1016万例文収録!

「accp」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定


セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

accpを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 34



例文

When a steering angle θh and an accelerator opening ACCP are determined as being in a torque steering restraining region (S152; yes), a feedback gain Kp smaller than usual is set in accordance with the steering angle θh and the accelerator opening ACCP (S156).例文帳に追加

操舵角θhとアクセル開度ACCPとによりトルクステア抑制領域にあると判定された場合(S152でyes)、操舵角θhとアクセル開度ACCPとに応じて通常より小さいフィードバックゲインKpを設定している(S156)。 - 特許庁

This control device determines a fuel injection amount TAU according to an accelerator pedal operation amount Accp (step 710).例文帳に追加

この制御装置は、今回の燃料噴射量TAUを現時点のアクセルペダル操作量Accpに基いて決定する(ステップ710)。 - 特許庁

The suppression of the lowering is carried out by making the interlocking dull by decreasing an absolute value of a deceleration state tilting coefficient βb (SPD, ACCP) to be smaller than the absolute value of an acceleration state tilting coefficient βa (SPD, ACCP).例文帳に追加

この低下抑制は、目標入力軸回転数NINLINEの変化勾配を設定することで車速SPDに対する連動を実行するに際し、加速状態傾斜係数βa(SPD,ACCP)の絶対値より、減速状態傾斜係数βb(SPD,ACCP)の絶対値を小さくすることで連動を鈍化することで行われている。 - 特許庁

When an accelerator pedal is depressed and an expression of ACCP>0% is satisfied (no in S202), since the water temperature Tx for mode determination is excessively increased (S204), the number of times of pilot injection can be changed from twice to once at this operation timing.例文帳に追加

アクセルペダルを踏み込むことによりACCP>0%となれば(S202でno)、モード判定用水温Txは極端に高くされるので(S204)、ACCP=0%に戻った時に、この操作タイミングでパイロット噴射回数を2回から1回に変更できる。 - 特許庁

例文

The ECU calculates actual accelerator opening: phase delay accelerator opening delayed in phase from raw ACCP: ACCP (Q), and phase advancing accelerator opening advanced in phase: ACCP (pump), and calculates target injection quantity QFIN (Q) from a injection quantity map stored in the memory based on the ACCP (Q) and engine rotation speed NE.例文帳に追加

実際のアクセル開度:生ACCPより位相が遅れた位相遅れアクセル開度:ACCP(Q)と、位相が進んだ位相進みアクセル開度:ACCP(pump)とを算出し、そのACCP(Q)と機関回転速度NEを基に、メモリに記憶されている噴射量マップより目標噴射量QFIN(Q)を算出する。 - 特許庁


例文

Fuel injection quantity is calculated, based on an accelerator opening ACCP and an engine speed NE.例文帳に追加

アクセル開度ACCPおよび機関回転数NEに基づいて燃料噴射量を算出する。 - 特許庁

The correction coefficient KR is determined to a larger value as residual burned gas quantity Megr is larger and degree of increase of accelerator operation quantity Accp is higher, and is determined to a smaller value as cooling water temperature THW is higher.例文帳に追加

補正係数KRは、残留既燃ガス量Megrが大きいほど、アクセル操作量Accpの増加度合いが大きいほどより大きい値に決定され、冷却水温THWが高いほどより小さい値に決定される。 - 特許庁

Accordingly the operation of the hydraulic pump can be started at an early stage at a time (t2) before the accelerator pedal stamping amount Accp becomes zero (t3), i.e. a time good before the brake pedal operation is started (t4).例文帳に追加

これにより、アクセルペダル操作量Accpが「0」になる時点(時刻t3)よりも前の時点(時刻t2)、即ち、ブレーキペダルの操作開始時点(時刻t4)よりも十分に前の時点から早期に上記液圧ポンプの作動が開始され得る。 - 特許庁

Since a water temperature Tx for mode determination is kept to be low when accelerator opening ACCP = 0% is continued even after warm-up is completed (yes in S206, S208), the number of times of the pilot injection is not changed from twice (a normal mode: S210) to once (an idle mode: S212).例文帳に追加

暖機完了でもアクセル開度ACCP=0%が継続しているとモード判定用水温Txは低温に維持される(S206,S208でyes)ためパイロット噴射回数は2回(通常モード:S210)から1回(アイドルモード:S212)には変更されない。 - 特許庁

例文

A control signal generating ECU 61 generates control signals (Accp, Br, θh) according to the voltages, and, when the control shafts L20, L30 substantially align with the longitudinal direction of the vehicle, generate control signals (Accp = 0, Br = 0, θh = 0) that correspond to the case where the armrests 20, 30 are not operated by occupants.例文帳に追加

操作信号生成ECU61は、前記電圧に基づいて操作信号(Accp,Br,θh)を生成するとともに、操作軸L20及びL30が前記車両の前後方向と実質的に一致するとき、アームレスト20,30が乗員により操作されていない場合に応じた操作信号(Accp=0,Br=0,θh=0)を生成する。 - 特許庁

例文

To solve problems: though amorphous calcium phosphate (ACP), its fluoride (ACPF) and a carbonate-containing derivative (ACCP) are used for dental recalcification and dental desensitization, they rapidly reverse to be insoluble or nearly insoluble and thermodynamically more unstable state, e.g., hydroxyapatite, when they are exposed to and/or dissolved in water, therefore calcium ions and phosphate ions are not used in living bodies.例文帳に追加

非晶質リン酸カルシウム(ACP)とそのフッ化物(ACPF)、および、炭酸塩含有(ACCP)誘導体が、歯の再石灰化および脱感作に使用されており、水に曝される、および/または、溶解すると、急速に、不溶性またはそれに近い、熱力学的にさらに安定な状態、例えばハイドロキシアパタイト、に逆転し、カルシウムおよびリン酸イオンは、生体内利用できない。 - 特許庁

A constant such as a control gain or a time constant which has a meaning physically is made to define a target torque response to change of an accelerator opening degree (ACCP) quantitatively by the lapse of time.例文帳に追加

アクセル開度(ACCP)の変化に対する目標トルク応答を、物理的に意味を持った制御ゲインや時定数等の定数によって定量的に時間経過で定義するようにしている。 - 特許庁

Target rail pressure: PFIN (pump) is determined from a rail pressure calculation map stored in the memory based on the phase advancing ACCP (pump) and the engine rotation speed NE, and pump suction quantity is calculated from the PFIN (pump).例文帳に追加

さらに、位相進みのACCP(pump)と機関回転速度NEを基に、メモリに記憶されているレール圧算出マップより目標レール圧:PFIN(pump)を求め、そのPFIN(pump)からポンプ吸入量を算出する。 - 特許庁

By calculating the target torque response through a phase-lead-compensation means 26 with respect to input of the accelerator opening degree (ACCP), in place of a conventionally-known injection amount pattern, the target torque response is quantitatively defined by the lapse of time.例文帳に追加

従来公知の噴射量パターンの代わりに、アクセル開度(ACCP)の入力に対して、位相進み補償器26を介して目標トルク応答を演算することで、定量的に時間経過で定義するようにしている。 - 特許庁

Target fuel pressure is corrected and dropped according to degree of reduction of command injection quantity in slow deceleration during which operation quantity ACCP of an accelerator pedal is slowly reduced.例文帳に追加

アクセルペダルの操作量ACCPが緩やかに減少する緩減速時には、目標燃圧を指令噴射量の減少度合いに応じて低下補正する。 - 特許庁

Basic fuel injection quantity FIdr is computed on the basis of accelerator opening ACCP, engine speed NE and the first map data inside a ROM (S103).例文帳に追加

アクセル開度ACCPとエンジン回転速度NEとROM内の第1マップデータとに基づいて基本燃料噴射量FIdrを演算する(S103)。 - 特許庁

An electronic control unit(ECU) for an engine computes the basic fuel injection quantity QINJB on the basis of engine speed NE and accelerator opening ACCP.例文帳に追加

エンジンの電子制御装置(ECU)は、機関回転速度NE及びアクセル開度ACCPに基づいて基本燃料噴射量QINJBを算出する。 - 特許庁

The CPU corrects the fuel injection amount by adding the correction amount to the basic fuel injection amount determined by the acceleration opening ACCP and engine rotation speed NE.例文帳に追加

そして、CPUは、アクセル開度ACCPとエンジン回転速度NEとから求まる基本燃料噴射量に、前記噴射量補正分を加算して、燃料噴射量を補正する。 - 特許庁

During gentle braking at which an amount ACCP of operating an accelerator pedal is gently decreased, the target fuel pressure is corrected to be decreased according to a degree of decrease of the accelerator pedal operating amount.例文帳に追加

アクセルペダルの操作量ACCPが緩やかに減少する緩減速時には、目標燃圧をアクセルペダルの操作量の減少度合いに応じて低下補正する。 - 特許庁

A computer controlling energization of a spill solenoid valve and determining the injection quantity of fuel calculates a basic injection quantity Q from an accelerator opening ACCP and a rotational speed NE (M10).例文帳に追加

スピル電磁弁を通電制御して燃料の噴射量を決定するコンピュータは、アクセル開度ACCP、回転速度NEから基本噴射量Qを演算(M10)する。 - 特許庁

Therefore, the responsiveness of engagement-side hydraulic change sensitivity to change of the accelerator opening ACCP is enhanced, and the engagement-side hydraulic pressure is matched to the engine output torque returned at the end of gear shifting.例文帳に追加

このためアクセル開度ACCP変化に対する係合側油圧変化感度の対応性が高まり、係合側油圧は変速終了時に復帰したエンジン出力トルクに適合するものとなる。 - 特許庁

A control device for controlling a spill solenoid valve sets pilot valve closing/opening command values (Tp, θp) and main valve closing/opening command values (Tm, θm) in accordance with an engine speed NE and an accelerator opening ACCP.例文帳に追加

スピル電磁弁を制御する制御装置は、エンジン回転数NE、アクセル開度ACCPに基づいてパイロット閉弁開弁指令値(Tp、θp)とメイン閉弁開弁指令値(Tm、θm)を設定する。 - 特許庁

In case of ACCP>KOTPA ('YES' in S141), a fuel increase correction is made (S144), and a map B with fuel injection timing set to be appropriate to combustion at a rich air-fuel ratio is selected (S145).例文帳に追加

ACCP>KOTPACであれば(S141で「YES」)、燃料の増量補正(S144)が行われるとともに、リッチ空燃比での燃焼に適切な燃料噴射時期が設定されているマップBが選択される(S145)。 - 特許庁

In case of ACCP≤KOTPA ('NO' in S141), a fuel increase correction is not made (S142), and a map with fuel injection timing set to be appropriate to combustion at a theoretical air-fuel ratio is selected (S143).例文帳に追加

また、ACCP≦KOTPACであれば(S141で「NO」)、燃料の増量補正はなされず(S142)、理論空燃比での燃焼に適切な燃料噴射時期が設定されているマップAが選択される(S143)。 - 特許庁

An ECU controls an EGR valve on the basis of the operating state of an engine main body, detected on the basis of the engine speed NE and the accelerator opening ACCP.例文帳に追加

エンジン回転数NE及びアクセル開度ACCPに基づいて検出するエンジン本体の運転状態に基づいてECUがEGR弁を調整する。 - 特許庁

That is to say, a peak gain of the target torque to the change of the accelerator opening degree (ACCP) which has changed from 40% to 70% is expressed with K, and the time constant of phase lead compensation from the peak value of the target torque to 63.2% of the target value is directly expressed with ω by the lapse of time.例文帳に追加

すなわち、40%→70%に変更したアクセル開度(ACCP)の変化に対する目標トルクのピークゲインをKで、目標トルクのピーク値から目標値の63.2%に到達するまでの位相進み補償の時定数をωで直接的に時間経過で表現している。 - 特許庁

When the steering angle θh and the accelerator opening ACCP are determined as being out of the torque steering restraining region (S152; no), the feedback gain Kp is large, and the valve lift amount increase speed is not restrained, and the valve lift amount of the intake valve is adjusted with high responsiveness, and acceleration efficiency of the vehicle is not deteriorated than required.例文帳に追加

トルクステア抑制領域外であれば(S152でno)、フィードバックゲインKpは大きく、バルブリフト量増加速度の抑制はされないので、高応答で吸気バルブのバルブリフト量が調節されるので車両の加速性能を必要以上に低下させることがない。 - 特許庁

The electronic control device 10 increases target throttle opening TAt of a throttle valve 32 calculated based on accelerator operation quantity ACCP as compared to that during stop of the waste heat recovery process, during execution of the waste heat recovery process.例文帳に追加

電子制御装置10は、排気熱回収処理の実行中はアクセル操作量ACCPに基づいて算出されるスロットルバルブ32の目標スロットル開度TAtを排気熱回収処理の停止中と比較して増大させる。 - 特許庁

In the case of accelerator opening ACCP>0 (No in S112), damping processing of a second fuel injection correction quantity Qisc2 (S116) is not performed under the circumstance where the corrected low rotation side fuel injection quantity Qbase1 side is used (Yes in S118).例文帳に追加

アクセル開度ACCP>「0」である場合(S112で「NO」)に、補正された低回転側燃料噴射量Qbase1側が用いられる状況下では(S118で「YES」)、第2燃料噴射補正量Qisc2の減衰処理(S116)を実行していない。 - 特許庁

When engine speed NE is higher than cut-off (fuel cut) rotating speed (yes in S114), engagement-side hydraulic correction quantity dPh is determined by accelerator opening ACCP and the engine speed NE (S116), and engagement-side hydraulic pressure in up-shifting is corrected.例文帳に追加

エンジン回転数NEがカットオフ(燃料カット)回転数より高い場合には(S114でyes)、アクセル開度ACCPとエンジン回転数NEとにより係合側油圧補正量dPhを求めて(S116)、アップシフト時の係合側油圧を補正している。 - 特許庁

A CPU in an ECU 40 decides that the operation state of a diesel engine 1 is approximately in a steady state when a change mount of an accelerator opening ACCP and an engine rotation speed NE is below a predetermined value and held for a predetermined time or more.例文帳に追加

ECU40内のCPUは、アクセル開度ACCP及びエンジン回転速度NEの変化量が所定値以下で、所定時間以上継続されると、ディーゼルエンジン1の運転状態が略定常状態であると判断する。 - 特許庁

An HV-ECU 30 executes operation control of the MG 1 when engine speed NE is raised to target engine speed NEtgr with an accelerator opening ACCP being fully opened so that the raising rate of the engine speed NE is large when the power mode is selected, compared with when the general mode is selected.例文帳に追加

また、HV−ECU30は、アクセル開度ACCPが全開とされるとき、目標回転速度NEtrgまで機関回転速度NEを上昇させる際に、パワーモードが選択されている場合には通常モードが選択されている場合に比べて、機関回転速度NEの上昇速度が大きくなるようにMG1の作動制御を実行する。 - 特許庁

Vehicle control is switched from initial response control for operating an internal combustion engine so that the vehicle acceleration G of a vehicle with an internal combustion engine reaches an initial response target value Gres calculated according to the accelerator open degree accp to acceleration stretch feeling control for operating the internal combustion engine so that the acceleration change rate ΔG changes in a range in which a vehicle driver feels an acceleration feeling.例文帳に追加

内燃機関を搭載した車両の加速度Gがアクセル開度accpに応じて演算された初期応答目標値Gresに達するように内燃機関を操作する初期応答制御から、車両の運転者が加速感を感じる範囲内で加々速度ΔGが変化するように内燃機関を操作する加速伸び感制御へ切り替える。 - 特許庁

例文

Target value Gdem of acceleration G of a vehicle equipped with an internal combustion engine is operated according to accelerator opening accp, and target transition control L1, L2 operating the internal combustion engine are executed to increase acceleration G toward target value Gdem with changing acceleration G in a range AR2 not making the driver of the vehicle feel an increasing acceleration rate ΔG until reaching the target value Gdem.例文帳に追加

内燃機関を搭載した車両の加速度Gの目標値Gdemをアクセル開度accpに応じて演算し、加速度Gが目標値Gdemへ到達するまでの間に、加々速度ΔGが車両の運転者が感じない範囲AR2で変化しながら加速度Gが目標値Gdemへ向かって増加するように内燃機関を操作する目標移行制御L1、L2を実行する。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS