1016万例文収録!

「game analysis」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > game analysisに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

game analysisの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 100



例文

GAME MACHINE ANALYSIS SYSTEM例文帳に追加

遊技機解析システム - 特許庁

GAME INFORMATION ANALYSIS DEVICE例文帳に追加

遊技情報分析装置 - 特許庁

GAME DATA ANALYSIS SUPPORT APPARATUS例文帳に追加

遊技データ分析支援装置 - 特許庁

GAME TENDENCY ANALYSIS SYSTEM例文帳に追加

遊技傾向分析システム - 特許庁

例文

GAME DATA ANALYSIS SYSTEM FOR GAME MACHINE例文帳に追加

遊技機の遊技データ解析システム - 特許庁


例文

OTHER GAME PARLOR BUSINESS ANALYSIS SUPPORT DEVICE, AND OTHER GAME PARLOR BUSINESS ANALYSIS SUPPORT COMPUTER PROGRAM例文帳に追加

他店営業分析支援装置及び他店営業分析支援コンピュータプログラム - 特許庁

INFORMATION PROCESSOR AND GAME PROGRAM ANALYSIS PROGRAM例文帳に追加

情報処理装置およびゲームプログラム解析プログラム - 特許庁

SYSTEM FOR DELIVERING RESULT OF ANALYSIS OF GOLF GAME RECORD例文帳に追加

ゴルフ競技記録分析結果配信システム - 特許庁

DATABASE CONSTRUCTION SYSTEM FOR CUSTOMER ANALYSIS OF GAME HALL例文帳に追加

遊技場の顧客分析用データベース作成装置 - 特許庁

例文

DEFECT ANALYSIS SUPPORT SYSTEM FOR GAME MACHINE例文帳に追加

遊技機の不良解析支援システム - 特許庁

例文

PLAY DATA COLLECTION AND ANALYSIS SYSTEM AND DATA COLLECTION AND ANALYSIS PROGRAM FOR VOLLEYBALL GAME例文帳に追加

バレーボール競技のプレーデータ収集、解析システム及びデータ収集、解析プログラム - 特許庁

PSYCHOLOGICAL ANALYSIS PROGRAM, MEDIUM WITH THE RECORDED PSYCHOLOGICAL ANALYSIS PROGRAM, DEVICE AND METHOD FOR PSYCHOLOGICAL ANALYSIS, AND MULTISTORY GAME PROGRAM例文帳に追加

心理解析プログラム、心理解析プログラムを記録した媒体、心理解析装置、心理解析方法およびマルチストーリーゲームプログラム - 特許庁

USE IN COMPUTER GAME OF VORONOI DIAGRAM FOR PARTITIONING GAME SPACE FOR ANALYSIS例文帳に追加

コンピュータゲームにおける、解析のためにゲームスペースを分割するボロノイ図の使用 - 特許庁

Finally, the reputation-game analysis explains the oft-cited dictum that you do not 例文帳に追加

最後に、評判ゲーム分析はよく挙げられる格言を説明してくれる。 - Eric S. Raymond『ノウアスフィアの開墾』

To provide a game information analysis device which can arbitrarily specify an analysis period and obtaining an analysis result found based on game state information and pattern variation frequency information in a specified analysis period for every game machine.例文帳に追加

分析期間を任意に特定することが可能であり、特定した分析期間内において遊技状態情報と図柄変動回数情報とに基づいて求めた分析結果を各遊技機毎に求めることが可能な遊技情報分析装置を提供する。 - 特許庁

A management device specifies an analysis period based on a prescribed input and an analysis result found based on the game state information and the pattern variation frequency information for every game machine identification information in the specified analysis period.例文帳に追加

管理装置は所定の入力に基づいて分析期間を特定し、特定した分析期間内において、遊技状態情報と図柄変動回数情報とに基づいて求めた分析結果を遊技機識別情報毎に求める。 - 特許庁

To provide a trend analysis server and trend analysis program, capable of outputting information related to a player who plays with a game machine.例文帳に追加

ゲーム機でプレイをするプレイヤに関連した情報を出力可能な傾向分析サーバ及び傾向分析プログラムを提供する。 - 特許庁

The game machine 2 with the acquired game information generates basic information required for performing analysis by the analysis method selected by the player by using the game information.例文帳に追加

遊技情報を取得したゲーム機2は、遊技者が選択した分析方法で分析するのに必要な基本情報を、遊技情報を用いて生成する。 - 特許庁

A game progress means has functions importing a texture analysis result of the player formed by analyzing the texture state from the skin data of the player, reflecting it on the game such as converting the texture analysis result into points, and progressing the beautiful skin game.例文帳に追加

ゲーム進行手段は、プレイヤーの肌データからキメ状態を解析したプレイヤーのキメ解析結果を取り込んで、そのキメ解析結果を点数化するなどして、ゲーム上に反映させ、美肌ゲームを進行する機能を有する。 - 特許庁

To provide a game data analysis support apparatus capable of supporting the manager or the like of a game hall to perform analysis based on game data from various view points.例文帳に追加

遊技場の管理者等が、種々の観点で遊技データに基づいた分析を行うことを支援することが可能な遊技データ分析支援装置を提供する。 - 特許庁

To improve an interest in viewpoint of analysis on pitching results in a baseball game.例文帳に追加

野球ゲームにおいて、投球結果の分析という点での趣向性を向上させる。 - 特許庁

The game machine 1 decides the reasoning pertaining to the games based on the result of the analysis.例文帳に追加

遊技機1は、解析結果に基づいて、遊技に関する推論を決定する。 - 特許庁

The analysis information is visually displayed on the display means 41 of the game analyzer 40.例文帳に追加

この解析情報は、遊技解析装置40の表示手段41に視覚的に表示される。 - 特許庁

It's hard to see how anything but the reputation-game analysis can explain this. 例文帳に追加

これを説明するのに、評判ゲーム分析以外にはなにも想像がつかない。 - Eric S. Raymond『ノウアスフィアの開墾』

I have observed another interesting example of this phenomenon when discussing the reputation-game analysis with hackers. 例文帳に追加

この現象のおもしろい例が、評判ゲーム分析をハッカーたちと議論しているときにも観察できた。 - Eric S. Raymond『ノウアスフィアの開墾』

The reputation-game analysis has some more implications that may not be immediately obvious. 例文帳に追加

評判ゲーム分析は、一見するとわかりにくいかもしれない含蓄をもっと持っている。 - Eric S. Raymond『ノウアスフィアの開墾』

To analyze a game situation in a computer game and to display analysis results in graphical forms.例文帳に追加

コンピュータゲームにおいてゲーム状況を解析し、解析結果をグラフィカル形式で表示すること。 - 特許庁

Priority information, which is set based on the musical analysis of the contents of the game music, is provided in terms of the game music.例文帳に追加

ゲーム音楽に関して、その内容の音楽的分析に基づいて設定された優先順位情報が用意されている。 - 特許庁

To enable the detailed analysis of a game status at the side of a hall computer and the supervision of a false game such as an improper strike or the like.例文帳に追加

ホールコンピュータ側で遊技状態の詳細な分析を可能にすると共に、変則打ちなどの不正遊技を監視できるようにする。 - 特許庁

To efficiently provide the analysis information of a game machine to a player visiting a game hall or a registered member.例文帳に追加

遊技店に来店する遊技客若しくは会員登録された会員に対して遊技機の解析情報を効率良く提供することを課題とする。 - 特許庁

In this game machine, a main control board C is connected to a testing machine 19 through first and second connectors 16, 17 so as to perform an analysis test of a game state.例文帳に追加

主制御基板Cは、遊技状態の分析試験のために、第1および第2コネクタ16,17を介して試験機19と接続される。 - 特許庁

To provide: a program capable of executing a performance for affecting a player's brain wave according to a brain wave analysis and a game situation while proceeding the game based on the player's brain wave analysis; an information storage medium; a game device; and a prize-acquisition game device.例文帳に追加

プレーヤの脳波の解析結果に基づきゲームを進行させつつ、当該解析結果やゲーム状況に応じてプレーヤの脳波に影響を与える演出を行うことが可能なプログラム、情報記憶媒体、ゲーム装置、及び景品獲得ゲーム装置を提供すること。 - 特許庁

Thereafter, when a player who visits the game hall carrying a game machine 2 operates the game machine 2 and selects an analysis method of the slot machine 1, the game machine 2 transmits request information to the transmitter 3 within a communication range.例文帳に追加

その後、ゲーム機2を持って遊技店に来場した遊技者が、ゲーム機2を操作してスロットマシン1の分析方法を選択すると、ゲーム機2は、通信範囲内にある送信機3に依頼情報を送信する。 - 特許庁

After that, when a player, holding the portable game device, visits the game parlor and selects a method of analysis of the slot machine 1 by controlling the portable game device 2, the portable game device 2 obtains the game information from the transmitter 3 and generates basic information from the obtained game information.例文帳に追加

その後、携帯用ゲーム装置2を持って遊技店に来場した遊技者が、携帯用ゲーム装置2を操作してスロットマシン1の分析方法を選択すると、携帯用ゲーム装置2は、送信機3から前記遊技情報を取得し、取得した遊技情報から基本情報を生成する。 - 特許庁

After that, when the player visiting the game parlor with the portable game device 2 selects a method of analysis of the slot machine 1 by operating the portable game device 2, the portable game device 2 obtains the game information from the transmitter 3 and generates the basic information from the obtained game information.例文帳に追加

その後、携帯用ゲーム装置2を持って遊技店に来場した遊技者が、携帯用ゲーム装置2を操作してスロットマシン1の分析方法を選択すると、携帯用ゲーム装置2は、送信機3から前記遊技情報を取得し、取得した遊技情報から基本情報を生成する。 - 特許庁

The control part 1 thus executes the game in the state corresponding to the result of the analysis process based on the game data for prescribing the state corresponding to the result of the analysis process and the state corresponding to the result of the analysis process is displayed on an image display part.例文帳に追加

そして、解析処理の結果に対応する状態を規定するためのゲーム用データに基づいて、解析処理の結果に対応する状態でゲームが制御部1により実行され、解析処理の結果に対応する状態が画像表示部に表示される。 - 特許庁

The game machine 2 which receives the game information transmitted from the transmitter 3 generates basic information required for performing analysis by the analysis method selected by the player by using the received game information, and analyzes the state of the slot machine 1 by using the generated basic information.例文帳に追加

送信機3から送信された遊技情報を受け取ったゲーム機2は、遊技者により選択された分析方法で分析するのに必要な基本情報を、その受け取った遊技情報を用いて生成し、生成した基本情報を用いてスロットマシン1の状態を分析する。 - 特許庁

The brain wave detected by a detection part to detect the player's brain wave is analyzed, processing for proceeding the game is performed based on the analysis result by an analysis part, and the performance to affect the player's brain wave is performed when at least either of the analysis result by the analysis part or the game situation meets a predetermined condition.例文帳に追加

プレーヤの脳波を検出する検出部によって検出された脳波を解析し、前記解析部による解析結果に基づいて、ゲームを進行させる処理を行い、前記解析部による解析結果及びゲーム状況の少なくとも一方が所定の条件を満たした場合に、プレーヤの脳波に影響を与える演出を行う。 - 特許庁

When a player operates the game machine 2 and selects an analysis method, the game machine 2 acquires game information indicating an event generated in a slot machine 1 from a transmitter 3.例文帳に追加

遊技者がゲーム機2を操作して分析方法を選択すると、ゲーム機2は、スロットマシン1で発生したイベントを示す遊技情報を送信機3から取得する。 - 特許庁

To provide a defect analysis support system for a game machine, capable of easily and accurately analyzing the defects of the game machine by making various kinds of information relating to the game machine referrable.例文帳に追加

遊技機に関する各種の情報を参照可能とすることで、この遊技機の不良解析を容易かつ正確に行うことを可能にする、遊技機の不良解析支援システムを提供すること等を課題とする。 - 特許庁

The game machine 2, having obtained the game information, generates basic information necessary for the analysis by the method selected by the player, by using the game information.例文帳に追加

遊技情報を取得したゲーム機2は、遊技者が選択した分析方法で分析するのに必要な基本情報を、遊技情報を用いて生成する。 - 特許庁

To prevent trouble in recognition, detection and analysis, etc. of a game condition by clarifying operations of RB, SB, ACT, etc. regardless of game specifications, in a continuous operation game of a winning combination such as BB, CT, etc.例文帳に追加

遊技仕様に関わらず、BB、CT等の役物連続作動遊技において、RB、SB、SCT等の作動を明確にすることで、遊技状態の把握、検知、解析等に支障をきたすことを防止する。 - 特許庁

In a computer game, a game situation is analyzed using states of a plurality of game elements by determining states of the game elements (10), generating a representation of a Voronoi diagram among the game elements using at least some of the game elements (10) as Voronoi sites and performing an analysis of the game situation using the Voronoi diagram (16).例文帳に追加

コンピュータゲームにおいて、各複数のゲーム要素(10)についての状態を決定し、少なくともいくつかのゲーム要素(10)をボロノイサイトとして利用してゲーム要素の間のボロノイ図の表現を生成し、このボロノイ図(16)を利用してゲーム状況の解析を実行することによって、複数のゲーム要素の状態を利用して、ゲーム状況が解析される。 - 特許庁

To enable acquisition (analysis) of information regarding a desired object without disturbing concentration of a player on a video game.例文帳に追加

ビデオゲームに対するプレーヤの集中を乱すことなく、所望のオブジェクトに関する情報の取得(解析)を可能とする。 - 特許庁

This Pachislo game machine 1 infers the trend of the operation mode by the player based on the analysis result.例文帳に追加

パチスロ遊技機1は、解析結果に基づいて、遊技者による操作の操作態様の傾向を推論する。 - 特許庁

To provide a Pachislo game machine management system dispensing with retyping of data and manual parameter setting work and having universality in analysis results.例文帳に追加

データの再入力や手作業のパラメータ設定を不要とし、かつ分析・解析結果に普遍性があるパチスロ遊技機管理システムを得る。 - 特許庁

To surely prevent a fraud such as aimed shooting based on an analysis result of a program for controlling the operation of a game machine.例文帳に追加

遊技機の動作を制御するプログラムの解析結果に基づく狙い撃ちなどの不正行為を確実に防止する。 - 特許庁

A main control board C is connected with a tester 19 via first and second connectors 16 and 17 for a game status analysis test.例文帳に追加

主制御基板Cは、遊技状態の分析試験のために、第1および第2コネクタ16,17を介して試験機19と接続される。 - 特許庁

If comparison between the result of analysis using the actual machine and the result of simulation is not required in the method of analysis selected by the player, the game machine 2 finds and displays the state of the slot machine 1 based on the generated basic information.例文帳に追加

遊技者により選択された分析方法が、実機の結果とシミュレーションした結果とを比較する比較する必要がない場合、ゲーム機2は、スロットマシン1の状態を、生成した基本情報に基づいて求めて表示する。 - 特許庁

例文

Game element data has a plurality of color zones respectively related to: the first color analysis area 2; and the second color analysis area 4.例文帳に追加

ゲーム要素データは、第1色解析領域2に関連した複数の色区分を有し、また、第2色解析領域4に関連した複数の色区分を有する。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
この対訳コーパスは独立行政法人情報通信研究機構の集積したものであり、Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unportedでライセンスされています。
  
原題:”Homesteading the Noosphere”

邦題:『ノウアスフィアの開墾』
This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

Eric S. Raymond 著
山形浩生 YAMAGATA Hiroo 訳    リンク、コピーは黙ってどうぞ。くわしくはこちらを見よ。
プロジェクト杉田玄白 正式参加作品。
詳細は http://www.genpaku.org/ を参照のこと。
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS