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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 暖機増量に関連した英語例文

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暖機増量の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 23



例文

触媒時燃料増量手段による燃料増量に伴う内燃関の発生トルクの増量分を、外部負荷増量手段により加えられた負荷で吸収させる構成としたため、内燃関の燃焼状態を悪化させることなく、触媒を促進できる。例文帳に追加

Since increase in torque generated from the internal combustion engine along with increase in fuel amount by the fuel amount increasing means is absorbed by the load added by the external load increasing means, the warming of the catalyst is promoted without degrading the combustion state of the internal combustion engine. - 特許庁

内燃関の排気管に接続された触媒装置をするために、内燃関への噴射燃料を増量する触媒時燃料増量手段と、補の負荷を内燃関に加える外部負荷増量手段とを備える構成とした。例文帳に追加

The catalyst warming control device for worming the catalytic device connected with an exhaust pipe of the internal combustion engine, comprises: a fuel amount increasing means in warming the catalyst, for increasing an amount of fuel injected to the internal combustion engine; and an external load increasing means adding load of accessories to the internal combustion engine. - 特許庁

ECUは、始動後増量暖機増量、OTP増量などからなるエンジン要求補正量fegを算出すると共に、車両の加減速状態に基づく加減速補正量や燃料カット後補正量などからなる触媒要求補正量fcatを算出する(S201,S202)。例文帳に追加

An ECU calculates an engine required correction amount feg consisting of an after-start increased amount, a warm-up increased amount and an OTP increased amount and calculates a catalyst required correction amount fcat consisting of an acceleration/deceleration correction amount based on the accelerated/decelerated condition of a vehicle and an after-fuel-cut correction amount (S201, S202). - 特許庁

点火遅角と吸気増量を行う触媒早期制御において、触媒の活性度合いを考慮した内燃関の触媒早期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a catalyst early warming-up control device of an internal combustion engine in view of the degree of catalytic activity, in a catalyst early warming-up control retarding spark advance and increasing an intake air amount. - 特許庁

例文

またECU30は、エンジン1の吸気系の途中において、時間当たりの基本燃料噴射量が大きいほど吸気管10を通過する吸入空気量が多くなるため増量側への補正係数を少なく設定し、該補正係数を用いて燃料噴射量を増量側に補正する。例文帳に追加

Additionally, the ECU 30 sets a correction factor to the quantity increasing side small as intake air quantity passing a suction pipe 10 becomes larger as basic fuel injection quantity per hour is larger and corrects fuel injection quantity to the quantity increasing side by using the correction factor. - 特許庁


例文

可変動弁構を備えた内燃関において、燃料噴射量の暖機増量補正を好適に行うことで空燃比の制御精度を向上し、排気エミッションを良好とすることができる内燃関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of internal combustion engine including a variable valve system, favorably correcting the warming-up increase of fuel injection quantity to improve the control accuracy of air-fuel ratio, and improving exhaust emission. - 特許庁

更に、冷却水温センサ26の異常時には、主燃料のアルコール濃度が高いときに後の標準冷却水温よりも低い疑似水温を設定し、この疑似水温を用いて主燃料噴射量の暖機増量係数を算出する。例文帳に追加

Further, in abnormality of the cooling water temperature sensor 26, a pseudo water temperature lower than a standard cooling water temperature after warming-up is set when the alcohol concentration of the main fuel is high, and a warming-up increase coefficient of a main fuel injection amount is calculated by using the pseudo water temperature. - 特許庁

更に、冷却水温センサ26の異常時には、主燃料のアルコール濃度が高いときに後の標準冷却水温よりも低い疑似水温を設定し、この疑似水温を用いて主燃料噴射量の暖機増量係数を算出する。例文帳に追加

When the cooling water temperature sensor 26 is further abnormal, a pseud water temperature lower than the standard cooling water temperature after warming up is set when the alcohol concentration of the main fuel is high, and a warming-up quantity increase factor of a main fuel injection quantity is calculated by using the pseudo water temperature. - 特許庁

関始動および運転時に排気制御弁24をほぼ全閉せしめ、主燃料の噴射量を排気制御弁全開時の最適な噴射量よりも増量させ、膨張行程中に副燃料を追加噴射する。例文帳に追加

The exhaust control valve 24 is almost fully closed during engine starting and warming operations and an injection amount of main fuel is increased to more than an optimized injection amount under an exhaust gas control valve full open condition and sub fuel is additionally injected during expansion strokes. - 特許庁

例文

関始動および運転時に排気制御弁24をほぼ全閉せしめ、主燃料の噴射量を排気制御弁全開時の最適な噴射量よりも増量させ、膨張行程中に副燃料を追加噴射する。例文帳に追加

During starting of an engine and warming up operation, the exhaust control valve 24 is approximately fully closed and an injection amount of main fuel is increased to a value higher than an optimum amount during full opening of the exhaust control valve and auxiliary fuel is additionally injected during an expansion stroke. - 特許庁

例文

エンジンの後には、上記フック12が係止位置Eに変位して、第1レバー1aがトルクアップ調量域Qよりも燃料増量側Rにオーバーシュートするのを阻止する。例文帳に追加

After warming up of an engine, the hook 12 is displaced to the lock position E and it is blocked that the first lever 1a overshoots a torque up regulation area Q toward the fuel increase side R. - 特許庁

エミッション量低減制御としては、パージ制御、EGR制御、AI増量制御、冷間VVT制御、触媒遅角制御、SCV制御等が挙げられる。例文帳に追加

The emission amount reduction control includes purge control, EGR control, AI amount increasing control, cold VVT control, catalyst warm-up retard angle control, SCV control, and the like. - 特許庁

そして、コールド時(冷間時)には、通常時(温間時)よりも後噴射による燃料噴射量が増量され、エンジンのないしは排気ガス浄化触媒の昇温・活性化が促進される。例文帳に追加

When the engine is cold, a fuel injection amount by post-injection is increased more than ordinary time (warm time) to warm up the engine or activate and raise a temperature of the exhaust gas purifying catalyst. - 特許庁

エミッション量低減制御としては、パージ制御、EGR制御、AI増量制御、冷間VVT制御、触媒遅角制御、SCV制御等が挙げられる。例文帳に追加

As the emission-amount reduction control, there are listed purge control, EGR control, AI increasing control, cold VVT control, catalyst warmer retardancy control, SCV control or the like. - 特許庁

これにより、エンジン停止中にエンジンがヒータでめられている場合に、始動時や始動後の暫くの間、補類の摩擦損失に見合った適正な燃料噴射量の増量補正を行うことができる。例文帳に追加

Thereby, when the engine is warmed by the heater during the engine stop, the increase of proper fuel injection amount corresponding to the friction loss of the auxiliary machines can be corrected for a while upon starting or after starting. - 特許庁

エンジン停止中にエンジンがヒータでめられている場合に、始動時や始動後の暫くの間、補類の摩擦損失を考慮した適正な燃料噴射量の増量補正を行うことができるようにする。例文帳に追加

To correct an increase in a proper fuel injection amount in consideration of friction loss of auxiliary machines for a while upon starting or after starting when an engine is heated by a heater during the engine stop. - 特許庁

エミッション量低減制御としては、パージ制御、EGR制御、AI増量制御、冷間VVT制御、触媒遅角制御、SCV制御等が挙げられる。例文帳に追加

As the emission amount reduction control, purging control, EGR control, AI weighting control, cold VVT (variable value timing) control, catalyst warming-up retard angle control, SCV (spark control valve) control and the like are given. - 特許庁

そして、ECU50はエンジン11の過程において、全気筒等噴射量TAU0を増量補正することにより気筒温度の最も低い♯1気筒の最終燃料噴射量TAU1を求める。例文帳に追加

The ECU 50 determines final fuel injection quantity TAU1 of a #1 cylinder with the lowest cylinder temperature, by increasing and correcting equal injection quantity TAU0 of all the cylinders in the warming-up process of the engine 11. - 特許庁

中のアイドル運転時において、空燃比AFRが所定の上限値AFRUPRを上回った場合に、目標アイドル回転数を所定回転数(S14のアイドル回転数補正量Nup)増加させて、燃料噴射量を増量することにより、空燃比AFRを低下させる。例文帳に追加

In idling during a warm up, when an air-fuel ratio AFR exceeds a predetermined upper limit AFRUPR, a target idle rotational frequency is increased by the predetermined rotational frequency (an idle rotational frequency correction amount Nup of S14), and the air-fuel ratio AFR is lowered by increasing a fuel injection quantity. - 特許庁

電子制御ユニットを用いてエンジンの制御を実行する方法であって、エンジン始動時から所定時間t1が経過するまでは所定のファーストアイドル制御を行わない始動時アイドル制御を実行し、その後燃料噴射量を増量して該ファーストアイドル制御を実行する。例文帳に追加

In this method of executing the warm-up control of the engine by using an electronic control unit, start idling control free from predetermined fast idling control is executed for a predetermined time t1 from the starting of the engine, and then the fast idling control is executed by increasing the fuel injection amount thereafter. - 特許庁

排気温度TEx1、触媒温度TEx2の昇温に応じて2次空気供給量を増量していく制御を行うことで過剰なAI供給を抑制し、排気温度TEx1、触媒温度TEx2の速やかな上昇を促し、触媒の性を向上させる(実施例1)。例文帳に追加

Excessive AI supply is suppressed, quick rises of exhaust temperature TEx1 and catalyst temperature TEx2 are promoted and warming-up property of the catalyst is improved by performing a control to increase secondary air supply amount according to temperature rises of the exhaust temperature TEx1 and catalyst temperature TEx2 (embodiment 1). - 特許庁

さらに、吸入空気量の増加に対するエンジン出力(トルク)増加の割合が、点火時期および大気圧に依存して変化する点を考慮して、点火遅角によるエンジン出力(トルク)低下を補償する吸気空気量の補正量(増量)は、S200で設定された点火遅角量および触媒運転時の大気圧に応じて決定される(S210)。例文帳に追加

Correction value (increase quantity) of suction air quantity compensating engine output (torque) drop due to ignition delay is determined (S210) according to ignition delay quantity established in S200 and atmospheric pressure during catalyst warming up operation with considering that ratio of increase of engine output (torque) to increase of suction air quantity changes with depending on ignition timing and atmospheric pressure. - 特許庁

例文

また、酸化触媒の活性温度Tcaよりも高く且つエミッション許容温度Tlm以下の範囲内で設定すされる目標流入排気温度Tgitまで流入排気温度Tgiが上昇するように燃料噴射量Qfを制御時噴射量Qftまで増量する(S106)。例文帳に追加

The system increase a fuel injection quantity Qf up to an injection quantity during warming up control Qft so that an inflow exhaust temperature Tgi increases up to a target inflow exhaust temperature Tgit higher than an active temperature Tca of an oxidized catalyst and also set in a range of an emission allowable temperature Tlm or lower (S106). - 特許庁

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