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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ドライブトレーンに関連した英語例文

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ドライブトレーンを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 28



例文

ドライブトレーン構造例文帳に追加

DRIVE TRAIN STRUCTURE - 特許庁

タービンドライブトレーン装置例文帳に追加

TURBINE DRIVE-TRAIN APPARATUS - 特許庁

ドライブトレーンの制御装置例文帳に追加

CONTROL DEVICE OF DRIVE TRAIN - 特許庁

ハイブリッド車のドライブトレーン例文帳に追加

DRIVE TRAIN FOR HYBRID VEHICLE - 特許庁

例文

ドライブトレーンを全部交換するのはお金がかかる。例文帳に追加

It costs a lot to change the whole drivetrain.  - Weblio英語基本例文集


例文

ドライブトレーン用アクスルドライブユニット例文帳に追加

AXLE DRIVE UNIT FOR DRIVE TRAIN - 特許庁

車両エンジンを有する自動車のドライブトレーンの動作のための方法及び自動車のドライブトレーンに対する閉ループ制御装置例文帳に追加

METHOD FOR OPERATING DRIVETRAIN OF AUTOMOBILE HAVING VEHICLE ENGINE AND CLOSED LOOP CONTROLLER FOR DRIVETRAIN OF AUTOMOBILE - 特許庁

IVTは、液圧モジュールと機械式ドライブトレーン・モジュールとを含む。例文帳に追加

The IVT includes a hydraulic module and a mechanical drive-train module. - 特許庁

また、駆動モータ及び駆動輪の間には、ドライブトレーンが設けられる。例文帳に追加

The drive train is provided between the drive motor and a drive wheel. - 特許庁

例文

車両のドライブトレーンのトランスミッション用のギア制御ユニット例文帳に追加

GEAR CONTROL UNIT FOR TRANSMISSION OF DRIVETRAIN OF VEHICLE - 特許庁

例文

ドライブトレーン構成部の制御方法および制御装置例文帳に追加

CONTROL METHOD AND CONTROL SYSTEM FOR DRIVE TRAIN STRUCTURE PART - 特許庁

ドライブトレーンの係合ギヤ比の関数として、トルクリミットを設定する(2)。例文帳に追加

A torque limit is established as a function of the engagement gear ratio of a drive train (2). - 特許庁

電気機械を有しているドライブトレーンの作動方法及び該方法を実施するための装置例文帳に追加

OPERATION METHOD FOR DRIVE TRAIN HAVING ELECTRIC MACHINE AND DEVICE FOR PERFORMING THE METHOD - 特許庁

全輪ドライブトレーン用の改良型アクスルドライブユニットを提供する。例文帳に追加

To provide an improved axle drive unit for an all-wheel drive train. - 特許庁

エネルギ貯蔵器及びドライブトレーンの間において、接続導線が露出しておらず、また、造られた車両のドライブトレーンが、周知の一般的な電動車両の場合よりも少ないエネルギ損失とする。例文帳に追加

To provide an electric vehicle wherein a connecting conductive wire is not exposed and a manufactured drive train of the vehicle has less energy loss than the case of a well-known common electric vehicle between an energy storage device and the drive train. - 特許庁

ドライブトレーン構成部の効果的で確実な動作の保証された制御を可能にする、少なくとも1つの制御機器からなる装置もしくはドライブトレーン構成部の制御方法を提供すること。例文帳に追加

To provide a system comprising at least one piece of control equipment, or a control method for a drive train structure part that can establish control for ensuring an effective and reliable operation of a drive train structure part. - 特許庁

諸条件には、ドライブトレーン状態信号が車両に対してパーク(P)状態を示す場合を含む。例文帳に追加

The conditions include a case where the drivetrain state signal shows the park (P) state to the vehicle. - 特許庁

これにより、ドライブトレーンに損傷及び過度の磨耗を生じることなく、最大限の車両性能を得ることができる。例文帳に追加

This enables maximum vehicle performance without causing a damage and excessive wear to a drive train. - 特許庁

車両用パワートレーンシステムにおいて、ドライブトレーンに損傷及び過度の磨耗を発生させることなく、最大限の車両性能を得る。例文帳に追加

To obtain maximum vehicle performance without causing in a power train system for vehicle a damage and excessive wear to a drive train system. - 特許庁

無段階調整可能な複数の変速比領域を有する出力分岐型伝動装置と駆動モータとを有する車両ドライブトレーンの作動を制御するための方法および装置例文帳に追加

METHOD AND DEVICE FOR CONTROLLING OPERATION OF VEHICLE DRIVE TRAIN HAVING OUTPUT BRANCHED TYPE TRANSMISSION DEVICE HAVING A PLURALITY OF GEAR RATIO REGIONS ADJUSTABLE STEPLESSLY AND DRIVING MOTOR - 特許庁

潤滑必要部分の潤滑を良好に行いつつ、潤滑油に基づく攪拌抵抗を最小限に抑えることのできるドライブトレーンの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of drive train capable of minimizing the agitating resistance originating from existence of a lubricating oil while the applicable parts are lubricated in good performance. - 特許庁

外乱の影響に依存しにくく、摩擦クラッチの繊細な起動制御を可能にする、特に自動車のドライブトレーンのための、アクチュエータを備えた摩擦クラッチを提供する。例文帳に追加

To provide a friction clutch with an actuator especially for a drive train of an automobile which hardly depends on influence of disturbance and enables delicate start control of the friction clutch. - 特許庁

車両のゼロ速度の推定値を決定する方法は、ドライブトレーン状態信号30を得るステップと、車両速度信号36を取得するステップと、スロットル位置信号38を取得するステップと、選択された諸条件の下で、前記ドライブトレーン状態信号、前記車両速度信号、前記スロットル位置信号のうちの少なくとも1つに応答して、ゼロ速度状態信号12を形成するステップとを含む。例文帳に追加

This method for determining an estimate of zero speed of a vehicle includes a step for acquiring a drivetrain state signal 30, a step for acquiring a vehicle speed signal 36, a step for acquiring a throttle position signal 38, and a step for forming a zero-speed state signal 12 in response to at least one among the drivetrain state signal, the vehicle speed signal and the throttle position signal under selected various conditions. - 特許庁

風力タービン及び方法を改良して、とくに風の力学的エネルギの電気エネルギへの変換において、すなわちロータ、ドライブトレーン及び発電機において、変更の結果として、電力生成量の損失を可能な限り最小化する。例文帳に追加

To minimize losses of yield of power generation in conversion from the kinetic energy of wind to electrical energy, namely in a drive train and a generator, by developing a wind turbine and a method of controlling the same. - 特許庁

本発明の目的は、最初に記述した種類の風力タービン及び方法を改良して、とくに風の力学的エネルギの電気エネルギへの変換において、すなわちロータ、ドライブトレーン及び発電機において、変更の結果として、電力生成量の損失を可能な限り最小化することである。例文帳に追加

The aim of this invention is to further develop a wind turbine of the type so that losses of yield of power generation, particularly as a result of variations in the conversion from the kinetic energy of the wind into electrical energy, namely, in the rotor, drive train and generator, are minimized as much as possible. - 特許庁

操作装置のシフトアクチュエータが基準化の目的のために変速機を変速段の投入の方向に操作した場合に、変速機を含んだ車両ドライブトレーン内に含まれ駆動エンジンと少なくとも1つの車両ホイールの間でトルク伝達をもたらしクラッチアクチュエータによって操作されるクラッチが僅かなトルクの伝達まで設定されるようにする。例文帳に追加

When a shift actuator for an operation device operates the transmission in a direction of input of the shift stage for the purpose of standardization, a clutch included in a vehicle drive train including the transmission, bring about torque transmission between a drive engine and at least one vehicle wheel and operated by a clutch actuator is set to transmission of slight torque. - 特許庁

自動車の停止の際に、駆動ユニットの少なくとも一つの運転パラメータが評価される自動車の駆動ユニットの運転方法において、自動車の停止の際に、測定されたドライバータイプに応じて、駆動ユニットが、少なくとも一つの運転パラメータに応じて或いは少なくとも一つの運転パラメータに係わり無く、ドライブトレーンが開かれている時に作動停止される。例文帳に追加

In a method for operating the drive unit of the automobile evaluating at least one operation parameter of the drive unit during stop of the automobile, operation of the drive unit is stopped according to at least one operation parameter or irrespective of at least one operation parameter while a drive train is open according to the measured driver type at the stop of the automobile. - 特許庁

例文

タイヤ圧モニタ・システム10は、各々対応するタイヤ16a−dの内部または外部に装着した4つのセンサ・トランスジューサ14a−dと、対応するタイヤの内側エッジから数センチメートル離れた距離でドライブトレーン12にブラケットを介して各々装着した4つの受信器20a−dと、から成っている。例文帳に追加

The tire pressure monitoring system 10 comprises four sensor transducers 14a-d fixed respectively to the inside or outside of corresponding tires 16a-d, and four receivers 20a-d fixed respectively to a drive train 12 through a bracket at a distance of several cm from the inner edge of corresponding tires. - 特許庁

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