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Shiyakushoを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 50



例文

Kyoto Shiyakusho-mae 例文帳に追加

京都市役所前 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Kyoto Shiyakusho-mae Station, Tozai Line, Kyoto City Subway Line 例文帳に追加

京都市営地下鉄東西線京都市役所前駅 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To Fukuchiyama Shiyakusho-mae (Fukuchiyama City Hall)/Fukuchiyama Station (Fukuchiyama Line) 例文帳に追加

福知山市役所前・福知山駅行き(福知山線) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Tozai Line of the Kyoto Municipal Subway - Kyoto Shiyakusho-mae Station Underground of Oike-dori Street 例文帳に追加

京都市営地下鉄東西線-京都市役所前駅 御池通地下 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

"4 Maizuru Main Route1" Higashi Maizuru-eki mae Station - Shiyakusho-mae City Hall - Universal Shipbuilding Corporation mae 例文帳に追加

【4・舞鶴本線1】東舞鶴駅前-市役所前-ユニバーサル造船前 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス


例文

Soon reached by foot from Kyoto Shiyakusho-mae Station on the Kyoto City Subway Tozai Line 例文帳に追加

京都市営地下鉄東西線京都市役所前駅徒歩すぐ - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The Keihan Keishin Line started using the same track from Misasagi Station to Kyoto Shiyakusho-mae Station. 例文帳に追加

京阪京津線が御陵から京都市役所前まで乗り入れ開始。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Harubiraki (heard only at Misasagi Station, for Uzumasa-tenjingawa and for Kyoto Shiyakusho-mae) 例文帳に追加

春開き(御陵駅のみ・太秦天神川/京都市役所前行き) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The Keihan Keishin Line started its operation in the section between Misasagi and Kyoto Shiyakusho-mae. 例文帳に追加

京阪京津線が御陵~京都市役所前間に乗り入れを開始した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

Direct operation to Kyoto Shiyakusho-mae Station of the Kyoto Municipal Subway Tozai Line started. 例文帳に追加

京都市営地下鉄東西線京都市役所前まで直通運転開始。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

Sanjo Keihan Station (T11) - Kyoto Shiyakusho-mae Station (T12) - Karasuma Oike Station (T13) 例文帳に追加

三条京阪駅(T11)-京都市役所前駅(T12)-烏丸御池駅(T13) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Kyoto Shiyakusho-mae Station (T12) - Karasuma Oike Station (T13) - Nijojo-mae Station (T14) 例文帳に追加

京都市役所前駅(T12)-烏丸御池駅(T13)-二条城前駅(T14) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

There is an underground shopping center, along with a city-run underground parking area, at Kyoto Shiyakusho-mae. 例文帳に追加

京都市役所前には地下街や市営地下駐車場が整備されている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Kyoto Shiyakusho-mae Station - Karasuma Oike Station - Nijojo-mae Station - Nishioji-oike Station - Uzumasa-tenjingawa Station 例文帳に追加

-京都市役所前駅-烏丸御池駅-二条城前駅-西大路御池駅-太秦天神川駅 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

"6 Maizuru Main Route3" Ichiba - Higashi Maizuru eki- mae Station - Shiyakusho-mae City Hall - Naka Maizuru - Maizuru Ocean Meteorological Observatory 例文帳に追加

【6・舞鶴本線3】市場→東舞鶴駅前→市役所前→中舞鶴→舞鶴海洋気象台 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

"8 Maizuru Main Route5" Ichiba - Higashi Maizuru-eki mae Station - Shiyakusho-mae City Hall - Bunkoyamagakuen-mae Nursing Home for the Aged 例文帳に追加

【8・舞鶴本線5】市場-東舞鶴駅前-市役所前-文庫山学園前 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

"18 Nagahama Route" Higashi Maizuru eki-mae Station - Shiyakusho-mae City Hall - Maizuru hikojo Airport - Higashi Maizuru eki-mae Station (circulation route) 例文帳に追加

【18・長浜線】東舞鶴駅前→市役所前→舞鶴飛行場→東舞鶴駅前(循環) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

There are also sharp curves in the section between Karasuma Oike and Nijojo-mae and the section between Kyoto Shiyakusho-mae and Sanjo-keihan. 例文帳に追加

なお、烏丸御池~二条城前間と京都市役所前~三条京阪間の2か所にもカーブがある。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The Keihan Keishin Line started to be extended from Hamaotsu up to Kyoto Shiyakusho-mae through Misasagi. 例文帳に追加

京阪京津線が浜大津から御陵を経て京都市役所前まで乗り入れ開始。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

However, the trains coming from the Keihan Keishin Line were operated up to Kyoto Shiyakusho-mae until the 15th. 例文帳に追加

ただし京阪京津線から乗り入れる列車は15日まで京都市役所前までの運転。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

From Fukuchiyama Station, take any Kyoto Kotsu Bus to Shiyakusho-mae (City Hall bus stop) or take the Osadano Route to Shirokoen-mae (Castle Park bus stop). 例文帳に追加

福知山駅から、京都交通バス各線「市役所前」、長田野線「城公園前」下車 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Kyoto Shiyakusho-mae Station on the Kyoto City Subway Tozai Line, or Sanjo Station on the Keihan Electric Railway 例文帳に追加

京都市営地下鉄東西線京都市役所前駅または京阪電気鉄道三条駅 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

"Kyoto Shiyakusho-mae" bus stop of the Kyoto City Bus, or "Kawaramachi Oike" bus stop of the Kyoto Bus 例文帳に追加

京都市営バス京都市役所前、京都バス河原町御池バス停下車 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

From 'Natsumi' or 'Shiyakusho-mae' crossing of National Route 165, for Nabari City Central Park. 例文帳に追加

国道165号線「夏見」もしくは「市役所前」交差点より名張市中央公園へ。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

There are three railway stations along the street: Kyoto Shiyakusho-mae Station, Karasuma Oike Station, and Nijojo-mae Station of the Subway Tozai Line. 例文帳に追加

地下鉄東西線の京都市役所前駅/烏丸御池駅/二条城前駅の3つの鉄道駅がある。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Kawaramachi Station (Kyoto Prefecture) (south edge of the street), Shijo Station (Keihan), Kyoto Shiyakusho-mae Station, the Tozai Line of Kyoto City Subway 例文帳に追加

河原町駅(京都府)(通りの南端)、四条駅(京阪)、京都市営地下鉄東西線京都市役所前駅 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

From Hamaotsu Station the trains on the Keihan Keishin Line are operated through to Uzumasa-Tenjingawa Station via Misasagi Station (but some trains turn around at Kyoto Shiyakusho-mae Station). 例文帳に追加

京阪京津線の電車が浜大津駅から御陵駅を経て太秦天神川駅まで直通運転(京都市役所前駅で折り返す列車もある)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Out of about four direct trains an hour, two trains run to Uzumasa-tenjingawa Station and others run to Kyoto Shiyakusho-mae Station, except in the early morning and late night. 例文帳に追加

概ね毎時4本の直通列車のうち2本が早朝・深夜を除いて太秦天神川駅まで、残りは京都市役所前駅まで乗り入れる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

A departure ceremony was held at Hamaotsu Station, and the first train--an local train bound for Kyoto Shiyakusho-mae Station (model 800 cars of 801-802-803-804)--departed from Hamaotsu Station at 5:12. 例文帳に追加

浜大津駅で出発式が行われ、一番列車となる浜大津駅5時12分発の普通京都市役所前行(800系801-802-803-804号車)が発車。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Located in Nakagyo Ward, Kyoto City, Kyoto Shiyakusho-mae Station is a stop on the Tozai Line of the Kyoto Municipal Subway. 例文帳に追加

京都市役所前駅(きょうとしやくしょまええき)は、京都市中京区にある、京都市営地下鉄京都市営地下鉄東西線の鉄道駅。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

(from/to Uzumasa Tenjingawa Station) Nishioji Oike Station, Nijo Station, Nijojo-mae Station, Karasuma Miike Station, Kyoto Shiyakusho-mae Station (from/to Rokujizo Station) 例文帳に追加

(至太秦天神川駅)←西大路御池駅-二条駅-二条城前駅-烏丸御池駅-京都市役所前駅→(至六地蔵駅) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Before the station started its operation, it was planned to name the station 'Shiyakusho-mae,' but the name was in fact changed to 'Kyoto Shiyakusho-mae' (at the same time, the name of the 'Kawaramachi-Nijo' stop on the routes of Kyoto City Bus was changed to match the name of the station. 例文帳に追加

開業前段階では、単に「市役所前」駅となる予定であったが、それが変更されて「京都市役所前」として開業した(京都市営バスの「河原町二条」停留所も同時にこの駅名と同じ停留所名に改称された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

"2 East-West Circulation Route1" Nishi Maizuru-eki mae Station - Kiyomichi - Shiratori danchi-mae Estate - Maizuru iryo center mae Medical Center - Higashi Maizuru-eki mae Station - Ichiba - Higashi Maizuru-eki mae Station - Shiyakusho-mae City Hall - Naka Maizuru - Nishi Maizuru-eki mae Station (circulation route) 例文帳に追加

【2・東西循環線1】西舞鶴駅前→清道→白鳥団地前→舞鶴医療センター前→東舞鶴駅前→市場→東舞鶴駅前→市役所前→中舞鶴→西舞鶴駅前(循環) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

"3 East-West Circulation Route2" Nishi Maizuru-eki mae Station - Naka Maizuru -Shiyakusho-mae City Hall - Higashi Maizuru-eki mae Station - Ichiba - Higashi Maizuru eki mae Station - Maizuru iryo center mae Medical Center - Shiratori danchi-mae Estate - Kiyomichi - Nishi Maizuru-eki mae Station (circulation route) 例文帳に追加

【3・東西循環線2】西舞鶴駅前→中舞鶴→市役所前→東舞鶴駅前→市場→東舞鶴駅前→舞鶴医療センター前→白鳥団地前→清道→西舞鶴駅前(循環) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

At Uzumasa-tenjingawa Station or stations in the section between Kyoto Shiyakusho-mae Station and Misasagi Station, the number of cars is always announced because six-car trains (Tozai Line trains) and four-car trains (trains coming from the Keihan Keishin Line) are busily operated. 例文帳に追加

太秦天神川駅、もしくは京都市役所前駅~御陵駅の間では、6両編成(東西線車両)と4両編成(京阪京津線からの乗り入れ)が混在しているため、列車到着アナウンスでは、両数がかならず告げられる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Out of 76 round-trip trains coming from the Keihan Keishin Line each weekday, 28 are directly operated to Uzumasa-tenjingawa Station at intervals of approximately 30 minutes, while the other trains are operated up to Kyoto Shiyakusho-mae Station--an intervening station--except early in the morning and late at night. 例文帳に追加

1日76往復(平日)の乗り入れ列車のうち、早朝・深夜を除いて28往復が概ね30分間隔で太秦天神川駅まで直通し、他は途中の京都市役所前駅まで運転される。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Because the Keishin Line has some streetcar lines in Otsu City, trains that depart from Hamaotsu and arrive at Kyoto Shiyakusho-mae Station or Uzumasa-tenjingawa Station tend to be late for one or two minutes on the Tozai Line. 例文帳に追加

京津線は大津市内に併用軌道を抱えているため、浜大津発の京都市役所前・太秦天神川行き列車では東西線内でも1~2分程度の遅れが発生することが多い。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

After the line was extended up to Uzumasa-tenjingawa on January 16, 2008, ten trains were operated per hour during daytime hours in the section between Kyoto Shiyakusho-mae and Uzumasa-tenjingawa, including the direct trains from the Keishin Line, which accounted for more trains than those operated on the Karasuma Line. 例文帳に追加

2008年1月16日の太秦天神川延伸開業後は京津線からの直通列車を含めると京都市役所前~太秦天神川間で昼間1時間あたり10本の運転間隔となり、烏丸線よりも本数が多くなった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

This caused a problem in connecting to the Karasuma Line of Kyoto Municipal Subway at Karasuma Oike Station, the next station to the west of Kyoto Shiyakusho-mae Station, and some passengers complained about being stuck by nothing more than a station. 例文帳に追加

その結果、京都市役所前の西隣の烏丸御池での京都市営地下鉄烏丸線との接続に問題が生じる結果を招き、『たった1駅の差で足止めされる』との烏丸線乗換客からの不平不満の声も散見されていた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

According to the above extension, trains of the Keihan Keishin Line started running directly to Uzumasa-tenjingawa Station, the new terminal of the subway Tozai Line, instead of the previous Kyoto Shiyakusho-mae Station. 例文帳に追加

これに伴い京阪京津線の地下鉄東西線乗り入れ区間もそれまでの京都市役所前駅から一気に新しい西の終点駅の太秦天神川駅まで延長された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

After the opening, the station of origin and terminus of half the trains bound for Hamaotsu from 7 a.m. until 9 p.m. and those bound for Misasagi from 6 a.m. until 7 p.m. (mostly at 30-minute intervals) became Uzumasa-tenjingawa Station, and that of other trains became Kyoto Shiyakusho-mae Station. 例文帳に追加

なお、開通後の運行形態は浜大津方面は7時台~21時台、御陵方面は6時台~19時台の時間帯の半数の列車(概ね30分間隔)が太秦天神川発着・その他の列車は京都市役所前発着となった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Furthermore, with the extension of the Tozai Line, some trains on the Keihan Electric Railway's Keihan Keishin Line extended part of their zones from the subway Kyoto Shiyakusho-mae Station to Uzumasa-Tenjingawa Station. 例文帳に追加

なお、東西線延伸に伴い京阪電気鉄道京阪京津線の電車が地下鉄京都市役所前駅から太秦天神川駅まで、一部電車の乗り入れ区間を延長した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Although it is sometimes misunderstood that the underground shopping area of Zest Oike is also connected to Karasuma Oike Station, the area is in fact connected only to Kyoto Shiyakusho-mae Station. 例文帳に追加

地下街のゼスト御池は、烏丸御池駅とも繋がっていると勘違いされることがあるが、実際には京都市役所前駅からのみしか連絡していない。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To indicate the area around this crossing, residents of Kyoto have mostly used the expression of the Kawaramachi Oike crossing, so the expression 'Shiyakusho-mae' is rarely used. 例文帳に追加

京都市民はこの交差点付近のことを河原町御池交差点と呼ぶことが多く、場所を示すために「市役所前」と呼ぶ習慣は余り見られなかった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The section that the Keihan Keishin Line enters was extended from Kyoto Shiyakusho-mae Station to Ranzan-Tenjingawa Station on the same date, allowing passengers to transfer at Ranzan-Tenjingawa Station from the Keihan Keishin Line and Keihan Ishiyama-sakamoto Main Line, thereby improving access to Arashiyama and Sagano. 例文帳に追加

京阪京津線が同日から京都市役所前駅から同駅に乗り入れ区間を延伸したため、同線・京阪石山坂本線沿線から当駅を介して乗り換えが可能になり、嵐山・嵯峨野へのアクセスが便利になった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Since Uwajima City and Honolulu, Hawaii have a sister-city affiliation and Ehime Prefecture and the State of Hawaii are also in the same kind of relationship, volunteers from Maruho ushioni hozonkai (the Ushioni preservation group of the Maruho district) and Uwajima-shiyakusho ushioni hozonkai (the Ushioni preservation group of the Uwajima city office), collectively called Uwajima ushioni hozonkai (the Ushioni preservation group of Uwajima City), participate in Matsuri-in-Hawaii, a festival held in Honolulu on the first Friday, Saturday, and Sunday in June every year. 例文帳に追加

宇和島市とハワイ州ホノルルや愛媛県とハワイ州の友好姉妹都市の関係で毎年6月第1金・土・日にホノルル行われるまつりインハワイでは、丸穂牛鬼保存会と宇和島市役所牛鬼保存会の有志が宇和島牛鬼保存会として参加している。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Secondly, shifting of courses: On March 30, 1970, when Uji City's planning road (Wakamori Line) was partially completed, a course between Shiyakusho-mae (current Sogo-chosha) and Uji-bashi Nishizume of the Uji-Yodo Route via Ogura was shifted to the new road, and on July 10, 1976, when the said road was completed, all services on the same section including the Uji-Yodo Route via Okubo were moved to the newly constructed City road. 例文帳に追加

次に、市役所前(現・総合庁舎)~宇治橋西詰間の経路変更(1970年3月30日に宇治市の都市計画道路(若森線)の一部完成で小倉経由のみ同道路に、同道路の完全完成により1976年7月10日に大久保経由も含む全便が同都市計画道路に載替。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The reason the Keihan Keishin Line was extended to Kyoto Shiyakusho-mae instead of Sanjo-keihan, the station up to which the line was originally extended, when the subway line began operation up to Nijo Station, was because a sharp curve exists right on the western side of Sanjo-keihan Station, and because the Kamo-gawa River runs right above that point; therefore, under such unfavorable conditions it would be impossible to ensure the space needed to set up a return track line near Sanjo-keihan Station. 例文帳に追加

二条駅までの開業の際、京阪京津線の乗り入れが当初予定していた三条京阪ではなく、その次の京都市役所前までだったのは、三条京阪駅西側はすぐ急カーブとなっている上に、直上に鴨川が流れているため、折り返し線設置には向いておらず、同駅付近では折り返し運転をするのに必要な空間が確保できなかったためである。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The names of some bus stops of private companies are different from those of the corresponding bus stops of the Kyoto City bus that are located at the same places (for example, 'Kyoto Shiyakusho-mae Station' for the Kyoto City bus versus 'Kawaramachi Nijo' for other companies, 'Kyoto-daigaku Nogakubu-mae' for the Kyoto City bus versus 'Nogakubu-mae' for other companies, and 'Kamihatecho Kyotozokei Geijutsudaigaku-mae' for the Kyoto City bus versus 'Kamihate-cho' for Kyoto Bus). 例文帳に追加

京都市営バスとその他の民間バス会社とで一部停留所名が異なる所がある(例;市営バス「京都市役所前駅」・その他の会社「河原町二条」、市営バス「京都大学農学部前」・その他の会社「農学部前」、市営バス「上終町京都造形芸術大学前」・京都バス「上終町」)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

On the other hand, the reason it wasn't extended up to Nijo Station was because the Kyoto Municipal Transportation Bureau would need to pay an extra fee for use of railway cars (the fee is required because only Keihan trains use the Tozai Line instead of providing mutual usage between the two organizations, so the Kyoto Municipal Transportation Bureau must pay the fee to Keihan Electric Railway one-sidedly, depending on the total travel distance), the enhancement of the electric power system on the ground would be needed, and the carrying capacity would be too much (there was little need to increase the number of trains for the section between Nijo and Kyoto Shiyakusho-mae). 例文帳に追加

一方、二条駅まで乗り入れなかったのは、京都市交通局にとって車両使用料がかさむこと(相互乗り入れではなく、京阪車両の東西線への片乗り入れのため、乗り入れ車両の延べ走行距離に応じた車両使用料を、京都市交通局が一方的に京阪電気鉄道に支払わなければならない)、地上側の電力設備の増強が必要なこと、輸送力が過剰になること(二条~京都市役所前間を増発する必要性に乏しい)などが理由である。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

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