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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > brake power ratioに関連した英語例文

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brake power ratioの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 22



例文

METHOD FOR OPERATING SLIP RATIO OF WHEEL AND METHOD FOR CONTROLLING BRAKE POWER OF WHEEL例文帳に追加

車輪のスリップ率演算方法及び車輪の制駆動力制御方法 - 特許庁

(2) The employer shall set ratio of the pressure of a brake applied to the brake shoe to the pressure of the brake wheel applied to rails to fifty hundredth or more but seventy-five hundredth or less for a power brake and twenty hundredth or more for a hand brake. 例文帳に追加

2 事業者は、ブレーキの制輪子に作用する圧力と制動車輪の軌条に対する圧力との割合を、動力ブレーキにあつては百分の五十以上百分の七十五以下、手用ブレーキにあつては百分の二十以上としなければならない。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

To control the brake power of a wheel accurately by operating the parameters required for controlling the brake power of a wheel, i.e. the slip ratio of wheel or the coefficient of frictional of pavement, accurately.例文帳に追加

車輪の制駆動力を制御するために必要なパラメータである車輪のスリップ率や路面の摩擦係数を正確に演算し、車輪の制駆動力を正確に制御する。 - 特許庁

To obtain a control device for a man conveyor making timing of cut off of a power source of a drive motor and braking of a brake appropriate based on a riding ratio.例文帳に追加

駆動モータの電源遮断とブレーキの制動とのタイミングを乗車率に基づいて適切にするマンコンベアの制御装置を得ること。 - 特許庁

例文

Generated power is reduced (S109) only when a brake is unapplied when a transmission gear ratio is changed from a small reduction gear ratio to a large reduction gear ratio during high speed travel, to thus relieve a shift shock in which an increased engine speed caused by the transmission gear ratio change increases vehicle braking force.例文帳に追加

高速走行時に変速比が小減速比から大減速比へ変更された場合にブレーキ制動が行われていない場合にのみ発電量を低減する(S109)ことにより、変速比変更により発生するエンジン増速が車両制動力を高める変速ショックを緩和する。 - 特許庁


例文

To provide a gear change control unit for vehicles that can reflect the subject other than the engine brake power to control the gear ratio in case of controlling the gear ratio of a transmission.例文帳に追加

変速機の変速比を制御する場合に、エンジンブレーキ力以外の課題をも、変速比の制御に反映させることの可能な車両用の変速制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a brake pedal unit capable of extensively changing a lever ratio in the middle of a pedal stroke without largely spoiling transmission efficiency of leg-power and durability and high in freedom of design of lever ratio characteristics.例文帳に追加

踏力の伝達効率や耐久性を大きく損なうことなく、ペダルストロークの途中でレバー比を大きく変化させることが可能で、レバー比特性の設計の自由度が高いブレーキペダル装置を提供する。 - 特許庁

By this constitution, when the motor 11 is started up, a highly responsive brake force is generated at a high gear ratio, and along with increase in rotations of the motor the gear ratio is changed to a low gear ratio to reduce consumption of power by employing a high efficiency rotational speed of the motor.例文帳に追加

これにより、モータ11の回転の立ち上がり時には、高ギア比で応答性の高い制動力を発生させ、モータ回転量が増加と共に低ギア比に変化して高効率のモータ回転数により消費電力を低減することができる。 - 特許庁

The brake lamp control device 1 supplies power from an alternator 5 and a battery 6 to the brake lamp 2 by PWM control, and calculates the duty ratio of the PWM control according to the voltages of the alternator 5 and the battery 6 which are detected with a voltmeter 13.例文帳に追加

ブレーキランプ制御装置1は、PWM制御によりオルタネータ5及びバッテリ6からブレーキランプ2への電力供給を行うと共に、電圧計13にて検出したオルタネータ5及びバッテリ6の電圧に応じてPWM制御のデューティ比を算出する。 - 特許庁

例文

The vehicle braking device 1 is equipped in a hybrid vehicle HV which has a transmission 4a which can change a speed reduction ratio of a traveling motor 3, and performs brake assist control based on target braking power set according to an operating amount of a brake pedal.例文帳に追加

走行用モータ3の減速比を変更可能な変速機4aを有するハイブリッド車両HVに備わり、ブレーキペダルの操作量に応じて設定される目標制動力に基づいてブレーキアシスト制御する車両用制動装置1とする。 - 特許庁

例文

To prevent the occurrence of a shock and the occurrence of deceleration G beyond an intention, when a large power source brake is suddenly caused, when fixing the gear ratio in accelerator return operation.例文帳に追加

アクセル戻し操作時に変速比を固定する場合に、急に大きな動力源ブレーキが発生してショックが生じたり意図した以上の減速Gが発生したりすることを防止する。 - 特許庁

When the brake torque is less than a predetermined value for the slip ratio, a rotating force is added (step S105, S106) to the wheel with a power adding means of a motor or the like.例文帳に追加

この発明では、スリップ率に対してブレーキトルクが所定の値に満たない場合にモータ等の動力付加手段によって車輪に回転力を付加する(ステップS105、S106)。 - 特許庁

To provide a brake pedal device a lever ratio characteristic of which is changed in correspondence with leg-power, capable of restraining dispersion of an original position of an operation pedal due to a dimensional error and an assembling error of a part and rattling of the operation pedal.例文帳に追加

踏力に応じてレバー比特性が切り替えられるブレーキペダル装置において、その操作ペダルの原位置が部品の寸法誤差や組付誤差によりばらついたり、操作ペダルがたついたりすることを抑制する。 - 特許庁

Two kinds of transmission modes, that is, a fixed transmission mode in which the transmission gear ratio is fixed, and a variable transmission mode in which the transmission gear ratio changes substantially in a variable manner depending on whether or not a brake 350 is in the engaged state, are achieved in the power dividing mechanism 300.例文帳に追加

動力分割機構300では、ブレーキ350が係合状態にあるか否かに応じて、変速比が固定される固定変速モードと、変速比が実質的に無段階に変化する無段変速モードとの二種類の変速モードが実現される。 - 特許庁

A brake 8 is provided to restrain the rotation of a racing element 53 in the planetary gear mechanism near the maximum speed ratio in the high mode corresponding to the high-speed drive of a vehicle, thus securing high transmission efficiency in gear transmission by switching a power transmission route to power transmission passing through the planetary gear mechanism by locking the brake.例文帳に追加

車両の高速走行に対応するハイモードにおける最大速度比付近で、遊星歯車機構の空転要素53の回転を拘束するブレーキ8を設け、ブレーキの係止により動力伝達経路を遊星歯車機構を通る動力伝達に切換えることで歯車伝動の高伝達効率を確保する。 - 特許庁

To provide a secondary battery pack and a motor control system wherein it is possible to control the duty ratio of a power conversion means using a battery temperature, a number of motor revolutions, an amount of brake operation, and the like to optimize a regeneration current.例文帳に追加

電池温度、モータ回転数、電池の充電量、ブレーキ操作量などを用いて電力変換手段のデューティ比を制御し、回生電流を最適化することが可能な、二次電池パックおよびモータ制御システムを提供する。 - 特許庁

Provided is the driving device which has a transmission mechanism 10 switched between a non-step speed change state and a stepped speed change state by being equipped with an engaging device (changeover clutch CO or changeover brake BO) to have advantages of both fuel consumption improvement effect of a change gear whose speed change ratio is electrically changed and high transmission efficiency of a gear type power transmission device mechanically transmitting power.例文帳に追加

係合装置(切換クラッチC0或いは切換ブレーキB0)を備えることで、変速機構10が無段変速状態と有段変速状態とに切り換えられて、電気的に変速比が変更させられる変速機の燃費改善効果と機械的に動力を伝達する歯車式伝動装置の高い伝達効率との両長所を兼ね備えた駆動装置が得られる。 - 特許庁

In the vehicular braking device having a friction braking means and a regenerative braking means which brakes the rotation of wheels according to the step-in amount of a brake pedal by a driver, the ratio of the braking force by the friction braking means to the entire braking force is reduced from the initial braking stage to the latter braking stage so long as permitted from the surplus power storage of a battery.例文帳に追加

摩擦制動手段と回生制動手段とを備え、運転者によるブレーキペダルの踏込みに応じて車輪の回転を制動する車輌用制動装置に於いて、バッテリの蓄電余力が許す限りに於いて、摩擦制動手段による制動力が全制動力中に占める割合を制動の初期から制動の後期へ向けて低減させる。 - 特許庁

A speed change mechanism 10 is switched to a stepless speed change status and a stepped speed change status by installing a changeover clutch C0 or a changeover brake B0 so that it is possible to provide a drive unit equipped with both merits of the fuel cost improving effects of a transmission whose change gear ratio is electrically changed and the high transmitting efficiency of a gearwheel type for mechanically transmitting power.例文帳に追加

切換クラッチC0或いは切換ブレーキB0を備えることで、変速機構10が無段変速状態と有段変速状態とに切り換えられて、電気的に変速比が変更させられる変速機の燃費改善効果と機械的に動力を伝達する歯車式伝動装置の高い伝達効率との両長所を兼ね備えた駆動装置が得られる。 - 特許庁

A transmission mechanism 10 is switched between a continuously variable transmission state and stepped change gear state by providing a changeover clutch C0 or a changeover brake B0, so that it is possible to provide a driving unit with such merits as the fuel cost improving effects of the transmission whose change gear ratio is electrically changed and the high transmitting efficiency of a gear transmission for mechanically transmitting a power.例文帳に追加

切換クラッチC0或いは切換ブレーキB0を備えることで、変速機構10が無段変速状態と有段変速状態とに切り換えられて、電気的に変速比が変更させられる変速機の燃費改善効果と機械的に動力を伝達する歯車式伝動装置の高い伝達効率との両長所を兼ね備えた駆動装置が得られる。 - 特許庁

The drive is provided which has a switching clutch C0 or a switching brake B0 so as to have the advantages of both the effect of improving the fuel consumption of a transmission where transmission ratio is electrically changed as a transmission mechanism 10 is switched between a continuously variable transmission state and a stepped transmission state, and the high transmission efficiency of a gear type transmission device for mechanically transmitting power.例文帳に追加

切換クラッチC0或いは切換ブレーキB0を備えることで、変速機構10が無段変速状態と有段変速状態とに切り換えられて、電気的に変速比が変更させられる変速機の燃費改善効果と機械的に動力を伝達する歯車式伝動装置の高い伝達効率との両長所を兼ね備えた駆動装置が得られる。 - 特許庁

例文

This driving device has both merits of the fuel economy improving effect of a transmission for electrically changing the gear ratio and high transmission efficiency of a gear type transmission device for mechanically transmitting motive power, by switching a shift mechanism 10 to a continuously variable transmission state and a stepped transmission state, and is provided by having a changeover clutch CO or a changeover brake BO.例文帳に追加

切換クラッチC0或いは切換ブレーキB0を備えることで、変速機構10が無段変速状態と有段変速状態とに切り換えられて、電気的に変速比が変更させられる変速機の燃費改善効果と機械的に動力を伝達する歯車式伝動装置の高い伝達効率との両長所を兼ね備えた駆動装置が得られる。 - 特許庁

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
  
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