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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > エンジン圧力比に関連した英語例文

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エンジン圧力比の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 66



例文

安価で較的簡素であり、エンジンの空気吸込み口マニホールドに開口部を介して容易に組付けることができる、バルブが閉位置にあるときに第2の流路内に残る圧力パルス伝達を削減するためのサーボモータとロータリベーンバルブとのアセンブリを提供する。例文帳に追加

To provide an inexpensive and comparatively simple assembly of a servo motor and a rotary vane valve easily assembleable on an air inlet port manifold of an engine through an opening part and reducing transmission of pressure pulse remaining in a second flow passage when the valve is at a closed position. - 特許庁

本発明は3次元ブロー形成における開口面積拡大方法に関し、ダクトの入口と出口の開口面積を大きくし、ダクトの吸気抵抗(圧力損失)を低減させ、エンジン出力を向上させることがでいる3次元ブロー形成における開口面積拡大方法を実現することを目的とする。例文帳に追加

To materialize a method for increasing an opening area in threedimensional blow molding which can increase the opening area ratio between the inlet and outlet of a duct, reduce the suction resistance (pressure loss) of the duct, and improve the output of an engine. - 特許庁

電制スロットルバルブの開度APOと、エンジン回転数Neとを検出し(ステップ1)、大気圧P1およびコレクタ圧P2の圧力(大気圧/コレクタ圧)を算出し(ステップ2)、1サイクル当たりの吸気物質量nと吸気絶対温度Tとを読み込む(ステップ3)。例文帳に追加

Opening APO of an electric control throttle valve and an engine speed Ne are detected (Step 1), and the pressure ratio (atmospheric pressure/collector pressure) of the atmospheric pressure P1 to the collector pressure P2 is calculated (Step 2), and an intake substance quantity (n) and the intake absolute temperature T per one cycle are read in (Step 3). - 特許庁

モータファン70を制御するデューティとして、エンジン20の冷却水温およびコンプレッサ30の冷媒圧力に応じてそれぞれの性能要求を満たす第1指令値と第2指令値を算出し大きい方を第1目標値とする。例文帳に追加

A first command value and a second command value for fulfilling each performance requirements of an engine 20 and a compressor 30 are calculated according to temperature of cooling water of the engine 20 and pressure of coolant of the compressor 30 and a greater one thereof is established as a first target value of a duty ratio for controlling the motor fan 70. - 特許庁

例文

左右バンクで吸気効率が異なると、H/Wセンサ等で計測されたエンジンの吸入空気量と、推定した吸気管圧力を元に計算されたシリンダ流入空気量と、に定常誤差が発生し、所望の空燃にすることができない課題を解決する。例文帳に追加

To solve a problem that an air fuel ratio is not set to a desired air fuel ratio since steady-state errors exist in an engine intake air quantity measured by a H/W sensor or the like and a cylinder flow in an air quantity calculated based on estimated intake pipe pressure when intake efficiency is different in right and left banks. - 特許庁


例文

エンジンの冷機始動時に、排気ガス中に発生する青白煙の濃度を低下させる事と、渦流室が爆発圧力で膨張変形するのを抑制して、この膨張変形による圧縮の低下に伴う燃焼性能の低下を抑制する事とを、両立させる。例文帳に追加

To combine the lowering of concentration of blue-white smoke generated in exhaust gas at the cold start of an engine, and the suppression of degradation of combustion performance following the fall of a compression ratio caused by expansion deformation by suppressing the expansion deformation of a swirl chamber under explosion pressure. - 特許庁

この押圧力調整弁41は、トロイダル型無段変速機を通過するトルクの大きさの他、このトロイダル型無段変速機の変速、このトロイダル型無段変速機の内部に存在する潤滑油の温度、エンジンの回転速度等の運転条件に応じて切り換えられる。例文帳に追加

This pressure regulating valve 41 is switched according to the operation condition of the speed change ratio of a toroidal variable transmission, the lubricant temperature in this toroidal variable transmission and the revolution speed etc. in addition to the magnitude of torque to pass the toroidal variable transmission. - 特許庁

このとき、エンジンECU40は、筒内圧力、筒内温度及び空燃に基づいて電流リークの発生しやすさを判定すると共に、電流リークが発生しにくくなるよう印加電圧の電圧値や印加タイミングを決定する。例文帳に追加

At this time, the engine ECU 40 determines probability of generation of the current leak based on cylinder pressure, a cylinder temperature, and an air-fuel ratio, and determines the application timing or voltage value of the applied voltage to make it harder for the current to leak. - 特許庁

ECU10は、コモンレール3のレール圧の推定を行うとともに、エンジンの過渡運転時における燃料圧力センサー8の検出値の推移曲線の軌跡長と、同過渡運転時におけるレール圧の推定値の推移曲線の軌跡長との較に基づいて燃料圧力センサー8の異常の有無を判定する。例文帳に追加

An ECU 10 estimates a rail pressure of a common rail 3, and also determines the existence of failure of the fuel pressure sensor 8 based on comparison of a trajectory length of the transition curve of the detected values of fuel pressure sensor 8 at the transient operation of an engine and the trajectory length of the transition curve of an estimated value of rail pressure at the same transient operation. - 特許庁

例文

コントロールユニットは、パティキュレートフィルタに捕集されている排気微粒子量に関連するパラメータ値としての上流側及び下流側排気圧力と温度を検出する圧力センサ及び第2排気温センサの異常が検出されたときは、異常が検出されないときにべ、エンジンの運転状態を制御して排気微粒子がパティキュレートフィルタに目詰まりするのを抑制する。例文帳に追加

When the malfunction is detected in a pressure sensor and a second exhaust temperature sensor that detect exhaust gas pressure and temperature at the upstream and downstream sides as parameters relative to the amount of the exhaust particulates caught by the particulate filter, the control unit controls an operational status of an engine to thereby prevent the exhaust particulates from clogging the particulate filter differently from the time when no malfunction is detected. - 特許庁

例文

ECU50は、エンジンストールを回避するために必要なISC吸入空気量Qiscとアクセルオフ状態にあるときの吸気マニホルド圧を規定のガード圧力Pmg以上に維持するために必要なガード吸入空気量との圧力(Pmg/pm)で現在の吸入空気量Qを補正してガード吸入空気量Qgを求める。例文帳に追加

An ECU 50 corrects a current intake air quantity Q with pressure ratio (Pmg/pm) of an ISC intake air quantity Qisc necessary for evading engine stall and a guard intake air quantity necessary for maintaining the pressure in the intake manifold in an accelerator-off state to a designated guard pressure Pmg or more to obtain a guard intake air quantity Qg. - 特許庁

従って、NOx吸蔵還元触媒装置10である程度NOxを吸蔵した後、高負荷にべてシリンダ31内圧力・温度が低い低負荷のときに、NOx吸蔵還元触媒装置10から吸蔵していたNOxを放出させることができるから、ディーゼルエンジン2の耐久性の悪化を最小限にできる。例文帳に追加

Therefore, in the low-load condition, since pressure and temperature in the cylinder 31 become lower than in high-load condition, after the NOx storage and reduction catalyst device 10 stores the NOx to some degree, the stored NOx can be made to release from the NOx storage and reduction catalyst device 10 to minimize the worsening of the durability of the diesel engine 2. - 特許庁

エンジン運転停止後、一旦温度上昇した後、外気温度まで温度降下するときの閉塞されたパージライン圧の減少速度を、パージライン圧が大気圧よりやや高い圧力となったときに、しきい値と較ししきい値以上のときに正常、しきい値未満のときにリークがあると診断する。例文帳に追加

When a purge line pressure becomes a pressure a little higher than the atmospheric pressure, it is diagnosed as normal when the reducing speed of the purgeline pressure blocked when the temperature drops down to the ambient temperature after the temperature temporarily rises after the engine stop is not less than a threshold value compared with the threshold value, and as leaked when less than the threshold value. - 特許庁

車両用エンジンの運転状態に応じてターボチャージャのコンプレッサの空気流量および圧力の特性ポイントが切替ラインを横切る際に、各可変ディフューザのジオメトリである翼角がα=0°の若干開いた初期状態とα=35°の全開状態との間で一斉に変更される。例文帳に追加

When an air flow rate of a compressor of a turbocharger and a characteristic point of the pressure ratio cross a switching line in response to an operation state of an engine for a vehicle, a blade angle being the geometry of the respective variable diffusers is simultaneously changed between a little opening initial state of α=0° and a fully opening state of α=35°. - 特許庁

ECU2は、筒内圧PCYLに応じて、図示平均有効圧力IMEPを算出し(ステップ1〜3)、エンジン回転数NEおよびアクセル開度APに応じて、要求トルクTRQを算出し(ステップ10,11)と、RTI(=TRQ/IMEP)に応じて、内燃機関3の運転状態が定常状態にあるか否かを判定する(ステップ22)。例文帳に追加

The ECU 2 calculates indicated mean effective pressure IMEP according to in-cylinder pressure PCYL (steps 1 to 3), calculates required torque TRQ according to an engine speed NE and a gas-pedal opening AP (steps 10 and 11), and then determines whether the operating state of the internal combustion engine 3 is the steady state (step 22). - 特許庁

例文

燃料蒸気の排気の制御システムにおける燃料蒸気の通気ラインに設けられて、エンジン吸気系の吸入が燃料タンク内の負圧を吸い込むことを防ぐとともに、パージバルブが閉口する際、キャニスタまで燃料蒸気を較的多く流すことができる、圧力反応型のバルブを提供すること。例文帳に追加

To provide a pressure differential responsive control valve disposed in a fuel vapor vent line of a vapor emission control system to prevent an engine air intake system from drawing a vacuum in a fuel tank and to permit a relatively high flow of fuel vapor to a storage canister when a purge valve is shut off. - 特許庁

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