意味 | 例文 (24件) |
液圧制御バルブの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 24件
ソレノイドバルブおよびブレーキ液圧制御装置例文帳に追加
SOLENOID VALVE AND BRAKE FLUID PRESSURE CONTROL DEVICE - 特許庁
液圧制御用電気機械式可変力ソレノイドバルブ例文帳に追加
ELECTROMECHANICAL TYPE VARIABLE FORCE SOLENOID VALVE FOR CONTROLLING HYDRAULIC PRESSURE - 特許庁
電子液圧制御部52は、3つのシフト制御バルブを有する。例文帳に追加
An electronic hydraulic control part 52 has three shift control valves. - 特許庁
バルブ本体内で各々が分離制御スプールを有する1対の穿孔を有する比例液圧制御バルブを提供すること。例文帳に追加
To provide a proportional fluid pressure control valve having a pair of perforations each of which has a separated control spool in the valve body. - 特許庁
ブレーキ液圧制御装置において、常開弁である減圧リニアバルブのコイルの制御方法の改良を図る。例文帳に追加
To improve a method for controlling a coil of a pressure reducing linear valve to be a normally open valve, in a brake hydraulic pressure control device. - 特許庁
ブレーキ液圧制御装置は増圧バルブ(SLA)90及び減圧バルブ(SLR)100を備え、SLA90及びSLR100の開度に応じて制御圧通路92の制御圧PCが制御される。例文帳に追加
A brake liquid pressure controller is provided with a pressure increasing valve (SLA) 90 and a pressure reducing valve (SLR) 100, and the control pressure PC of a control pressure passage 92 is controlled according to the opening degrees of the SAL 90 and the SLR 100. - 特許庁
簡単な構成により、リニアソレノイドバルブの自励振動による作動音の発生を低減するブレーキ液圧制御装置の提供。例文帳に追加
To provide a brake hydraulic pressure control device reducing generation of actuation noise caused by the self-excited oscillation of a linear solenoid valve with a simple constitution. - 特許庁
マスターシリンダ圧をホイールシリンダへ増圧供給するポンプに液圧制御バルブ8を並設する。例文帳に追加
A hydraulic pressure control valve 8 for increasing the pressure of a master cylinder to feed it to the wheel cylinder is formed side by side with a pump. - 特許庁
エアバルブが正常に作動するか否か自己診断するために、液圧制御ユニットが非作動状態で且つエアバルブの自己診断時期であるときに、エアタンクからエアマスタシリンダに圧縮空気が実質的に移動しない微小時間だけエアバルブを駆動してエアバルブの動作チェックを行う。例文帳に追加
To self-diagnose whether the air valve operates normally or not, the operation check of the air valve is performed by driving the air valve only for a very short period of time when the compressed air does not substantially move from the air tank to the air master cylinder when the hydraulic pressure control unit is in non-operation state and it is the self-diagnosis time for the air valve. - 特許庁
制御手段は、該バルブを閉じた状態でポンプからバルブまでの液材の圧力を所定圧に調節するようアクチュエータを駆動する加圧制御を行い、該圧力が該所定圧に達した状態から上記吐出制御を行う。例文帳に追加
A control means performs pressurization control for driving the actuator so that the pressure of liquid material from the pump to the valve may be adjusted to the predetermined pressure in the state of the closed valve, so that it may perform the discharge control from the state of the pressure which reached the predetermined pressure. - 特許庁
リニアソレノイドLSに通電して制御手段CMを駆動し、制御手段CM(例えばリニアソレノイドバルブ)によって被制御対象TC(例えばブレーキ液圧制御装置)を制御する。例文帳に追加
A control means CM is driven through charge of a linear solenoid LS with electricity, and an object TC, for example, a brake liquid pressure control device, is controlled by a control means CM, for example, a linear solenoid valve. - 特許庁
複数のコントロールバルブから出力される制御圧に応じて駆動制御される制御対象の応答性を改善することができる液圧制御装置及び自動変速機を提供する。例文帳に追加
To provide a hydraulic control device having improved responsiveness to an object subjected to drive control corresponding to a controlled pressure output from a plurality of control valves, and an automatic transmission. - 特許庁
リニアソレノイドLSに通電しリニアソレノイドバルブSVを駆動制御し、被制御対象TC(例えばブレーキ液圧制御装置)を制御する。例文帳に追加
A linear solenoid LS is energized, a linear solenoid valve SV is driven and controlled, and an object TC to be controlled, for example, a brake hydraulic control device, is controlled. - 特許庁
所定の停止条件が成立してアイドルストップ車1のエンジンが自動停止すると、この自動停止により駆動力が低下している場合にソレノイドバルブ群8のブレーキ液圧制御バルブ8a、8bがブレーキ力の付与を開始する。例文帳に追加
If the engine of an idle stop vehicle 1 is stopped automatically when predetermined stopping conditions are satisfied, brake fluid pressure controlling valves 8a, 8b of a solenoid valve group 8 start applying braking force in the case the driving force is lowered by the automatic stoppage. - 特許庁
エンジン再始動時のヒルスタートの制御に用いられる液圧制御バルブの消費電力の状態を考慮したアイドルストップの制御を行なう。例文帳に追加
To control an idle stop under the consideration of the state of the power consumption of a liquid pressure control valve to be used for the control of a hill start in case of restarting an engine. - 特許庁
車両のローリング方向及びローリング量に影響されることなく適切なブレーキ液圧制御を行うことができ、しかも、ロードセンシングプロポーショニングバルブのレイアウトの自由度を向上させることができるようなブレーキ液圧制御装置を提供する。例文帳に追加
To provide a brake hydraulic pressure controlling device which can adequately controls a brake hydraulic pressure without being influenced by a rolling direction and an amount of rolling of a vehicle and which can improve a degree of freedom of a layout of a load sensing proportioning valve. - 特許庁
そして、ポンプ自吸時には、シャフト231がバルブ211を押し上げ、大径油路216aが開状態になることで、吸入径を拡大することができ、ブレーキ液圧制御時のポンプ加圧応答性を向上させることが可能となる。例文帳に追加
When self-suction by a pump is performed, the shaft 231 pushes the valve 211 upwardly to open the large-diameter oil passage 216, thus enlarging the intake diameter and improving the responsiveness to pump pressurization under brake fluid pressure control. - 特許庁
自動車用制動液圧制御装置では、第1の液圧回路11aを有するシリンダボデー(第1のボデー)11と、第2の液圧回路12aを有するバルブボデー(第2のボデー)12が、両液圧回路11a,12aを連通させる連通路Pを有するシールプレート20を介して接合固定されている。例文帳に追加
In the braking hydraulic control device for the automobile, a cylinder body (first body) 11 having a first hydraulic circuit 11a and a valve body (second body) 12 having a second hydraulic circuit 12a are joined/fixed through the seal plate 20 having a communication passage P for communicating both hydraulic circuits 11a, 12a. - 特許庁
ブレーキバイワイヤ制御を行うブレーキ液圧制御装置において、シャットオフバルブ連通時に第1液圧源によって発生した液圧を液圧センサにより検出する液圧検出手段を備え、液圧検出手段によって得られた複数の液圧をもとに液圧センサの出力値を所定値に補正する液圧補正手段を設けたこととした。例文帳に追加
The brake hydraulic pressure controller for controlling a brake wire comprises a hydraulic pressure detecting means for detecting the hydraulic pressure produced by a first hydraulic source at the time of opening a brake shutoff valve by a hydraulic sensor and a hydraulic pressure correcting means for correcting the output value of the sensor to a specified value on the basis of a plurality of hydraulic pressure values obtained by the hydraulic pressure detecting means. - 特許庁
液圧制御バルブ8を、マスターシリンダ及びホイールシリンダに連通されたシリンダ24内に設けたインナーピストン22と、インナーピストン22をマスターシリンダ側へ付勢する第1スプリング26と、ホイールシリンダ側に設けたポペットバルブ32と、インナーピストン22の外周側に設けたアウターピストン23とから構成する。例文帳に追加
The hydraulic pressure control valve 8 is composed of an inner piston 22 formed in a cylinder 24 communicating with the master cylinder and the wheel cylinder, a first spring 26 for energizing the inner piston 22 toward the master cylinder, a poppet valve 32 formed on the wheel cylinder side, and an outer piston 23 formed on the circumferential side of the inner piston 22. - 特許庁
ここで、透過型液晶ライトバルブ124の後方に配置された光路偏向素子125に印加される電圧を、光路偏向電圧制御手段113により制御することで、画像光が画素の配列方向に任意の距離だけシフトする。例文帳に追加
In this case, the image light is shifted by an arbitrary distance in a pixel aligning direction by control of a voltage applied to an optical path deflecting element 125 arranged in the rear of the transmissive liquid crystal light valve 124, using an optical path deflecting voltage controlling means 113. - 特許庁
ブレーキペダル60の操作が解除された後に、ABS/VDCアクチュエータ8内のバルブの開閉が調整された状態で、ポンプ219(319)が駆動されて、ホイールシリンダ7のブレーキ液をマスタシリンダ2へ戻す減圧制御を行う。例文帳に追加
After releasing operation of a brake pedal 60, pumps 219(319) are driven in a state of adjusting opening-closing a valve in an ABS/VDC actuator 8, and pressure reduction control is performed for returning a brake liquid of a wheel cylinder 7 to a master cylinder 2. - 特許庁
プロポーショニングバルブと棒ばねの相対的な上下位置関係が容易に調整でき、他の部品の取付けに干渉することなく広い取付けスペースを確保することが可能な荷重応答式制動液圧制御装置の取付け構造を提供する。例文帳に追加
To provide a mounting structure of a load response type braking hydraulic control device capable of easily adjusting a relative upper/lower positional relation of a proportioning valve and a rod spring and securing a wide mounting space without interfering with mounting of other parts. - 特許庁
ベーンロータ31とアウターロータ32とを一体回転可能なロック状態または相対回転可能なアンロック状態にするロック機構50を備える液圧制御式の可変バルブタイミング機構30において、ロック機構50がロック状態のときにアウターロータ32に逆回転トルクP2が作用してもロック状態を強固に維持する。例文帳に追加
To strongly maintain a locked state even if a reverse rotating torque acts on an outer rotor when a lock mechanism is in the locked state in a liquid pressure control variable valve timing mechanism having the lock mechanism bringing a vane rotor and an outer rotor into the locked state in which they can be integrally rotated or into an unlocked state in which they can be rotated relative to each other. - 特許庁
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