1016万例文収録!

「acceleration rate controller」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > acceleration rate controllerに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

acceleration rate controllerの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 18



例文

The controller 26 is connected to the speed sensor 30, the horizontal acceleration sensor 32, the roll speed sensor 34 and the yaw rate sensor 28.例文帳に追加

制御器26が上記速度センサー30、上記横加速度センサー32、上記ロール速度センサー34及び上記ヨーレート・センサー28に接続される。 - 特許庁

The controller 26 determines the estimated roll angle in response to the horizontal acceleration, the roll speed, the vehicle speed and the yaw rate.例文帳に追加

上記制御器26が、横加速度、ロール速度、車速及びヨーレートに応答してロール角度推定値を決定する。 - 特許庁

A controller 40 inputs each road information, a front image, each wheel speed, a steering wheel angle, a real yaw rate and lateral acceleration.例文帳に追加

制御装置40は、各道路情報、前方画像、各車輪速度、ハンドル角、実ヨーレート、横加速度が入力される。 - 特許庁

The controller 26 determines an estimate of a roll angle in response to a lateral acceleration, a roll speed, a car speed and a yaw rate.例文帳に追加

上記制御器26が、横加速度、ロール速度、車速及びヨーレートに応答してロール角度推定値を決定する。 - 特許庁

例文

Devices for detecting vehicle states such as a forward and backward acceleration sensor 30, a transverse acceleration sensor 31 or a yaw rate sensor 32 are connected to an input side of the controller 21.例文帳に追加

コントローラ21の入力側に前後加速度センサ30や横加速度センサ31、ヨーレートセンサ32等の車両状態を検出するための機器を接続する。 - 特許庁


例文

A steering system controller 20 controls the steering actuator 2 so as to cancel deviation obtained by subtracting detected lateral acceleration from a target lateral acceleration set according to the variable and deviation obtained by subtracting a detected yaw rate from a target yaw rate set according to the variable.例文帳に追加

ステアリング系制御装置20により、その変量に応じて定められる目標横加速度から検出横加速度を差し引いた偏差と、その変量に応じて定められる目標ヨーレートから検出ヨーレートを差し引いた偏差を打ち消すように、その操舵用アクチュエータ2を制御する。 - 特許庁

The method for controlling the speed of the offset rotary press comprises the steps of calculating the time for arriving at a desired speed from the present speed of the motor and the accelerating/decelerating rate of the motor, imparting an acceleration or deceleration command from the controller of the press to the motor controller, and then stopping the acceleration/ deceleration command when the time is elapsed.例文帳に追加

モータの現在速度とモータの加減速レートから、所望の速度に達する時間を算出し、印刷機制御装置からモータ制御装置に加速、または減速の指令を与えた後、その時間が経過したら加減速指令を停止するようにしたことを特徴とする。 - 特許庁

To provide a controller for an electric vehicle which has a high vibration damping rate with an acceleration performance being maintained, and to provide the electric vehicle and a forklift equipped with the same.例文帳に追加

高い振動減衰率を有すると共に、加速性能を維持した電動車両用制御装置、並びに、これを備えた電動車両及びフォークリフトを提供する。 - 特許庁

To provide a controller for vehicle driving motors that properly controls a rate of time change in the target torque value of a vehicle driving motor at acceleration/deceleration of a vehicle, and properly suppresses longitudinal vibrations and the like of the vehicle.例文帳に追加

車両の加減速時において車両駆動用電動機の目標トルク値の時間変化率を適切に制御し、車両の前後振動などを適切に抑制する車両駆動用電動機の制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

The vehicular seat belt device is provided with a lateral acceleration sensor 29 and a yaw rate sensor 31, and a controller 21 is provided with a target current setting means 34 for periodically setting a target current for energizing a motor 10 based on a sensor signal.例文帳に追加

横加速度和センサ29とヨーレートセンサ31を設け、コントローラ21には、センサ信号を基にモータ10に通電する目標電流を周期的に設定する目標電流設定手段34を設ける。 - 特許庁

例文

When a control part 8 determines that this controller for the multi-cylinder internal combustion engine is in an acceleration transient condition in which a rate of change ΔAPO of opening of an accelerator is higher than a predetermined determining value A, the control part 8 closes the bypass valve 15 forcedly.例文帳に追加

制御部8は、アクセル開度の変化率ΔAPOが所定の判定値Aよりも高い加速過渡状態と判定した場合、バイパス弁15を強制的に閉とする。 - 特許庁

The seatbelt device has a lateral acceleration sensor 29 and a yaw rate sensor 31, and a controller 21 has a target current setting means 34 for setting the target current to be run in a motor 10 based on the sensor signal.例文帳に追加

横加速度センサ29とヨーレートセンサ31を設け、コントローラ21には、センサ信号を基にモータ10に通電する目標電流を設定する目標電流設定手段34を設ける。 - 特許庁

This braking/driving force controller has: vertical acceleration sensors 21a, 21b, 21c, 21d detecting the pitch rate of the vehicle 10; and a controller 22 reducing a pitch moment generated around the gravity center of the vehicle by imparting different braking/driving force to front wheels Wfl, Wfr and rear wheels Wrl, Wrr.例文帳に追加

車両10のピッチレートを検出する上下加速度センサ21a,21b,21c,21dと、前輪Wfl,Wfrと後輪Wrl,Wrrにそれぞれ異なる制駆動力を付与することにより、車両の重心周りに生じるピッチモーメントを低減するコントローラ22とを備えた。 - 特許庁

During the acceleration or deceleration, a controller 50 calculates a reference EGR rate based on an EGR rate map for transition which indicates the rotational speed of an engine body 40, a load on the engine body 40, the pre-stored rotational speed of the engine body, and the relation between the load on the engine body and the reference EGR rate.例文帳に追加

加速時または減速時においては、コントローラ50は、エンジン本体40の回転数、前記エンジン本体40の負荷、及び、予め記憶されたエンジン本体の回転数及びエンジン本体の負荷と基準EGR率との関係を表す過渡用EGR率マップ、に基づいて基準EGR率を算出する。 - 特許庁

When the feedback control parameter is adjusted, a position instruction pattern used for a continuously changed adjustment operation is generated and provided as a position instruction of a position controller, a response frequency of the position controller and a speed controller is increased within a range in which a vibrational amplitude of a position error waveform is prevented from exceeding a predetermined value, and the maximum acceleration rate is automatically set.例文帳に追加

フィードバック制御パラメータの調整に際しては、連続的に変化する調整運転用の位置指令パターンを生成し、この位置指令パターンを位置制御器の位置指令として与え、位置偏差波形の振動振幅が所定値を超えない範囲内で、位置制御器および速度制御器の応答周波数を増加させ、最大の加速レートを自動設定する。 - 特許庁

This type of fuel injection controller is prone to supply a leaner fuel/air mixture than the theoretical ratio of optimum mixture at the transition stage during sudden increase in the rate of revolutions as in cases of hard acceleration since the intake of air cannot be increased as fast due to friction against the inner walls of intake manifolds. 例文帳に追加

しかし、急加速時など、エンジンの回転数が急激に上昇するときには、吸入路の摩擦抵抗により空気の吸入量は急激に増加できないため、過渡的に理論混合比より空気が薄くなる傾向がある。 - 特許庁

The controller 46 can independently monitor the wheel speed, lateral acceleration, yaw rate, and brake position, to selectively activate non-regenerative braking for each individual wheel 42, 64 and regenerative braking in varying proportion, based on at least one actual vehicle controllability value and at least one predetermined target value for controllability.例文帳に追加

制御器46は、少なくとも一つの実際の車両操縦性値と少なくとも一つの所定の操縦性目標値とに基づき、様々な割合で、各車輪42,64の非回生制動を独立して、そして回生制動を、選択的に作動させるために、車輪速、横加速度、ヨーレート及びブレーキ位置、を監視することが出来る。 - 特許庁

例文

Load W is detected by a load sensor 11, the discharge side flow rate is decreased by throttling the opening of a variable throttle valve 23 by a controller 24 when the load W is large and a cylinder which acts to the acceleration side is extended, the cylinder operation is decelerated, and the shock absorbing action by a shock absorbing throttle 8 is made to effectively act.例文帳に追加

負荷センサ11によって負荷Wを検出し、負荷Wが大きくてかつ加速側に作用するシリンダ伸長作動時に、コントローラ24により可変絞り弁23の開度を絞って排出側流量を減少させることによりシリンダ作動を減速させて緩衝用絞り8による緩衝作用を有効に働かせるようにした。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS