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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "force motor"に関連した英語例文

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"force motor"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 58



例文

MAGNETIC FORCE MOTOR例文帳に追加

磁力モーター - 特許庁

FLUID INERTIAL FORCE MOTOR例文帳に追加

流体慣性力モーター - 特許庁

RESONANCE AMPLIFICATION MAGNETIC FORCE MOTOR例文帳に追加

共振増幅磁力モータ - 特許庁

PERMANENT-MAGNET MAGNETIC FORCE MOTOR例文帳に追加

永久磁石磁力モータ - 特許庁

例文

FORCE MOTOR DISPLACEMENT DEVICE AND PRESSURE REGULATING DEVICE USING THIS FORCE MOTOR DISPLACEMENT DEVICE例文帳に追加

フォースモータ式変位装置およびこのフォースモータ式変位装置を用いた圧力調整装置 - 特許庁


例文

PROPELLER TYPE FLOW FORCE MOTOR AND BLADE THEREOF例文帳に追加

プロペラ型流力原動機及びそのブレード - 特許庁

STRUCTURE OF DC GENERATOR FITTED WITH AUXILIARY ELECTROMAGNETIC FORCE MOTOR例文帳に追加

補助電磁力発動機付直流発電機の構造 - 特許庁

METHOD AND APPARATUS FOR HEATING AND LIGHT EMISSION BY NUCLEAR FORCE MOTOR例文帳に追加

核力モーター発熱発光方法及びその装置 - 特許庁

A drive control part 74 generates the reaction torque Tz in a reaction force motor 14 through a drive circuit 56.例文帳に追加

駆動制御部74は駆動回路56を介して反力モータ14に反力トルクTzを発生させる。 - 特許庁

例文

The reaction force motor 8 as a reaction force applying mechanism adds a steering load to a steering handle 2.例文帳に追加

反力付与機構である反力モータ8は、ステアリングハンドル2に操舵負荷を付与する。 - 特許庁

例文

For example, such a command current i_2 is newly generated to additionally command a reaction force motor 4, and the output torque from the reaction force motor 4 results to be proportional to a new command value i_n of a formula "i_n=i_1+i_2."例文帳に追加

例えばこの様な指令電流i_2 を新たに生成して、反力モータ4に追加的に指令することにより、反力モータ4からの出力トルクは、式「i_n =i_1 +i_2 」の新たな指令値i_n に比例する結果となる。 - 特許庁

A steering angle sensor detecting value θ1 of the steering wheel is read in a place 41, and a steering angle detecting value θ2 is found by dividing a steering reaction force motor angle by a steering reaction force motor gear ratio in places 42, 43.例文帳に追加

41でステアリングホイールの操舵角センサ検出値θ1を読み込み、42,43 で操舵反力モータ角を操舵反力モータギヤ比で除することにより操舵角検出値θ2を求める。 - 特許庁

A cord for lifting and lowering a slat becomes unnecessary owing to this fixed force motor-spring 33 to open and close the cordless Venetian blind easily.例文帳に追加

この定力モーター・スプリング33により、スラットを上げ下げするコードが不要となり、コードレス・ベネチャンブラインドは容易に開閉される。 - 特許庁

A first deceleration means 9 as a transmission mechanism decelerates the output rotation speed of the reaction force motor 8 for its transmission to a steering shaft 5.例文帳に追加

変速機構である第1減速手段9は、反力モータ8の出力回転速度を減速して操舵軸5に伝達する。 - 特許庁

A reaction force motor 19 for generating a reaction force torque (operating reaction force) is joined to a rotary shaft 10 joined to a steering wheel 1.例文帳に追加

ステアリングホイール1に結合された回転シャフト10には、反力トルク(操作反力)を発生する反力モータ19が結合されている。 - 特許庁

A fixed force motor-spring 33 is attached between the first wheel 321 and the second wheel 322.例文帳に追加

定力モーター・スプリング33が、第1車輪321と第2車輪322との間に取り付けられている。 - 特許庁

To promote practical use of a magnetic force motor driven and halted only by the magnetic force, and obtain repulsive and attractive operation by the more powerful magnetic force.例文帳に追加

磁力のみによって駆動、停止を行う磁力原動機の実用化を促進し、より強力な磁力による反発吸引作用を得る。 - 特許庁

To provide a steering input device and steering control device, capable of reducing the size of a reaction force motor and a clutch.例文帳に追加

反力モータおよびクラッチの小形化を図ることができる操舵入力装置および操舵制御装置を提供することにある。 - 特許庁

There is provided with power accumulation means 14 for accumulating a regenerative power generated by the steering reaction force motor 4 and the turning motor 6.例文帳に追加

操舵反力モータ4および転舵モータ6において生じる回生電力を蓄電する蓄電手段14を設ける。 - 特許庁

A reaction force motor 14 is mechanically connected to a steering wheel 11 via a reaction force transmission mechanism 13, applying reaction force to the steering wheel 11.例文帳に追加

反力モータ14は反力伝達機構13を介して操舵ハンドル11に機械的に接続されていて、操舵ハンドル11に反力を付与する。 - 特許庁

A control section 30 regulates the reaction force motor 8 and a steering shift motor 13 in response to the operation status of a vehicle, while it disconnects the clutch mechanism 10 when the reaction force motor 8 or the steering shift motor 13 can be properly driven and connects the clutch mechanism 10 when either of them cannot be properly driven.例文帳に追加

制御部30は、車両の運転状態に応じて反力モータ8および転舵モータ13を制御すると共に、反力モータ8または転舵モータ13の駆動を正常に行えるときクラッチ機構10を切断し、正常に行えないときクラッチ機構10を接続させる。 - 特許庁

The controller 5 comprises a drive- mechanism control part 31 connected to the drive mechanism 7 by a signal wire 15, a force-motor control part 33 connected to the force motor 11 by a signal wire 17 and an interterminal-voltage detection part 35 connected to the switch 13 to be inspected by a signal wire 19.例文帳に追加

制御装置5は、駆動機構7と信号線15で接続される駆動機構制御部31、フォースモータ11と信号線17で接続されるフォースモータ制御部33、被検スイッチ13と信号線19で接続される端子間電圧検出部35を有する。 - 特許庁

In the steering device, an alternative operation indicating part stops reaction force generation by a steering reaction force motor connected to a steering axis when the steering angle sensor has troubles, and a turning target value calculating part calculates a turning target value when a turning motor is controlled based on output from the steering reaction force motor in which reaction force generation is stopped.例文帳に追加

操舵角センサが故障した場合に、代替動作指示部が、操舵軸に接続された操舵反力用モータによる反力生成を停止し、転舵目標値算出部が、反力生成が停止された操舵反力用モータからの出力に基づいて転舵モータを制御する際の転舵目標値を算出するように操舵装置を構成する。 - 特許庁

This apparatus includes a steering wheel 1 not mechanically connected with a steering shaft 10 for turning, a steering angle sensor 2 detecting a steering angle of the steering wheel 1, a steering reaction force motor 4 giving a reaction torque to the steering wheel 1, and a steering control part 5 controlling the steering reaction force motor 4 and the turning motor 6 driving the steering shaft 10.例文帳に追加

転舵用の操舵軸10と機械的に連結されていないステアリングホイール1と、このステアリングホイール1の操舵角を検出する操舵角センサ2と、前記ステアリングホイール1に反力トルクを付与する操舵反力モータ4と、この操舵反力モータ4と前記操舵軸10を駆動する転舵モータ6とを制御するステアリング制御部5とを備える。 - 特許庁

The steer-by-wire steering device includes a steering wheel 1 not mechanically connected to a steering shaft 10, a steering angle sensor 2 detecting the steering angle, a steering reaction force motor 4 applying reaction torque to the steering wheel 1, and a steering control part 5a controlling two turning motors 6A, 6B and the steering reaction force motor 4.例文帳に追加

操舵軸10と機械的に連結されないステアリングホイール1と、その操舵角を検出する操舵角センサ2と、ステアリングホイール1に反力トルクを与える操舵反力モータ4と、2つの転舵モータ6A,6Bと操舵反力モータ4を制御するステアリング制御部5aとを備える。 - 特許庁

The electronic control system 55 controls the rotation of a reaction force motor 14 according to the torque detected by a torque sensor 53 disposed on the steering output shaft 17.例文帳に追加

電子制御装置55は、操舵出力軸17に設けたトルクセンサ53によって検出されたトルクに応じて、反力モータ14の回転を制御する。 - 特許庁

When connection between the steering wheel and the wheel is released in emergency, since a pair of friction plates 38, 39 is abutted and steering reaction force is given to the steering wheel, an expensive steering reaction force motor is not required.例文帳に追加

緊急時にステアリングホイールおよび車輪間の連結を解除すると、一対のフリクションプレート38,39が当接してステアリングホイールに操舵反力を付与するので、高価な操舵反力モータが不要になる。 - 特許庁

A steering angle sensor 5 and a steering reaction force motor 4 are provided for a steering wheel 3 which is not mechanically coupled to an inter-tie-rod shaft 2.例文帳に追加

タイロッド間シャフト2と機械的に連結されていないステアリングホイール3に対し、操舵角センサ5と操舵反力モータ4とが設けられる。 - 特許庁

After that, the calculation of a torque for outputting, for example, a reaction torque, etc. corresponding to the road reaction force is carried out, in the intermediate stage process for controlling the reaction force motor.例文帳に追加

その後、反力モータ制御の中段処理では、例えば路面反力に応じた反力トルクなどを出力するためのトルク演算を実行する。 - 特許庁

A torque generation command means 23 makes a current flow to a turning motor 7 and a steering reaction force motor 3 so that the torque of the same magnitude may be generated in opposite directions when the connection command means 22 gives the connection command.例文帳に追加

トルク発生指令手段23は、接続指令手段22が接続指令を出したとき、転舵モータ7と操舵反力モータ3とに、逆方向で同じ大きさのトルクが発生するように電流を流す。 - 特許庁

To provide a steering gear for a vehicle capable of suppressing further additional steering by increasing a reaction force with a reaction force motor when voltage between motor terminals reaches a predetermined voltage in steering.例文帳に追加

操舵をした際にモータ端子間電圧が、所定電圧に達した場合には、反力モータにより、反力を増大させて、それ以上の切り増し操舵を抑制することができる車両用操舵装置を提供する。 - 特許庁

Further, the turning target value calculating part estimates the turning target value based on the steering angle detected by a motor resolver for controlling rotation of the steering reaction force motor.例文帳に追加

また、転舵目標値算出部が、操舵反力用モータの回転を制御するモータレゾルバが検出した操舵角に基づいて転舵目標値を推定するように操舵装置を構成する。 - 特許庁

On the other hand, a reaction force control part 26 controls a reaction force motor 3 based on the final target steering repulsion Tt obtained by adding a first target steering repulsion T1 to a second target steering repulsion T2.例文帳に追加

一方、反力制御部26は、第1の目標操舵反力T1と第2の目標操舵反力T2とを加算した最終目標操舵反力Ttに基づいて反力モータ3を制御している。 - 特許庁

In the switch-durability testing apparatus 1, under the control of a controller 5, a force motor 11 connected to a drive mechanism 7 gives a test load to the switch 13 to be inspected.例文帳に追加

スイッチ耐久試験装置1は、制御装置5の制御下で、駆動機構7に接続されたフォースモータ11が被検スイッチ13に試験負荷を与える。 - 特許庁

To provide a steering device for a vehicle to work by a mechanical reaction force generated by the resilient force of a spring etc. and an electric reaction force given by a reaction force motor etc. which are changed over from one to the other according to a situation.例文帳に追加

バネ等の弾性力を利用した機械的な反力と、反力モータ等で付与される電気的な反力とを、状況に応じて切り替えることができる車両用操舵装置を提供する。 - 特許庁

The second ECU 320 estimates steering axial force of a shaft based on the selected current value, and controls the reaction force motor 14 for applying a reaction force to a steering wheel 10 based on the steering axial force.例文帳に追加

第2ECU320は選択した電流値に基づいてシャフトの転舵軸力を推定し、その転舵軸力に応じて、ステアリングホイール10に反力を付与する反力モータ14を制御する。 - 特許庁

To prevent a phenomenon that a steering load of steering wheel suddenly becomes light as well as to fulfill the fail-safe function by letting steering wheel return to the neutral position in case a counter force motor, etc., is in trouble.例文帳に追加

反力モータ等が故障した場合、ステアリングホイールを中立位置に復帰させてフェールセーフ機能を果たすだけでなく、ステアリングホイールの操舵が急に軽くなるといった現象を防止すること。 - 特許庁

The ECU76 for steering reaction force controls drive of the reaction force motor 22 so as to compensate the mechanical reaction force eliminated by the disconnection of the electromagnetic clutch 40.例文帳に追加

操舵反力用ECU76は、電磁クラッチ40の切断により消失した機械的反力を補償するように反力モータ22を駆動制御する。 - 特許庁

Since the first connection member 11 provided to the output shaft of the force motor 17 and the second connection member 18 provided to the valve stem 7 connected to the valve disc 6 are connected by magnetic force, constitution can be simplified.例文帳に追加

またフォースモータ17の出力軸38に設けられる第1接続部材11と弁体6に連なる弁軸7に設けられる第2接続部材18とは磁力によって接続されるので構成が簡素化される。 - 特許庁

To provide a steer-by-wire type steering apparatus capable of efficiently accumulating regenerative electric power generated by a steering reaction force motor and a turning motor.例文帳に追加

操舵反力モータおよび転舵モータにおいて生じる回生電力の蓄電を効率的に行うことができるステアバイワイヤ式操舵装置を提供する。 - 特許庁

Since a bellows 15 is provided to one end 14 of the valve box 4 so as to seal the opening part 16 formed in opposed relation to the valve hole 8, the capacity of the force motor 17 required for driving the valve disc 16 can be suppressed little.例文帳に追加

弁箱4の一端部14には、弁孔8に対向して形成される開口部16を封止するようにベローズ15が設けられるので、弁体6の駆動に要するフォースモータ17の容量を小さく抑制することができる。 - 特許庁

A friction estimating section 82a of a steering mechanism calculates the estimation value d_hE concerning the disturbance d_h of the steering mechanism from the driving current I_h and the steering angular speed ω_h of a reaction force motor based on the following expression (7) by means of a disturbance observer.例文帳に追加

操舵機構の摩擦推定部82aは、外乱オブザーバによって、次式(7)に基づいて反力モータの駆動電流I_h と操舵角速度ω_h から、操舵機構の外乱d_h に関する推定値d_hEを算出する。 - 特許庁

The valve disc 6 provided in the valve chamber 3 of a valve box 4 is driven forwardly and rearwardly in a direction of a moving axis 5 by a force motor 17 to be seated on and separated from a valve seat 9 to open and close the valve hole 8 formed to the valve seat 9.例文帳に追加

弁箱4の弁室3内に備わる弁体6は、移動軸線5方向にフォースモータ17によって往復駆動され、弁座9に着座および離間し、弁座9に形成される弁孔8を開閉する。 - 特許庁

In a state in which a clutch 6 is released, a steering reaction force motor 5 and a steering motor 8 are drivingly controlled to perform steer-by-wire control (SBW control).例文帳に追加

クラッチ6を締結解除した状態では、操舵反力モータ5及び転舵モータ8を駆動制御してステアバイワイヤ制御(SBW制御)を行う。 - 特許庁

The turning force of the reaction force motor 14 is transmitted to the steering wheel 11 via a reaction force transmission mechanism 13, applying steering reaction force to the steering wheel 11.例文帳に追加

反力モータ14の回転力は、反力伝達機構13を介して操舵ハンドル11に伝達されて、操舵ハンドル11に操舵反力を付与する。 - 特許庁

A rotating angle sensor 19 for detecting the steering angle of the steering wheel 10 is provided at the secondary side of the torsion bar 13 interposed between the steering wheel 10 and the reaction force motor 14.例文帳に追加

ステアリングホイール10と反力モータ14の間に介在させたトーションバー13の二次側にステアリングホイール10の操舵角を検出するための回転角センサ19を設ける。 - 特許庁

The reaction force motor is controlled so that the energization of the steering motor may be limited as the steering angle of the steer member increases when determined that the detected vehicle speed is smaller than the predetermined value by the vehicle speed determination part, and the steer reaction force may increase rapidly.例文帳に追加

車速判定部によって、検出された車速が規定値よりも小さいと判定された場合に、操舵部材の操舵角の増加に伴って転舵モータの通電を制限するとともに、操舵反力が急激に増大するように反力モータを制御する。 - 特許庁

A change determination means 24 determines whether or not a turning angle detected by a turning angle sensor 8 and a steering angle detected by a steering angle sensor 4 are changed when the torque generation command means 23 makes current flow to the turning motor 7 and the steering reaction force motor 3.例文帳に追加

変化判断手段24は、トルク発生指令手段23が転舵モータ7、操舵反力モータ3に電流を流したとき、転舵角センサ8によって検出された転舵角および操舵角センサ4によって検出された操舵角が変化するか否かを判断する。 - 特許庁

A steered controller 7 is equipped with a target steered angle setting part 7a for setting the target steered angle of front wheels based on the steering angle and a reaction force motor angle, and a steered motor drive part 7c for driving a steered motor 3 so that the steered angle of the front angle 5 becomes the target steered angle.例文帳に追加

転舵コントローラ7は、ステアリング角と反力モータ角とに基づいて、前輪の目標転舵角を設定する目標転舵角設定部7aと、前輪5の転舵角が目標転舵角となるように転舵モータ3を駆動する転舵モータ駆動部7cと、を備える。 - 特許庁

例文

In a steer by wire system where a steering wheel 1 is not mechanically connected to a steering mechanism 5, a controller 14 compensates and controls a reaction force motor 2 so that a steering reaction force for returning the steering wheel angle to the neutral direction is generated according to the angle of the steering wheel 1 when the road surface friction coefficient is a predetermined value or lower.例文帳に追加

ハンドル1と舵取機構5とが機械的に非連結なステアバイワイヤシステムにおいて、コントローラ14は、路面摩擦係数が所定値以下のとき、ハンドル1の角度に応じてハンドル角度を中立方向へ戻す操舵反力を発生させるように反力モータ2を補償制御する。 - 特許庁

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