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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 点火遅レに関連した英語例文

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点火遅レの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 27



例文

オイルベル検出スイッチ24がオン状態にある時には、低速時点火信号供給回路23から角した位置で点火回路10に点火信号を与えて点火動作を行わせる。例文帳に追加

When the oil level detecting switch 24 is put in an ON state, the ignition signal is imparted to the ignition circuit 10 in an ignition timing delay position from a low speed time ignition signal supply circuit 23 to perform ignition operation. - 特許庁

尚、始動から吸気管負圧Pmが適正なブーキブースタ負圧を確保できる所定値kpm1以下に低下するまで、点火時期を初期値に維持して点火時期を角せず、その後、吸気管負圧Pmが所定値kpm1以下に低下した時点で、点火角制御を開始するようにしても良い。例文帳に追加

The initial value of ignition timing is maintained without delaying ignition timing until intake pipe vacuum Pm drops to the predetermined value kpm1 at which appropriate brake booster vacuum can be secured, or less, and ignition delay control can be started at a time when intake pipe vacuum pressure Pm drops to the predetermined value kpm1 or less after that. - 特許庁

尚、始動から吸気管負圧Pm が適正なブーキブースタ負圧を確保できる所定値kpm1 以下に低下するまで、点火時期を初期値に維持して点火時期を角せず、その後、吸気管負圧Pm が所定値kpm1以下に低下した時点で、点火角制御を開始するようにしても良い。例文帳に追加

Further, the ignition timing may be kept in the initial value not to delay the ignition timing until the intake pipe negative pressure Pm is lowered to the predetermined value kpm1 or less from the starting so that the proper brake booster negative pressure can be secured, and then the ignition timing delay control may be started when the intake pipe negative pressure Pm is lowered to the predetermined value kpm1 or less. - 特許庁

成層燃焼モード運転中にノックセンサ等でノッキングを検出したときに、そのノッキングの検出ベルに応じて点火時期の角補正量IGKNを設定して点火時期を角補正する共に、その点火時期の角補正量IGKNに応じて燃料噴射時期の角補正量INJKNを設定して燃料噴射時期を角補正する。例文帳に追加

When knocking is detected by a knock-sensor or the like during a stratified charge combustion mode operation, the ignition timing lag correction IGKN is set according to the knocking detection level to perform the ignition timing lag correction, and a fuel injection timing lag correction INJKN is set according to the ignition timing lag correction IGKN to perform the fuel injection timing lag correction. - 特許庁

例文

前記ローンツ力の大きさは、点火時期が設定時期より角側である時には、点火時期が前記設定時期以前の進角側である時に比較して大きくさることを特徴とする。例文帳に追加

The magnitude of the Lorentz force is made larger in the case the ignition timing is on the lag angle side than the set timing compared with the case with the ignition timing on the lead angle side than the set timing. - 特許庁


例文

ポストイグニッションが発生している場合、内燃機関1は、燃料増量又は点火時期の角その他によって、プイグニッションを抑制する。例文帳に追加

When the postignition is generated, the internal combustion engine 1 suppresses preignition through increase in fuel amount, delay of ignition timing or the like. - 特許庁

そして、運転者によるブーキペダルの踏み込みが解除さたときには、点火角や燃料噴射量の減量,気筒休止を解除する(S150)。例文帳に追加

When step in of a brake pedal by a driver is removed, ignition timing delay, fuel injection quantity reduction and cylinder deactivation are removed (S150). - 特許庁

ECU40は、スロットルバルブ13の開状態においてブーキペダル33が踏み込まていることが検出さた場合に、点火時期を角側に変更するとともに、その点火時期の角側への変更後にエンジン10の燃焼を停止することで、エンジン10の出力を制限する。例文帳に追加

When it is detected that a brake pedal 33 is stepped on in an open state of the throttle valve 13, an ECU 40 changes the ignition timing to the retard side and stops the combustion of the engine 10 after changing the ignition timing to the retard side, thereby limiting the output of the engine 10. - 特許庁

シフト位置がニュートラルンジまたはパーキングンジにあるときは、アイドル目標回転数NOBJに応じて設定さ、最適点火時期IGMAPNより角側のリミット値IGIDLTに点火時期を設定する(S15,S23〜S25)。例文帳に追加

When the shift position is put in the neutral range or parking range, the ignition timing is set to the limit value IGIDLT set according to the idling target rotational frequency NOBJ and on the lag side from the optimum ignition timing IGMAPN (S15, S23 to S25). - 特許庁

例文

吸気管内の負圧が供給さるブーキブースタを具備し、機関始動直後に点火時期角制御を実施する内燃機関の制御装置において、ブーキブースタ内の負圧を圧力センサにより検出することなく、負圧を回復するための点火時期角制御の一時的な中止又は抑制を必要最小限に実施可能とする。例文帳に追加

To execute tentative stop or suppression of ignition timing delay control for recovering vacuum at necessary minimum without detecting vacuum in a brake booster by a pressure sensor in a control device for an internal combustion engine provided with the brake booster to which vacuum in an intake pipe is supplied and executing ignition timing delay control right after engine start. - 特許庁

例文

ATが非走行ンジである場合の点火時期の角量が、走行ンジである場合よりも大きい場合に、走行ンジから非走行ンジへ切替えらる際に内燃機関の回転数が吹き上がることを抑制する。例文帳に追加

To suppress the revving of an internal-combustion engine at changing-over from a running range to a non-running range when a delay angle amount in ignition timing with an AT in the non-running range is greater than in the running range. - 特許庁

機関始動時に点火時期角制御を実行し、吸入空気量を増大して機関暖機運転を行っている場合であって、ブーキブースタ内の負圧を回復するために、点火時期角制御を中止もしくは抑制を行う場合に、各種センサ等が異常である場合を考慮し、負圧確保に関する制御を適切に行う車両の制御装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a vehicle controller which appropriately makes control for ensuring negative pressure in consideration of malfunction of various sensors when ignition timing retarding control is made at an engine start and an intake airflow is being increased to perform an engine warming-up operation and further when interrupting or constraining the ignition timing retard control for recovering negative pressure inside a brake booster. - 特許庁

K0クラッチを係合させることでエンジンをクランキングして始動する際に、エンジンの点火た場合でもモータジェネータのトルク制御によって駆動力変動を適切に抑制できるようにする。例文帳に追加

To appropriately control driving force fluctuation by torque control of a motor-generator even if the ignition of the engine is delayed, when the engine is started by cranking by connecting a K0 clutch. - 特許庁

暖機制御においては、スロットル開度が大きくなるようにスロットルバルブが制御さた後、ディー時間が経過すると、点火時期の角制御が開始さるとともに、燃料噴射時期が変更さる。例文帳に追加

In the warmup control, when the delay time is passed after a throttle valve is controlled to increase a throttle opening, the retardation control of the ignition timing is started and the fuel ignition timing is changed. - 特許庁

触媒暖機が必要である場合には、アイドル運転開始(時刻t0,t2)から所定のディイ期間経過後に、点火時期の角化を含む急速触媒暖機に適したエンジン制御への移行が行なわる。例文帳に追加

When the warmup of the catalyst is required, a transfer to an engine control suitable for rapid warmup of catalyst including the retard angle of ignition timing is performed after a predetermined delay time is elapsed from the start of idle operation (times t0, t2). - 特許庁

排気中のパティキュート量(微粒子量)が許容値以下のときには、点火時期の角によりノッキングが抑制さるとともに、燃料噴射量の増量により排気温度の上昇が抑制さる。例文帳に追加

The knocking is restrained by angle of delay of ignition timing when amount of particulates (the amount of particle) during exhaust is below allowance value, and at the same time rise in exhaust temperature is restrained by increasing in quantity of fuel injection. - 特許庁

モータジェネータによりエンジンを始動すると、点火進角Fを角側に調整することにより排気の温度を上昇させて浄化装置を暖機する(S102)。例文帳に追加

When the engine is started by a motor generator, the temperature of exhaust gas is raised by adjusting an ignition advance angle F to a lag side to warm up the purifying device (S102). - 特許庁

ノック検出区間Tkにおけるノックセンサの検出信号と所定の判定ベルとの比較に基づいて、点火時期の角化等によるノック制御を行う。例文帳に追加

Knock control by the lag of the ignition timing is performed based on the comparison of the detection signal of a knock sensor with a predetermined determination level in a knock detection section Tk. - 特許庁

また、実際の加速要求を検知した時は、加速要求のベルを判定し、こに応じて、点火時期ADVの角の解除速度を変化させる(S8、S10)。例文帳に追加

Level of acceleration demand is determined when actual acceleration demand is detected and releasing speed of delay of ignition timing ADV is changed according to the same (S8, S10). - 特許庁

エンジンを理論空燃比またはリッチ空燃比で燃焼しているときにも、パティキュートフィルタ24の下流の排気ガスが常に所定濃度以上の酸素濃度になるように、点火時期の角制御等を実行する。例文帳に追加

Even when an engine is in operation under a theoretical air-fuel ratio or under a rich air-fuel ratio, spark retard control and the like for ignition timing is executed, so that the oxygen concentration of exhaust gas on the downstream side of the particulate filter 24 exceeds a prescribed concentration at all time. - 特許庁

モータジェネータ装置を含むハイブリッド型の動力出力装置において、点火プラグにおける点火のタイミングを従前の状態よりらせる処理を開始した後に(図7(a)参照)、ある一定の期間経過後、前記燃焼室に送り込まる空気の量の増大を開始する(図7(b)参照)ような制御を行う。例文帳に追加

In a hybrid type power output device including a motor generator device, control is performed to start an increase in the quantity of the air to be fed to a combustion chamber (figure (b)) after a certain period passed after starting a processing for delaying ignition timing in an ignition plug in comparison with the ignition timing in the latest condition (figure (a)). - 特許庁

この場合、ノッキングを抑制するための点火時期の角が行わることはないため、その角に伴う排気温度の上昇を抑制するための燃料噴射量の増量も行わず、同増量によって排気中のパティキュート量が増加することはない。例文帳に追加

In this case, the amount of the particulates during the exhaust does not increase by similar increase in quantity without increasing quantity of the fuel injection for restraining the rise in the exhaust temperature in accordance with the angle of the delay, because the angle of the delay of the ignition timing for restraining the knocking is not performed. - 特許庁

そして、ECU31が点火指令信号IGをハイベルにしても、マイコン21が通電開始延信号Sbをハイベルにしている間は、主制御用トランジスタ15がオフ状態に維持さて一次電流i1は流ない。例文帳に追加

Even if the ECU 31 sets an ignition command signal IG at a high level, the main control transistor 15 is kept in the OFF condition while the microcomputer 21 keeps a start delaying signal Sb for energizing at a high level, and no primary current (i1) flows. - 特許庁

そして、ノッキングセンサで検出さたノッキング強度KDBが、該強度KDBの加重平均値であるバックグラウンドベルBGLと前記判定値SLとの加算値よりも大きいときに、ノッキング発生を判定し、点火時期を角補正させる。例文帳に追加

When knocking strength KDB detected by a knocking sensor is larger than an additional value of a background level BGL which is a weighted average value of the strength KDB and the determination value SL, it is determined that knocking occurs and ignition timing is corrected and delayed. - 特許庁

エンジン運転中に可変吸気バルブリフト装置の応答時間を学習し、その応答時間学習値Adpをディイ時間として設定して、可変吸気バルブリフト装置に制御モード切換指令が出力さてからディイ時間が経過したときに制御モード切換時のトルク変動が小さくなるように点火時期等を補正するトルク補正を行う。例文帳に追加

This control device learns response delay time of the variable intake valve lift device during engine operation, establishes the response delay time learned value Adp as delay time, and performs torque correction correcting ignition timing or the like to reduce torque fluctuation at a time of control mode change over when delay time passes after control mode change over command is output to the variable intake valve lift device. - 特許庁

ーキブースタ内の負圧を機関始動時の最大機関回転数と機関始動後のブーキ作動の回数とを考慮して推定し(ステップ103)、推定さた負圧に基づきブーキブースタ内の負圧を回復するための点火時期角制御の一時的な中止又は抑制を実施するか否かを判断する(ステップ108)。例文帳に追加

This device estimates vacuum in the brake booster with taking maximum engine speed at a time of engine start and number of brake operations after engine start into account (step 103) and judges whether tentative stop or suppression of ignition timing delay control for recovering vacuum in the brake booster is executed or not based on the estimated vacuum (step 108). - 特許庁

例文

スロットルバルブが所定開度に固定さたときには、トランスファがLンジに切替操作さることに基づいて、エンジンの減筒態様及び点火時期角態様を設定したエンジン出力ベルを速やかにベルアップして、アクセル操作量信号PAに対するエンジンの出力トルクの増大速度の抑制を緩和する。例文帳に追加

When the opening of the throttle valve is fixed to a predetermined value, suppression of the speed of increasing the output torque of the engine to the accelerator operational quantity signal PA is mitigated by rapidly increasing the engine output level at which the modes of the reduction in the cylinder number and the ignition timing delay angle of the engine are set based on the switching operation of the transfer to the L range. - 特許庁

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