例文 (66件) |
サスペンションタワーを含む例文一覧と使い方
該当件数 : 66件
サスペンションタワー例文帳に追加
SUSPENSION TOWER - 特許庁
リヤサスペンションタワー構造例文帳に追加
REAR SUSPENSION TOWER STRUCTURE - 特許庁
サスペンションタワーの補強構造例文帳に追加
REINFORCING STRUCTURE OF SUSPENSION TOWER - 特許庁
車両のサスペンションタワー構造例文帳に追加
SUSPENSION TOWER STRUCTURE FOR VEHICLE - 特許庁
サスペンションタワーおよびサスペンション構造例文帳に追加
SUSPENSION TOWER AND SUSPENSION STRUCTURE - 特許庁
自動車のサスペンションタワー補強構造例文帳に追加
サスペンションタワーの倒込み防止構造例文帳に追加
自動車のリヤサスペンションタワー構造例文帳に追加
左右のリヤサスペンションタワー2間にタワーバー5を横架し、タワーバー5によってリヤサスペンションタワー2相互が結合される。例文帳に追加
A tower bar 5 is laterally arranged between left and right rear suspension towers 2 so as to connect them to each other. - 特許庁
フロントサスペンションタワーとフロントピラーとの結合構造例文帳に追加
CONNECTING STRUCTURE OF FRONT SUSPENSION TOWER AND FRONT PILLAR - 特許庁
カウルフロント7によって、2つのサスペンションタワー4a,4b間が連結されている。例文帳に追加
Two suspension towers 4a, 4b are connected by the cowl front 7. - 特許庁
フロントサスペンションタワー及びフロントピラー間での捩じれ方向の動きを効果的に抑制する。例文帳に追加
To effectively restrain the movement between a front suspension tower and a front pillar in the torsional direction. - 特許庁
サスペンションタワー20には、正三角形状の孔部20aが形成される。例文帳に追加
In the suspension tower 20, a regular triangle shaped hole 20a is formed. - 特許庁
サスペンションタワー18及びフロントサイドメンバ14には、あらかじめボルト孔が形成されている。例文帳に追加
Bolt holes are formed in advance on the suspension tower 18 and a front side member 14. - 特許庁
ストラットハウジングの変形を抑制するサスペンションタワー構造を提供する。例文帳に追加
To provide a suspension tower structure suppressing the deformation of a strut housing. - 特許庁
アッパサポートとサスペンションタワー間での異音の発生を低減させる。例文帳に追加
To reduce generation of abnormal noise between an upper support and a suspension tower. - 特許庁
車両の側壁及びサスペンションタワーの車幅方向における剛性を高くする。例文帳に追加
To enhance the rigidity of a side wall and a suspension tower of a vehicle in a vehicle width direction. - 特許庁
カウル部材の一部がサスペンションタワーに対する車両上下方向上側(真上)に位置される場合であっても、サスペンションタワーの剛性を確保する。例文帳に追加
To secure rigidity of a suspension tower, even when a part of a cowl member is positioned on the upper side (just above) in the vehicle vertical direction relative to the suspension tower. - 特許庁
車両上方に開口した断面を有するカウルトップ部材を備えた車両であっても、サスペンションタワー間の剛性を当該カウルトップ部材で確保可能なサスペンションタワーの補強構造を提供する。例文帳に追加
To provide a reinforcing structure of a suspension tower capable of securing rigidity between suspension towers by a cowl top member, even in a vehicle provided with the cowl top member having cross section opened to an upper side of the vehicle. - 特許庁
上記エンジンルーム25の車幅方向両側にそれぞれ配設された左右一対のサスペンションタワー27,28の間に車幅方向に延びるように架設されたサスペンションタワーバー29を備えている。例文帳に追加
A suspension tower bar 29 is provided, which is stretched in an extending manner in the vehicle width direction between a pair of right and left suspension towers 27, 28 arranged on both sides in the vehicle width direction of the engine room 25. - 特許庁
また、接合フランジ46におけるサスペンションタワー30との結合部とサスペンションタワー30のサスペンション取付面30Bとの間が複数の縦壁部30Cで形成されている。例文帳に追加
A part between the joining part with the suspension tower 30 in the joining flange 46 and a suspension installing surface 30B of the suspension tower 30 is formed of a plurality of vertical wall parts 30C. - 特許庁
サスペンションタワーに作用する衝突荷重を効率良く分散できると共に、サスペンションタワーの車幅方向における内側への変形を低減できる車体の前部構造を提供すること。例文帳に追加
To provide a front structure of a car body, efficiently dispersing the collision load applied to a suspension tower, and reducing the inward deformation in the width direction of the suspension tower. - 特許庁
設計上の制約の少ないカウルパネルを用いて左右のサスペンションタワーの剛性を高めることができる車体前部構造を得る。例文帳に追加
To provide a vehicle front body structure capable of enhancing rigidity of left and right suspension towers using a cowl panel with less restriction on design. - 特許庁
ブラケット100に、エンジン後退時に前記サスペンションタワー6aと当接する後退防止部100bを設ける。例文帳に追加
A retreat prevention part 100b abutting on the suspension tower 6a during the retreat of the engine is provided to the bracket 100. - 特許庁
その結果、フロントサスペンションタワー14及びフロントピラー42間での捩じれ方向の動きを効果的に抑制することができる。例文帳に追加
Therefore, the movement in the torsional direction between the front suspension tower 14 and the front pillar 42 can be effectively restrained. - 特許庁
簡単な構成で車両の走行時にサスペンションタワーに入力される荷重を充分に支持し、その変形を効果的に防止できるようにする。例文帳に追加
To effectively prevent deformation by sufficiently supporting a load inputted to a suspension tower at the travelling of a vehicle by a simple constitution. - 特許庁
エプロンアッパメンバのサスペンションタワーを介して入力する振動に対して剛性を強化すること。例文帳に追加
To reinforce the rigidity for the vibration inputted through a suspension tower of an apron upper member. - 特許庁
搬送および組付けの効率を低下させることなく、サスペンションタワーをフロントピラーで確実に支持する。例文帳に追加
To positively support a suspension tower by a front pillar without lowering the efficiency of conveyance and assembly. - 特許庁
エンジンルーム内の作業性を損なうことなく、サスペンションタワー剛性を向上させた自動車の前部車体構造を提供する。例文帳に追加
To provide a vehicle front body structure for an automobile enhancing suspension tower rigidity without impairing work efficiency in an engine room. - 特許庁
ストラット10のアッパサポート11は、各ボルト30,30,30を用いてサスペンションタワー20に取り付けられる。例文帳に追加
The upper support 11 of a strut 10 is mounted on the suspension tower 20 by using each of bolts 30. - 特許庁
上記インバータ11は、その前部がフロントクロスメンバ65に、その後部が上記サスペンションタワーバー29に取り付けられている。例文帳に追加
A front portion of the inverter 11 is mounted on a front cross member 65, and a rear portion thereof is mounted on the suspension tower bar 29. - 特許庁
サスペンションタワー頂壁2の開口4を閉塞するべく、第1部材8と第2部材9が備えられている。例文帳に追加
There are provided a first member 8 and a second member 9 so as to block an opening 4 of a suspension tower top wall 2. - 特許庁
ダンパストラットの数を増大させずにサスペンションタワーの高さを低くできるサスペンションを提供すること。例文帳に追加
To provide a suspension capable of reducing height of a suspension tower without increasing the number of damper struts. - 特許庁
フロントガラスを大きく傾斜させたことによってカウル等がエンジンルーム内のサスペンションタワー近傍あるいはその上方にまで張り出した場合でも、サスペンションタワーにエンジンハンガー設置部を設けることが可能な自動車の前部構造を提供する。例文帳に追加
To provide a front part structure of an automobile allowing an engine hanger installation part to be installed in a suspension tower even when a cowl overhangs close to or above the suspension tower in an engine room by tilting a windshield greatly. - 特許庁
従って、ブレース58とフロントサスペンションタワー14及びフロントピラー42との結合強度を著しく向上させることができ、ブレース58本来の機能を発揮させることができる。例文帳に追加
Accordingly, the connecting strength of the brace 58, the front suspension tower 14 and the front pillar 42 can be remarkably improved, and the original function of the brace 58 can be exhibited. - 特許庁
フードアウタパネル30のうちパネル中央部36の下方にアクチュエータ90が位置するようにアクチュエータ90がブラケット120によってサスペンションタワー86の側壁87に固定されている。例文帳に追加
An actuator 90 is fixed to a side wall 87 of a suspension tower 86 by a bracket 120 such that the actuator 90 is positioned below a panel central part 36 of the hood outer panel 30. - 特許庁
アッパアームの移動に影響を及ぼすことなくフロントフードパネルの衝撃吸収力を確保可能とする車両のサスペンションタワー構造を提供する。例文帳に追加
To provide suspension tower structure for vehicle capable of securing shock absorbing ability of a front hood panel without influencing movement of an upper arm. - 特許庁
後部フロア上にフロア面から所定の高さ位置に配設されたフロアボードを備えた車両の後部車体構造において、後部フロアの外観性を損なうことなく、サスペンションタワーを有効に補強することができるようにする。例文帳に追加
To effectively reinforce suspension towers without deteriorating the appearance of a rear floor in a rear body structure of a vehicle including a floor board disposed at a position of a predetermined height from a floor surface above the rear floor. - 特許庁
サスペンションタワー7に作用する車両後方への作用力を、車両前後方向へ互いに直列に結合されたカウルパネル6内のブラケット61、ブレース5、およびガセット2を介してフロントピラー3で受ける。例文帳に追加
Acting force to a vehicle rear part applied to the suspension tower 7 is received by the front pillar 3 through a bracket 61 in a cowl panel 6, a brace 5 and a gusset 2 connected in series with one another in the longitudinal direction of a vehicle. - 特許庁
サスペンションタワー30とエプロン32は、アルミの鋳造部品で一体構造とされており、エプロン32の前部32Aには、車体斜め上下方向に沿って補強用リブ34形成されている。例文帳に追加
A suspension tower 30 and an apron 32 are formed as an integral structure by a aluminum cast part, and a reinforcing rib 34 is formed in the car body oblique vertical direction in a front part 32A of the apron 32. - 特許庁
エンジン以外の被搭載部材を低コストで搭載でき、しかもサスペンションタワーの倒れ込みを抑制可能な車体への部材搭載構造を得る。例文帳に追加
To provide a structure for mounting a member onto a vehicle body, capable of mounting a member to be mounted except an engine at low cost and also preventing fall-down of a suspension tower. - 特許庁
フロントサスペンションタワー14の頂壁部16の後端側には、ダッシュパネル52に形成された棚部56が挟持された状態でブレース58の前端部58Bが剪断方向に結合されている。例文帳に追加
A front end 58B of a brace 58 is connected to the rear end side of a top wall part 16 of a front suspension tower 14 in the shearing direction in a state where a shelf part 56 formed on a dash panel 52 is pinched. - 特許庁
したがって、前記断面変形によってサスペンションタワー28が後退し、ブレーキブースター20を押圧することによって、ステアリング18を後退させることを抑制することができる。例文帳に追加
A suspension tower 28 is thus protected against back movement by such sectional deformation and resultantly against pressing a brake booster 20 to force a steering wheel 18 back. - 特許庁
サスペンションタワー4a,4bとカウル本体1とは、タワー取付部材6a,6bと、第1の連結部材8a,8bと、ボディー取付部材13a,13bとが結合することによって、自動車の前後方向に連結されている。例文帳に追加
The suspension towers 4a, 4b and the cowl body 1 are connected in a longitudinal direction of the automobile by connecting tower mounting members 6a, 6b, first connection members 8a, 8b and body mounting members 13a, 13b. - 特許庁
サスペンションタワー41の上方位置のエンジンフード1を、アウタパネルのみの部分と、アウタパネルとインナパネル3の延出部38の部分とで構成されるように設定している。例文帳に追加
The engine hood 1 above a suspension tower 41 is set to comprise a part comprising the outer panel only, and a part comprising the outer panel and an extended part 38 of the inner panel 3. - 特許庁
ストラット型サスペンションを支持する左右一対のストラットタワー(サスペンションタワー)(6)の側壁(6b)とダッシュパネルの上縁に沿い延設されたカウルトップ(14)の前壁(側壁)(14a)とをガセット(20)により連結するようにした。例文帳に追加
Side walls 6b of a pair of left and right strut towers (suspension towers) 6 for supporting a strut type suspension and a front wall (side wall) 14a of the cowl top 14 extended along an upper edge of a dash panel are connected by a gusset 20. - 特許庁
また、フロントサスペンションタワー16のアッパサポート部16Aと閉断面部22との間には、平面視で直線状、側面視でU字状の第2の補強部材26が配設されている。例文帳に追加
A second reinforcing member 26 in a straight line when viewed from the top and in an U form viewed from the side is arranged between an upper support part 16A of a front suspension tower 16 and the closed cross section part 22. - 特許庁
即ち、バッテリーキャリア30が、ラジエータサポートアッパ20とフロントサスペンションタワー26とを結合し車体前部の剛性を向上するための補強部材となっている。例文帳に追加
Namely, the battery carrier 30 works as a reinforcing member for improving the rigidity of the front part of the car body by connecting the radiator support upper 20 and the front suspension tower 26. - 特許庁
フロントサイドフレーム35のサスペンションタワー配設位置αから上方かつ後方に向けて側面視で略直線的に延びヒンジピラー1の上部に接続される補助フレーム40を備えたことを特徴とする。例文帳に追加
This front body structure of an automobile comprises a support frame 40 extending upward and rearward from a suspension tower arranging portion α of a front side-frame 35 substantially straight when viewed from side and connected to the upper part of a hinge pillar 1. - 特許庁
サスペンションタワーの幅方向の倒れ込み変形に対しても、また前後方向の開き変形に対しても有効である、自動車の車体構造を提供すること。例文帳に追加
To provide an automotive car body structure effective for not only the width-direction falling of a suspension tower but also the open deformation of a back and forth direction. - 特許庁
例文 (66件) |
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