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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > main bearing capの意味・解説 > main bearing capに関連した英語例文

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main bearing capの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 24



例文

To avoid an increase of the dimension of a main bearing cap 24, and to fasten the main bearing cap with a bolt at a position near a bearing hole 25 for a crankshaft, in a double link type piston-crank mechanism including a control shaft.例文帳に追加

コントロールシャフトを具備した複リンク式ピストン−クランク機構において、メインベアリングキャップ24の大型化を回避するとともに、クランクシャフト用軸受孔25に近い位置でボルト締結できるようにする。 - 特許庁

To provide a separation facilitating method of a split bearing cap capable of improving assembly workability at the time of assembling it on an engine by facilitating separation of a main body and the split bearing cap part after carrying out mechanical work by reassembling the broken and split connecting rod main body and the split bearing cap part.例文帳に追加

破断分割したコンロッド本体と割り軸受キャップ部とを再組付けし機械加工を行った後の、本体と割り軸受キャップ部との分離を容易にし、エンジンに組み付ける際の組立て作業性を向上できる、割り軸受キャップ部の分離容易化方法を提供すること。 - 特許庁

A main bearing cap 24 is fixed to a bulkhead 22 of a cylinder block 21, and a bearing hole 25 for a crankshaft is formed between them.例文帳に追加

シリンダブロック21のバルクヘッド22にメインベアリングキャップ24が固定され、両者間にクランクシャフト用軸受孔25が構成される。 - 特許庁

A control shaft bearing cap 26 is fixed to the main bearing cap 24, and a bearing hole 27 for a control shaft is formed between them.例文帳に追加

メインベアリングキャップ24にコントロールシャフトベアリングキャップ26が固定され、両者間にコントロールシャフト用軸受孔27が構成される。 - 特許庁

例文

A semi-cylindrical shape main bearing part 25 rotatably gripping a main journal part of a crankshaft 4 is formed on the main mating surfaces 23 of the main bearing cap 24 and the bulkhead 12 of the cylinder block 21.例文帳に追加

シリンダブロック21のバルクヘッド12と、主ベアリングキャップ24と、の主合わせ面23に、クランクシャフト4の主ジャーナル部36を回転可能に挟持する半円筒状の主軸受部25を形成する。 - 特許庁


例文

By storing the cam shaft 31 and the cam cap 41 in the main storage portion 3 and the cap storage portion 4, the bearing surface 43 of the cam cap 41 faces the top surface of the journal 37 of the cam shaft 31.例文帳に追加

カムシャフト31及びカムキャップ41をメイン収容部3及びキャップ収容部4に収容することで、カムキャップ41の軸受面43がカムシャフト31のジャーナル部37の上面と対向する。 - 特許庁

The bearing house 16b and a main shaft part 16c can be extracted integrally from over the bearings 20A, 20B by dismantling the end cap 29.例文帳に追加

エンドキャップ29を取り外してベアリングハウジング16bと主軸部16cとを軸受20A、20B上から一体的に抜き取り可能とする。 - 特許庁

To provide a light weight compact V-type internal combustion engine by simplifying a main bearing cap part and a structure of a fixing part thereof.例文帳に追加

メインベアリングキャップ部及びその固定部品の構造を簡素化し、軽量化、コンパクト化等を図ったV型内燃機関の提供。 - 特許庁

A cap 25 is positioned below a main bearing 22 which supports the crankshaft 13, and provided with oil supply passages 26 opened to a sliding face 25a.例文帳に追加

クランクシャフト(13)を支持する主軸受(22)の下側に位置するキャップ(25)は摺動面(25a)に開口する給油路(26)を有する。 - 特許庁

例文

Within the crankcase 4, permanent magnets 20 to be magnetic generating materials are provided in a balance weight part W2a of a crank web W2 of the crankshaft 5, coils 21 are provided in a bearing cap main body A2 of the bearing cap 8 and generating electric motor M2 is constituted of the permanent magnets 20 and the coils 21.例文帳に追加

クランク室4内において、クランク軸5のクランクウェブW2のバランスウエイト部W2aには、磁気発生部材である永久磁石20が設けられ、ベアリングキャップ8のベアリングキャップ本体A2にはコイル21が設けられ、永久磁石20とコイル21とにより発電電動機M2が構成される。 - 特許庁

例文

To provide an insert for reinforcement of an engine block to be arranged on the bearing saddle part of the engine block in order to increase strength and rigidity for surely securing connection of a main bearing cap assured throughout engine operations.例文帳に追加

エンジン動作を通じて主軸受キャップの確実な結合が保証されるように強度および剛性を増加するため、エンジンブロックのベアリングサドル部に配置される、エンジンブロック用補強インサートを提供する。 - 特許庁

The plug connector main body 70 has a bearing borne member 80 fixed to its base part side 70b supported by a bearing member 81, and mounted on a cap 40.例文帳に追加

プラグコネクタ本体70は、その基部側70bに固定された被軸受部材80を軸受部材81によって支持されて、蓋40に取り付けてある。 - 特許庁

To solve a problem wherein difference of thermal expansion coefficient of a main bearing cap 24 and a bulkhead 12 of a cylinder block 21 causes slippage and reduction of adhering area of main mating surfaces 23 of both of them.例文帳に追加

シリンダブロック21のバルクヘッド12と主ベアリングキャップ24との熱膨張率が異なると、両者の主合わせ面23にずれが生じたり密着面積の低下を招く。 - 特許庁

Thus, the cap 13 gets into the main body 11 in such a manner as to be pushed into the main body 11, and an end-split part 14 with the slit 12 gets into the soil of a bearing layer, while being conically expanded depending on the progress of the driving of the pile 10.例文帳に追加

そのため、キャップ13は本体11内に押し込まれるようにして入り、スリット12のある先割部14が鋼管杭10の打ち込みの進行に応じて円錐状に拡がりながら支持層の土中に入る。 - 特許庁

A hollow part 6 is continuously formed in an inner part of a female screw part 5 formed in a crankcase 1 and the tip 4c of an effective screw part 4a of a cap bolt 4 for fastening a main bearing cap 3 is accorded with the upper end of the female part 5.例文帳に追加

クランクケース1に形成した雌ねじ部5の奥部に連続して空洞部6を形成し、メーンベアリングキャップ3を締結するためのキャップボルト4の有効ねじ部4aの先端4cを、雌ねじ部5の上端と一致させる。 - 特許庁

This tray 1 includes a main storage portion 3 which is structured concave with an upward opening and able to store a cam shaft 31 and a cap storage portion 4 able to store a cam cap 41 having a bearing surface 43 for supporting the journal 37 of the cam shaft 31.例文帳に追加

トレイ1は、上方に開口する凹状に構成され、カムシャフト31を収容可能なメイン収容部3と、カムシャフト31のジャーナル部37を支持するための軸受面43を有するカムキャップ41を収容可能なキャップ収容部4とを備える。 - 特許庁

A crankshaft 1 and at least one control shaft 5R are rotatably gripped by a bulkhead part 18 of a cylinder block 10 and a main bearing cap part 13 attached on a cap attachment surface 12a of the bulkhead part 18.例文帳に追加

シリンダブロック10のバルクヘッド部18と、このバルクヘッド部18のキャップ取付面12aに取り付けられるメインベアリングキャップ部13とによって、クランクシャフト1と、少なくとも一方のコントロールシャフト5Rと、を回転可能に狭持する。 - 特許庁

A ladder frame fastening bolt 3 close to the gasket is fastened with a predetermined torque first, and then a cap bolt 4 close to a main bearing of the crankshaft is fastened.例文帳に追加

このとき、ガスケットに近いラダーフレーム締結ボルト3と、クランク軸のメインベアリングに近いキャップボルト4とのうち、ラダーフレーム締結ボルト3から先に所定のトルクで締め付け、続いてキャップボルト4を締め付ける。 - 特許庁

To provide cylinder block high-rigidity structure for suppressing rigidity lowering following lightening, also the crank shaft directional deformation of a main bearing cap in particular.例文帳に追加

軽量化に伴う剛性低下を抑制でき、特に主軸受キャップのクランク軸方向の変形を抑制できる、シリンダブロック高剛性構造を提供すること。 - 特許庁

In the pinch roller device, an abutting part between a sleeve of a pinch roller main part and a pinch cap attached to a pinch roller spindle is constituted in addition to the abutting part between a slide bearing and the pinch roller spindle.例文帳に追加

ピンチローラ装置に、すべり軸受とピンチローラ支軸の当接部以外に、ピンチローラ本体のスリーブとピンチローラ支軸に装着のピンチキャップとの当接部を構成したもの。 - 特許庁

Since the center O2 of the control shaft is offset with respect to one side from a position immediately below the center O1 of the crankshaft, an interface 35 between the main bearing cap 23 and the bulkhead 22 is inclined correspondingly.例文帳に追加

コントロールシャフトの中心O2がクランクシャフトの中心O1の直下から一方にオフセットしているので、これに対応して、メインベアリングキャップ23とバルクヘッド22との接合面35が傾斜している。 - 特許庁

The connection opening and closing device 16 is composed of a cylindrical screw shaft 17 fixed to the register cap at its one end, and a hollow cylindrical bearing member 18 fixed to the register main body.例文帳に追加

連結開閉装置16は、レジスターキャップに一端が固定された円筒形のネジ軸17と、レジスター本体に固定された中空円筒形の軸受部材18とからなる。 - 特許庁

The wall thickness of a lower edge 1211a is set to 0.5 to 1.0 times of that of a boss part partition wall, and the wall thickness of an inner peripheral edge 1221 is set to 0.5 to 1.0 times of that of a main bearing cap 2.例文帳に追加

また、下縁部1211aの肉厚をボス部隔壁11の肉厚の0.5〜1.0倍とし、内側周縁部1221の肉厚を主軸受キャップ2の肉厚の0.5〜1.0倍とした。 - 特許庁

例文

To provide cylinder block high-rigidity structure for suppressing rigidity lowering following lightening, also the vertically-directional deformation of a main bearing cap in particular.例文帳に追加

軽量化に伴う剛性低下を抑制でき、特に主軸受キャップの上下方向の変形を抑制できる、シリンダブロック高剛性構造を提供すること。 - 特許庁

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