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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > electric propulsion shipに関連した英語例文

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electric propulsion shipの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 35



例文

ELECTRIC PROPULSION SYSTEM OF ELECTRIC PROPULSION SHIP例文帳に追加

電気推進船の電気推進システム - 特許庁

ELECTRIC PROPULSION SYSTEM FOR SHIP例文帳に追加

船舶用電気推進システム - 特許庁

CONTROL APPARATUS FOR ELECTRIC PROPULSION SHIP例文帳に追加

電気推進船の制御装置 - 特許庁

ELECTRIC PROPULSION SYSTEM FOR SHIP例文帳に追加

船舶用電気推進装置 - 特許庁

例文

POWER GENERATION FACILITY IN ELECTRIC PROPULSION SHIP例文帳に追加

電気推進船の発電設備 - 特許庁


例文

SHIP ELECTRIC PROPULSION SYSTEM AND SHIP例文帳に追加

船舶用電気推進装置及び船舶 - 特許庁

ELECTRIC PROPULSION MOTOR COOLING DEVICE FOR SHIP例文帳に追加

船舶用電気推進モータ冷却装置 - 特許庁

SYSTEM STABILIZATION SYSTEM FOR ELECTRIC PROPULSION SHIP例文帳に追加

電気推進船の系統安定化システム - 特許庁

MOTOR CONTROL BOARD STRUCTURE OF ELECTRIC PROPULSION SHIP例文帳に追加

電気推進船の電動機制御盤構造 - 特許庁

例文

ELECTRIC SHIP PROPULSION SYSTEM WITH THREE SHAFT LINES例文帳に追加

3つの軸線を有する電気船舶推進システム - 特許庁

例文

ELECTRIC POWER CONTROL METHOD OF POD PROPULSION SHIP例文帳に追加

ポッド推進船の電力管理方法 - 特許庁

BRAKING METHOD OF MOTOR FOR ELECTRIC PROPULSION OF SHIP AND DRIVING DEVICE例文帳に追加

船舶電気推進用電動機の制動方法及び駆動装置 - 特許庁

INITIAL RUSH CURRENT SUPPRESSION DEVICE IN ELECTRIC PROPULSION SYSTEM OF SHIP例文帳に追加

船舶の電気推進システムにおける初期突入電流抑制装置 - 特許庁

ELECTRIC PROPULSION SYSTEM FOR A SHIP AND SHIP EQUIPPED WITH SAME例文帳に追加

船舶を電気的に推進させるための電気推進システムおよびこのようなシステムが装備された船拍 - 特許庁

The ship propulsion machine 10 is a hybrid type ship propulsion machine including an engine 14 and an electric motor 16 as a drive source of a propeller 12.例文帳に追加

船推進機10は、プロペラ12の駆動源としてエンジン14および電動モータ16を含むハイブリッド型の船推進機である。 - 特許庁

To provide an electric ship propulsion system achieving an allowable vibration level together with a sufficient clearance and propulsion power with respect to a hull.例文帳に追加

十分な船体に対するクリアランスおよび推進パワーと共に、許容される振動のレベルを示す、電気船舶推進システムを提供する。 - 特許庁

The apparatus for driving an electric propulsion ship includes a motor 1 connected to a shaft of a propeller P for ship propulsion, an electric converter 2 to be supplied with power from an inboard power supply 3 to drive the motor 1, and a controller 4 for controlling the electric converter 2.例文帳に追加

船舶の推進用プロペラPの軸に接続した電動機1と、船内電源3から給電され、電動機1を駆動する電力変換装置2と、電力変換装置2を制御する制御装置4とで構成する。 - 特許庁

To provide a motor control board structure of an electric propulsion ship having a lessened occupied area for a control board unit.例文帳に追加

制御盤ユニットの占有面積を小さくした電気推進船の電動機制御盤構造を提供すこと。 - 特許庁

To provide a gas firing superconducting electric propulsion ship satisfactory in energy efficiency of the whole system, and low in the facility cost.例文帳に追加

システム全体のエネルギー効率が良好で且つ設備コストも安く済むガス焚き超電導電気推進船を提供する。 - 特許庁

To provide a power feeding system which is high in energy efficiency and can cope with a rapid load variation, and an electric propulsion ship.例文帳に追加

エネルギー効率が高く、急激な負荷変動にも対応可能な給電システム及び電気推進船を提供する。 - 特許庁

To provide a sailing controller capable of improving ship steering characteristics by providing a propulsion force generating means using an engine having an electric throttle as a driving source in a ship and setting the relation between the amount of operation of an operation means and a throttle opening properly.例文帳に追加

電動スロットルを有するエンジンを駆動源とする推進力発生手段を船舶に備え、操作手段の操作量とスロットル開度との関係を適切に設定することによって、操船特性を改善できる航走制御装置を提供する。 - 特許庁

This invention relates to the electric ship propulsion system comprising two side shaft lines 3 with conventional propellers 7 and stern transverse thrusters 16.例文帳に追加

本発明は、従来のプロペラ7を有する2つの側部の軸線3および船尾の横方向スラスタ16を備える、電気船舶推進システムに関する。 - 特許庁

To provide a ship propulsion unit that can easily control engine and electric motors and suppress exhaust gas and noise when going astern, and to provide its operating method.例文帳に追加

エンジンおよび電動モータを簡単に制御できかつ後退時の排気ガスや騒音を抑制できる、船舶推進機およびその運転方法を提供する。 - 特許庁

The present invention relates in particular to an electric propulsion system for electrically propelling a ship, which system comprises at least two side pods (3) and a central shaft line (4).例文帳に追加

本発明は、特に、少なくとも2つのサイドポッド(3)と1つの中心軸線(4)とを含む、船舶を電気的に推進させるための電気推進システムに関する。 - 特許庁

To provide an apparatus and method for driving an electric propulsion ship that controls stop by a simple method without abruptly changing a voltage of a power bus of an inboard power supply.例文帳に追加

船内電源の電源母線の電圧を急変動させることなく、簡単な方法で停止制御を行うことが可能な電気推進船の駆動装置及び駆動方法を提供する。 - 特許庁

To properly inhibit load fluctuation in a system for an electric propulsion ship and to avoid such a worst case as power interruption due to a generator trip and the like and a failure of a driving unit for the generator under an abnormal environment of the rough sea and the like.例文帳に追加

ラフシー等の異常環境下において、電気推進船の系統に対する負荷変動を適切に抑制し、発電機トリップ等に起因する停電や発電機用駆動装置の故障といった最悪のケースを回避する。 - 特許庁

To provide a power generation facility in an electric propulsion ship in which energy can be efficiently supplied, safety against failure during navigation can be secured at a high level, and working burden on crewmen can be reduced.例文帳に追加

この発明は、効率のよいエネルギー供給をすることができると共に航行中の故障に対する安全性が高く且つ船員の作業負担を軽減することができる電気推進船の電源設備を提供することを課題とする。 - 特許庁

This propulsion unit having an electric motor having a screw used for propelling a ship is provided with a first electric motor 3 mounted at a designated angle to the axis of the advancing direction of the ship, and a second electric motor 5 mounted at an angle symmetrical with the first electric motor 3 to the axis of the advancing direction.例文帳に追加

船舶の推進に用いるスクリュー付きの電動モータを備えた推進装置であって、船舶の進行方向軸に対して所定の角度で装備された第1の電動モータ3と、進行方向軸に対して前記第1の電動モータ3と対称な角度で装備された第2の電動モータ5とを備えた。 - 特許庁

To provide a ship having a cargo space for storing some solid materials generating combustible gas in a bulk state, in which energy attained through combustion of the combustible gas generated during its cruising can be combined with exhaust heat energy of a propulsion motor during its cruising and effectively utilized as a heat source for electric power for the ship and heating operation, and to provide a processing method for combustible gas in the ship.例文帳に追加

可燃性ガスを発生する固形物をばら積み状態で収納する貨物倉を備えた船舶において、航行中に発生する可燃性ガスの燃焼で得られるエネルギーを、航行中の推進原動機の排熱エネルギーと組合せて船内電力及び加熱用の熱源として有効利用できる船舶及び船舶の可燃性ガスの処理方法を提供する。 - 特許庁

To provide an automobile transportation ship capable of securing a huge section expanded in the longitudinal direction in the central part in a hull width direction under a freeboard deck as a space for vehicles to load more vehicles and compensating deterioration of transmission efficiency accompanying electric propulsion by improving propulsion efficiency to be able to reduce the fuel consumption.例文帳に追加

乾舷甲板の下の船体幅方向中央部に前後方向ヘ延びる長大な区画を車両スペースとして確保し得、より多くの車両を積載でき、且つ電気推進に伴う伝達効率の悪化を推進効率の向上によって補うことができ、燃料消費量の削減を図り得る自動車航送船を提供する。 - 特許庁

To obtain a ship propulsion system that is capable of preventing the degradation of efficiency of energy due to power conversion, when using an electric power, which is generated by collecting the exhaust energy of a main engine, for a power load inboard and for support of a propulsive force.例文帳に追加

主機の排気エネルギーを回収して発電した電力を、船内の電力負荷と推進力の加勢とに使用する場合において、電力変換によるエネルギー効率の低下を抑制することができる船舶推進システムを得る。 - 特許庁

To provide a marine electric propulsion system, along with a motor drive system, a power converter and a power conversion method, capable of maintaining an inboard system stability, even if a load fluctuation occurs in an inboard power system, irrespective of a ship space restricted.例文帳に追加

制約された船舶スペースにもかかわらず、船内電力系統の負荷に変動があっても船内の系統安定性の維持が可能な船舶用電気推進システム,モータドライブシステム,電力変換装置及び電力変換方法を提供する。 - 特許庁

This electric power plant ship 1 is constituted by providing a hull 2 provided with propulsion mechanisms 7, with a solar photoelectric power generation system 3 for obtaining electric energy by photoelectrically converting sunlight, a wind power generation system 4 for obtaining electric energy by operating a generator by windmills 4a rotated receiving wind force, and a storage battery 6 for storing electric energy generated by the respective power generation systems 3, 4.例文帳に追加

本発明の発電プラント船1は、推進機構7を備えている船体2に、太陽光を光電変換して電気エネルギを得る太陽光発電システム3と、風力を受けて回転する風車4aにより発電機を運転して電気エネルギを得る風力発電システム4と、上記の各発電システム3,4によって発電した電気エネルギを貯蔵する蓄電池6とを備えてなる。 - 特許庁

The power generation plant ship 1 has a solar power generation system 3 to obtain the electric energy by performing photoelectric conversion of the sunlight, an electrolytic means 4 to obtain hydrogen and oxygen by performing electrolysis of sea water using the electric energy obtained by the solar power generation system 3, and a hydrogen storage means 5 to store hydrogen obtained by the electrolytic means 4 which are provided on a hull 2 having a propulsion mechanism 7.例文帳に追加

本発明の発電プラント船1は、推進機構7を備えている船体2に、太陽光を光電変換して電気エネルギを得る太陽光発電システム3と、太陽光発電システム3により得られた電気エネルギを用いて海水を電気分解し、水素と酸素を得る電気分解手段4と、この電気分解手段4によって得られた水素を貯蔵する水素貯蔵手段5とを備える。 - 特許庁

例文

The motor control board structure 1 of an electric propulsion ship consists of a lower control board unit 2 storing an inverter device, a ventilation duct structural body 3 provided on the upper surface of the lower control unit 2, and an upper control board unit 4 disposed on a ventilation duct structural body 3 while storing an inverter device.例文帳に追加

電気推進船の電動機制御盤構造1は、インバータ装置が収納された下部制御盤ユニット2と、下部制御盤ユニット2の上面に設けられた通気ダクト構造体3と、インバータ装置が収納されていて通気ダクト構造体3に配置された上部制御盤ユニット4とからなる。 - 特許庁

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