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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 吸気バルブに関連した英語例文

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吸気バルブの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2540



例文

このとき、吸気バルブ26と排気バルブ27の開弁時間を重複させ、エンジン11をモータ33の動力で駆動し、吸気管24の吸入空気を排気浄化触媒13まで供給する。例文帳に追加

At that time, valve open times of an intake valve 26 and an exhaust valve 27 are overlapped, the engine 11 is driven by power of a motor 33, and intake air of an intake pipe 24 is supplied to the exhaust emission control catalyst 13. - 特許庁

吸気バルブを制御するカムは特定の形状をしていて、その形状により、エンジンの通常の排気過程において、各吸気バルブが開かれて、エンジン内側での排気ガスの再循環(EGR)が実現される。例文帳に追加

Each intake valve is opened in a usual exhaust stroke of an engine and recycling (EGR) of exhaust gas in the engine is achieved according to the shape. - 特許庁

吸気バルブ2の動弁機構におけるロッカアーム8には、吸気バルブ2のエンドキャップ4(ステムエンド2b)を押す接触部10が設けられる。例文帳に追加

The rocker arm 8 of the valve train for an inlet valve 2 has the contact part 10 for pushing an end cap 4 (the stem end 2b) of the inlet valve 2. - 特許庁

この装置は、複数の気筒を有する内燃機関に適用されて、各吸気バルブの作用角の可変制御とスロットルバルブの開度の可変制御との協働制御を通じて吸気量を調節する。例文帳に追加

The device is applied to an internal combustion engine including the plurality of cylinders and then adjusts the intake air flow through cooperation control with variable control of operating angle of each intake air valve and variable control of opening of a throttle valve. - 特許庁

例文

吸気流制御バルブ4の下流側に燃料Fの液溜まりが生じているときに、吸気流制御バルブ4を微少開閉動作させることにより、液溜まりした燃料を序々に、燃焼室14に流し込むことができる。例文帳に追加

When liquid accumulation of fuel F occurs on the downstream side of the intake flow control valve 4, the accumulated fuel can be gradually made to flow into the combustion chamber 14 by finely opening or closing the intake flow control valve 4. - 特許庁


例文

コントロールユニット6が、燃料噴射弁5を制御することにより、作動が停止された吸気バルブへの燃料噴射を禁止するの同時に、作動している吸気バルブに向けて要求量の燃料を全て噴射させる。例文帳に追加

A control unit 6 controls a fuel injection valve 5, thereby inhibiting fuel injection to an intake valve made inactive, and simultaneously injecting all of a required quantity of fuel toward an active intake valve. - 特許庁

車両10には、燃焼室26に供給される吸気量を変更すべく、吸気バルブ36のバルブタイミングを「進角位置」又は「遅角位置」に切り替えるVCT装置42が備えられている。例文帳に追加

The vehicle 10 includes a VCT device 42 for switching a valve timing of an intake valve 36 to [advanced position] or [retardation position] to change the inspiratory capacity supplied to a combustion chamber 26. - 特許庁

コレクタ内に適宜な負圧を生成するために、電子制御スロットル弁が設けられているが、中負荷を含むバルブ制御領域では、弱い一定の負圧とし、吸気弁のバルブリフト特性でもって吸気量を制御する。例文帳に追加

An electronic control throttle valve is provided to generate appropriate negative pressure in a collector, and controls the amount of the intake air with valve lift characteristics of the intake valve to make it a weak constant negative pressure in a valve control range including a middle load. - 特許庁

ウエストゲートバルブ17を開閉動作させるアクチュエータ18には、吸気通路5のコンプレッサ下流の吸気圧力をウエストゲートバルブ動作用の駆動源に用いた構造を採用した。例文帳に追加

An actuator 18 opening and closing the waste gate valve 17 uses intake air pressure at a downstream of a compressor in an intake air passage 5 as a drive source for waste gate valve action. - 特許庁

例文

この発明は、吸気バルブ遅開き制御と失火検出制御を併用する場合に、吸気バルブの開弁時期を遅角した状態でも、失火検出の精度を確保することを目的とする。例文帳に追加

To secure the accuracy of misfire detection even with valve opening timing of an intake valve retarded when using intake valve retard opening control in combination with misfire detection control. - 特許庁

例文

コンプレッサ19とスロットルバルブ23との間の吸気管21には、該吸気管21内を大気に開放する大気開放管35を接続し、この大気開放管35に大気開放バルブ36を設ける。例文帳に追加

To an air suction pipe 21 between the compressor 19 and a throttle valve 23, an atmospheric open pipe 35 for opening the inside of the air suction pipe 21 into the atmosphere is connected, and an atmospheric open valve 36 is installed in the atmospheric open pipe 35. - 特許庁

この発明は、吸気バルブ遅開き制御と失火判定制御を併用する場合に、吸気バルブの開弁時期を遅角した状態でも、失火判定を正確に行うことを目的とする。例文帳に追加

To precisely perform determination of a misfire, even if intake valve opening timing is lagged, when delay opening control of an intake valve and control of determination of the misfire are used in combination. - 特許庁

一方、可変吸気バルブリフト装置30により吸気バルブ29のリフト量が小さくされたときに、燃料噴射終了時期を遅角補正して筒内に吸入される燃料を減少させる。例文帳に追加

On the other hand, when the lift amount of the intake valve 29 is made small by the variable intake valve lift device 30, fuel injection completion timing is delayed to reduce fuel sucked in the cylinder. - 特許庁

このプレヒート制御では、排気バルブ40を閉弁させた状態で吸気バルブ38を開,閉させることにより、高温となった圧縮空気の吹き返しを吸気ポート20内に噴出させる。例文帳に追加

In the preheat control, the heated compressed air blown back is blown into an intake port 20 by opening and closing an intake valve 38 with an exhaust valve 40 closed. - 特許庁

そのピストン23の往復移動に伴い容積変化するケーシング20内の空間22に通じる吸気バルブ24と排気バルブ25の開閉により吸気と排気を行う。例文帳に追加

The air sucking and air discharging are performed by opening/closing an air sucking valve 24 communicating with a space 22 in the casing 20, of which the capacity changes accompanying the reciprocating movement of the piston 23, and an air discharging valve 25. - 特許庁

ここで、吸気バルブバルブリフト量が最大に制御されているか否かによって吸気脈動が異なり、吸入空気量の検出誤差が異なるようになるので、空燃比学習補正値を個別に学習させる。例文帳に追加

Since an intake pulsation varies depending on whether or not the valve lift amount of the intake valve is maximally controlled, and a detection error of the intake air amount varies, an air-fuel ratio learning correction value is individually learned. - 特許庁

内燃機関10は、吸気バルブ32の作用角およびリフト量を可変に設定する可変動弁機構36と、吸気バルブ32の位相角を可変に設定するVVT40とを備える。例文帳に追加

The internal combustion engine 10 includes a variable valve train 36 for variably setting the operation angle and the lift amount of the intake valve 32, and a VVT 40 for variably setting the phase angle of the intake valve 32. - 特許庁

プログラム制御の電子制御装置と、クランク角度を検出する手段と、吸気バルブの実リフト量を検出する手段と、吸気バルブのリフト量を可変とする機構と、を備える。例文帳に追加

This engine includes an electronic control device for program control, a means detecting crank angle, a means detecting actual lift quantity of an intake valve, and a mechanism varying lift quantity of the intake valve. - 特許庁

エンジン側の吸気通路2aは、メインスロットルバルブ12により開閉され、エアクリーナ側の吸気通路2bは、サブスロットルシャフト4に取着されるサブスロットルバルブ3により開閉される。例文帳に追加

An engine side intake passage 2a is opened/closed by a main throttle valve 12, and an air cleaner side intake passage 2b is opened/closed by a sub-throttle valve 3 attached/detached from/to the sub-throttle shaft 4. - 特許庁

本発明の内燃機関の始動制御装置は、吸気バルブ17の閉じるタイミングを可変する可変動弁機構25で、エンジンのクランキング中に、吸気バルブの閉じるタイミングを進角させる。例文帳に追加

In the start control device for the internal combustion engine, closing timing of an intake valve 17 is advanced during cranking of the engine by a variable valve train 25 for varying closing timing of the intake valve 17. - 特許庁

噴霧Aは噴霧Bよりも扇形の広がり角が大きく開状態の吸気バルブと干渉するが、噴霧Bは開状態の吸気バルブと干渉しない。例文帳に追加

A spread angle of the fan shape of the spray A is lower than that of the spray B and does not interfere with an intake valve in an open state, but the spray B does not interfere with the intake valve in the open state. - 特許庁

内燃機関の制御装置は、吸気バルブ20の作用角を変更する可変動弁機構30を備え、機関運転状態に応じて吸気バルブ20の作用角を変更すべく可変動弁機構30を駆動制御する。例文帳に追加

This control device for an internal combustion engine is provided with a variable valve gear 30 changing working angle of an intake valve 20, and drives and controls the variable valve gear 30 to change working angle of the intake valve 20 according to an engine operation condition. - 特許庁

そして、吸気バルブのリフト開始或いは終了時点における電動機の軸角度とカムプロフィール設計値とから電動機の回転に対する吸気バルブのリフト特性に関するデータを算出する(F130,F134,F136,F140,F142,F144)。例文帳に追加

Then, data on lift characteristics of the intake valve with respect to the rotation of the electric motor are calculated from the shaft angle of the electric motor in the lift starting or termination of the intake valve and a cam profile set value (F130, F134, F136, F140, F142, F144). - 特許庁

その後に、2つの第1、第2ベアリング11、12の第1、第2当接部43、44を、吸気流制御バルブ4の両側面(左右側面)に当接させながら、吸気流制御バルブ4の軸方向位置を調整する。例文帳に追加

After that, axial direction position of the intake air flow control valve 4 is adjusted by making a first and a second abutment part 43, 44 of the first and the second bearing 11, 12 abut on both side surfaces (left and right side surfaces) of the intake air flow control valve 4. - 特許庁

また、稼動気筒を増加する際に、当該稼動気筒の増加に併せて吸気バルブ26の開弁タイミングIVOが遅角するように吸気バルブタイミング可変機構41Aを駆動制御する。例文帳に追加

Further, in increasing the number of the operating cylinders, the electronic control device 50 drives and controls the intake valve timing variable mechanism 41A such that the valve opening timing IVO of the intake valve 26 retards along with the increase of the number of operating cylinders. - 特許庁

バルブの閉鎖時に、バルブの両側部と吸気路の内周面との間を気密状態に保持することができて、狭隘部に流れる吸入空気の流速を安定させることができる吸気マニホールドを提供する。例文帳に追加

To provide an intake manifold capable of maintaining a gap between both side parts of a valve and the inner peripheral surface of an intake passage in the air-tight condition when the valve is closed, and capable of stabilizing speed of intake air that flows into a narrow part. - 特許庁

エンジンの可変動弁装置は、吸気バルブ26を開閉駆動する動弁機構28と、吸気バルブ26を回転させる回転機構32と、回転機構32を制御するコントロールユニット36と、を有する。例文帳に追加

The variable valve gear of the engine has a valve mechanism 28 openably/closably driving an inlet valve 26, a rotary mechanism 32 rotating the inlet valve 26, and a control unit 36 controlling the rotary mechanism 32. - 特許庁

スロットルボデー1の吸気通路を回動によって開閉するスロットルバルブ2をモータ4により駆動し、スロットルバルブ2の開閉により吸気通路を流れる吸入空気量を制御する。例文帳に追加

The throttle valve 2 to be turned for opening/closing an intake passage for a throttle body 1 is driven by a motor 4 to control the intake amount of air flowing in the intake passage with the opening/closing operation of the throttle valve 2. - 特許庁

この装置は、内燃機関の各気筒の吸気バルブの最大リフト量の変更制御と機関吸気通路に設けられたスロットルバルブの開度の変更制御との協働を通じて吸入空気量を調節する。例文帳に追加

The control device adjusts intake air amount through the cooperation between the change control of the maximum lift amount of an intake valve of each cylinder in an internal combustion engine and the change control of opening of a throttle valve provided in an engine intake passage. - 特許庁

このプレヒート制御では、排気バルブ40を閉弁させた状態で吸気バルブ38を開,閉させることにより、高温となった圧縮空気の吹き返しを吸気ポート20内に噴出させる。例文帳に追加

In the preheat control, the heat compressed air spit-back is blown into an intake port 20 by opening and closing an intake valve 38 with an exhaust valve 40 closed. - 特許庁

プレヒート制御では、排気バルブ40を閉弁した状態で吸気バルブ38を開,閉させることにより、圧縮空気の吹き返しを吸気ポート20内に噴出させる。例文帳に追加

In the preheat control, the return of compressed air is jetted into an intake port 20 by opening and closing an intake valve 38 while an exhaust valve 40 is closed. - 特許庁

これによって、エンジンを停止した時点または直後に、吸気流制御バルブの周辺より水が取り除かれるため、エンジンの冷間始動時における吸気流制御バルブの凍結固着または作動不良を防止できる。例文帳に追加

Consequently, malfunction or freezing fixation of the intake air flow control valve in cold start of the engine can be prevented since water is removed from the part around the intake air flow control valve at a time of engine stop or right after that. - 特許庁

スロットル操作に連動して開閉するメインバルブ31と、制御手段により開度制御されて開閉するサブバルブ21とを吸気方向に直列的に設けた吸気装置10である。例文帳に追加

This intake device 10 is provided with a main valve 31 opened and closed in the interlocking relationship with throttle operation and a subvalve 21 whose opening is controlled by a control means to open and close in series in the direction of intake. - 特許庁

エンジン11の始動完了前には吸気バルブ19の開弁中に燃料噴射が行われ、エンジン11の始動完了後には吸気バルブ19の開弁前(閉弁中)に燃料噴射が行われる。例文帳に追加

Fuel is injected during opening of an intake valve 19 before starting of an engine 11 is completed, while the fuel is injected before the opening (during closing) of the intake valve 19 after the starting of the engine 11 is completed. - 特許庁

ウエストゲートバルブ制御手段は、吸気負圧利用システムが吸気負圧を利用しているときには、利用していないときと比較して、ウエストゲートバルブの開度を開き側に設定する。例文帳に追加

A waste gate valve control means sets opening of a waste gate valve to the opening side by comparing with unused time when an intake negative pressure using system uses intake negative pressure. - 特許庁

エンジンEの吸気経路に備えたロータリバルブArと、クランク軸6の回転速度に基づいてロータリバルブArの回転を制御する制御ユニットAcとで成る吸気制御装置Aを備えた。例文帳に追加

A suction air controlling device A is composed of a rotary valve Ar installed on an air sucking route of an engine E and a controlling unit Ac which controls the rotation of the rotary valve Ar based on the rotating speed of a crankshaft 6. - 特許庁

吸気バルブの作動角またはリフト量を変更可能な可変動弁機構を備えた内燃機関において、吸気バルブの作動角またはリフト量の気筒間バラツキに起因する気筒間の空燃比のばらつきを抑制する。例文帳に追加

To suppress the variation of air-fuel ratios between cylinders caused by variations in an operating angle or lift amount of an intake valve between cylinders in an internal combustion engine equipped with variable valve mechanism allowing a change in the operating angle or lift amount of the intake valve. - 特許庁

そして、エンジン11の燃焼方式に基づき、吸気カムの補助カム山による吸気バルブ19の開閉特性、及び排気カムの補助カム山による排気バルブ20の開閉特性が制御される。例文帳に追加

Based on a combustion system of an engine 11, an open/close characteristic of the intake valve 19 by the auxiliary cam ridge of the intake cam and an open/close characteristic of the exhaust valve 20 by the auxiliary cam ridge of the exhaust cam are controlled. - 特許庁

吸気ポート閉塞バルブの開閉を検出するための新たなスイッチやセンサを設けなくても、吸気ポート閉塞バルブの異常診断を可能にする。例文帳に追加

To diagnose the abnormality of an air intake port closing valve without requiring new switches or sensors to detect the open/close of the air intake port closing valve. - 特許庁

スワールコントロールバルブ10の近傍の吸気管側壁に、スワールコントロールバルブの半開時にメインポートを通る吸気流をスワールポート側に向けるようにガイドするガイドフィン15が設けられる。例文帳に追加

A guide fin 15 guiding in such a way that intake stream passing through the main port is directed toward a swirl port side when the swirl control valve is half opened is provided on a side wall of the intake pipe in the vicinity of the swirl control valve 10. - 特許庁

また、VVT40により、吸気バルブ32の開弁時期を吸気上死点後45〜90°CAの範囲に設定し、かつ当該バルブの閉弁時期を大作用角に対応した時期に保持する。例文帳に追加

Further, by the VVT 40, valve open timing of the intake valve 32 is set within a range of 45-90°CA after the intake top dead center, and valve close timing of the valve is maintained in the timing corresponding to a large operation angle. - 特許庁

ヘッドカバー16の内面における吸気バルブ41よりも高い位置であって且つ吸気バルブ41の真上の位置から外れた位置に、給油路の通路63につながる開口64が形成されている。例文帳に追加

An opening 64 connected to a passage 63 of an oil supply passage is formed at a position located within the inner surface of a head cover 16 and higher than the intake valve 41, the position being off a position directly above the intake valve 41. - 特許庁

吸気バルブ閉時期のシリンダ容積Vivc と、吸気バルブ部の開口面積に基づく絞り係数Klft とを乗じて、実効シリンダ容積Vcyl を算出する(102〜104)。例文帳に追加

A cylinder volume Vivc in an intake valve closing period is multiplied by a throttle coefficient Klft based on an opening area of the intake valve part to calculate effective cylinder volume Vcyl (102-104). - 特許庁

尚、急加速時、重質燃料判定時、可変吸気バルブタイミング装置32の異常判定時には、吸気バルブタイミングに基づく燃料噴射量補正を禁止する。例文帳に追加

Additionally, this device is devised to prohibit fuel injection quantity correction in accordance with air intake valve timing in sudden acceleration, in heavy fuel judgement and in abnormality judgement of a variable air intake valve timing device 32. - 特許庁

固定リフトカム28bは低リフト領域では吸気カムシャフト28のバルブ駆動力を仲介駆動機構24を介さずにロッカーアーム26のみを介して吸気バルブ6側に伝達する。例文帳に追加

In the variable valve train, a fixed lift cam 28b transmits a valve drive force of an intake camshaft 28 to an intake valve 6 side not through the intermediate drive mechanism 24 but only through a rocker arm 26, in the low lift area. - 特許庁

この整流板23は、吸気通路11の一側壁が延設されるかたちで設けられるとともに、その下流側の端部が可変吸気バルブ22の回動軸線と同バルブ22の外周部とが交わる部分の近傍に位置している。例文帳に追加

The straightening plate 23 is constituted by extending one side of walls of the intake passage 11, and an end part of the downstream thereof is located near a part where a rotating axis of the variable intake valve 22 crosses an outer peripheral part of the variable intake valve 22. - 特許庁

ケーシング20内のピストン23の往復移動に伴い容積変化するケーシング20内の空間22に通じる吸気バルブと排気バルブの開閉により吸気と排気を行う。例文帳に追加

The suction and exhaust are carried out by opening/closing of a suction valve and an exhaust valve communicated with a space in the casing 20 varying the volume accompanying a reciprocation movement of the piston 23 in the casing 20. - 特許庁

可変吸気バルブリフト装置30により吸気バルブ29のリフト量が大きくされたときに、燃料噴射終了時期を進角補正して筒内の混合ガスの空燃比分布を均一化する。例文帳に追加

When the lift amount of an intake valve 29 is made large by the variable intake valve lift device 30, air fuel ratio distribution of air fuel mixture in a cylinder is equalized by advancing fuel injection completion timing. - 特許庁

この吸入空気制御装置は、吸気バルブ11のリフト量積分値を変更するリフト量変更機構25と、吸気通路22に設けられたスロットルバルブ23との協働により吸入空気量を制御する。例文帳に追加

The intake amount control device controls an intake air amount, by cooperation of a lift amount changing mechanism 25 for changing a lift amount integration value of an intake valve 11 and a throttle valve 23 disposed to an intake passage 22. - 特許庁

例文

このプレヒート制御では、排気バルブ40を閉弁させた状態で吸気バルブ38を開,閉させることにより、高温となった圧縮空気の吹き返しを吸気ポート20内に噴出させる。例文帳に追加

In the preheat control, the return of high-temperature compressed air is jetted into an intake port 20 by opening and closing an intake valve 38 while an exhaust valve 40 is closed. - 特許庁

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