1016万例文収録!

「pedestrian injury」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > pedestrian injuryに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

pedestrian injuryの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 25



例文

To favorably reduce the degree of an injury to a leg portion of a pedestrian.例文帳に追加

歩行者脚部の負傷度合の軽減を好適に図り得るようにする。 - 特許庁

To provide a vehicle structure in which an injury value at knees can be reduced even when a lamp front face collides with the knees of a pedestrian in a lateral side of a body of the pedestrian.例文帳に追加

ランプ前面が歩行者の膝部に対して体側面側から衝突しても、膝部の傷害値を軽減できる車両構造を提供する。 - 特許庁

To provide a hood structure capable of reducing the head injury value of a pedestrian or the like, and enhancing the pedestrian protective performance.例文帳に追加

歩行者等の頭部傷害値を低減し、歩行者保護性能を向上することのできるフード構造を提供する。 - 特許庁

This constitution can suppress the injury of the pedestrian caused by a fall on the road surface and the catch-in into the vehicle.例文帳に追加

そのため、路面落下や車両に巻込まれることによる受傷を抑えることができる。 - 特許庁

例文

To provide an apparatus capable of preventing an injury accident of a pedestrian by periodically measuring the distance between the pedestrian and a bicycle coming close to the pedestrian from ahead or from behind and alarming the pedestrian when the distance between the bicycle and the pedestrian comes within a predetermined distance.例文帳に追加

歩行者と、前方又は後方から歩行者に接近してくる自転車との間の距離を定期的に測定し、自転車と歩行者との距離が予め定めた距離内に入ったとき、歩行者に警報を発して歩行者の傷害事故を防ぐことを可能とする機器を提供するものである。 - 特許庁


例文

To provide a hinge for a hood of an automobile for absorbing impact energy to reduce injury of a pedestrian when the vehicle in running collides against the pedestrian and the body of the pedestrian bumps into the hood.例文帳に追加

車両の運行中に歩行者と衝突事故が発生して歩行者の身体がボンネットにぶつかった際に、その衝撃エネルギーを吸収して、歩行者の傷害が軽減されるようにする自動車ボンネット用ヒンジを提供する。 - 特許庁

To provide a pedestrian protection device surely holding a pedestrian colliding with a vehicle and suppressing injury caused by a collision with a road and the catch-in of the pedestrian into a vehicle.例文帳に追加

車両に衝突した歩行者を確実に保持し、路面との衝突や車両に巻込まれることによる受傷を抑えることができる歩行者保護装置を提供する。 - 特許庁

To provide a pedestrian protection device surely holding a pedestrian colliding with a vehicle and suppressing injury caused by a fall on a road surface and the catch-in of the pedestrian into a vehicle.例文帳に追加

車両に衝突した歩行者を確実に保持し、路面落下や車両に巻込まれることによる受傷を抑えることができる歩行者保護装置を提供する。 - 特許庁

To provide a pedestrian protection device giving an attitude causing a reduction in the degree of body injury of the pedestrian when the pedestrian falls down on a road surface on a collision with a vehicle having no hood or having short length in a vehicle longitudinal direction.例文帳に追加

ボンネット部が無いか車両前後方向に短いタイプの車両との衝突後、路面に倒れる際に人体の傷害の程度の軽減に繋がる姿勢を歩行者に与える歩行者保護装置を提供する。 - 特許庁

例文

To provide a head-up display capable of ensuring impact absorption function of a pedestrian injury reduction structure of a vehicle body.例文帳に追加

車体の歩行者傷害軽減構造の衝撃吸収機能を確保することができるヘッドアップディスプレイ装置を提供する。 - 特許庁

例文

To prevent impact absorption performance of an engine hood from deteriorating, and contribute to reduction of a degree of injury of a pedestrian.例文帳に追加

ボンネットの衝撃吸収性能を阻害することがなく、歩行者の負傷度合の軽減に寄与する。 - 特許庁

As a result, the attitude displacement of the leg portion 40 of the pedestrian is permitted, thus reducing the degree of the injury to the leg portion 40.例文帳に追加

これにより、歩行者脚部40の姿勢変位が許容され、該脚部40の負傷度合が軽減される。 - 特許庁

To reduce a head injury criterion (HIC) by improving absorption capability of shock energy of a head part of a pedestrian while keeping a dent resistant performance of a hood.例文帳に追加

フードの耐デント性能を保持しつつ、歩行者の頭部による衝撃エネルギーの吸収性をより高めて頭部傷害値(HIC)を低減させる。 - 特許庁

To reduce an injury on the head of a pedestrian due to a collision against a road surface by controlling the behavior of the pedestrian after colliding with a front part of a vehicle body.例文帳に追加

車体前部に衝突した後の歩行者の挙動をコントロールすることにより、路面への衝突による歩行者の頭部の傷害を軽減する。 - 特許庁

By this, the field of view of a driver and can be secured and the injury caused by traveling with the vehicle 100 with the pedestrian in a state that the pedestrian is held at the vehicle 100 can be suppressed.例文帳に追加

そのため、ドライバーの視界を確保するとともに、車両100に保持された状態で車両とともに走行することによる受傷をも抑えられる。 - 特許庁

To provide a pedestrian protection device imparting a posture for reducing a degree of injury of to a pedestrian when he falls down on a road surface after a collision with a vehicle having no hood part or a type short in the vehicle longitudinal direction.例文帳に追加

ボンネット部が無いか車両前後方向に短いタイプの車両との衝突後、路面に倒れる際に人体の傷害の程度の軽減に繋がる姿勢を歩行者に与える歩行者保護装置を提供する。 - 特許庁

To prevent a secondary injury by surely putting a pedestrian on a bonnet in collision between a vehicle and the pedestrian, to secure the safety of the leg parts of the pedestrian by setting the strength of a projecting member, to have simple structure and prevent malfunction, and to approximately unifying bearing loads in the front/rear direction (bearing load by the projecting member in collision) in any position in the car width direction.例文帳に追加

車両と歩行者との衝突時に、歩行者を確実にボンネットに乗せて、二次障害を防止することができ、突出部材の強度設定により、歩行者の脚部の安全を確保することができ、さらに構造が簡単かつ誤動作もなく、しかも、車幅方向の何れの位置においても前後方向の受け荷重(衝突時の突出部材による受け荷重)を略一定にすること。 - 特許庁

To provide a vehicle engine hood which has a light weight and high rigidity and can reduce head injury of pedestrian upon the traffic accident.例文帳に追加

軽量で高剛性を有すると共に、交通事故時における歩行者の頭部障害を軽減することも可能となる車両用エンジンフードを提供すること。 - 特許庁

To provide a collision body discrimination device for a vehicle which can precisely discriminate a pedestrian from an injury object having a variety of forms and properties, while preventing device constitution from being complicated.例文帳に追加

装置構成の複雑化を抑止しつつ種々の形態、性状の傷害物から歩行者を高精度に判定可能な車両用衝突物体判別装置を提供すること。 - 特許庁

To provide a supporting structure of a rigid body built in a vehicle dispelling a concern that an injury index of a pedestrian or an occupant may not fall by a rigid body provided within a storage space formed on an instrument panel.例文帳に追加

インストルメントパネルに形成された収納スペース内に設けられている剛体によって、歩行者又は乗員の傷害値が低減されない懸念を払拭できる車両に内装される剛体の支持構造の提供を課題とする。 - 特許庁

Then, the pedestrian is held by the air bag 14 so that even if the air bag is cut off from the vehicle 100, the injury caused by the collision with a road surface and the catch-in into the vehicle 100 can be suppressed.例文帳に追加

このとき、歩行者はエアバッグ14に保持された状態であるため、車両100から切離されても路面との衝突や車両100に巻込まれることによる受傷は抑えられる。 - 特許庁

To provide a bumper beam structure for a vehicle equally provided with characteristic of a bumper beam required at low speed collision and at high speed collision of the vehicle and capable of contributing any of safety of a pedestrian and safety of an occupant by reducing injury of the pedestrian at low speed collision and increasing impact absorption performance of the vehicle at high speed collision.例文帳に追加

車両の低速衝突時、及び高速衝突時に必要なバンパビームの特性を同等に備え、低速衝突時に歩行者の傷害を低減し、高速衝突時には車両の衝撃吸収性能を大きくして、歩行者の安全と搭乗者の安全のどちらにも寄与できるようにした車両用バンパビーム構造を提供する。 - 特許庁

To provide a vending machine that prevents injury of a pedestrian, a user or the like due to contact with a unit body protruding from the front face of a door, and preventing damage to a product door for opening and closing a product slot installed in the door.例文帳に追加

歩行者や利用者等が扉体の前面から前方に突出するユニット本体に接触して怪我等してしまうことを回避するとともに、扉体に設けられた商品取出口を開閉する商品取出扉体が破損してしまうことを防止することができる自動販売機を提供すること。 - 特許庁

To provide a reinforcing member for the rear end of an engine hood of an automobile where high initial acceleration is generated at an initial time of a collision when an impacter collides against the rear of an engine hood during a pedestrian protection evaluation test, almost of all initial energy possessed by the impacter is absorbed to reduce a stroke of the impacter and also reduce head injury criteria (HIC).例文帳に追加

歩行者保護評価試験においてインパクターがエンジンフードの後方に衝突した場合において、衝突初期に高い初期加速度を発生させ、インパクターの持つ初期エネルギーの大部分を吸収することにより、インパクターストロークを小さくし、且つ頭部障害値(HIC)も小さくする自動車のエンジンフード後端部の補強部材を提供する。 - 特許庁

例文

To provide hood hinge mounting structure for an automobile capable of improving hood hinge mounting workability by eliminating a dedicated tool and the like for mounting and eliminating alignment of bolt holes, and enhancing safety by lowering an injury value in collision of a pedestrian with a hood despite a lower manufacturing cost.例文帳に追加

取付用の専用の冶具等を不要とし、ボルト穴同士の位置合わせを不要とすることによってフードヒンジの取付作業性を改善し、より安価な製作費用でありながら歩行者がフードに衝突した際の傷害値を低減して安全性を向上させ得る自動車のフードヒンジ取付構造を提供する。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS