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「吸気バルブ」に関連した英語例文の一覧と使い方(8ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 吸気バルブに関連した英語例文

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吸気バルブの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2540



例文

吸気バルブ及び排気バルブについてそれぞれのバルブ特性を可変とする可変機構を各備え、これらのうち前記吸気バルブについての可変機構は同吸気バルブの作動角を可変とするものである内燃機関において、ポンピングロスの増大を抑制することのできる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine capable of suppressing increase of pumping loss in the internal combustion engine provided with a variable mechanism capable of changing valve characteristics of an intake valve and an exhaust valve respectively and capable of changing operating angle of the intake valve in the variable mechanism for the intake valve. - 特許庁

これにより、故障の発生等に起因して、吸気バルブの最大リフト量及び作動角が最大となった状態で吸気バルブバルブタイミングが最進角まで進角させられるという状況が生じることはなくなり、その状況を想定して吸気バルブにおけるバルブタイミングの最進角タイミングを進角側について制限する必要もなくなる。例文帳に追加

Consequently, it is possible to prevent occurrence of such situation that valve timing of the intake valve advances up to the maximum advance angle while amount of lift and an operation angle of the intake valve become the maximum extent due to occurrence of failure, and it is unnecessary to limit the maximum advance angle timing of valve timing in the intake valve with respect to an advance angle side by assuming the situation. - 特許庁

吸気装置1のスロットルボディ2は、ボア4とスロットルバルブ5を含む。例文帳に追加

A throttle body 2 of an intake device 1 includes a bore 4 and a throttle valve 5. - 特許庁

従って、吸気バルブ38とピストン16との干渉を確実に防止することができる。例文帳に追加

As a result, an interference between the intake valve 38 and a piston 16 can be securely prevented. - 特許庁

例文

第2衝突面11bは、吸気バルブ6,7のステム部6a,7aに沿って形成される。例文帳に追加

The second collision surface 11b is formed along the stem parts 6a, 7a of the intake valves 6, 7. - 特許庁


例文

内燃機関の燃料供給システム及びその吸気官ユニット並びにスロットルバルブ装置例文帳に追加

FUEL SUPPLY SYSTEM FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE, INTAKE PIPE UNIT AND THROTTLE VALVE DEVICE - 特許庁

吸気通路を備えたボディ本体1に、スロットルバルブ5が回転可能に取り付けられている。例文帳に追加

In this throttle valve device, a body 1 with an intake passage is rotatably installed with the throttle valve 5. - 特許庁

エンジン1の吸気装置は、スロットルバルブ31と、冷却装置40とを備えている。例文帳に追加

The intake air device of an engine 1 is provided with a throttle valve 31 and a cooling device 40. - 特許庁

スロットルバルブ18と吸気通路19の壁の間には隙間δ1とδ2がある。例文帳に追加

Clearances δ1 and δ2 are provided between the throttle valve 18 and a suction passage 19. - 特許庁

例文

このロータリバルブ50によって、燃焼順序の通りに開く吸気管43A〜43Dを設ける。例文帳に追加

Intake pipes 43A to 43D are arranged for opening as combustion order by this rotary valve 50. - 特許庁

例文

吸気管36内に第1および第2スロットルバルブ40A,40Bが配置されている。例文帳に追加

First and second throttle valves 40A, 40B are arranged in the intake pipe 36. - 特許庁

このことにより吸気バルブをより早く閉じることができエンジンの始動性が高まる。例文帳に追加

In this way, the intake valve can be closed earlier, to enhance startability of an engine. - 特許庁

スロットルバルブ3周辺の吸気管2にはプラズマ発生素子7が装着されている。例文帳に追加

Plasma generating elements 7 are fitted to the intake pipe 2 around the periphery of a throttle valve 3. - 特許庁

上流室214は、吸気管における電子スロットルバルブより上流側に接続される。例文帳に追加

The upstream chamber 214 is connected to an upstream side of the electronic throttle valve in an intake pipe. - 特許庁

更に、吸気バルブの閉弁タイミングも早い位置に設定されるため、エンジンの始動性が高まる。例文帳に追加

Further, since the closing valve timing of the intake valve is set in an earlier position, the startability of the engine is enhanced. - 特許庁

内燃機関には、一気筒当たり2つの吸気バルブ20a,20bが設けられている。例文帳に追加

This internal combustion engine is equipped with two intake valves 20a and 20b for each cylinder. - 特許庁

オイルパンに貯留された潤滑油のPCVバルブを通じた吸気通路への流入を抑制する。例文帳に追加

To restrain the inflow to an intake passage via a PCV valve of lubricating oil stored in an oil pan. - 特許庁

スロットルバルブ7の下流側の吸気通路11に補助燃料の出口部13を開口する。例文帳に追加

The auxiliary fuel outlet part 13 is opened in a downstream side intake air passage 11 of the throttle valve 7. - 特許庁

吸気弁19の開弁タイミングを変更可能な可変バルブタイミング機構21を設ける。例文帳に追加

A variable valve timing mechanism 21 is provided, which varies the valve opening timing of an intake valve 19. - 特許庁

下流室216は、吸気管における電子スロットルバルブより下流側に接続される。例文帳に追加

The downstream chamber 216 is connected to a downstream side of the electronic throttle valve in the intake pipe. - 特許庁

この場合、燃料噴射タイミングは吸気バルブ12の開弁時期より遅角側に設定される。例文帳に追加

In this case, a fuel injection timing is set at a delay side beyond the valve opening timing for the intake valve 12. - 特許庁

開閉タイミングが固定された第1、第2タイミング固定吸気バルブを備える。例文帳に追加

The control system is provided with first and second timing fixation intake valves having fixed opening/closing timing. - 特許庁

スロットルバルブ18は、吸気管15の下流部分15aに配置されている。例文帳に追加

A throttle valve 18 is positioned downstream of an intake pipe 15. - 特許庁

アクセルに連動した出力制御用のスロットルバルブ(5)を吸気リーク管(4)内に備える。例文帳に追加

A throttle valve 5 for controlling an output in linkage with acceleration is provided in the intake leak pipe 4. - 特許庁

また、バイパスバルブを制御してバイパス吸気管をメイン排気管に連通させる。例文帳に追加

A bypass valve is also controlled to connect a bypass intake pipe to a main exhaust pipe. - 特許庁

各シリンダの2つの吸気バルブを動かすためにシステムに均一な応力を保証する。例文帳に追加

To guarantee a uniform stress to a system to move two suction valves of each cylinder. - 特許庁

また、可変動弁機構66によって吸気バルブ22,24の間にリフト量の差を生じさせる。例文帳に追加

Difference of lift between the intake valves 22, 24 are created by the variable valve train 66. - 特許庁

複数の吸気バルブを備えた場合でも混合気の状態のばらつきを抑制する。例文帳に追加

To restrain variation in an air-fuel mixed state even when a plurality of intake valves are provided. - 特許庁

又、前記PCVバルブ30を前記吸気マニホールド18の取付フランジ18bに取り付ける。例文帳に追加

Further, the PCV valve 30 is mounted on the mounting flange 18b of the intake manifold 18. - 特許庁

吸気管のバルブを開閉させ、排気還流ガスに脈動を生じさせる。例文帳に追加

The valve of the intake pipe is opened and closed to generate pulsation in the exhaust recirculation gas. - 特許庁

キャニスタ10と吸気通路16との間にパージ制御バルブ18を配置する。例文帳に追加

A purge control valve 18 is arranged between the canister 10 and an intake passage 16. - 特許庁

多気筒内燃機関の可変吸気装置におけるロータリーバルブのシール構造例文帳に追加

SEALING STRUCTURE OF ROTARY VALVE IN VARIABLE INTAKE DEVICE OF MULTI-CYLINDER INTERNAL COMBUSTION ENGINE - 特許庁

吸気バルブ9とロッカアーム21との間にはステムキャップ24が介在している。例文帳に追加

A stem cap 24 is provided between the intake valve 9 and the rocker arm 21. - 特許庁

エンジンECU9は、吸気流制御バルブ4を開閉する制御を行う。例文帳に追加

An engine ECU 9 controls opening or closing of the intake flow control valve 4. - 特許庁

吸気枝管22、28には、スワールコントロールバルブ(SCV)32、38が設けられる。例文帳に追加

Swirl control valves (SCV) 32, 38 are provided in the intake branch pipes 22, 28. - 特許庁

直噴エンジンにおいて、吸気バルブ6の傘裏へのデポジットの堆積を防止する。例文帳に追加

To prevent deposition of a deposit on the head back of an intake valve 6, in a direct injection engine. - 特許庁

吸気通路を備えたボディ本体1に、スロットルバルブ5が回転可能に取り付けられている。例文帳に追加

The throttle valve 5 is rotatably mounted on a body 1 equipped with an intake passage. - 特許庁

スロットルバルブ17の上流の吸気通路内には、第1のセンサ部161が設けられる。例文帳に追加

A first sensor part 161 is installed in the air intake passage in the upstream side of the throttle valve 17. - 特許庁

吸気バルブタイミング可変機構30の作動不良時のフェールセーフ性を向上する。例文帳に追加

To improve fail safe nature at a time of a failure of a variable intake valve timing mechanism 30. - 特許庁

直列4気筒内燃機関の可変吸気装置におけるロータリーバルブのシール構造例文帳に追加

SEALING STRUCTURE FOR ROTARY VALVE IN VARIABLE INTAKE DEVICE OF IN-LINE FOUR-CYLINDER INTERNAL COMBUSTION ENGINE - 特許庁

この作用角VLに基づいて吸気バルブの実作用角を目標作用角に制御する。例文帳に追加

Actual operation angle of the intake valve is controlled to target operation angle based on the operation angle VL. - 特許庁

車両振動やエンジン振動による吸気流制御バルブのばたつきを抑制することを課題とする。例文帳に追加

To restrain flattering of an intake flow control valve by vehicle vibration or engine vibration. - 特許庁

エンジン停止時における吸気気流音を防止するスロットルバルブの駆動方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for driving a throttle valve for preventing intake air flow noise when an engine is stopped. - 特許庁

吸気弁19のバルブタイミングを変更可能な可変動弁機構27を備える。例文帳に追加

This device is provided with a variable valve gear 27 capable of varying valve timing of an intake valve 19. - 特許庁

燃焼室に向けて開弁する第1吸気バルブ32aと、第1吸気バルブ32aよりも大きなリフト量で開弁する第2吸気バルブ32bと、吸気バルブ32a及び32bの開弁時において、筒内に燃料を噴射して噴霧Bを生じさせる燃料噴射手段26とを備える。例文帳に追加

The internal combustion engine includes a first air-intake valve 32a open to the combustion chamber, a second air-intake valve 32b open in a larger lift amount than that of the first air-intake valve 32a and a fuel injection means 26 for injecting the fuel into the cylinder to generate spray B at the time when the air-intake valves 32a and 32b are open. - 特許庁

これにより、吸気バルブ13の開弁直後のウェット燃料の急激な吸入を抑制する。例文帳に追加

Thereby, the rapid intake of wet fuel immediately, after opening the intake valve, is suppressed. - 特許庁

内燃機関の吸気または排気ポート2を開閉可能なエンジンバルブ3を設ける。例文帳に追加

An engine valve 3 is arranged which can open and close the intake or exhaust port 2 of an internal combustion engine. - 特許庁

アイドル運転状態では吸気バルブ9の遅開き及び下死点閉じが実行される。例文帳に追加

In the idle operating state, the delay opening of the intake valve 9 and the closing thereof at a bottom dead center are performed. - 特許庁

内燃機関の吸気ポートの端部にはバルブシート40が嵌め込まれる。例文帳に追加

A valve seat 40 is fitted in an end part of the intake port of the internal combustion engine. - 特許庁

例文

吸気弁の耐久性を損なうことのないエアコンプレッサ用アンロードバルブを提供する。例文帳に追加

To prevent the durability of an inlet valve from being impaired. - 特許庁

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