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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ブレーキ力配分に関連した英語例文

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ブレーキ力配分の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 63



例文

制動配分方法および車両用ブレーキ制御装置例文帳に追加

BRAKING FORCE DISTRIBUTING METHOD, AND BRAKE CONTROLLING SYSTEM FOR VEHICLE - 特許庁

連動用ブレーキ操作子の操作に応じた操作配分レバーの作動により、前輪および後輪ブレーキにそれぞれ個別に対応したブレーキケーブルに操作配分レバーから牽引が作用するようにした自動二輪車用前後連動ブレーキ装置において、両ブレーキケーブルの張を個別に設定することを可能として、ブレーキケーブルの張設定を容易とする。例文帳に追加

To enable separate setting of tension of both of brake cables, and to facilitate setting of tension of the brake cables, in regard to a front/rear interlocking brake device for a motorcycle structured so that towing force from an operating force distribution lever is applied to the brake cables respectively corresponding to a front wheel brake and a rear wheel brake with operation of the operating force distribution lever corresponding to operation of an interlocking brake operating element. - 特許庁

フットブレーキレバー又はハンドブレーキレバーが既に操作されていてハンドブレーキレバー又はフットブレーキレバーを追加的に操作した場合、目標とされる拡大されたオートバイの減速度に対応する、前輪及び後輪に施されるブレーキの最適の配分が、ハンドブレーキシリンダ内を占める圧に影響を及ぼさないで達成されるようにインテグラルブレーキが構成されていること。例文帳に追加

This integral brake is composed in such a way that optimum distribution of brake force to a front wheel and a rear wheel in accordance with enlarged deceleration of a motorcycle is achieved without affecting pressure in a hand brake cylinder when the hand brake lever or a foot brake lever is additively operated as the foot brake lever or the hand brake lever is already operated. - 特許庁

後輪のブレーキ液圧の前輪のブレーキ液圧に対する比率が、理想制動配分線で表される値に近づくように制御される。例文帳に追加

A ratio of the rear wheel brake fluid pressure to the front wheel brake fluid pressure is controlled to be brought close to a value expressed by an ideal braking force distribution line. - 特許庁

例文

セミブレーキバイワイヤ式ブレーキ装置において、前後輪制動配分が後輪先ロックとなるのを抑制する。例文帳に追加

To provide a semi-brake-by-wire type brake device capable of suppressing the braking force distribution of front and rear wheels from forming rear wheel side lock. - 特許庁


例文

アンチスキッドブレーキシステム作動判定装置およびアンチスキッドブレーキシステム作動判定方法ならびに駆動配分制御装置例文帳に追加

ANTI-SKID BRAKE SYSTEM OPERATION DETERMINING DEVICE, ANTI-SKID BRAKE SYSTEM OPERATION DETERMINING METHOD, AND DRIVING FORCE DISTRIBUTION CONTROL DEVICE - 特許庁

レイアウトの自由度が高く、ブレーキ操作のストローク量を増やすことなく、少ない操作で複数のホイールシリンダにブレーキ配分することのできる自動二輪車用ブレーキ装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a braking device for a motorcycle having a high degree of freedom of layout, capable of distributing braking force to a plurality of wheel cylinders with small operating force without increasing stroke quantity of braking operation. - 特許庁

ブレーキ装置の少なくとも一つに異常が生じた場合に、失陥輪の状態と運転者の要求ブレーキから、各輪の目標ブレーキ配分するとともに、各輪の目標ブレーキに起因するヨーモーメントを算出する。例文帳に追加

When an abnormality occurs in at least one of brake devices, the target braking force of each wheel is distributed based on a state of a defective wheel and the braking force requested by a driver, and the yaw moment attributable to the target braking force of each wheel is calculated. - 特許庁

制動要求があり、ある車輪の液圧ブレーキが制動トルク変動の大きい特定摩擦ブレーキでなければ、当該液圧ブレーキを(再配分された)個別車輪制動に基づいて作動させる(S33,S34)。例文帳に追加

When a braking request is given and the hydraulic brake of a certain wheel is not a specified friction brake having large braking torque fluctuation, the hydraulic brake is operated based on (redistributed) individual wheel braking force (S33, S34). - 特許庁

例文

エンジンブレーキを従動輪にも配分すべき状況に於いてのみ従動輪の摩擦ブレーキ装置を作動させることにより、従来に比して従動輪の摩擦ブレーキ装置の負担を軽減しその耐久性を向上させる。例文帳に追加

To reduce the burden on a friction brake device of a driven wheel and to improve its durability compared with before by operating the friction brake device of the driven wheel only when engine braking force should be allocated to the driven wheel. - 特許庁

例文

電気制動装置により発生不可能であり、その制動を当該液圧ブレーキ以外の液圧ブレーキに再配分可能であれば(S41)、当該液圧ブレーキを作動させず、他の液圧ブレーキに制動を分担させる(S42,S43.)。例文帳に追加

If the individual wheel braking force can not be generated by the electric braking device and the braking force can be redistributed to the hydraulic brake except the hydraulic brake (S41), the hydraulic brake is not operated and the braking force is shared by the other hydraulic brake (S42, S43). - 特許庁

推定車体速度に基づいて算出した車体減速度が設定車体減速度以上であって後輪減速度が設定後輪減速度以上であるときに、後輪側のブレーキを前輪側のブレーキよりも弱めるようにして、前後のブレーキ力配分制御を行なうようにした四輪駆動車のブレーキ制御装置において、四輪全てがホイルスピン状態となったことに起因して、左、右後輪用の車輪ブレーキブレーキ液圧を制御する後輪用液圧制御弁手段が誤って前後ブレーキ力配分制御状態となることを防止する。例文帳に追加

To prevent a rear wheel fluid pressure control valve means for controlling brake fluid pressure of wheel brakes for right and left rear wheels from being brought erroneously into a front and rear braking force distribution controlling condition resulting from a condition where all the four wheels are brought into wheel spin conditions. - 特許庁

そして、車線逸脱防止装置は、ブレーキ装置のブレーキ温度を検出し(ステップS4)、検出したブレーキ温度に基づいて、前後輪における制動配分(前後輪液圧配分比FR_ratio)を補正する(ステップS11)。例文帳に追加

The lane departure preventive device detects the temperature of a brake of the braking device (Step S4), and the distribution (the front-rear wheel hydraulic pressure distribution ratio FR_ratio) of the braking force in the front and rear wheels is corrected based on the detected temperature of the brake (Step 11). - 特許庁

マスタシリンダおよび車輪ブレーキ間に設けられる常開型電磁弁を含むブレーキ圧調整手段を備え、車輪のロック傾向判断結果に応じたアンチロックブレーキ制御が可能な車両用制動制御装置において、制動配分制御を行なうことを可能とした上で、故障時のアンチロックブレーキ制御および制動配分制御の中止処理を合理的に行なう。例文帳に追加

To rationally perform antilock brake control during trouble and interruption of braking force distribution control by performing the braking force distribution control in a vehicle braking force control device provided with a braking pressure regulation means including a normally open solenoid valve between a master cylinder and a wheel brake and capable of executing antilock brake control in response to a locking tendency judgment result of wheels. - 特許庁

運転者がブレーキペダル2を踏み込んだ際の、ブレーキペダル2の操作量(ストローク量)と、圧センサ25〜28で検出した圧値を基にして各車輪に付与する制動/駆動配分を設定する。例文帳に追加

Braking force/driving force distribution applied on each wheel is set on the basis of the operation amount (stroke amount) of the brake pedal when the driver steps the brake pedal 2 and pressure values detected by the pressure sensors 25 to 28. - 特許庁

第1前輪ディスクブレーキと第2前輪ディスクブレーキの構成部材を極共通化し、メンテナンス性や生産性を向上させるとともに、制動配分を良好に調整することのできるバーハンドル車両用連動ブレーキ装置を提供する。例文帳に追加

To provide an interlocking brake device for a vehicle fitted with a handlebar, structured so that common constituent members are used as much as practicable for first front-wheel disc brakes and second front-wheel disc brake, enhancing the effectiveness in maintenance work and production as well as achieving improved adjustment of the brake force distribution. - 特許庁

ハイブリッドECU7は、ドライバーからの制動要求に応じて液圧制動と回生制動との配分比率を決定し、液圧ブレーキユニット20と回生ブレーキユニットに対し制動を要求する。例文帳に追加

A hybrid ECU 7 determines a distribution ratio of the liquid pressure braking force and regenerative braking force, and requests the braking force to the liquid pressure braking unit 20 and a regenerative braking unit. - 特許庁

前記検出出にもとづき目標減速度を演算設定し、この目標減速度に対応する制動を主ブレーキ装置および補助ブレーキ装置に配分する。例文帳に追加

The target deceleration is set through computation on the basis of the sensing output of the running condition sensing device, and the braking force corresponding to the target deceleration is distributed to the main brake device and the auxiliary brake device(s). - 特許庁

摩擦ブレーキによる制動とモータの回生制動を左右輪に配分して、摩擦損失が抑制可能なブレーキ制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a brake control device capable of restraining frictional loss by distributing braking force by a frictional brake and regenerative braking force by a motor to left and right wheels. - 特許庁

このことから、目標駆動ブレーキトルクTB^*に一致するように実際の駆動ブレーキトルクTBを適切に作用させることが可能になると共に、総駆動ブレーキトルクTBをエンジンブレーキトルクTBeの他部(余部)TBefにより作用する前輪ブレーキトルクTBfと、モータ回生制動トルクTBmにより作用する後輪ブレーキトルクTBrとで適切に制動配分することが可能になる。例文帳に追加

Thus, it is possible to make the actual drive force source brake torque TB appropriately act so as to match the target drive force source brake torque TB*, and to appropriately perform the braking force distribution of total drive force source brake torque TB with front wheel brake torque TBf which is made to act with the other section (excess section) TBef of the engine brake torque TBe and rear wheel brake torque TBr which is made to act with motor regenerative brake torque TBm. - 特許庁

前後制動配分制御においては、前輪のブレーキ液圧が加圧装置の液圧と同じに高さにされるのに対して、後輪のブレーキ液圧は加圧装置の液圧に対して抑制される。例文帳に追加

In the front and rear braking force distribution control, brake fluid pressure of rear wheels is restrained with respect to fluid pressure of a pressure device although brake fluid pressure of front wheels is brought to a level same to the fluid pressure of the pressure device. - 特許庁

このように、後輪のブレーキ液圧が加圧装置の液圧に対して抑制されるため、前後制動配分制御の開始前後において運転者によるブレーキ操作量と減速度との関係が変化する。例文帳に追加

Since the fluid pressure of the rear wheel is restrained with respect to the fluid pressure of the pressure device, the relation between the brake operation amount by the driver and the decelerations is changed before and after the front and rear braking force distribution control is started. - 特許庁

ブレーキペダルが引き込まれる等のブレーキペダル操作の違和感を低減することができる制動配分制御の終了方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method of ending braking force distribution control enabling reduction of feelings of wrongness in brake pedal operation such as a feeling that a brake pedal is pulled in. - 特許庁

ブレーキ制御装置は、車両の車両状態に基づいて、左右輪に対する制動配分を導出して制動を付与する。例文帳に追加

The brake control device gives the braking force by deriving the distribution of the braking force to the left and right wheels in accordance with the vehicle state of the vehicle. - 特許庁

制動操作時に所定の制動配分で前輪及び後輪にそれぞれ制動を作用させる油圧ブレーキ系の制動装置を備える。例文帳に追加

A hydraulic brake system brake unit distributes specified brake forces to the front and rear wheels at the time of brake operation. - 特許庁

ブレーキによる制動付与時にも前後輪の制駆動配分を適切に設定する4輪駆動車の駆動制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a drive control apparatus of a four-wheel drive vehicle appropriately setting driving/braking force distribution of front and rear wheels even during the braking force application by a brake. - 特許庁

上記制御器26は、上記相対ロール角度推定値に応答して、ブレーキ配分を用いてタイヤベクトル22を変更する。例文帳に追加

The controller 26 changes the tire power vector 22 using the braking pressure distribution in response to the estimated relative roll angle. - 特許庁

正常時にも異常時にも適切な前後輪の制動配分が得られるBBW式ブレーキ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a BBW type brake system capable of providing proper braking force distribution of front and rear wheels both in normal and abnormal state. - 特許庁

ブレーキ制御装置は、車両の左右輪を独立に駆動及び回生するモータと、左右輪の各々に設けられる摩擦ブレーキと、車両の車両状態を取得する車両状態取得手段と、取得した車両状態に基づいて、モータの制動又は駆動と、摩擦ブレーキの制動との配分を左右輪の各々に対して導出する配分導出手段と、を備えている。例文帳に追加

The brake controller comprises motors for driving and regenerating the right and left wheels independently, friction brakes provided for the right and left wheels, respectively, a means for acquiring the state of the vehicle, and a means for deriving distribution of the brake force or driving force of the motor and the brake force of the friction brake to the right and left wheels based on the vehicle state thus acquired. - 特許庁

前後制動配分制御機能を備えたブレーキ液圧制御装置において、ブレーキ時であるか否かを判定し(ステップ620)、ブレーキ時に後輪の車輪加減速度dVWRR、dVWRLが所定のしきい値G1RR、G1RLより小さくなると、前後制動配分制御を開始する。例文帳に追加

In the brake hydraulic pressure controller provided with a front and rear braking force distribution control function, whether it during braking or not is determined (step 620), and front and rear braking force distribution control is started when wheel acceleration and deceleration dVWRR and dVWRL of a rear wheel during braking becomes smaller than predetermined thresholds G1RR and G1RL. - 特許庁

制動後の再加速時にモータから所望の駆動が得られるように、摩擦ブレーキによる制動と、モータによる制動又は駆動を前後左右輪に独立に配分することが可能なブレーキ制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a brake controller capable of distributing the brake force of a friction brake and the brake force or driving force of a motor to the front and rear and right and left wheels independently so that a desired driving force can be obtained from the motor at the time of reacceleration after braking. - 特許庁

本発明に係る前後輪駆動車の駆動配分制御装置は、車両の旋回状態および加速状態から、タイトコーナブレーキ現象の有無を検知するとともに、タイトコーナブレーキ現象を検知した場合に、駆動を増大させることを特徴とする。例文帳に追加

The drive force distribution control unit of the front-rear wheels drive vehicle is characterized by increasing a drive force when detecting a tight corner brake phenomenon, while detecting the existence of the tight corner brake phenomenon from the turn state and the acceleration state of a vehicle. - 特許庁

ハイブリッドコントロールモジュール100は、減速時におけるシフトダウン変速制御において、変速中の車両制動の合計が、目標値となるように、モータ11の回生トルクとブレーキ15のブレーキトルクを配分制御する。例文帳に追加

During deceleration downshift control, a hybrid control module 100 provides distribution control of the regenerative torque of the motor 11 and the braking torque of the brake 15 so that the total braking force of the vehicle during gear shifting matches a target value. - 特許庁

車両の駆動配分制御装置において、低速旋回時でも、必要以上に副駆動輪に駆動配分されるのを回避し、タイトコーナブレーキ現象が生じて車両の挙動が乱れるを防止することができる。例文帳に追加

To provide a device for controlling distribution of a driving power in a vehicle, which device can prevent disturbance of vehicle behavior due to tight corner brake phenomenon by avoiding the unnecessary distribution of the driving power to sub driving wheels even in a low speed cornering state. - 特許庁

制動配分手段69は、ブレーキ操作量検出手段20で検出されるブレーキ操作量ならびに機械的制動検出手段57で検出される機械的制動がともに所定値を超えるまでは、制動決定手段68で決定される要求制動の全量を機械的制動発揮手段11による機械的制動配分するように構成される。例文帳に追加

The braking force distribution means 69 is constituted such that the whole amount of the required braking force determined by the braking force determination means 68 is distributed to the mechanical braking force by the mechanical braking force exhibition means 11 until both the brake operation amount detected by the brake operation amount detection means 20 and the mechanical braking force detected by the mechanical braking force detection means 57 exceed a predetermined value. - 特許庁

駆動配分装置を制御するITCC_ECUでは、回生ブレーキ装置による回生制動によりハイブリッド車両が制動されている場合(S105でYes)、回生制動を前輪および後輪に配分するように駆動配分装置を制御する(S113)。例文帳に追加

An ITCC_ECU controls the driving force distributor (S113) so that it may distribute regenerative braking force to front wheels and rear wheels, in case that a hybrid vehicle is braked by the regenerated braking force by a regenerative brake device(Yes in S105). - 特許庁

この発明は、運転者が駐車ブレーキを戻し忘れて走行したり、駐車ブレーキシステムが不具合を起こした状態で走行した場合でも、トランスファやデファレンシャル等の駆動伝達機構や、駆動配分装置が破損するのを防止することができ、信頼性の高い駆動配分装置を実現することを目的とする。例文帳に追加

To provide a highly reliable device for distributing a driving power, which device can prevent the damage of a driving power transmitting mechanism and a driving power distributing device, such as a transfer mechanism and a differential mechanism, even when a driver has moved a vehicle with a parking brake unreverted, or the parking brake system left in a bad condition. - 特許庁

複数の故障モードの識別を可能として故障を検知する機能を電子制御ユニットに備えさせるとともに、アンチロックブレーキ制御および制動配分制御の実行をともに禁止する状態と、アンチロックブレーキ制御の実行を禁止するが制動配分制御の実行を継続する状態とを、検知した故障モードに応じて電子制御ユニットで切換える。例文帳に追加

A function capable of discriminating a plurality of trouble modes and detecting trouble is provided on an electronic control unit, and a state that execution of both the antilock brake control and the braking force distribution control is inhibited together and another state that execution of the antilock brake control is inhibited but the execution of the braking force distribution control is continued are changed over with the electronic control unit in response to detected trouble mode. - 特許庁

前後制動配分制御を行なうブレーキ液圧制御装置において、ABS制御時に後輪側の不要な減圧を減らし、かつ、適切な制動を確保できるようにする。例文帳に追加

To reduce unnecessary pressure reduction in a rear wheel side during ABS control and secure proper braking force in a brake hydraulic pressure controller controlling front and rear braking force distribution. - 特許庁

そして、車両の車体減速度DVS≧車体減速度閾値KDVSであった場合には、CPUは、ブレーキペダルの踏込み速度が速かったものと判断し、後輪の制動を抑制すべく制動配分制御を開始する。例文帳に追加

Further, when the vehicle body deceleration DVS of the vehicle ≥ the vehicle body deceleration threshold value KDVS, the CPU determines that a stepping-in speed of a brake pedal is fast and starts the braking force distribution control so as to suppress braking force of a rear wheel. - 特許庁

既存の車載センサを流用できる低コストのシステムとしながら、タイトコーナブレーキング現象の防止とトルクハンチングの防止との両立を達成した四輪駆動車の駆動配分制御装置を提供すること。例文帳に追加

To make compatible both prevention of a tight corner braking phenomenon and prevention of torque hunting, while serving as a low cost system capable of diverting an existing on-vehicle sensor. - 特許庁

ブレーキ時に制動配分制御を適切なタイミングで開始することにより、車両における走行の安定性が低下することを抑制できる車両制動制御装置及び車両の制動制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle braking control device and a braking control method for a vehicle capable of suppressing stability of traveling in the vehicle from being reduced by starting braking force distribution control at a suitable timing at emergency brake. - 特許庁

制動効率を低下させることなく、リア先ロックの発生を防止して制動時の車両の安定性を向上させることができる前後制動配分装置を備えたブレーキ制御装置を得る。例文帳に追加

To provide a brake control device provided with a fore and aft braking force distributing device capable of improving the stability of a vehicle when braking the vehicle while preventing the generation of rear-first lock without lowering the braking efficiency. - 特許庁

上記制御器26は、上記相対ロール角度推定値に応答して、例えばブレーキ配分や操舵角変更によってタイヤベクトル22を決定するのに使用され得る。例文帳に追加

The controller 26 may be used for determining a tire force vector 22 by modifying, for example, the distribution of a brake pressure or a steering angle in response to the estimate of a relative roll angle. - 特許庁

これにより、車両前後の制動の最適配分からのずれを少なくしてブレーキ鳴きを低減、抑制でき、運転者に違和感を感じさせない。例文帳に追加

Deviation from the optimum distribution of the braking force in the longitudinal direction of the vehicle is reduced, the brake noise is reduced and suppressed, and a driver hardly has any sense of incompatibility. - 特許庁

電源装置3の電を、電動パワーステアリング装置、電気制御式ブレーキ、電気制御式サスペンション装置に適切に配分する。例文帳に追加

To provide a vehicular control device capable of adequately distributing the power of a power supply device 3 to an electric power steering device, an electric control type brake, and an electric control type suspension device. - 特許庁

タイトコーナブレーキ現象による減速違和感を防止するとともに、高い発進加速性を実現することができる前後輪駆動車の駆動配分制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a drive force distribution control unit of a front-rear wheels drive vehicle which prevents a sense of discomfort caused by slowing down by a tight corner brake phenomenon, and can obtain high start acceleration performance. - 特許庁

前後制動配分制御の開始前後における運転者によるブレーキ操作量と減速度との関係の変化を抑制し、運転者の違和感を軽減する。例文帳に追加

To restrain change of a relation between a brake operation amount by a drivewr and decelerations before and after front and rear braking force distribution control is started, so as to reduce unfamiliar feeling for the driver. - 特許庁

既存の車載センサを流用できる低コストのシステムとしながら、、タイトコーナブレーキング現象の防止と発進加速性の向上との両立を達成した四輪駆動車の駆動配分制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a driving force transfer control unit for four-wheel drive vehicle that prevents phenomenon of tight corner braking and improves starting acceleration, while the system thereof made at a low cost carrying over a conventional onboard sensor. - 特許庁

例文

ステアリング制御とブレーキ制御のいずれをメインに行うかを選択し、その選択結果に基づいて、メインとされる側に対して行わせる車両旋回運動の要求値を出すると共に、メインとされない側に目標値とメイン側要求値との差に応じた要求値を出することで、ステアリング制御とブレーキ制御それぞれの配分を適切に設定する。例文帳に追加

The apparatus for controlling motion of a vehicle selects steering control or braking control to be mainly performed, outputs a desired value of a vehicle turning motion to be performed by the selected main control side, and outputs a desired value corresponding to a difference between a target value and the main side desired value to a non-main side, thereby appropriately setting the allocation of the steering control and the braking control. - 特許庁

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