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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > gear pairsに関連した英語例文

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gear pairsの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 81



例文

GEAR, AND GEAR PAIRS例文帳に追加

歯車および歯車対 - 特許庁

The gear pump 1 includes two gear pairs of gear pair 8 and gear pair 11.例文帳に追加

ギヤポンプ1は2つのギヤ対8、11を備えている。 - 特許庁

TRANSMISSION HAVING SIX SETS OF FORWARD SPEED CHANGE GEAR PAIRS例文帳に追加

6組の前進変速ギヤ対を有する変速機 - 特許庁

To constantly sufficiently lubricate respective gear pairs in a transmission.例文帳に追加

変速機において各ギア対を常に十分に潤滑する。 - 特許庁

例文

The reduction gear 32 is a ball reduction gear composed by two pairs of trochoid series waveform grooves.例文帳に追加

減速機32は、二対のトロコイド系波形状溝によって構成されるボール減速機である。 - 特許庁


例文

Additionally, the ring gear 20 is connected to the output shaft 11 of the transmission through the gear pairs 22, 23.例文帳に追加

更にリングギア20を、ギア対22,23を介して変速機出力軸11に接続する。 - 特許庁

Gear pairs 10 composed of a first gear 13 and a second gear 14, are arranged in a plurality in a gear transmission mechanism of a laser printer.例文帳に追加

レーザプリンタのギア伝達機構には、第1ギア13及び第2ギア14からなるギア対10が複数設けられている。 - 特許庁

A friction abrasion quantity, the gear surface temperature and a gear noise level of the gear pairs 10 can be reduced, and a squeak sound generated in response to rotation of the gear pairs 10 can also be prevented.例文帳に追加

さらに、ギア対10の摩擦摩耗量、歯面温度、歯車騒音レベルを低下させることができ、ギア対10の回転に伴って生ずるきしみ音を防止することもできる。 - 特許庁

Pairs of planetary gear GR, GC and GF and pairs of motor/generator MG1 and MG2 are coaxially provided in order from a side far from an engine ENG.例文帳に追加

エンジンENGから遠い側から順次、遊星歯車組GR,GC,GFと、モータ/ジェネレータMG1,MG2組とを同軸に設ける。 - 特許庁

例文

First reduction gear pairs 10 are arranged between the counter shaft 5 and the output shaft 4, and second reduction gear pairs 12 and the counter shaft 5 used in common with the shift gear are loosely fitted and connected.例文帳に追加

カウンタ軸5と出力軸4との間に第一減速歯車対10を設け、変速ギヤと共用した第二減速歯車対12とカウンタ軸5上を遊嵌させて接続する。 - 特許庁

例文

The gear pairs 10, 11, 12, 13, 14 consist of fixed gears 10f, 11f, 12f, 13f, 14f and loose gears 10l, 11l, 12l, 13l, 14l.例文帳に追加

上記歯車対(10,11,12,13,14)は、固定歯車(10f,11f,12f,13f,14f)とルーズ歯車(10l,11l,12l,13l,14l)とからなる。 - 特許庁

To provide a planetary gear type clutch mechanism in which two or more pairs of tooth edges between a planetary gear and a standby gear are simultaneously brought into contact with each other, when the planetary gear starts to engage with the standby gear.例文帳に追加

遊星歯車が待機歯車と噛み合い始める際に、遊星歯車および待機歯車の2以上の歯先同士が同時に当接しない遊星歯車式クラッチ機構を提供する。 - 特許庁

A gear linking and reducing transmission contains a worm screw 18 and a sector gear 22 or bevel pairs 23, 24.例文帳に追加

ギヤ連動縮小トランスミッションとして、ウォームスクリュー(18)及びセクターギヤ(22)、又はベベルペア(23、24)を含む。 - 特許庁

To prevent thrust direction motion of a gear in a device using two pairs of eccentric differential gear mechanism.例文帳に追加

二組の偏心された差動歯車機構を用いるものにおいて、歯車のスラスト方向運動を防止可能なバルブタイミング調整装置を提供する。 - 特許庁

Two members of the first planetary gear set are respectively continuously connected to members of the secondary planetary gear set, one of connection pairs is continuously connected to the input.例文帳に追加

第1遊星ギアセットの2部材は、第2遊星ギアセットの部材と各々連続接続され、接続対の1つは、入力と連続接続される。 - 特許庁

The transmission body 10 has a plurality of gear pairs and non-circular gear pairs selectively coupled via a clutch between an input member and an output member.例文帳に追加

変速機本体10は、入力部材と出力部材との間に、複数の歯車対と非円形歯車対とがクラッチを介して選択的に連結される。 - 特許庁

The first speed increasing side shaft mechanism 19 and the second speeds increasing gear pairs 18, and the second speed increasing shift mechanism 20 and the first speed increasing gear pairs 17, are respectively overlapped in the axial direction.例文帳に追加

第一増速側変速機構19及び第二増速歯車対18と、第二増速側変速機構20及び第一増速歯車対17とをそれぞれ軸方向にオーバーラップさせる。 - 特許庁

Second speed increasing gear pairs 18 being a transmission passage for forming a shift stage lower by one stage than the high speed shift stage are arranged between the second counter shaft 6 and the output shaft 4 adjacently to these first speed increasing gear pairs 17.例文帳に追加

この第一増速歯車対17に隣接して第二カウンタ軸6と出力軸4との間に高速変速段よりも一段低い変速段を形成する伝達経路となる第二増速歯車対18を設ける。 - 特許庁

By switching between power transmission which directly transmits the rotation to one gear pair and power transmission which simultaneously transmits different speed rotations to two gear pairs via the differential mechanism, shifting with no torque escape can be performed, and since an intermediate gear ratio with respect to an individual gear ratio of the gear pairs is generated at a time of the simultaneous power transmission, the number of shift speeds can be increased.例文帳に追加

回転を直接1つの歯車対に伝達する動力伝達と、差動機構を介する速度の異なる回転を2つの歯車対に同時に伝達する動力伝達の切換えで、トルク抜けのない変速が可能となり、同時動力伝達時に、歯車対個々のギヤ比に対する中間ギヤ比が生成されるため、変速段数の増加も可能となる。 - 特許庁

This parallel shaft type gear transmission to carry out speed change by changing-over of gear pairs 12, 13, 14, 15 connecting input and output shafts 10, 11 of the transmission to each other is provided with a planetary gear 17 having three elements of a sun gear 18, a planetary carrier 19 and a ring gear 20 and an M/G 21.例文帳に追加

変速機入・出力軸10,11を連結するギア対12,13、14,15の切替えにより変速を行う平行軸式歯車変速装置において、サンギア18、プラネタリキャリア19及びリングギア20の3要素を有する遊星ギア17と、M/G21とを設ける。 - 特許庁

Shift counter gears 41-45 engaged with the input gears 21-25 to compose shift gear pairs for forward driving speed with the gears 21-25, and a reduction counter gear 46 engaged with the output gear 31 to compose a reduction gear pair for forward driving speed with the gear 31 are provided on the counter shaft 40.例文帳に追加

カウンタ軸40上には、各入力ギア21〜25に噛合い同各ギア21〜25と共にそれぞれ前進段の変速ギア対を構成する変速カウンタギア41〜45と、出力ギア31に噛合い同ギア31と共に前進段の減速ギア対を構成する減速カウンタギア46とが設けられている。 - 特許庁

A friction coefficient of the gear pairs 10 can be reduced by mutually making a blending ratio of these silicon oil and amorphous silica different between the first gear 13 and the second gear 14.例文帳に追加

さらに、これらシリコンオイルと非晶質シリカの配合割合を、第1ギア13と第2ギア14とで互いに異ならせることによって、ギア対10の摩擦係数を低下させることができる。 - 特許庁

To improve rigidity of a carrier supporting a pair of pinion gears combined in a planetary gear set and to improve durability of a planetary gear by disposing multiple gear pairs.例文帳に追加

プラネタリギヤセットのピニオンギヤ対を組み合わせ支持するキャリアの剛性を向上させ、ギヤ対の多数配置によりプラネタリギヤの耐久性を向上させる。 - 特許庁

Two pairs of third and fourth planetary gear sets GS3 and GS4 are combined to have four rotation elements in all to form Simpson planetary gear trains, and any one of the rotation elements is connected to an output gear.例文帳に追加

第3、第4の2組のプラネタリギヤセットGS3,GS4は、合わせて4つの回転要素を有するように連結して、シンプソン型遊星歯車列を構成し、いずれか1つの回転要素を出力ギヤに連結する。 - 特許庁

The first and the second counter gear pairs 31, 32 connect two components of the second planetary gear line 25 and two components of the third planetary gear line 26.例文帳に追加

第1及び第2カウンタギア対31,32は第2遊星歯車列25の2つの構成要素と第3遊星歯車列26の2つの構成要素とを連結する。 - 特許庁

The first and the second counter gear pairs 31, 32 connect two structure elements of the first planetary gear line 24 and two structure elements of the second planetary gear line 25, respectively.例文帳に追加

第1及び第2カウンタギア対31,32は第1遊星歯車列24の2つの構成要素と第2遊星歯車列25の2つの構成要素とをそれぞれ連結する。 - 特許庁

The first gear pair most distant from the internal combustion engine 11 in the direction of the input shaft 21 of the four sets of gear pairs is set to a minimum gear ratio in the transmission mechanism 23, and connected to the rotating electrical machine 12.例文帳に追加

4組の歯車対のうち入力軸21方向に内燃機関11から最も離間する第一歯車対は、変速機構23における最小の変速比に設定され、且つ回転電機12に連結される。 - 特許庁

At least two pairs of gear switching gears (41/51, 42/52) are formed of two switchable rotating gears, and the rotating gear is connected to a predetermined shaft of the rotating gear via a switching member (A, C).例文帳に追加

少なくとも2つのギア切換歯車対(41/51,42/52)が、切換可能な各2つの回動歯車によって形成されており、該回動歯車が切換部材(A,C)を介して該回動歯車のための所定の軸に接続されるようになっている。 - 特許庁

Between an input member 12 and an output member 14, gear pairs 16, 17 are disposed via the clutches 40, 42 and the non-circular gear pair 18 is disposed via the non-circular gear pair clutch 44.例文帳に追加

入力部材12と出力部材14との間に、クラッチ40,42を介して歯車対16,17が配置され、非円形歯車対用クラッチ44を介して非円形歯車対18が配置されている。 - 特許庁

Two pairs meshing area 8a on an addendum surface of one gear piece 4b of the cog 4 divided into two parts is removed.例文帳に追加

そして、この二分割された歯4の一方の歯片4bの歯末の面の二対かみあい領域8aが取り除かれている。 - 特許庁

Gear element pairs 16, 17 are releasably connected between an input member 12 and an output member 14 by clutches 40, 42.例文帳に追加

歯車要素対16,17がクラッチ40,42により解除可能に入力部材12と出力部材14の間に連結される。 - 特許庁

The hydraulic cylinders 37A, 37C of the respective pairs of hydraulic cylinders 37A-37D adjust the gear ratios made to coincide with each other between both the cavities 24, 29 during direct advance.例文帳に追加

このうちの油圧シリンダ37A、37Cにより、直進時に、前記両キャビティ24、29同士の間で一致する変速比調節を行う。 - 特許庁

The input shaft 52 is provided with first and second clutches 55, 59 and first and second shift gear pairs 86, 83.例文帳に追加

入力軸52には、第1及び第2のクラッチ55,59並びに第1及び第2の変速ギア対86,83が設けられている。 - 特許庁

To shorten the length of a transmission in the axial direction in the transmission having six sets of forward speed change gear pairs.例文帳に追加

6組の前進変速ギヤ対を有する変速機において、変速機の軸線方向の長さを短縮させる。 - 特許庁

First speed increasing gear pairs 17 being a transmission passage for forming a high speed shift stage, are arranged between the first counter shaft 5 and an output shaft 4.例文帳に追加

第一カウンタ軸5と出力軸4との間に高速変速段を形成する伝達経路となる第一増速歯車対17を設ける。 - 特許庁

There are provided a first input means C-1, C-2 which selectively inputs rotation to both gear pairs, and a second input means 1, 2, C-3 which connects two gear pairs to the two elements 21, 22 of the differential mechanism and inputs the rotation to the other element 23.例文帳に追加

両歯車対に回転を選択的に入力する第1入力手段C−1,C−2と、差動機構の2つの要素21,22に2つの歯車対を連結し、他の1つの要素23に回転を入力する第2入力手段1,2,C−3を設けた。 - 特許庁

Driving force of the engine 2 is transmitted to a driving wheel via the output shaft 4 by shifting by a transmission 9, and driving force of the motor 8 is transmitted by the first reduction gear pairs 10 and the second reduction gear pairs 12, and is transmitted to the driving wheel via the output shaft 4.例文帳に追加

エンジン2の駆動力を変速機9で変速して出力軸4を介して駆動輪に伝達すると共に、モータ8の駆動力を第一減速歯車対10と第二減速歯車対12とで伝達して出力軸4を介して駆動輪に伝達する。 - 特許庁

To reduce size by presenting a design condition capable of realizing mutually noninterfering meshing of tooth shapes of a planetary gear, a fixed internal gear and an output internal gear, and reducing a radial dimension of a planetary gear mechanism in a planetary gear speed reduction mechanism using internal gear pairs having a small tooth number difference.例文帳に追加

少ない歯数差を有する内歯車対を用いた遊星歯車減速機構において、遊星歯車と固定内歯車並びに出力内歯車の歯型が互いに干渉しない噛み合いを実現できる設計条件を提示するともに、該遊星歯車機構の半径寸法を小さくして小型化を実現しようとするものである。 - 特許庁

This automatic shift control device comprises a transmission having several pairs of shift gear having a different change gear ratio from each other and a gear selecting mechanism for selecting a pair of shift gear for transmitting power, a shift motor 70 for driving the gear selecting mechanism, and a shift power transmitting mechanism 80 for transmitting the power of the shift motor 70 to the gear selecting mechanism.例文帳に追加

自動変速制御装置は、相互に変速比の異なる複数の変速ギア対と、動力を伝達する変速ギア対を選択するギア選択機構と、を有する変速装置と、ギア選択機構を駆動するシフトモータ70と、シフトモータ70の動力をギア選択機構に伝達するシフト動力伝達機構80とを備えている。 - 特許庁

The gear ratio changing device of the vehicle capable of changing gear ratio is obtained without disconnecting the power transmission during a gear change action by mounting two pairs of clutches which can continuously connect and disconnect power transmission to each pair of gears of a maximum gear ratio and a minimum gear ratio in the gear ratio changing device.例文帳に追加

変速切り替え装置内に最大変速比及び最小変速比の各歯車組に動力伝達を連続的に接断を可能にするクラッチを2組設けることにより、変速動作の最中でも動力伝達を遮断すること無く変速比の切り替えを行う自動車の変速切り替え装置の実現が可能となる。 - 特許庁

The reduction gear 32 is a ball reduction gear constituted of two pairs of trochoidal waveform grooves, and incorporated into a motor housing 30B for storing the electric motor 34.例文帳に追加

減速機32は、二対のトロコイド系波形状溝によって構成され、電動モータ34を収容するモータハウジング30B内に組みつけられるボール減速機である。 - 特許庁

A torque transmission means 2 includes a frictional clutch which is a torque transmission means with respect to at least one speed changing gear pair and a dog clutch, which is a torque transmission means with respect to the other speed changing gear pairs.例文帳に追加

トルク伝達手段2は、少なくとも一つの変速ギヤ対に対するトルク伝達手段である摩擦クラッチと、その他の変速ギヤ対に対するトルク伝達手段である噛合クラッチとを含んでいる。 - 特許庁

One gear 41 of the other of the two coaxial pairs is fixed to the frame of the speed changing apparatus and the other gear 44 is connected to the other of the input and output shafts 45 and 46.例文帳に追加

2つの同軸対のうちのもう1対の一方の歯車41を変速装置のフレームに固定し、この同軸対の他方の歯車44を、入力軸45及び出力軸46のうちの他方に接続する。 - 特許庁

This device is provided with a first, a second and a third planetary gear lines 24, 25, 26, plural fastening elements consist of clutch devices and brake devices and a first and a second counter gear pairs 31, 32.例文帳に追加

この装置は、第1〜第3遊星歯車列24〜26と、クラッチ装置及びブレーキ装置からなる複数の締結要素と、第1及び第2カウンタギア対31,32とを備えている。 - 特許庁

The interval between the input shaft 11 and the counter shaft 13 are connected by an input gear pair 21 and the interval between the counter shaft 13 and the output shaft 12 are selectively connected by either of transmission gear pairs 22-26.例文帳に追加

入力軸11及びカウンタ軸13間は入力ギア対21により連結されており、カウンタ軸13及び出力軸12間は変速ギア対22〜26のうちのいずれかにより選択的に連結される。 - 特許庁

The transmission for a vehicle has a main transmission M and a differential mechanism 20, wherein the main transmission has gear pairs 1, 2 of different gear ratios and the differential mechanism has three elements 21, 22, 23.例文帳に追加

車両用変速機は、主変速機Mと差動機構20とを有し、主変速機は、異なるギヤ比の歯車対1、2を有し、差動機構は、3つの要素21,22,23を有する。 - 特許庁

A first speed increasing side shift mechanism 19 is arranged for freely engaging and disengaging a gear 17a on the first counter shaft of the first speed increasing gear pairs 17 and the first counter shaft 5.例文帳に追加

第一増速歯車対17の第一カウンタ軸上ギヤ17aと第一カウンタ軸5とを係脱自在とする第一増速側変速機構19を設ける。 - 特許庁

At least 2 pairs of a driving gear and a driven gear or more are provided along the longitudinal direction of the rotation shaft 8 of a reverse roller 2, and either one of gears in each pair has a partially toothless part where no tooth exists.例文帳に追加

駆動ギヤ及び従動ギヤの組が、リバースローラ2の回転軸8の長手方向に沿って少なくとも2組以上あり各組のいずれか一方のギヤが歯が存在しない欠歯部分を有している。 - 特許庁

The lubricating oil stored in a bottom in a transmission casing 10 provided with a plurality of rotary shafts 15-17 and a plurality of sets of shift gear pairs 21a, 21b-23a and 23b lubricates respective parts by springing and splashing the oil upward by the shift gear.例文帳に追加

複数の回転軸15〜17と、複数組の変速ギヤ対21a,21b〜23a,23bが設けられる変速機ケーシング10内の底部に収容された潤滑油を、変速ギヤによりはね上げて各部をはねかけ潤滑する。 - 特許庁

例文

A second speed increasing side shift mechanism 20 is arranged for freely engaging and disengaging a gear 18a on the second counter shaft of the second speed increasing gear pairs 18 and the second counter shaft 6.例文帳に追加

第二増速歯車対18の第二カウンタ軸上ギヤ18aと第二カウンタ軸6とを係脱自在とする第二増速側変速機構20を設ける。 - 特許庁

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