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暖機増量の英語
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英訳・英語 warming up enrichment
「暖機増量」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 23件
触媒暖機時燃料増量手段による燃料増量に伴う内燃機関の発生トルクの増量分を、外部負荷増量手段により加えられた負荷で吸収させる構成としたため、内燃機関の燃焼状態を悪化させることなく、触媒暖機を促進できる。例文帳に追加
Since increase in torque generated from the internal combustion engine along with increase in fuel amount by the fuel amount increasing means is absorbed by the load added by the external load increasing means, the warming of the catalyst is promoted without degrading the combustion state of the internal combustion engine. - 特許庁
内燃機関の排気管に接続された触媒装置を暖機するために、内燃機関への噴射燃料を増量する触媒暖機時燃料増量手段と、補機の負荷を内燃機関に加える外部負荷増量手段とを備える構成とした。例文帳に追加
The catalyst warming control device for worming the catalytic device connected with an exhaust pipe of the internal combustion engine, comprises: a fuel amount increasing means in warming the catalyst, for increasing an amount of fuel injected to the internal combustion engine; and an external load increasing means adding load of accessories to the internal combustion engine. - 特許庁
ECUは、始動後増量、暖機増量、OTP増量などからなるエンジン要求補正量fegを算出すると共に、車両の加減速状態に基づく加減速補正量や燃料カット後補正量などからなる触媒要求補正量fcatを算出する(S201,S202)。例文帳に追加
An ECU calculates an engine required correction amount feg consisting of an after-start increased amount, a warm-up increased amount and an OTP increased amount and calculates a catalyst required correction amount fcat consisting of an acceleration/deceleration correction amount based on the accelerated/decelerated condition of a vehicle and an after-fuel-cut correction amount (S201, S202). - 特許庁
点火遅角と吸気増量を行う触媒早期暖機制御において、触媒の活性度合いを考慮した内燃機関の触媒早期暖機制御装置を提供する。例文帳に追加
To provide a catalyst early warming-up control device of an internal combustion engine in view of the degree of catalytic activity, in a catalyst early warming-up control retarding spark advance and increasing an intake air amount. - 特許庁
またECU30は、エンジン1の吸気系の暖機途中において、時間当たりの基本燃料噴射量が大きいほど吸気管10を通過する吸入空気量が多くなるため増量側への補正係数を少なく設定し、該補正係数を用いて燃料噴射量を増量側に補正する。例文帳に追加
Additionally, the ECU 30 sets a correction factor to the quantity increasing side small as intake air quantity passing a suction pipe 10 becomes larger as basic fuel injection quantity per hour is larger and corrects fuel injection quantity to the quantity increasing side by using the correction factor. - 特許庁
可変動弁機構を備えた内燃機関において、燃料噴射量の暖機増量補正を好適に行うことで空燃比の制御精度を向上し、排気エミッションを良好とすることができる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加
To provide a control device of internal combustion engine including a variable valve system, favorably correcting the warming-up increase of fuel injection quantity to improve the control accuracy of air-fuel ratio, and improving exhaust emission. - 特許庁
更に、冷却水温センサ26の異常時には、主燃料のアルコール濃度が高いときに暖機後の標準冷却水温よりも低い疑似水温を設定し、この疑似水温を用いて主燃料噴射量の暖機増量係数を算出する。例文帳に追加
Further, in abnormality of the cooling water temperature sensor 26, a pseudo water temperature lower than a standard cooling water temperature after warming-up is set when the alcohol concentration of the main fuel is high, and a warming-up increase coefficient of a main fuel injection amount is calculated by using the pseudo water temperature. - 特許庁
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「暖機増量」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 23件
更に、冷却水温センサ26の異常時には、主燃料のアルコール濃度が高いときに暖機後の標準冷却水温よりも低い疑似水温を設定し、この疑似水温を用いて主燃料噴射量の暖機増量係数を算出する。例文帳に追加
When the cooling water temperature sensor 26 is further abnormal, a pseud water temperature lower than the standard cooling water temperature after warming up is set when the alcohol concentration of the main fuel is high, and a warming-up quantity increase factor of a main fuel injection quantity is calculated by using the pseudo water temperature. - 特許庁
機関始動および暖機運転時に排気制御弁24をほぼ全閉せしめ、主燃料の噴射量を排気制御弁全開時の最適な噴射量よりも増量させ、膨張行程中に副燃料を追加噴射する。例文帳に追加
The exhaust control valve 24 is almost fully closed during engine starting and warming operations and an injection amount of main fuel is increased to more than an optimized injection amount under an exhaust gas control valve full open condition and sub fuel is additionally injected during expansion strokes. - 特許庁
機関始動および暖機運転時に排気制御弁24をほぼ全閉せしめ、主燃料の噴射量を排気制御弁全開時の最適な噴射量よりも増量させ、膨張行程中に副燃料を追加噴射する。例文帳に追加
During starting of an engine and warming up operation, the exhaust control valve 24 is approximately fully closed and an injection amount of main fuel is increased to a value higher than an optimum amount during full opening of the exhaust control valve and auxiliary fuel is additionally injected during an expansion stroke. - 特許庁
エンジンの暖機後には、上記フック12が係止位置Eに変位して、第1レバー1aがトルクアップ調量域Qよりも燃料増量側Rにオーバーシュートするのを阻止する。例文帳に追加
After warming up of an engine, the hook 12 is displaced to the lock position E and it is blocked that the first lever 1a overshoots a torque up regulation area Q toward the fuel increase side R. - 特許庁
エミッション量低減制御としては、パージ制御、EGR制御、AI増量制御、冷間VVT制御、触媒暖機遅角制御、SCV制御等が挙げられる。例文帳に追加
The emission amount reduction control includes purge control, EGR control, AI amount increasing control, cold VVT control, catalyst warm-up retard angle control, SCV control, and the like. - 特許庁
そして、コールド時(冷間時)には、通常時(温間時)よりも後噴射による燃料噴射量が増量され、エンジンの暖機ないしは排気ガス浄化触媒の昇温・活性化が促進される。例文帳に追加
When the engine is cold, a fuel injection amount by post-injection is increased more than ordinary time (warm time) to warm up the engine or activate and raise a temperature of the exhaust gas purifying catalyst. - 特許庁
エミッション量低減制御としては、パージ制御、EGR制御、AI増量制御、冷間VVT制御、触媒暖機遅角制御、SCV制御等が挙げられる。例文帳に追加
As the emission-amount reduction control, there are listed purge control, EGR control, AI increasing control, cold VVT control, catalyst warmer retardancy control, SCV control or the like. - 特許庁
これにより、エンジン停止中にエンジンがヒータで暖められている場合に、始動時や始動後の暫くの間、補機類の摩擦損失に見合った適正な燃料噴射量の増量補正を行うことができる。例文帳に追加
Thereby, when the engine is warmed by the heater during the engine stop, the increase of proper fuel injection amount corresponding to the friction loss of the auxiliary machines can be corrected for a while upon starting or after starting. - 特許庁
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