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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 乗員応答に関連した英語例文

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乗員応答の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 26



例文

乗員の操作に対する応答を行って、乗員の操作負荷を軽減することができる車両用照明装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular lighting device capable of reducing an operation load of an occupant by performing response with respect to the operation of the occupant. - 特許庁

傾斜角の応答波形は走行体10に乗車した乗員の挙動によって異なる。例文帳に追加

The responsive waveform of the angle of inclination is different according to the behavior of the occupant onboard a traveling body 10. - 特許庁

乗員の挙動を含めた車体傾斜角の応答波形に基づいて制御変数を修正するので、各乗員に不安感を与えない範囲でその乗員に適した走行性能を有する走行体が実現できる。例文帳に追加

Since the control variables are corrected based on the responsive waveform of the angle of inclination of the vehicle body including the behavior of the occupant, the traveling body having the traveling performance suitable for the occupant without giving any uneasy feeling to each occupant can be realized. - 特許庁

乗員センサー24からの信号に応答して、制御器22はエアバッグ18の展開を調整することが出来る。例文帳に追加

In response to a signal from the occupant sensor 24, the controller 22 can adjust the expansion of the air bag 18. - 特許庁

例文

ヒートポンプを利用した車両用空調装置において、空調風の温度調節の応答性を高めて乗員の快適性を向上させる。例文帳に追加

To improve amenity in an occupant by enhancing responsiveness of a temperature adjustment of air-conditioning air, in an air conditioner for a vehicle of using a heat pump. - 特許庁


例文

複数の荷重センサが応答する荷重情報信号に含まれる荷重情報の同時性を保証して乗員判定の検出精度を向上することができる乗員検出装置を提供する。例文帳に追加

To provide an occupant detecting device capable of improving detection accuracy in occupant determination by assuring of simultaneity of load information contained in load information signals resulted from responses of a plurality of load sensors. - 特許庁

着座位置にある乗員の存在を高精度かつ高い信頼性で検出する乗員検出システムを提供し、その検出結果に応答してエアバッグの展開を調整する。例文帳に追加

To provide an occupant detecting system for detecting the presence of an occupant in a seated position with high accuracy and high reliability to adjust the expansion of an air bag in response to the detected result. - 特許庁

衝撃検出精度の低下を抑制でき、設置コストが低く、センサ配置場所の自由度が高く、衝撃を受けてから乗員保護具が起動するまでの応答時間が短い乗員保護システムを提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide an occupant protection system wherein the deterioration of the impact detection accuracy can be suppressed, the installation cost is inexpensive, flexibility of the sensor disposition place is high, and the response time from receiving the impact to the start of the occupant protection implement is short. - 特許庁

乗員がシートに着座したときには、応答良くその重量を測定可能とし、着座後は重量の変動があっても、それに応答しにくいようなシート荷重計測装置を提供する。例文帳に追加

To provide a seat load measurement device capable of measuring the weight of an occupant with high responsiveness when the occupant is seated on a seat and hardly responding to fluctuation of the weight after seating. - 特許庁

例文

車両外部から入力される外部情報もしくは車載装置から出力される車両情報に応答して乗員の身体に振動を与える振動発生器17、17A、17Bを乗員シート15,16の座面下や背もたれ16A内、あるいは燃料タンク41の側壁面に設置する。例文帳に追加

Vibration generators 17, 17A, 17B giving vibration to the body of a rider in response to outside information input from the outside of a motorcycle or motorcycle information output from an on-vehicle system are installed under seating faces or inside the back rest 16A of rider seats 15 and 16 or in a side wall surface of a fuel tank 41. - 特許庁

例文

システム及び方法によっては、特性決定変更パラメータを(a)乗員不在特性決定、又は(b)現在のヒステリシス期間について少なくとも2つのカテゴリのうちの別の1つとしての乗員の連続的特性決定のうち一方に応答してリセットする。例文帳に追加

In some systems and methods, the characterization change parameter is reset in response to one of (a) a no occupant characterization or (b) characterizing the occupant as a different one of the at least two categories consecutively for a current hysteresis time period. - 特許庁

下方アーマチャは、該下方アーマチャに加えられる所定の力に応答して上方アーマチャの方向に移動しかつ上方アーマチャに作用してヘッドレストを乗員の方向に移動させるべく作動できる。例文帳に追加

The lower armature can be operated to move in the direction of the upper armature in response to a prescribed force applied to the lower armature and to move the headrest in the direction of the occupant by acting on the upper armature. - 特許庁

シート側制御部22は、電極11に送信されたリクエスト信号を乗員の人体B及び電極21を介して受信し、リクエスト信号に応答して電極21にシートポジション信号を送信する。例文帳に追加

A seat side control unit 22 receives the request signal transmitted to the electrode 11 via the body B of the occupant and the electrode 21, and transmits the seat position signal to the electrode 21 in response to the request signal. - 特許庁

本発明は、乗員による作動開始の規制解除要請が生じてからID連動機器の作動開始の規制が解かれるまでの応答性を向上することができる電子キー装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electronic key device capable of improving responsiveness, up to releasing regulation of an operation start of an ID interlocking apparatus, after making a request for releasing the regulation of the operation start by an occupant. - 特許庁

乗員の意思に沿ったサイドサポート部のサポート動作を可能とするとともに、応答性を向上させることができる車両用シート装置を提供する。例文帳に追加

To provide a seat device for a vehicle enabling supporting action of a side support part according to an occupant's will, and improving responsiveness. - 特許庁

ECU20は、荷重センサ14に情報要求信号を送信することで荷重センサが応答する荷重情報に対応する荷重情報信号を受信して乗員判定を行う。例文帳に追加

The ECU 20 carries out the judgment of the existence of the crew member by receiving the load information signal corresponding to the load information sent from the load sensor through sending an information requiring signal to the load sensor 14. - 特許庁

設計自由度の制限や応答性の低下をともなわず、騒音による乗員の違和感を大幅に低減することができる燃料電池システムを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel cell system in which design flexibility is not restricted and responsiveness is not reduced, and moreover, a crew's unpleasantness due to noises can be reduced to a great extent. - 特許庁

乗員状態判定装置10では、発信機が命令パルス波を発信すると、ウエビング16の長手方向に沿って設けられた複数のICタグ40がそれぞれ個別の応答パルス波を発信する。例文帳に追加

In the occupant state determination device 10, when a transmitter emits a command pulse wave, a plurality of IC tags 40 provided along a longitudinal direction of a webbing 16 emit individual responding pulse waves. - 特許庁

その後、応答信号の電界強度値が徐々に減少して、乗員が車両から離れていく状況であると確認したら、オートロックを実行すると共に、現在作動中の送信機についても作動を停止する(S330〜S400)。例文帳に追加

Afterwards, when recognizing that an electric field strength value of the response signal is gradually reduced and that the occupants are separating from the vehicle, an automatic lock is executed, and the operation of the transmitter operated at present is stopped (S330-S400). - 特許庁

ルーフサイドにバッグ9を設けると共に、車輌の衝突時、加速度センサからの信号に応答して、インフレータ11を点火させることによりバッグ9を下方に展開させて、乗員を保護する頭部保護装置である。例文帳に追加

The head protecting device is structured so that a bag 9 is installed on a roof side and is inflated downward at a vehicle collision by actuating an inflator 11 in conformity to the signal given by an acceleration sensor, and thereby the seat occupant is protected. - 特許庁

音声測定装置7は、乗員からの応答音声の特徴(周波数、大きさ、発音の速さ)を測定し、音声混合装置4は、この測定した特長を有する案内音声の混合音声データを生成して出力する。例文帳に追加

A speech measuring instrument 7 measures features (frequency, loudness, and voicing speed) of an answer speech from a passenger and a speech mixing device 4 generates and outputs the mixed speech data of the guidance speech having the measured features. - 特許庁

クライメイトコントロールパラメータは、乗員快適を最適化する目標シート温度およびシート冷却効果の過渡応答を確立するのに利用される。例文帳に追加

The climate control parameters are utilized for establish a target seat temperature that optimizes occupant comfort and the transient response of the seat cooling effect. - 特許庁

その後、シートベルトスイッチ12、着座センサ14、ドア開閉スイッチ16からの検出信号に基づいて乗員が車内にいるか車外にいるかを判定し、車外にいると判定された場合に呼出部32を用いて乗員を呼び出し、救援機関からの問いかけに応答できるようにする。例文帳に追加

Thereafter, it is judged whether an occupant stays in the car or the outside of the car based on the detection signal from a seat belt switch 12, sitting sensor 14 and door open/close switch 16 and when the staying in the outside of the car is judged, the occupant is called out by using a calling part 32 and can respond to the calling from the relief facilities. - 特許庁

無効ストローク詰めを完了するのに必要な供給時間および準備圧を最適に決定し、ばらつきが小さいと共に応答性にも優れた無効ストローク詰め作業を実現し、変速ショックを効果的に低減して乗員の感性に良く適合させる。例文帳に追加

To determine the feed time and the preparation pressure required to complete the invalid stroking work to an optimum, to realize the invalid stroking work with little variance and excellent responsiveness, to effectively reduce the shifting shock, and to give favorable adaptation to the feeling of occupants. - 特許庁

乗用自動車のフロア面において、前席乗員足下から前方にかけて、敷設されるフロアカーペットとフロアパネルとの間に介在する衝撃吸収用のティビアパッドであって、衝撃時に前記構造の壁や柱が座屈して、応答荷重が急激に落ちることがない、安定した衝撃吸収性能を有したティビアパッドを提供する。例文帳に追加

To provide a tibia pad for absorbing shock interposed between a floor carpet and a floor panel, laid from an underfoot part of a front passenger to the front, on a floor surface of a passenger automobile, and having stable shock absorbing performance without rapid falling of responsive load due to buckling of walls and pillars in the structure at an impact. - 特許庁

例文

車両ナビゲーション装置2と携帯電話機3とが両者の間でBT通信回線を接続している状態で、乗員によるデータ要求操作を車両ナビゲーション装置2により受付けたときに、センター装置4から送信されるデータ応答を携帯電話機3が受信可能でなくても当該データ要求操作により特定されるデータを携帯電話機3が記憶していれば、その携帯電話機3が記憶しているデータを車両ナビゲーション装置2から出力する。例文帳に追加

While a vehicle navigation device 2 and a portable phone 3 are connected by BT communication between them, when a data request operation by a driver is received by the vehicle navigation device 2, and even if the portable phone 3 cannot receive a data response sent by the center device 4, as long as the portable phone 3 stores data specified by the data request operation, the vehicle navigation device 2 outputs the data stored by the portable phone 3. - 特許庁

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