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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > dead rightの意味・解説 > dead rightに関連した英語例文

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dead rightの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 64



例文

Pull springs 17a and 17b are mounted on both left and right sides of the first arm 13 across the first and fourth horizontal rotary shafts 12b and 16b to build an own dead load compensation mechanism with them.例文帳に追加

第1の水平回転軸12bと第4の水平回転軸16bとの間には、第1のアーム13の左右両側に引張スプリング17a,17bが架け渡され、これらが自重補償機構を構成している。 - 特許庁

To provide a right-and-left identifying device for a vehicle, allowing a driver to easily recognize statuses in the cross direction of the vehicle and at the lower part on the side of a front passenger seat which forms a dead angle.例文帳に追加

本発明は、運転者によって、容易に車両左右方向と死角となる助手席側の側部下方との状況の認識が行なえる車両用左右確認装置を提供する。 - 特許庁

Dead weights 19, 19 are placed at the right and left ends of stacked paper sheets 5, and the paper sheets 5 are separated by a separator and the uppermost paper sheet is sucked by a suction port 12.例文帳に追加

積載された紙5の左右の端部には錘19,19が載置され、紙5はさばきによってさばかれ、最上紙が吸口12によって吸着される。 - 特許庁

A vehicle running in the opposite direction in the dead angle (left) is confirmed through the convex mirror 2, and thus the confirmation can be performed only once with one unit of "dead angle cover mirror" for the right and left confirmation at the intersecting point.例文帳に追加

障害となる右塀1の上に平面鏡2と凸面鏡3とを一体化した「死角カバーミラー」を1基設置し、マイカーのドライバー視点7より死角(右)の対向車は平面鏡1→凸面鏡2を経由して確認、死角(左)の対向車は凸面鏡2を経由して確認し、交差点の左右確認をひとつの「死角カバーミラー」で一度に確認できるようにしたものである。 - 特許庁

例文

To ensure safe traveling when an opposed vehicle being about to turn to the right comes into a dead angle viewing from the straightly advancing own vehicle when a preceding vehicle is not detected at an intersection, in the vehicle following-traveling after the preceding vehicle and provided with a following traveling control means.例文帳に追加

先行車両に追従走行する追従走行制御手段を備えた車両において、交差点において、先行車両を検出していない場合に、直進する自車両から見て対向右折車両が死角となったときに安全走行を確保する。 - 特許庁


例文

Spheres are arranged on one side or both sides of a honeycomb type of molded item, and the spheres shift properly up and down and right and left on the honeycomb molded item by the balance between the force of gas flowing in and/or flowing out and the dead weight of the spheres, and deposits are wiped off or scattered by the shock or friction at that time.例文帳に追加

ハニカム型成形体の片面及又は両面に球体を配し、ガスの流入及び/又は流出する力と球体の自重とのバランスによりハニカム成形体上で球体が上下左右に適度に移動し、その際の衝撃又は摩擦で堆積物を拭き取る若しくは飛散させる。 - 特許庁

As a result, the visibility of a driver 16 from the front glass 14 can be changed by the liquid crystal 34, and a dead angle of the visibility of the driver 16 by each front pillar 18 at the outside on both the left and right sides of the front glass 14 can be reduced.例文帳に追加

このため、液晶34によってフロントガラス14からの運転手16の視界を変化させることができ、フロントガラス14の左右両側外方の各フロントピラー18による運転手16の視界の死角を減少させることができる。 - 特許庁

To provide a vehicle-borne radar device and a vehicle control system using the vehicle-borne radar device capable of acquiring information for grasping circumstances of dead angle generated by right-turning vehicles, stopped vehicles, anterior vehicles and the like, without the use of infrastructures, such as road-side communications devices.例文帳に追加

路側通信装置などのインフラを用いることなく、右折車両,停止車両,前方車両等によって生じる死角の状況を把握するための情報を取得可能な車載レーダ装置、及びその車載レーダ装置を利用した車両制御システムを提供する。 - 特許庁

To ensure safe traveling when a vehicle being about to turn to the right comes into a dead angle viewing from a straightly advancing own vehicle when a preceding vehicle is detected at the intersection, in the vehicle following-traveling after the preceding vehicle and provided with a following traveling control means.例文帳に追加

先行車両に追従走行する追従走行制御手段を備えた車両において、交差点において、先行車両を検出している場合に、直進する自車両から見て対向右折車両が死角となったときに安全走行を確保する。 - 特許庁

例文

Thus, a vehicle approaching to an own vehicle from the right direction on the near-side line of a cross road when the own vehicle reaches an intersection can be detected early, and an object in the dead angle spread from the left to the front side due to driver's attention paid to the right side can be accurately detected.例文帳に追加

これにより、交差点に進入した時に交差道路の手前側車線を右方向から自車両に向かって接近してくる車両を、早期に検知することができると共に、ドライバの注意が右側に偏ることによって左側から前方にかけて広がる死角中の物標を、的確に検知することができる。 - 特許庁

例文

To provide a continued structure of main girders, which can be constituted while reducing negative bending moment based on a dead load to a part where a left span main girder and a right span main girder of a multiple span girder bridge are continued and can effectively prevent a crack due to tensile force applied by the negative bending moment based on a live load after completion.例文帳に追加

本発明は、複径間桁橋の左径間主桁と右径間主桁とを連続化した部位に対する死荷重に基づく負の曲げモーメントを減殺しつつ構成することができると共に、完成後に活荷重に基づく負の曲げモーメントにより加わる引張力に起因する亀裂の発生を有効に防止する主桁の連続化構造を提供する。 - 特許庁

To provide an on-vehicle monitor camera in which a front wheel and a rear wheel at a side becoming a dead angle for a driver are photographed by one camera and images of respective peripheries of the front wheel and the rear wheel can be arranged/displayed left and right sides of a screen of a widescreen display device installed in a cabin of the vehicle respectively not through an expensive image processing device.例文帳に追加

運転者に死角となる側の前輪と後輪とを1つのカメラで撮像し、前輪と後輪との各周辺の画像を高価な画像処理装置を介さずに、車両の車内に設置された横長の表示装置の画面左右にそれぞれ配置して表示できる車載用監視カメラの構造を提供する。 - 特許庁

To provide a foam fire extinguishing system of a multiple parking structure with which sufficient form fire extinguishing can be performed for full length and full width of a car body without making a dead angle of an emission area in the middle of the car body, and the number of foam emission sections and installation space can be reduced since one foam emission section can emit foam to both left and right pallets simultaneously.例文帳に追加

車体の前後中ほどに放射エリアの死角ができず,車体の全長全幅にわたって十分な泡消火が可能になると共に、1個の泡放射部で左右両側のパレットに同時に泡放射できるので泡放射部の個数減少及び設備スペースの少スペース化が図れる立体駐車機械の泡消火設備を得る。 - 特許庁

例文

When the steering operation unit 12 is in the dead zone, the low bias current not disconnecting the pair of left and right side clutches 35L, 35R is outputted from the control part54 to the pair of proportional control valves 48L, 48R.例文帳に追加

操向操作具(12)の不感帯を超える操向操作で、一方の比例制御弁(48L,48R)を操作して対応するサイドクラッチ(35L,35R)を切断するように、操向操作具(12)と比例制御弁(48L,48R)とを制御部(54)を介して連繋してあるコンバインの操向制御装置であって、操向操作具(12)が不感帯内にある時に、左右一対のサイドクラッチ(35L,35R)が切断することの無い低バイアス電流を、制御部(54)から一対の比例制御弁(48L,48R)に出力する。 - 特許庁

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