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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ブースト圧力に関連した英語例文

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ブースト圧力の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 19



例文

ブースト圧力制御装置を備えたガスエンジン及びその運転方法例文帳に追加

GAS ENGINE WITH BOOST PRESSURE CONTROLLER AND METHOD FOR OPERATING IT - 特許庁

圧力偏差演算部66は、NOx排出量マップを設定した際に予め設定されている基準運転ポイントで得られるブースト圧である基準ブースト圧Pbaseを予め記憶しており、基準運転ポイントでエンジン1が運転されているときの実ブースト圧Pと基準ブースト圧Pbaseとの圧力偏差ΔPを求める。例文帳に追加

A pressure deviation calculating part 66 previously stores a reference boost pressure Pbase which is a boost pressure obtained in a reference operation point set in advance when the NOx emission amount map is set, and calculates a pressure deviation ΔP between an actual boost pressure P when an engine 1 is operated in the reference operation point and the reference boost pressure Pbase. - 特許庁

排気ターボ過給機出口のブースト圧力をエンジンの全負荷域において必要ブースト圧力に高い応答性で以って保持可能として、殊に高負荷領域における出力制御を安定化して、過給機効率及びエンジン効率を向上し得るブースト圧力制御装置を備えたガスエンジン及びその運転方法を提供する。例文帳に追加

To provide a gas engine with boost pressure controller, which can improve a supercharge efficiency and engine efficiency and a method for operating the controller by making it possible to hold the boost pressure at the outlet of an exhaust turbocharger to a necessary boost pressure with high responsiveness in all the load range of the engine and by stabling output control in a high load range in particular. - 特許庁

コントロールバルブ16とタンクTとを結ぶタンクライン21にブースト油圧源となる背圧弁25を設け、この背圧弁25によって発生した背圧を、チェック弁27を備えたブーストライン26によってマストシリンダ10の伸び側油室10aにブースト圧力として加えるようにした。例文帳に追加

A back pressure valve 25 as a boost hydraulic pressure source is disposed to a tank line 21 connecting a control valve 16 with a tank T, and back pressure generated from the back pressure valve 25 is applied as boost pressure to an expansion side oil chamber 10a of a mast cylinder 10 by a boost line 26 provided with a check valve 27. - 特許庁

例文

トランスミッション制御装置におけるトルク伝達機構のための係合圧力制御装置は、調整弁およびブースト弁を含む。例文帳に追加

This engagement pressure control apparatus for the torque- transmitting mechanism in a transmission control apparatus includes a regulator valve and a boost valve. - 特許庁


例文

タービン効率が良好で、入口マニホールドのブースト圧力が排気マニホールドの排気ガス圧力を超えることのない可変形態タービンを提供する。例文帳に追加

To provide a variable geometry turbine with superior turbine efficiency, and preventing boost pressure of an inlet manifold from exceeding exhaust gas pressure of an exhaust manifold. - 特許庁

ブースト圧検出手段8によりエンジンが所定の圧力よりも高いオーバブースト状態であることが検出されると、制御手段4では、ターボチャージャ1のノズルベーンの開度を増大させて排気タービンに流入する排気の流入速度を低下させるとともに、エンジンの最大燃料噴射量を制限してブースト圧の低下を図るようにする。例文帳に追加

Inflow speed of exhaust air flowing in an exhaust turbine is lowered by increasing opening of a nozzle vane of a turbo charger 1 and boost pressure is lowered by limiting the maximum fuel injection quantity of an engine by a control means 4 when a boost pressure detection means 8 detects that the engine is in an overboost state higher than specified pressure. - 特許庁

この変更により、ブースタ40の機能は、高圧側ポンプ15の吐出側への高圧導入を行うブースト機能と、高圧側ポンプ15の吐出側の圧力変動に伴って可動隔壁が変位することで前記圧力変動を抑制する圧力変動抑制機能とで切り替えられる。例文帳に追加

By this change, function of the booster 40 is switched to a boost function performing high pressure lead-in to the delivery side of the high pressure side pump 15 and pressure fluctuation suppression function suppressing pressure fluctuation by displacement of movable partition wall accompanying pressure fluctuation of the delivery side of the high pressure side pump 15. - 特許庁

本発明の実施例による燃料噴射時期の制御方法およびシステムは、基本燃料噴射時期を決定する段階; 現在のエンジン作動条件に基づいて基準ブースト圧力を算出する段階; 前記算出された基準ブースト圧力と現在のブースト圧力との差に基づいて燃料噴射時期の補正値を算出する段階; 及び前記燃料噴射時期の補正値を利用して前記基本燃料噴射時期を補正して最終燃料噴射時期を算出する段階;を含むことを特徴とする。例文帳に追加

This fuel injection timing control method and system includes steps of: determining base fuel injection timing; calculating reference boost pressure based on a current engine operating condition; calculating a fuel injection timing correction value based on a difference between the calculated reference boost pressure and current boost pressure; and calculating final fuel injection timing, by correcting the base fuel injection timing by using the fuel injection timing correction value. - 特許庁

例文

駆動パルスをアクチュエータACTに印加することにより、インクが充填された複数の圧力室の容積を変化させ、圧力室に連通して形成されたノズルから記録媒体にインク滴を吐出するとともに駆動パルス数により吐出するインク滴の数を制御して階調印字を行うインクジェットヘッドの駆動方法において、インク滴の数が小さい場合には、最初のインク滴を吐出させる駆動パルスの前に圧力室の圧力振動を増幅するためのブーストパルスPbを加え、インク滴の数が多い場合にはブーストパルスPbを付加しない制御を行う。例文帳に追加

When the number of ink droplets is small, the method adds a boost pulse Pb to amplify the pressure vibration of the pressure chambers before a driving pulse to discharge initial ink droplets and controls so as not to add the boost pulse Pb when the number of ink droplets is large. - 特許庁

例文

そして、前記車両の停止時には、ブーストポンプ17が前記油圧回路を加圧する圧力は、前記車両が走行しているときよりも小さく制御される。例文帳に追加

When the vehicle is stopped, the pressure at which the booster pump 17 pressurizes the hydraulic circuit is smaller than that when the vehicle is traveling. - 特許庁

ブレーキブースタの性能が十分か否かを判断は、大気圧の検出値とブレーキブースト圧の検出値との圧力差が所定値以下になったときにブレーキブースタの性能が十分でないと判断するようにする。例文帳に追加

With respect to the decision whether or not the performance of the brake booster is sufficient, when a pressure difference between a detection value of atmospheric pressure and a detection value of brake boost pressure becomes a prescribed value or less, it is decided that the performance of the brake booster is not sufficient. - 特許庁

パティキュレート・フィルタが直ぐにサービスを受けるべきであることを指示する所定スレッショルドを内燃機関の背圧が超えているとき、吸気マニホールド・ブースト圧力を指示する電子制御モジュール(ECM)への入力が接地に短絡され、それによりブーストが吸気マニホールドに印加されていないという間違った指示をECMに与える。例文帳に追加

When the back pressure of an internal combustion engine exceeds a predetermined threshold, indicating that the particulate filter should be serviced soon, an input to the electronic control module (ECM) indicating the intake manifold boost pressure is shunted to ground, thereby giving the ECM a false indication that no boost is applied to the intake manifold. - 特許庁

ターボ過給機付きディーゼルエンジン等の内燃機関において、吸気通路に絞り部やベンチュリー部等の圧力差拡大手段を設けることにより、排気圧力Peとブースト圧Pbの間の圧力差(Pe−Pb)を大きくして、十分なEGRを行うことができるリード弁を備えたEGR装置を提供する。例文帳に追加

To increase a pressure difference between exhaust pressure and boost pressure so as to carry out sufficient EGR by disposing a pressure difference increasing means such as a throttle valve and a venturi part in an intake passage, in an internal combustion engine such as a diesel engine with a turbo supercharger. - 特許庁

調整弁は、シフト時の間にトランスミッションにおけるトルク伝達機構に制御された圧力上昇を提供し、ブースト弁は、シフトが完了したときに、調整弁からトルク伝達機構に流体圧力を有効に上昇させ、それによって、スリップを防ぐためにトルク伝達機構での高圧力を提供する。例文帳に追加

The regulator valve provides a controlled pressure rise to the torque-transmitting mechanism within the transmission during a shifting event, and the boost valve is effective to increase the fluid pressure from the regulator valve to the torque-transmitting mechanism when the shift event has been completed, thereby providing a high pressure at the torque- transmitting mechanism to prevent slipping. - 特許庁

吸入空気量を検出するブースト圧力センサに依存することなく、エンジンからの黒煙の排出を抑制しつつ良好な加速状態を得ることができる過給機付エンジンの燃料噴射量制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection quantity control method of an engine with a supercharger, capable of providing an excellent acceleration state, while restraining exhaust of black smoke from an engine, without depending on a boost pressure sensor for detecting a suction air quantity. - 特許庁

ターボチャージャ(2)のコンプレッサ回転数(n)と圧力比とからコンプレッサ吐出空気量(q)が求められる性能線図を予め用意し、コンプレッサ回転数(n)とブースト圧(P_1)とを検出し、それらの検出値から前記性能線図を参照して吸入空気量(Q)を算出する。例文帳に追加

A performance diagram to obtain a compressor discharged air quantity (q) from a ratio of the compressor rotational speed (n) and the compression ratio of a turbocharger (2) is in advance provided to detect the compressor rotational speed (n) and a boost pressure (P_1), and to calculate the suction air quantity (Q) with reference to the performance diagram from the detected values. - 特許庁

捕集装置14の再生処理において排気絞り弁18が絞り制御され排気径路12の排気圧力が上昇する際に、導管30を通じて導出された排気によってブーストコンペンセータ230の駆動量が変わり、燃料噴射量調節機構による燃料噴射量が増加される。例文帳に追加

When increasing exhaust pressure of the exhaust passage 12 by throttling-controlling an exhaust throttle valve 18 in the regenerating processing of a collecting device 14, a driving quantity of the boost compensator 230 changes by exhaust air derived via the conduit 30, and the fuel injection quantity by a fuel injection quantity adjusting mechanism is increased. - 特許庁

例文

排気ガス再循環システムを搭載した内燃機関(エンジン)の制御装置は、EGR(排気ガス再循環)モードにおける吸気マニホルド温度及びEGRモードにおける吸気マニホルド圧力のうち少なくとも一方、しかしながら、好ましくはブーストモード動作ではこれら両方を予測する。例文帳に追加

The control device of the internal combustion engine (engine) on which the exhaust gas recirculation system is mounted predicts at least one of an intake manifold temperature in the EGR (exhaust gas recirculation) mode and an intake manifold pressure in the EGR mode or desirably both of them in the boost mode operation. - 特許庁

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