例文 (686件) |
main groovesの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 686件
A tread surface 2 is provided with a center lengthwise main groove 3, intermediate lengthwise main grooves 4 on both sides thereof, and outer lengthwise main grooves 5 on both sides thereof at outer position than the intermediate lengthwise main grooves 4.例文帳に追加
トレッド面2に、中央の縦主溝3、その両側の中間の縦主溝4、さらにその両側の外の縦主溝5を設ける。 - 特許庁
First circumferential main grooves 14, second circumferential main grooves 16, a plurality of intersecting main grooves 18 intersecting the second circumferential main grooves 16 and not connected to the first circumferential main grooves 14 are arranged on a tread 12, and sub grooves 24 are connected to trailing end parts of the intersecting main grooves 18.例文帳に追加
トレッド12に、第1の周方向主溝14、第2の周方向主溝16、第2の周方向主溝16を横断して第1の周方向主溝14に連結しない複数の横断主溝18を配置し、横断主溝18の終端部に副溝24を連結する。 - 特許庁
Main inclined grooves 5 and sub-inclined grooves 6 are formed at the center rib.例文帳に追加
センターリブは、主傾斜溝5と副傾斜溝6とが形成されている。 - 特許庁
In lieu of longitudinal main grooves, slant main grooves 9 are provided including a straight slope part 10 inclining in straight form.例文帳に追加
縦主溝に代えて、直線状に傾く直線傾斜部10を含む傾斜主溝9を設けた。 - 特許庁
A tread part is provided with circumferential main grooves including shoulder circumferential main grooves, and a plurality of shoulder lateral grooves arranged in a shoulder land part.例文帳に追加
トレッド部に、ショルダー周方向主溝を含む周方向主溝と、ショルダー陸部に設けられる複数のショルダー横溝とを具える。 - 特許庁
In this pneumatic tire, center main grooves 3 and shoulder main grooves 4, which extend on grounding end Te sides than the center main grooves 3, are provided to divide a land part 5 between the center main grooves 3 and the shoulder main grooves 4.例文帳に追加
センター主溝3と、該センター主溝3よりも接地端Te側をのびるショルダー主溝4とが設けられることにより、前記センター主溝3と前記ショルダー主溝4との間に陸部5が区分された空気入りタイヤである。 - 特許庁
Circumferential main grooves 14 and 16 and lateral grooves 20 and 24 are formed in a tread 12.例文帳に追加
トレッド12に、排水用の周方向主溝14,16及び横溝20,24を形成する。 - 特許庁
The plurality of blocks 41 partitioned by main grooves 1, 3 and lug grooves 5 are arranged in the tread section.例文帳に追加
主溝1,3と、ラグ溝5とにより区画された複数のブロック41がトレッド部に配置されている。 - 特許庁
In one of the main driving gear and the driven gear, restraining sections filling the parts of tooth grooves are arranged in a part of tooth grooves of a plurality of tooth grooves.例文帳に追加
主動ギヤと従動ギヤとの一方においては、複数の歯溝のうちの一部の歯溝に、歯溝の一部分を埋める制止部が設けられている。 - 特許庁
Circumferential main grooves 14, inclined grooves 16 and sub inclined grooves 18 are formed in a tread 12 in a directional pattern of high wet performance.例文帳に追加
トレッド12に周方向主溝14、傾斜溝16、副傾斜溝18を形成してウエット性能の高い方向性パターンとする。 - 特許庁
In the pneumatic tire 1, a plurality of blocks (center blocks 40C and edge blocks 40M) are formed by a circumferential grooves (center side main grooves 10C and edge side main grooves 10S) extended in the tire circumferential direction TC, and lateral grooves (lateral grooves 30C and lateral grooves 30M) extended in a tread width direction TW.例文帳に追加
空気入りタイヤ1には、タイヤ周方向TCに延びる周方向溝(中央側主溝10C及び端部側主溝10S)と、トレッド幅方向TWに延びる横溝(横溝30C及び横溝30M)とによって複数のブロック(中央ブロック40C及び端部ブロック40M)が形成される。 - 特許庁
The depth in total of both main surfaces of primary split grooves 1 is made shallower than that of both main surfaces of secondary split grooves 2, and primary split grooves 1a on the resistance forming surface side are formed in size deeper than primary split grooves 1b on the rear side and secondary split grooves 2b on the rear side in size deeper than secondary split grooves 2a on the resistance forming surface side.例文帳に追加
一次分割溝1の両主面の合計深さが二次分割溝2の両主面の合計深さよりも浅く、かつ抵抗形成面側一次分割溝1aを裏面側一次分割溝1bより深く、裏面側二次分割溝2bを抵抗形成面側二次分割溝2aより深く形成する。 - 特許庁
On a tread 12, a pair of circumferential main grooves 14, first slant grooves 20, second slant grooves 22 and the like are formed to define a directional pattern comprising a plurality of blocks, the first slant grooves 20 and the second slant grooves 22 are connected by branch grooves 24 or branch grooves 25, and sipes 32 are formed in each block.例文帳に追加
トレッド12には、一対の周方向主溝14、第1の傾斜溝20、第2の傾斜溝22等を形成して複数のブロックからなる方向性パターンとし、第1の傾斜溝20と第2の傾斜溝22を分岐溝24または分岐溝25で連結し、さらに各ブロックにサイプ32を形成する。 - 特許庁
Narrow and shallow grooves 3 connecting the both-side lugged main grooves 2 are arranged in a center area S in the tread cross direction and shallow grooves 4 are formed in shoulder end areas in the lugged main grooves 2.例文帳に追加
トレッド幅方向中央領域Sに両側のラグ主溝2間を連結する細幅浅溝3が配設され、かつラグ主溝2内のショルダー端部領域に浅溝部4が形成されている。 - 特許庁
An interval of first lateral grooves 3 is larger than that of second lateral grooves 4, and the length in the tire circumferential direction of the first block 5 between the main grooves 2A, 2B is longer than that of the second block 6 between the main grooves 2B, 2C.例文帳に追加
第1横溝3の間隔が第2横溝4の間隔より大きく、主溝2A,2B間の第1ブロック5のタイヤ周方向長さが主溝2B,2C間の第2ブロック6より長くなっている。 - 特許庁
First lag grooves 4 are arranged between main grooves 2A and 2B and between the main groove 2A and the peripheral direction groove 3 to form a block 5.例文帳に追加
主溝2A,2B間及び主溝2Aと周方向溝3間に第1ラグ溝4を設け、ブロック5を区分形成する。 - 特許庁
An alignment layer comprises a base layer having a main face with a plurality of grooves M formed in parallel, and a coating film for coating the main face formed the grooves M.例文帳に追加
配向層は、複数本の溝Mが平行に形成された主面を有する基層と、溝Mの形成された主面を被覆する被膜とからなる。 - 特許庁
A pneumatic tire 1 has a plurality of main grooves 3 including a pair of shoulder main grooves 4 on a tread 2.例文帳に追加
トレッド部2に一対のショルダー主溝4を含む複数の主溝3が設けられた空気入りタイヤ1である。 - 特許庁
Right and left slant main grooves 5 which are inclined on both sides of the straight main groove 2 are arranged so as to cross equal to or more than three transverse grooves 3.例文帳に追加
ストレート主溝2の両側に傾斜する左右のスラント主溝5が横溝3を3本以上横断するように配設されている。 - 特許庁
Grooves 17a-17c are formed on the main surface of the semiconductor substrate 1.例文帳に追加
半導体基板1の主表面には溝17a〜17cが形成されている。 - 特許庁
Grooves 12a and 12b are formed on the main plane of a silicon substrate 11.例文帳に追加
シリコン基板11の主面に溝部12aおよび12bを形成する。 - 特許庁
In a pneumatic tire 1, a center land 5a between center main grooves 3, 3, middle lands 5b between the center main grooves 3 and shoulder main grooves 4, and a pair of shoulder lands 5c extending on outer sides of the shoulder main grooves 4 in a tire axial direction are divided from each other.例文帳に追加
センター主溝3、3間のセンター陸部5a、センター主溝3とショルダー主溝4との間のミドル陸部5b、ショルダー主溝4のタイヤ軸方向外側をのびる一対のショルダー陸部5cが区分された空気入りタイヤ1である。 - 特許庁
The deformation of the crushed main projection 11 is relived by the relief grooves 14 and 15.例文帳に追加
逃げ溝14,15は潰れた主突起11の変形を逃がす。 - 特許庁
Preferably, the two circumferential main grooves 38 are formed on the tread surfaces, and an area R1 between the main grooves clamped by the two circumferential main grooves 38 is formed.例文帳に追加
好ましくは、周方向主溝38はトレッド面に二本設けられ、この二本の周方向主溝38で挟まれた主溝間領域R1が形成される。 - 特許庁
In the pneumatic tire, four main grooves extending the tire circumferential direction of center main grooves 20L, 20R and shoulder main grooves 22L, 22R are formed in a tread part 18.例文帳に追加
本発明に係る空気入りタイヤでは、トレッド部18には、センター主溝20L、20R及びショルダー主溝22L、22Rの合計4本のタイヤ周方向に延びる主溝が形成されている。 - 特許庁
A tread 12 has total four peripheral main grooves consisting of two center peripheral main grooves 14 extending along a tire peripheral direction and two shoulder peripheral main grooves 16, developing high draining performance.例文帳に追加
トレッド12にタイヤ周方向に沿って延びるセンター周方向主溝14を2本、ショルダー周方向主溝16を2本、合計4本の周方向主溝を備えているので、高い排水性能が得られる。 - 特許庁
The main magnets 41 include grooves 41a preventing the displacements of the main magnets 41 on the inner peripheral sides.例文帳に追加
主磁石部41は、その内周側に主磁石部41の位置ずれを防止する溝41aを有する。 - 特許庁
Lugs 7 not reaching the center vertical main groove 3 from the outer vertical main grooves 4 are provided.例文帳に追加
外の縦主溝4から中央の縦主溝3に達しないラグ溝7を設ける。 - 特許庁
This tire is provided with an inclination main groove 9 consisting of first and second inclination main grooves 9A and 9B.例文帳に追加
第1、第2の傾斜主溝9A、9Bからなる傾斜主溝9を設けている。 - 特許庁
A plurality of rope grooves 6b into which the main cable 7 is inserted are disposed on the main cable winding part 6a.例文帳に追加
主索巻掛部6aには、主索7が挿入される複数のロープ溝6bが設けられている。 - 特許庁
Circumferential fine grooves extended in the tire circumferential direction are disposed on middle ribs each arranged between inner circumferential main grooves extended on the tire equatorial plane or on both side of the tire equatorial plane and outer circumferential main grooves arranged on both outer sides of the inner circumferential main grooves.例文帳に追加
タイヤ赤道面上又はタイヤ赤道面の両側をのびる内の周方向主溝と、その両外側に配される外の周方向主溝との間に配されるミドルリブに、タイヤ周方向にのびる周方向細溝を設ける。 - 特許庁
The pneumatic tire 1 includes, on a tread surface of the tire, a plurality of circumferential main grooves 21, 21 extending in the circumferential direction of the tire and a plurality of lug grooves 22 that are open to the circumferential main grooves 21, 21 and that extend from the respective circumferential direction main grooves 21, 21 and pass over tire grounding edges to the outside in a tire width direction.例文帳に追加
また、空気入りタイヤ1は、タイヤ周方向に延在する複数の周方向主溝21、21と、周方向主溝21、21に開口すると共に各周方向主溝21、21からタイヤ接地端を越えてタイヤ幅方向外側に延在する複数のラグ溝22とをトレッド面に備えている。 - 特許庁
The heavy duty pneumatic tire 1 includes a tread portion 2 provided with the pair of vertical main grooves 10 and the inward lateral grooves 13 extending from the respective vertical main grooves 10 axially inward of the tire.例文帳に追加
トレッド部2に、一対の縦主溝10と、この縦主溝10からタイヤ軸方向内側にのびる内の横溝13とを具える重荷重用空気入りタイヤ1である。 - 特許庁
By these main grooves 21, 22 and auxiliary grooves 23, center lands 31 and 32 are demarcated into blocks, and shoulder lands 33 are rib-likely demarcated by the main grooves 21.例文帳に追加
また、これらの主溝21、22および副溝23によりセンター陸部31、32がブロック状に区画されており、主溝21によりショルダー陸部33がリブ状に区画されている。 - 特許庁
The pneumatic tire 1 has a tread part formed with a plurality of main grooves 21 and 22 stretching in the tire circumferential direction and a plurality of auxiliary grooves 23 open in the main grooves 21 and 22.例文帳に追加
この空気入りタイヤ1は、タイヤ周方向に延在する複数の主溝21、22とこれらの主溝21、22に開口する複数の副溝23とがトレッド部に形成されている。 - 特許庁
A tread part 2 includes a center-peripheral main groove 10c, a pair of shoulder-peripheral main grooves 10s, center side grooves 12c, and shoulder side grooves 12s.例文帳に追加
トレッド部2に、センタ周方向主溝10cと、一対のショルダ周方向主溝10sと、センタ横溝12cと、ショルダ横溝12sとを具える。 - 特許庁
This tire comprises longitudinal main grooves 3 continuously extending in the circumferential direction of the tire, and transverse grooves 4 having an opening part X with at least one end opened in the longitudinal main grooves 3 which are provided in a tread surface 2.例文帳に追加
トレッド面2に、タイヤ周方向に連続してのびる縦主溝3と、少なくとも一端がこの縦主溝3で開口した開口部Xを有する横溝4とを具えた空気入りタイヤである。 - 特許庁
This pneumatic tire 1 comprises a plurality of blocks B blocked by a plurality of main grooves 3 extending in a tire circumferential direction and a plurality of lateral grooves 4 extending in a direction crossing with the main grooves 3 at a tread part 2.例文帳に追加
トレッド部2に、タイヤ周方向にのびる複数本の主溝3と該主溝3と交わる向きにのびる複数本の横溝4とで区分された複数個のブロックBを具える空気入りタイヤ1である。 - 特許庁
Five block rows are formed by arranging a pair of narrow circumferential main grooves 14, a pair of wide circumferential main grooves 16, and a plurality of inclined grooves 20 on a tread 12 to obtain the basic hydroplaning performance and the on-snow performance.例文帳に追加
トレッド12に、一対の幅狭周方向主溝14、一対の幅広周方向主溝16、及び複数の傾斜溝20を配置して5つのブロック列を形成し、基本的なハイドロプレーニング性能、及び雪上性能を得る。 - 特許庁
The inclined main lug grooves extend from a central area of the tread toward a shoulder area without opening to a pair of peripheral grooves.例文帳に追加
傾斜主ラグ溝は、一対の周方向溝に開口せず、トレッドの中央領域からショルダー領域に向けて延在する。 - 特許庁
The middle lands 5b have middle inclined grooves 9 which extend from an intersection portion K of the arc groove pieces 6 toward the shoulder main grooves 4.例文帳に追加
ミドル陸部5bには、円弧溝片6の交差部Kからショルダー主溝4に向かってのびるミドル傾斜溝9が設けられる。 - 特許庁
The slider main body 6 has load rotor rolling grooves 8 opposing to the rotor rolling grooves 5 respectively.例文帳に追加
スライダ本体6は前記転動体転動溝5にそれぞれ相対する負荷転動体転動溝8を備えている。 - 特許庁
Since the inclined grooves 16 are not cut by the circumferential main grooves, water in a center area 12C of the tread can be efficiently discharged to a tread end 12E.例文帳に追加
傾斜溝16が周方向主溝により分断されないので、トレッド中央領域12Cの水をトレッド端12Eへ効率良く排水できる。 - 特許庁
Part of the whole surface of linear sections 3b of the heat element 3 in the grooves 2 is buried in the heat insulating main body 1 from the bottom faces 2b of the grooves 2.例文帳に追加
発熱体3の溝2内にある直線状部3bの全表面のうち一部分を溝2の底面2bから断熱主体1内に埋設する。 - 特許庁
Parts around oil grooves 14a, 14b of the end cap 1 are formed into recessed parts 3 being lower than a face on a slider main body side and having smaller depth than depth of the oil grooves.例文帳に追加
エンドキャップ1の油溝14a,14bの周囲を、スライダ本体側の面より低く油溝の深さより浅い凹部3に形成する。 - 特許庁
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