例文 (16件) |
ヨー慣性モーメントの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 16件
ヨー慣性モーメント演算部43は、車両質量演算部41が算出した車両の質量からヨー慣性モーメントを算出する。例文帳に追加
A yaw inertia moment computing unit 43 calculates a yaw inertia moment from the mass of the vehicle calculated by the vehicle mass computing unit 41. - 特許庁
車両の重心位置推定装置及び重心位置/ヨー慣性モーメント推定装置。例文帳に追加
CENTER OF GRAVITY POSITION ESTIMATING DEVICE OF VEHICLE AND CENTER OF GRAVITY POSITION/YAW INERTIA MOMENT ESTIMATING DEVICE - 特許庁
電気自動車のバッテリ及びモータの搭載構造において、ヨー慣性モーメントを低減させるとともに、モータのトルク反力を分散させる。例文帳に追加
To provide a battery and motor mounting structure of an electric vehicle reducing the yaw inertia moment, and dispersing the torque reaction of a motor. - 特許庁
電気自動車の車両構造において、ヨー慣性モーメントを低減させるとともに、エンジンルームを有効利用する。例文帳に追加
To reduce yaw inertia moment and to effectively use an engine room, in a vehicle structure of an electric vehicle. - 特許庁
電気自動車の車両構造において、重心を低くし、且つ、ヨー慣性モーメントを低減させるとともに、車両前部の空間のデザイン自由度を向上させる。例文帳に追加
To improve a degree of freedom in designing a vehicle front space while lowering the center of gravity and decreasing a yaw moment of inertia in a vehicle structure of an electric vehicle. - 特許庁
モータを備えた電気自動車において、車両の重心を低くするとともに、低ヨー慣性モーメントのレイアウトを達成する技術を提供する。例文帳に追加
To provide a technique for lowering the center of gravity of a vehicle and achieving a layout of a low yaw moment of inertia in the electric vehicle with motors. - 特許庁
車両特性情報推定装置10は、車両の速度、ヨーレート、横加速度、前後加速度、及び舵角を含むセンサ情報を取得して、これらのセンサ情報に基づいて車両の重心位置、慣性モーメント、及びタイヤのコーナリングパワーを含む車両特性情報を推定する。例文帳に追加
The vehicle characteristic information deducing device 10 acquires sensor information including the speed of the vehicle, yaw rate, lateral acceleration, longitudinal acceleration, and a steering angle; and deduces vehicle characteristic information, including a center of gravity position of the vehicle, inertia moment, and cornering power of a tire based on the sensor information. - 特許庁
車両の前部構造において、重量物であるバンパレインフォースメントの重心位置を後退させること、フロントオーバーハングを部分的に短縮すること、車両のヨー慣性モーメントを低減すること、車両の操縦安定性(ハンドリング性能)を向上させること、等である。例文帳に追加
To move rearwardly the position of the gravity center of a heavy bumper reinforcement, partially shorten a front overhang, reduce a yaw inertia moment of a vehicle and improve controllability and stability (handling performance) of the vehicle, etc., in a vehicle front part structure. - 特許庁
そして、搬送体の質量をmとし、搬送体の水平方向に回転するヨーイング方向の慣性モーメントをIとした場合に、リニアモータ7のマグネット部71が、ガイドレール31から水平方向距離Xz≦3√(I/m)以下となる位置に配置されている。例文帳に追加
When the mass of the transport body is m and moment of inertia of the transport body in a yawing direction rotated in a horizontal direction is I, a magnet part 71 of the linear motor 7 is arranged at a position being a horizontal distance Xz≤3√(I/m) or less from the guide rail 31. - 特許庁
車両挙動制御装置では、操舵角センサが車両におけるハンドルの操舵角δ_Hを検出し、設定部が検出された操舵角δ_Hと車両の慣性主軸傾角を含む車両データとに基づいて、車両に加える目標ヨーモーメントMを設定する。例文帳に追加
In the vehicle behavior control device, a steering angle sensor detects a steering angle δ_H of a handle in the vehicle, and a setting part sets a target yaw moment M to be added to the vehicle based on the detected steering angle δ_H and vehicle data including the principal axes of inertia of the vehicle. - 特許庁
エンジンと該エンジンによって駆動可能な発電機と少なくとも該発電機からの発電電力が供給されて充電されるバッテリと該バッテリから電力が供給されて駆動輪を駆動させるモータとを備えているエンジン搭載の電気自動車の前部構造において、重量安定性を向上させるとともに、ヨー慣性モーメントを低減させる。例文帳に追加
To improve the weight stability and to reduce the yaw inertia moment in a front structure of an engine-mounted electric vehicle having an engine, a generator drivable by the engine, a battery charged with at least electric power generated and supplied by the generator, and a motor powered by the battery to drive driving wheels. - 特許庁
エンジンと該エンジンによって駆動可能な発電機と少なくとも該発電機からの発電電力が供給されて充電されるバッテリと該バッテリから電力が供給されて駆動輪を駆動させるモータとを備えているエンジン搭載の電気自動車の前部構造において、走行安定性を向上させるとともに、車両前部のレイアウト性を向上させ、且つ、ヨー慣性モーメントを低減させる。例文帳に追加
To improve the running stability; to improve the vehicle's front layout characteristic; and to reduce the yaw inertia moment in a front structure of an engine-mounted electric vehicle having an engine, a generator drivable by the engine, a battery charged with at least electric power generated and supplied by the generator, and a motor powered by the battery to drive driving wheels. - 特許庁
エンジンと該エンジンによって駆動可能な発電機と少なくとも該発電機からの発電電力が供給されて充電されるバッテリと該バッテリから電力が供給されて駆動輪を駆動させるモータとを備えているエンジン搭載の電気自動車の後部構造において、走行安定性を向上させるとともに、ヨー慣性モーメントを低減させる。例文帳に追加
To improve the running stability and to reduce the yaw inertia moment in a rear structure of an engine-mounted electric vehicle having an engine, a generator drivable by the engine, a battery charged with at least electric power generated and supplied by the generator, and a motor powered by the battery to drive driving wheels. - 特許庁
車両の前部構造において、重量物であるバンパレインフォースメントの重心位置を後退させること、フロントオーバーハングを部分的に短縮すること、車両のヨー慣性モーメントを低減すること、車両の操縦安定性(ハンドリング性能)を向上させること、車両衝突によるバンパレインフォースメントのリペアビリティを改善すること等である。例文帳に追加
To retreat the position of the center of gravity of a heavy bumper reinforcement, partially shorten a front overhang, to reduce the yaw inertia moment of a vehicle, to enhance the steering stability (handling performance) of the vehicle, and to improve the repairability of the bumper reinforcement of the collided vehicle, in a front structure of a vehicle. - 特許庁
クロスメンバと複数の部位で、それぞれブッシュ部材を介して取り付けられるステアリングユニットを備えた車両の前部構造において、パワートレインを可能な限り後方側に設置できるよう構成することにより、車両が旋回する際に発生するヨー慣性モーメントを低減して操安性を向上できる。例文帳に追加
To reduce yaw inertial moment generated when a vehicle turns and to improve operation stability by installing a power train as backward as possible in a vehicular front structure equipped with a steering unit mounted to a cross member at a plurality of positions through bush members. - 特許庁
例文 (16件) |
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved. |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |