhaust gas emissions, in a control system for a spark ignition type internal combustion engine capable of advancing ignition timing rather than MBT.例文帳に追加

本発明は、点火時期をMBTより進角可能な火花点火式内燃機関の制御システムにおいて、排気エミッションの低減に好適な技術の提供を課題とする。 - 特許庁

To provide a direct engine favorable for an environment, enhanced in fuel efficiency and capable of preventing air pollution irrespective of kinds of fuels, as the direct engine having excellent efficiency is not taken into notice irrespective of progress in electronic equipments, materials and working technology, although internal combustion engines are researched for a long period to reach to a top level.例文帳に追加

内燃機関は長い年月研究され、頂点に達しているが、電子機器をはじめ材料、加工技術は進歩しているにも拘わらず、優れた効率を持つダイレクトエンジンは顧りみられない。 - 特許庁

To provide an effective technology for surely preventing accumulation of a deposit, in a flow passage arranging member arranged in a flow passage for flowing gas of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関のガスが流通する流通経路に配設される流通経路配設部材において、デポジットの堆積をより確実に防止するのに有効な技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for detecting leakage of reducing agent in reducing agent feeding mechanism and prevent the reducing agent from wasting therewith, in the exhaust gas purifying device of an internal combustion engine equipped with the reducing agent feeding mechanism.例文帳に追加

還元剤供給機構を備えた内燃機関の排気浄化装置において、還元剤供給機構における還元剤の漏出を検出する技術を提供し、以て還元剤の空費防止に寄与することを目的とする。 - 特許庁

To provide a technology capable of restraining an exhaust switching valve for changing the operation number of two turbochargers from being fixed by a reducing agent, in an exhaust emission control device of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気浄化装置において、2つのターボチャージャの稼動数を変更するための排気切替弁が還元剤により固着することを抑制できる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for appropriately controlling the driving torque of a driving source, in a valve driving system wherein a cam is driven by a prime mover independently of an internal combustion.例文帳に追加

本発明は、内燃機関と独立した原動機によりカムが駆動される動弁システムにおいて、駆動源の駆動トルクを適正に制御可能な技術の提供を課題とする。 - 特許庁

To provide a technology enabling more accurate calculation of the quantity of particulate material collected by a particulate filter, in an exhaust emission control device for an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気浄化装置において、パティキュレートフィルタに捕集される粒子状物質の量をより正確に求めることができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology enabling easier matching of phases of two cam shafts, in a variable compression ratio internal combustion engine wherein the compression ratio is varied by relatively moving a cylinder block and a crank case by rotation of two cam shafts.例文帳に追加

2つのカム軸の回転によってシリンダブロックとクランクケースとを相対移動させて圧縮比を変更する可変圧縮比内燃機関において、より容易に2つのカム軸の位相を合わせることが可能な技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology capable of suppressing an increase in the amount of PM generated when an engine is in a cold state, in a control device for an internal combustion engine provided with a cylinder injection valve.例文帳に追加

筒内噴射弁を備えた内燃機関の制御装置において、機関冷間時にPMの発生量が増加することを抑制できる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for precisely feeding a necessary quantity of a reducing agent in recovering a NOx poisoned NOx occlusion agent in an emission control device of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気浄化装置において、NOx吸蔵剤のSOx被毒回復時に必要量の還元剤を精度良く供給することができる技術を提供することを目的とする。 - 特許庁

To provide technology for suppressing vibration of an internal pipe arranged on an inner side of an external pipe and reducing noise caused by the vibration in an exhaust pipe having a multiple pipe structure of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の多重管構造の排気管において、外管の内側に配される内管の振動を抑制し、該振動に起因する騒音を低減させるための技術を提案する。 - 特許庁

To provide a technology to improve detection accuracy as well as durability and installation adjustability of a particle sensor used for detecting a fine particle amount in exhaust gas of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排ガス中の微粒子量を検出するために使用される微粒子センサについて、その検出精度を向上させるとともに、耐久性や搭載性を向上させる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology, capable of suppressing drive torque shock of the hybrid vehicle at the start of an internal combustion engine, in a controller for a hybrid vehicle.例文帳に追加

ハイブリッド車両の制御装置において、内燃機関の始動時におけるハイブリッド車両の駆動トルクショックを抑制する技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for restraining sediment from depositing in a driving mechanism for operating a nozzle vane, by evaporating stuck HC, by raising the temperature of a driving mechanism storage chamber, in an internal combustion engine with a supercharger.例文帳に追加

過給機付内燃機関において、駆動機構格納室の温度を上昇させ、付着したHCを蒸発させ、ノズルベーンを動作させる駆動機構にデポジットが堆積することを抑制する技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology capable of more precisely determining quantity of particulate matter accumulated on a particulate filter in an exhaust emission control device for an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気浄化装置において、パティキュレートフィルタに堆積している粒子状物質の量をより正確に求めることができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device for an internal combustion engine, offering technology for giving as a uniform temperature rise as possible to a whole particulate filter while suppressing ununiform distribution of temperature rise portions of the particulate filter.例文帳に追加

内燃機関の排気浄化装置において、パティキュレートフィルタの昇温部分が偏在してしまうことを抑制し、パティキュレートフィルタの全体を可及的に均一に昇温させる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology that reduces pressure pulsation of EGR gas and noises due to the pressure pulsation in an exhaust recirculation device of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気還流装置において、EGRガスの圧力脈動を低減させ、圧力脈動に起因する騒音を低減する技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for ending the initial drive of a solenoid driven valve at a suitable period of time in an internal combustion engine having the solenoid driven valve.例文帳に追加

本発明は、電磁駆動弁を備えた内燃機関において、電磁駆動弁の初期駆動を適当な時期に終了することができる技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

To provide a cast product to be arranged on a flow passage where fluid relating to an internal combustion engine flows, offering effective technology for improving the durability of a metal material.例文帳に追加

内燃機関に関与する流体が流通する流通経路上に配設される鋳造製品において、金属材の耐久性向上を図るのに有効な技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology that suppresses exhaust gas from being cooled in an exhaust collecting space where the exhaust gas discharged from exhaust ports is collected in an exhaust system for an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気装置において、排気ポートから排出される排気を集合させる排気集合空間部で排気が冷却されることを抑制する技術を提供する。 - 特許庁

To provide an engine system for a hybrid vehicle adopting a technology that can inhibit degradation of performance of an exhaust emission controller even if scavenging control is performed during stoppage of an internal combustion engine of a hybrid vehicle.例文帳に追加

ハイブリッド車両の内燃機関の停止時において掃気制御を行った場合にも、排気浄化装置の性能の劣化を抑制できる技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology allowing accurate estimation of an amount of fuel adhered to an exhaust passage even when a flow rate of exhaust gas is very small in an exhaust emission control device for an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気浄化装置において、排気の流量が極少量のときであっても排気通路に付着している燃料量をより正確に推定することができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for increasing the effects of secondary air supply after the completion of the start of an internal combustion engine in a hybrid car with a secondary air feeder.例文帳に追加

二次空気供給装置付きハイブリッド車において、機関始動完了後における二次空気供給の効果をより高めることができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology of favorably regenerate a particulate filter in an exhaust emission control device of an internal combustion engine equipped with the particulate filter.例文帳に追加

本発明は、パティキュレートフィルタを備えた内燃機関の排気浄化装置において、パティキュレートフィルタの再生処理を好適に実行することができる技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

To provide a technology of outputting a required power from a power output device equipped with both a fuel battery and an internal combustion engine, through restraint of performance degradation of the fuel battery even under an environment containing sulfur content.例文帳に追加

硫黄分が含まれる環境下であっても燃料電池の性能低下を抑え、燃料電池と内燃機関とを備える動力出力装置から所望の動力を出力する技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology capable of optimizing valve open timing of an exhaust valve without using a sensor for measuring in-cylinder pressure in a control device of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の制御装置において、気筒内の圧力を測定するセンサを用いずに排気弁の開弁時期を適正化することができる技術を提供する。 - 特許庁

The technology for estimating the property of the second fuel is provided on the basis of the property of the first fuel, operating information of a combustion furnace 310, flow rates of the first fuel and the second fuel by a property calculating device 370.例文帳に追加

性状計算装置370が、第1の燃料の性状と、燃焼炉310の運転情報と、第1の燃料の流量と、第2の燃料の流量に基づいて、第2の燃料の性状を推定する技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology capable of further stabilizing combustion, by avoiding the occurrence of combustion instability such as a misfire in reacceleration operation during deceleration operation or after finishing fuel-cut operation, due to the presence of residual EGR gas remaining in an intake passage, when an internal combustion engine transfers to the deceleration operation when performing EGR.例文帳に追加

EGRの実行中に内燃機関が減速運転へと移行した場合に、吸気通路に残留した残留EGRガスの存在に起因して、減速運転中またはフューエルカット運転の終了後の再加速運転中に失火などの燃焼不安定が生じることを回避でき、燃焼をより安定化できる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a waste incineration technology can meet the revised standards, that waste incineration equipment satisfy being equipped with a combustion chamber which is isolated from the outside air by by-passing the carbonization gas from a vertical incinerator to a separately provided gas combustion chamber, when the opening/closing door of a gas combustion melting furnace is opened, while the gas is burned in the melting furnace to melt aluminum, etc., from a matte.例文帳に追加

縦型焼却炉からの乾留ガスをガス燃焼溶融炉で燃焼させて金属塊からアルミ等を溶融させながら、開閉扉を開放した時には乾留ガスを別設したガス燃焼室にバイパスさせて、外気と遮断された燃焼室を備えるという改正基準を満たすことができる廃棄物焼却技術の提供。 - 特許庁

To provide technology enabling an NOx catalyst to quickly rise in temperature while reducing NOx formation quantity in an internal combustion engine when temperature of the NOx catalyst provided in an exhaust passage is low in the exhaust emission control system for the internal combustion engine provided with an EGR device re-circulating part of exhaust gas to an intake system of the internal combustion engine.例文帳に追加

排気の一部を内燃機関の吸気系に再循環させるEGR装置を備えた内燃機関の排気浄化システムにおいて、排気通路に設けられるNOx触媒の温度が低いときに、内燃機関におけるNOxの生成量を低減させつつNOx触媒を迅速に昇温可能な技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for maintaining a preferable operation condition of an internal combustion engine comprising a combustion chamber 7 to which mixture of air and fuel gas from a gas feeder 6 is fed and an air/fuel ratio adjusting means 8 for adjusting the air/fuel ratio of air and the fuel gas even when the combustion chemical equivalent value of the fed fuel gas varies.例文帳に追加

本発明は、ガス供給部6からの空気と燃料ガスとの混合気が供給される燃焼室7と、空気と燃料ガスとの空燃比を調整可能な空燃比調整手段8とを備えた内燃機関において、供給される燃料ガスの燃焼化学当量値が変化しても、好ましい運転状態を維持することができる技術を提供することを目的とする。 - 特許庁

To provide a technology capable of efficiently regenerating an exhaust emission control device in premixed combustion operation of an internal combustion engine, in an exhaust emission control system of the internal combustion engine for regenerating the exhaust emission control device by supplying a reducing agent to the exhaust emission control device while reducing opening of an exhaust throttle valve.例文帳に追加

本発明は、排気絞り弁の開度を減少させつつ排気浄化装置へ還元剤を供給することにより排気浄化装置の再生を図る内燃機関の排気浄化システムにおいて、内燃機関の予混合燃焼運転時に排気浄化装置を効率的に再生可能な技術の提供を課題とする。 - 特許庁

To provide technology capable of conducting warming-up in simple constitution in a premixed compression self ignition engine 1 keeping the rotation of a crank shaft 11 by conducting premixed compression self ignition operation conducting self ignition combustion by taking in fresh air from an intake passage 12 into a combustion chamber 9 and compressing mixture gas in the combustion chamber 9.例文帳に追加

本発明は、吸気路12から燃焼室9に新気を吸気し、燃焼室9において混合気を圧縮して自着火燃焼させる予混合圧縮自着火運転を行って、クランク軸11の回転を維持する予混合圧縮自着火エンジン1において、簡単な構成で暖機を良好に行うことができる技術を提供することを目的とする。 - 特許庁

To provide a technology for detecting abnormality of temperature detecting means for detecting a temperature of a heating medium in an internal combustion engine having a heat accumulating vessel for storing the heating medium such as cooling water in a heat accumulating state and supplying the stored heating medium to the internal combustion engine according to an operation state or a temperature of the internal combustion engine.例文帳に追加

本発明は、冷却水等の熱媒体を蓄熱状態で貯留すると共に、内燃機関等の運転状態または温度等に応じて、貯留した熱媒体を該内燃機関等に供給する蓄熱容器を備えた内燃機関において、前記熱媒体の温度を検出する温度検出手段の異常を検出することが可能な技術を提供することを目的とする。 - 特許庁

To provide a technique for favorably carrying out the optimum combustion control of an internal combustion engine in accordance with the operating conditions of the internal combustion engine by using a technology for radiating infrared ray into fuel spray in a cylinder, and measuring CO_2 concentration in the fuel spray based on change of intensity of infrared ray before and after passing the fuel spray.例文帳に追加

気筒内の燃料噴霧中に赤外光を照射し、該赤外光の燃料噴霧透過前後の強度変化に基づいて燃料噴霧中のCO_2濃度を測定する技術を用いて、内燃機関の運転条件に応じた最適な内燃機関の燃焼制御を精度良く行うことを可能にする技術を提供する。 - 特許庁

To realize an operation control technology capable of simplifying structure and reducing size, bringing a combustion state to a proper state by the structure, operating in a wide output control range while maintaining the proper combustion state, and stably starting while maintaining the proper combustion state in a premixed compression ignition engine 100 in which a mixture sucked into a combustion chamber 10 is compressed, self-ignited, and burned.例文帳に追加

本発明は、燃焼室10に吸気された混合気を圧縮して自己着火燃焼させる予混合圧縮着火エンジン100において、簡単且つ小型化が可能な構成で燃焼状態を適正な状態とすることが可能、適正な燃焼状態を維持しつつ広い出力調整範囲で運転可能、更には、適正な燃焼状態を維持しつつ安定して起動可能な運転制御技術を実現することを目的とする。 - 特許庁

To establish a fuel feeding technology used as a fuel feeding mechanism 50 of an engine 100 and capable of controlling the generation of NOx at a combustion part 20 while maintaining a combustion state in the combustion part 20 stable even under a high output operation condition in the fuel feeding mechanism 50 feeding fuel G to air A flowing through a flow passage 1 to form a fuel-air mixture M supplied to the combustion part 20.例文帳に追加

本発明は、流路1を流通する空気Aに燃料Gを供給して、燃焼部20に供給される混合気Mを形成する燃料供給機構50において、エンジン100の燃料供給機構50として利用可能で、高出力時においても、燃焼部20における燃焼状態を安定したものに維持しながら、燃焼部20におけるNOxの生成量を抑制することができる燃料供給技術を確立することを目的とする。 - 特許庁

To provide a technology for reducing exhaust emission, and restraining misfire of an internal combustion engine, by making the EGR ratio follow a target value, by properly changing the fresh air volume, even when the mixing ratio of a low pressure EGR gas quantity with a high pressure EGR gas quantity is changed, in an exhaust gas recirculating device of the internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気還流装置において、低圧EGRガス量及び高圧EGRガス量の混合比率を変化させた場合においても、新気量を適切に変更可能とし、EGR率を目標値に追従させ、排気エミッションの低減を図ると共に内燃機関の失火の抑制を図る技術を提供する。 - 特許庁

例文

To provide technology capable of discharging exhaust gas having a small amount of an unburnt component by reducing the unburnt component in the exhaust gas E regardless of a state of the exhaust gas E in an engine system 100 provided with an oxidizing catalyst part 2 to contact, oxidize and react the unburnt component in the exhaust gas E discharged to an exhaust passage 7 from a combustion chamber 14 by buring fuel in the combustion chamber 14.例文帳に追加

本発明は、燃焼室14において燃料を燃焼させ、燃焼室14から排気路7へ排出される排ガスE中の未燃成分を接触酸化反応させる酸化触媒部2を設けたエンジンシステム100において、排ガスEの状態に関わらず排ガスE中の未燃成分を低減して未燃成分の少ない排ガスを排出することができる技術を得ることを目的とする。 - 特許庁

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