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「ブレーキ力配分」に関連した英語例文の一覧と使い方(2ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ブレーキ力配分に関連した英語例文

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ブレーキ力配分の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 63



例文

トルク配分コントローラTRQCUは、左右の一方の輪がスリップする片輪スリップが生じたときには、副駆動輪である後輪WRL,WRRに対して駆動を伝達するようクラッチ装置5を作動させるとともに、スリップ輪に制動を与えるようブレーキユニットBUを作動させる空転抑制ブレーキ制御を実行するよう構成した。例文帳に追加

Torque distribution controller TRQCU is designed to execute idling inhibiting brake control, so that when one side wheel slipping such that one of the right and left wheels slips is generated, a clutch device 5 is actuated so as to transmit the drive force to rear wheels WRL and WRP, which are sub-driving wheels, and also a brake unit BU is actuated so as to provide the slipping wheel with a braking force. - 特許庁

車両安定化制御中に運転者によるブレーキ操作を検出したときには、制動制御手段による車両安定化制御と機関出制御手段による車両安定化制御との制御配分を調整し、例えば後者の制御配分を大とする。例文帳に追加

When the brake operation by a driver is detected during the vehicle stabilization control, control distribution of the vehicle stabilization control with the braking force control means and the vehicle stabilization control with the engine output control means is adjusted and controlled so that the latter control distribution becomes large, for example. - 特許庁

固定のケーシング56内に、連動用ブレーキ操作子32の非操作時にケーシング56に設けられた初期当接面67に当接する位置と、前記連動用ブレーキ操作子32の操作に応じて初期当接面67から離反する位置との間での作動を可能として操作配分レバー33が作動可能に収納される。例文帳に追加

The operating force distribution lever 33 is housed in a fixed casing 56 freely operable between a position for abutting on an initial abutment surface 67 provided in the casing 56 when the interlocking brake operating element 32 is not operated and a position for separating from the initial abutment surface 67 in response to operation of the interlocking brake operating element 32. - 特許庁

少なくとも前輪側において液圧制動と回生制動とを併用した回生協調ブレーキ制御中であって、且つ後輪側制動を保持する前後制動配分制御中において、増し踏みがなされた場合に発生し得る全制動の不足を補償すること。例文帳に追加

To compensate a shortage of a total braking force that may be generated when additional depression is executed during the regenerative and cooperative brake control using a fluid pressure braking force and regenerative braking force together at least in front wheels while performing a front/rear brake power proportioning control for holding rear wheels braking force. - 特許庁

例文

駆動配分に関する各種制御の制御量を個別に且つ連続的に低μ路から高μ路まできめ細かく調整でき、駆動配分機構による制御とアンチスキッドブレーキシステムによる制御との間に生じる制御干渉を十分に抑制して車両の挙動の安定性の向上を図った駆動配分制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force distribution control device capable of individually, continuously and delicately adjusting the control amount of various types of control related to driving force distribution on a low μ passage to a high μ passage, sufficiently suppressing control interference between the control by a driving force distribution mechanism and the control by an anti-skid brake system and improving stability of vehicle behavior. - 特許庁


例文

正常時には、踏遮断弁18を閉弁した状態で、前後輪のモータシリンダ19F,19Rが発生するブレーキ液圧で前後輪のホイールシリンダ15,16をそれぞれ独立に作動させ、前後輪を理想制動配分で制動する。例文帳に追加

The front and rear wheels are braked by ideal braking force distribution by respectively and independently actuating wheel cylinders 15, 16 of the front and rear wheels by braking hydraulic pressure generated by motor cylinders 19F, 19R of the front and rear wheels in a state of closing a step-on-power cutoff valve 18 in a normal state. - 特許庁

運転者のブレーキの操作程度に見合う制動を実現すると同時に、回生制動によりエネルギー回収率が向上し、駆動輪と非駆動輪との間の制動配分が最適化される電気自動車の回生制動制御方法及び装置を提供する。例文帳に追加

To provide a method and an apparatus for controlling regenerative braking in an electric automobile wherein breaking force consistent with the extend to which the driver operates the brake is attained, and further the energy recovery rate is enhanced by regenerative braking and the allocation of braking force between driving wheels and non-driving wheels is optimized. - 特許庁

一方、EPS200の電源となるバッテリ24が高負荷状態である場合、車両10が制動期間中であれば、ECU100は、収束操舵トルクTcが付与されたのと同様の効果が得られるように各車輪に対する制動配分を決定し、ブレーキアクチュエータ23を制御する。例文帳に追加

Meanwhile, when a battery 24 to be a power source of the EPS 200 is in a heavy load state, if the vehicle 10 is braked, the ECU 100 determines a distribution of breaking force for each wheel so as to produce the similar effect as when the torque Tc is applied, and controls braking actuator 23. - 特許庁

すべり速度差変数演算部62は、主ブレーキ制動時に動配分制御装置50に対し油圧多板クラッチの締結を解放方向にさせ、後輪の車輪速度と前輪の車輪速度の差を前輪の車輪速度で除して、無次元化したすべり速度差変数を演算する。例文帳に追加

In the case of braking by the main brake, a sliding speed difference variable calculation part 62 operates a power distribution control device 50 to engage a hydraulic multi- plate clutch in a release direction and the difference between a wheel speed of a rear wheel and a wheel speed of a front wheel is divided by the wheel speed of the front wheel to calculate a nondimensional sliding speed difference variable. - 特許庁

例文

前後加速度情報を坂道判断情報としながら、坂道発進時における発進トラクションの向上と、ドライ旋回急加速時におけるタイトコーナブレーキング現象の防止との両立をうまく達成できる四輪駆動車の駆動配分制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a driving force distribution controller for a four-wheel drive vehicle attaining the both of the improvement of a starting traction in starting on an uphill road while using front/rear acceleration information as a slope judgment information and the prevention of tight corner braking phenomena in abruptly accelerating in dry turning. - 特許庁

例文

車両用ブレーキ制御装置100は、異常検知手段23により駆動配分装置を含むFI/AT ECU30の異常を検知したときに、スリップ条件変更手段24aによりスリップ条件を変更することで車両CRの挙動を安定化させる。例文帳に追加

The brake control device 100 for the vehicle stabilizes the behavior of the vehicle CR by changing the slip condition by a slip condition changing means 24a when an abnormality of FI/AT ECU 30 including a driving force distribution device is detected by an abnormality detection means 23. - 特許庁

平坦路での旋回前進加速時や旋回後退減速時におけるタイトコーナブレーキの防止と、低μ登坂路等での坂道発進時における発進性能の向上を図ることができる四輪駆動車の駆動配分制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force distribution controller for a four-wheel drive vehicle preventing a tight corner brake during accelerating in forward turning or decelerating in rearward turning on a flat road and improving the starting performance in starting on a slope such as a low μ uphill road. - 特許庁

例文

低速レンジに動配分が設けられ、入軸と加算ギヤの間に配置された遊星歯車セット6のリングギヤ7をハウジングGと嵌脱自在に結合するブレーキLの締結によって動配分が実現され、高速レンジではクラッチHの締結により加算ギヤのサンギヤ15が加算ギヤのリングギヤ17によってロックされる。例文帳に追加

Torque division in a low cruising range is achieved by locking the brake L disconnectably connecting the ring gear 7 of the planetary gear set 6 located between the input shaft and the additional gear with a housing G, and in a high cruising range, a sun gear 15 of the additional gear is interlocked by the ring gear 17 of the additional gear by engaging the clutch H. - 特許庁

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