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「ヒットチェック」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ヒットチェックに関連した英語例文

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ヒットチェックを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 26



例文

ヒットチェック部25は、設定された中間の各ヒットチェック位置において、自車と他車との間のヒットチェックを行う。例文帳に追加

A hit check part 25 performs the hit check between the present vehicle and the other vehicle at the set respective hit check positions in the middle. - 特許庁

オブジェクト間のヒットチェック方法およびゲーム装置例文帳に追加

HIT CHECKING METHOD BETWEEN OBJECTS AND GAME DEVICE - 特許庁

三角形と球との間でも同様のヒットチェックが可能である。例文帳に追加

The same hit checking is enabled between the triangle and the sphere. - 特許庁

三角形と球との間でも同様のヒットチェックが可能である。例文帳に追加

It is possible to do the same hit checking between triangle and sphere. - 特許庁

例文

効率的なヒットチェック処理を実現できるプログラム等の提供。例文帳に追加

To provide a program or the like capable of achieving efficient hit check processing. - 特許庁


例文

第2のハードウェアスレッド処理部は、第1のハードウェアスレッド処理部からヒットイベントの発生が通知された場合に、第1、第2のオブジェクトのヒットチェック処理として、第1のヒットチェック処理とは異なる第2のヒットチェック処理を行う。例文帳に追加

The second hardware thread processing part performs the second hit check processing different from the first hit check processing as hit check processing of the first and second objects when notified of the occurrence of the hit event from the first hardware thread processing part. - 特許庁

そして、演算処理装置10は、キャッシュヒットチェックが実行された場合に、キャッシュヒットチェックの結果をL1ヒット情報レジスタ32に記憶し、ヒット情報レジスタ23、32に記憶されたキャッシュヒットチェックの結果を読み出すように制御する。例文帳に追加

When the cache hit check is performed, the arithmetic processing unit 10 stores a result of the cache hit check in an L1 hit information register 32 to read the cache hit check result stored in hit information registers 23 and 32. - 特許庁

図形間での高速なヒットチェックが可能なゲーム装置及び情報記憶媒体を提供すること。例文帳に追加

To provide a game apparatus and information memory medium for enabling hit checking between graphic symbols with high speed. - 特許庁

専用転送バスを設けずに、キャッシュヒットチェックの結果を容易に読み出すことを課題とする。例文帳に追加

To easily read a result of a cache hit check without a dedicated transfer bus. - 特許庁

例文

シューティング型ゲーム装置、およびシューティング型ゲームにおけるヒットチェック方法例文帳に追加

DEVICE AND HIT-CHECK METHOD FOR SHOOTING GAME - 特許庁

例文

より正確にヒットチェックを行うことが可能なゲームシステム等を提供すること。例文帳に追加

To provide a game system or the like that can check hits more correctly. - 特許庁

図形間での高速なヒットチェックが可能なゲーム装置及び情報記憶媒体を提供すること。例文帳に追加

To provide a game device and an information storage medium, high-speed hit checking between figures. - 特許庁

そして、キャッシュヒットチェックを実行する旨が記憶されており、かつ、プリフェッチ命令を受信した場合に、プリフェッチ命令を拡張してキャッシュヒットチェック処理を実行する。例文帳に追加

When the flag bit indicates to perform the cache hit check and a prefetch instruction is received, the prefetch instruction is extended to perform the cache hit check. - 特許庁

ヒットチェックは、チェック対象のオブジェクトを基準座標系に逆変換し、基準座標系の上の基準オブジェクトに対してヒットチェックを行なう。例文帳に追加

A hit is checked on the reference object on the reference coordinate system after inverse transformation into the reference coordinate system of the object to be checked is carried out. - 特許庁

当該ブロックでヒットしたと判断されたブロック内のポリゴンとのヒットチェックにおいては、あらかじめ基準オブジェクトの各ポリゴンについて、ポリゴンを含むカリング球を設定しておき、カリング球とチェック対象とのヒットチェックを行なうことにより、より詳細なヒットチェックを行なうべきチェック対象を絞り込む。例文帳に追加

In the hit check with a polygon inside a block determined to be a hit in the block, a culling sphere including the polygon is previously set in each polygon of the reference object, and by a hit check carried out between the culling sphere and the checked object, the object to be checked in more detail is selected. - 特許庁

簡易オブジェクトを用いたヒットチェック等の判定処理を正確に行うことができるゲームシステム及び情報記憶媒体を提供すること。例文帳に追加

To provide a game system and an information storage medium which can accurately perform decision processing such as a hit check using a simple object. - 特許庁

ディスプレー2に生成される移動中の標的1001は、プレーヤからのシュート情報に対するヒットチェックを行わず、該標的1001が静止している場合にのみプレーヤからのシュート情報に対するヒットチェックを行うゲーム演算を行う。例文帳に追加

For a moving target 1001 generated on a display 2, no hit checking is carried out, and a game operation is carried out, which executes hit checking for the shooting information from the player only when the target 1001 is still. - 特許庁

第1のハードウェアスレッド処理部は、第1、第2のオブジェクトについての第1のヒットチェック処理を行い、第1のヒットチェック処理において第1のオブジェクトに対して第2のオブジェクトがヒットしたと判断した場合に、ヒットイベントの発生を第2のハードウェアスレッド処理部に通知する。例文帳に追加

The first hardware thread processing part performs first hit check processing of first and second objects, and notifies the second hardware thread processing part of the occurrence of a hit event when determining that the second object hits on the first object in the first hit check processing. - 特許庁

3次元ゲーム空間に配置するオブジェクトについて、オブジェクトを表すデータを再利用可能なデータ構造とし、かつそのようなデータ構造でもヒットチェック処理はリアルタイムで正確に行なうことができるようなオブジェクト間のヒットチェック方法および該方法を適用したゲーム装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a hit checking method between objects and a game device using this method provided with a data structure allowing reuse of data representing an object arranged in a thee-dimensional game space and capable of accurately checking a hit in a real time in this data structure. - 特許庁

標的オブジェクトに対するヒット領域の大きさ、形状、精密度、ヒット対象となるオブジェクトに対する相対的な位置の少なくともひとつをゲーム状況に応じて変化させるヒット領域設定処理部114と、ヒット領域を用いて前記オブジェクトに対するヒットチェックを行うヒットチェック処理部116とを含むゲームシステムである。例文帳に追加

This game system includes a hit area setting process part 114 to change at least one of a size, shape, precision, and relative position of a hit area against a target object according to a game condition and a hit checking process part 116 to check a hit on the object using the hit area. - 特許庁

圧縮・伸張の対象となる第1のデータとして、ヒットチェック用データ、オブジェクトの移動制御用データ、オブジェクトの画像制御用データ、奥行き値のデータを用いる。例文帳に追加

Data for hit check, data for motion control of an object, data for image control of an object and data for a depth value are used as first data of the target for compression and extension. - 特許庁

縦属性攻撃と横属性攻撃の同時発生時には攻撃軌道により特定されるヒットエリアよりも大きな疑似ヒットエリアを用いてヒットチェックを行う。例文帳に追加

When the vertical attribute attack and the lateral attribute attack simultaneously occur, a pseudo hit area larger than a hit area specified by the attack orbit is used to perform a hit check. - 特許庁

演算処理装置10は、キャッシュの状態をチェックするキャッシュヒットチェックを実行するか否かを示すデバッグフラグビット31aを有する。例文帳に追加

An arithmetic processing unit 10 has a debug flag bit 31a that indicates whether to perform the cache hit check to check a cache state. - 特許庁

正確かつ演算負荷の少ないヒットチェックや交差位置の判定を行うことが可能な画像生成システム、プログラム及び情報記憶媒体を提供すること。例文帳に追加

To provide an image generating system which can perform accurate hit checking and determination of intersection position with less processing load and to provide a program, and an information storage medium. - 特許庁

圧縮・伸張の対象となる第1のデータとして、ヒットチェック用データ、オブジェクトの移動制御用データ、オブジェクトの画像制御用データ、奥行き値のデータを用いる。例文帳に追加

As first data to be compressed/ expanded, hit-checking data, object shift controlling data, object image controlling data, and depth value data are used. - 特許庁

例文

ヒットチェック処理の場合には、所与の分割数と表示物の制御点とに基づき生成される点を構成点とするオブジェクトを簡易オブジェクトとして用い、クリッピング処理の場合には、バウンディングボックスを簡易オブジェクトとして用いる。例文帳に追加

For hit check processing, an object having as constitution points points generated according to the given division number and the control points of the display body is used as the simple object and for clipping processing, a bounding box is used as the simple object. - 特許庁

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