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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > エンジン圧力比に関連した英語例文

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エンジン圧力比の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 66



例文

可変圧力ファンシステムを有するガスタービンエンジン例文帳に追加

GAS TURBINE ENGINE HAVING VARIABLE PRESSURE RATIO FAN SYSTEM - 特許庁

圧力後方ファン組立体及びガスタービンエンジン例文帳に追加

HIGH PRESSURE RATIO AFT FAN ASSEMBLY AND GAS TURBINE ENGINE - 特許庁

ターボファンエンジンにおけるファン圧力調整方法及び構造例文帳に追加

FAN PRESSURE RATIO ADJUSTING METHOD AND STRUCTURE FOR TURBO FAN ENGINE - 特許庁

エンジン運転中に、着火前のクランク角θ0 で筒内圧力センサの検出圧力Pkとモータリング圧力Pmとの圧力を求めることで、現在のエンジン運転条件における基準圧力Pbとモータリング圧力Pmとの圧力を求める。例文帳に追加

By determining a pressure ratio between a detecting pressure Pk of a cylinder pressure sensor and a motoring pressure Pm by a crank angle θ0 before ignition during operation of an engine, a pressure ratio between a reference pressure Pb on a present engine operation condition and the motoring pressure Pm is determined. - 特許庁

例文

高い全圧力の圧縮機を備えた二重反転式航空機用ガスタービンエンジン例文帳に追加

DOUBLE-INVERTED AIRCRAFT GAS TURBINE ENGINE PROVIDED WITH COMPRESSOR WITH HIGH TOTAL PRESSURE RATIO - 特許庁


例文

ターボファンエンジンエンジンにおける高圧系と低圧系の回転マッチングの調整範囲を拡張できるターボファンエンジンにおけるファン圧力調整方法及び構造を提供する。例文帳に追加

To provide a fan pressure ratio adjusting method and structure for a turbo fan engine capable of extending the adjusting range of revolution matching of a high pressure system and a low pressure system in the turbo fan engine. - 特許庁

エンジンの圧縮時における筒内圧力を低減させるための圧力調整装置を設け、アイドルストップ後の発進に際し、この装置によりエンジンの筒内圧力(有効圧縮CR)を低減させる。例文帳に追加

A pressure regulating apparatus for reducing a pressure in the cylinder at the time of compression of an engine is provided, and the pressure in the cylinder (effective compression ratio CR) is reduced by the apparatus when starting after idling stop. - 特許庁

高圧縮エンジンにおいて、膨張を低下させることなく、自着火燃焼速度を緩慢にすることにより圧力上昇を緩和してノッキングの発生を防止できるエンジンの燃焼制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an engine combustion control device that can relax an increase of pressure and prevent occurrence of knocking by making self-ignition combustion speed slower without reducing expansion ratio in a high compression ratio engine. - 特許庁

エンジン回転数検出器44により検出したエンジン回転数と、ポンプ吐出圧力検出器42により検出したメインポンプ11からのポンプ吐出圧力とに応じて、コントローラ45から出力した信号により電磁例減圧弁46から出力されるパワーシフト圧力を制御する。例文帳に追加

Power shift pressure output from an electromagnetic proportional pressure reducing valve 46 is controlled by a signal output from a controller 45 in accordance with engine speed detected by an engine speed detector 44 and pump discharge pressure from the main pump 11 detected by a pump discharge pressure detector 42. - 特許庁

例文

圧力一定制御によって制御されるガスタービンエンジンを複数搭載する飛翔機において、機体の要求する出力を各ガスタービンエンジンで均等に分担して出力することを可能にする技術を提供する。例文帳に追加

To provide technique enabling respective gas turbine engines to equally share and output the power demanded by an aircraft in the flying machine equipped with the plurality of gas turbine engines controlled under pressure ratio constant control. - 特許庁

例文

ディーゼルエンジンの最高シリンダ内圧力をガソリンエンジン並みに抑制(低圧縮化)した場合でも、出力性能を犠牲にすることなく、燃焼騒音の悪化等を抑制する。例文帳に追加

To suppress deterioration or the like of combustion noise without sacrificing output performance even in the case that the highest cylinder pressure of a diesel engine is suppressed (generating low compression ratio) upto a grade of a gasoline engine. - 特許庁

凝縮に好適な条件は、エンジン速度およびエンジン負荷、大気温度、マニホルド圧力、計画されたまたは実際のEGR流量、および計画されたまたは実際の空燃に基いて決定される。例文帳に追加

Conditions favorable for condensation may be determined based on engine speed and load, atmospheric temperature, manifold pressure, scheduled or actual EGR flow rate and scheduled or actual air/fuel ratio. - 特許庁

構造が簡単で、較的高い圧力エンジンオイルをピン穴に供給することが可能な内燃機関用ピストンを提供する。例文帳に追加

To provide a piston for an internal combustion engine having a simple structure, and supplying engine oil to a pin hole by relatively high pressure. - 特許庁

ローラ19によるCVTベルト5への押圧力は、変速エンジン負荷(入力トルク),入力回転数に応じて変化させる。例文帳に追加

The press force exerted by the roller 19 on the CVT belt 5 is changed in response to a transmission gear ratio, engine load (input torque), and input revolutions. - 特許庁

インジェクタから噴射される燃料の圧力を、エンジンに要求される出力に応じて例配分する。例文帳に追加

The pressure of the fuel jetted from an injector is proportionally distributed according to an output requested by the engine. - 特許庁

ここで、最終的なインターバル補正量(TDMN)は、基準領域のエンジン気筒内圧力値に対する補正領域のエンジン気筒内圧力値のが1.2ならば、基準領域の時のインターバル補正量(TDMN)に1.2を乗算して算出される。例文帳に追加

Herein, the final interval correction amount (TDMN) is calculated by multiplying the interval correction amount (TDMN) in a reference region by 1.2 if the ratio of a pressure value for the engine cylinder in a correction region to a pressure value for the engine cylinder in the reference region is 1.2. - 特許庁

エンジン始動時のエンジン冷却水温または燃料温度の検出値が、記憶装置に記憶されているエンジン冷却水温または燃料温度の記憶値にべて所定値(例えば10℃以上)低下している場合には、コモンレール4内の燃料圧力、つまりコモンレール圧力が大気圧相当であると判断することができる。例文帳に追加

When an engine cooling water temperature during starting of an engine or a detecting value of a fuel temperature is lower (by, for example, 10°C or more) compared with a memory value of an engine cooling water temperature or a fuel temperature, it is capable of being decided that a fuel pressure in a common rail, namely, a common rail pressure is equivalent to an atmosphere pressure. - 特許庁

筒内圧力の低下は燃費に反映されるため、これを正常時の筒内圧力に相当する基準値と較することでエンジン劣化による燃費の悪化を判定することができる。例文帳に追加

A decrease of the pressure in the cylinder is reflected to the fuel consumption, consequently by comparing this decrease with the reference value corresponding to the cylinder pressure at the normal time, deterioration of the fuel consumption due to aging of an engine can be decided. - 特許庁

従って、エンジン停止中に、3つの圧力センサの検出値を較すれば、3つの圧力センサの異常の有無を精度良く判定することができる。例文帳に追加

Consequently, if the detection values of three pressure sensors are compared during engine stop, existence of abnormality of the three pressure sensors can be accurately determined. - 特許庁

エンジンにオイルを循環させるオイルポンプ5の下流側のオイル流通路1に圧力センサ2を設け、その圧力センサ2で測定されるオイル圧力をあらかじめ設定した劣化判定圧力較してオイルが劣化したことを判定する判定部8を設けた。例文帳に追加

A pressure sensor 2 is installed in an oil flow passage 1 on a downstream side of an oil pump 5 for circulating oil to an engine and a judgment section 8 is provided for judging degradation of the oil by comparing oil pressure measured by the pressure sensor 2 with preset deterioration judgment pressure. - 特許庁

低温環境におけるエンジンの始動に際して、較的速やかにアキュムレータに蓄圧できるとともに、エンジンの始動後におけるアキュムレータの圧力降下に伴う蓄圧時に、必要流量を分岐管路を介して専用管路に分流させることができる。例文帳に追加

To relatively rapidly perform pressure accumulation in an accumulator when starting an engine in a low temperature environment, and to branch a necessary flow rate to an exclusive conduit through a branch conduit in pressure accumulation accompanied by the lowering of the pressure of the accumulator after starting the engine. - 特許庁

PCVバルブ10の開度変化に伴う吸気マニホールド圧力エンジン回転速度、空燃フィードバック補遺係数などの運転パラメータの変化量に基づき、エンジンコントローラ20がブローバイガス処理機構の異常の有無を判定する。例文帳に追加

An engine controller 20 determines existence of abnormality of the blow-by gas treating mechanism based on change quantity of operation parameters such as intake manifold pressure, engine speed, and air-fuel ratio feedback addendum coefficient which accompany opening change of the PCV valve 10. - 特許庁

ディーゼルエンジン1のエンジンコントローラ10に設けられたEGR制御部15によれば、排気ブレーキ装置40が作動している最中にEGRバルブ52を開け、排気管路4内に滞留した較的高い圧力の排気ガスを一気にEGR通路51を通して給気側に流す。例文帳に追加

While an exhaust brake system 40 is in operation, an EGR controller 15 provided in an engine controller 10 of the diesel engine 1 opens an EGR valve 52 to flow at a stretch the gas emissions, that have remained inside an exhaust pipe line 4 and have comparatively high pressure, to an air-supply side via an EGR passage 51. - 特許庁

本発明は、高いバイパス及び高い全体的な圧縮機圧力及び低い内外径を有する二重反転式航空機用ガスタービンエンジンに関する。例文帳に追加

To provide a double-inverted aircraft gas turbine engine having the high by-pass ratio, high overall pressure ratio of a compressor and the small ratio of inner and outer diameters. - 特許庁

エンジン10の最大トルク相当値に対する目標トルク相当値の圧力相当値として演算する第一演算手段6を設ける。例文帳に追加

A first calculation means 6 is provided for calculating, as a pressure ratio equivalent value, a ratio of a target torque equivalent value to the maximum torque equivalent value of an engine 10. - 特許庁

エンジンの燃料制御装置において、吸入管圧力と空燃とに基づいて過渡時の噴射燃料を補正し、空燃を正確に制御する。例文帳に追加

To correct an amount of fuel injected during transition based on the pressure of a suction pipe and an air/fuel ratio and to accurately control the air/fuel ratio in a fuel control device for an engine. - 特許庁

始動予測手段の予測信号を受けて燃料ポンプが作動し、燃料の噴射圧力を設定圧力にまで昇圧させると共に、エンジン始動時には有効圧縮変更手段が吸気弁のバルブタイミングを遅角させて有効圧縮を低下させる。例文帳に追加

The fuel pump is operated by receiving an estimation signal of the start estimation means, an injection pressure of fuel is increased to a preset pressure, also effective compression ratio is decreased by delaying the valve timing of the intake valve in the effective compression ratio change means when the engine is started. - 特許庁

更に、クランキング中にクランキング継続時間(又はエンジン回転速度)に応じて実圧縮を徐々に上昇させるように実吸気バルブタイミングを徐々に進角させることで、上記燃焼開始タイミングに合わせて実圧縮を燃焼圧力によりエンジンを自力回転させることができる実圧縮まで上昇させる。例文帳に追加

Actual valve timing is gradually advanced to gradually raise actual compression ratio according to cranking continuous time (or engine rotation speed) during cranking to raise actual compression ratio to the ratio at which the engine can rotate by itself by combustion pressure with corresponding to combustion start timing. - 特許庁

可変バルブタイミング制御適用時に発生する燃焼室内有効圧縮の変化を考慮し、インジェクターを介した燃料噴射を適正に行う直接噴射ガソリンエンジンの燃料圧力設定方法を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel pressure setting method of a direct injection gasoline engine for properly injecting fuel via an injector by taking into consideration a change in the combustion chamber inside effective compression ratio generated when applying variable valve timing control. - 特許庁

エンジンの冷間始動時にECUは、燃料タンク密閉状態でのタンク内圧を圧力センサ31で測定し、そのタンク内圧と大気圧との差の絶対値を所定の判定値と較する。例文帳に追加

At cold starting of an engine, the ECU measures tank internal pressure in a fuel tank sealing state by a pressure sensor 31, and compares an absolute value of a difference between the tank internal pressure and atmospheric pressure with a specified determining value. - 特許庁

再始動に適した位置にクランクシャフトを停止するためのエンジンの停止動作中のシリンダー圧力の制御は、シリンダーの圧縮の変更又は、シリンダー壁33に設けられた補助制御弁30, 31の制御、による。例文帳に追加

Control of cylinder pressure during stop of the engine to stop the crank shaft at the position suitable for restart is performed by change of a compression ratio of a cylinder or control of auxiliary control valves 30, 31 provided on a cylinder wall 33. - 特許庁

エンジン始動後、ECUは油圧制御弁に対して進角室及び遅角室に同じ圧力の作動油を供給する保持デューティを入力する(S106)。例文帳に追加

After the engine start-up, an ECU inputs to a hydraulic control valve, a holding duty ratio at which hydraulic fluids of the same pressure are supplied to an advance angle chamber and a delay angle chamber (S106). - 特許庁

ECU30は、エンジン10が停止した状態において吸気管圧力センサ15の検出値と大気圧センサ25の検出値との較に基づいて、両センサのいずれか一方に異常がある旨を検出する。例文帳に追加

The ECU 30 detects that one of both sensors has abnormality based on comparison of a detection value of the intake pipe pressure sensor 15 and a detection value of the atmospheric pressure sensor 25 under a condition where the engine 10 stops. - 特許庁

コンプレッサ入口温度に基づいてターボチャージャ修正回転数を計算し、コンプレッサマップからエンジン回転数とターボチャージャ修正回転数とを用いて圧力を求める。例文帳に追加

The corrected revolving speed of the turbo- charger is calculated on the basis of the inlet temperature of the compressor, and from a compressor map, the pressure ratio is determined using the engine speed and the corrected revolving speed of the turbo-charger. - 特許庁

直列2段過給ディーゼルエンジンにおいて、経時変化に対応して目標の圧力が得られるようにバイパス弁の開度を制御することを目的とする。例文帳に追加

To control the opening of a bypass valve so that a target pressure ratio can be obtained according to a secular change in an in-line two-stage supercharged diesel engine. - 特許庁

最大スロットル開口面積およびエンジン回転数Neに基づいて電制スロットルバルブを通過する気体の最大仮流速を演算し(S1〜S4)、この流速に基づいて最大圧力Rmaxを算出する(S5)。例文帳に追加

The maximum temporary flow velocity of a gas passing the electrically controlled throttle valve is calculated based on a maximum throttle opening area and an engine rotational speed Ne (S1 to S4), and based on that flow velocity, a maximum pressure ratio Rmax is calculated (S5). - 特許庁

エンジン1の始動条件が成立したときに、例えば吸気通路50に配設した電動式過給機18を、吸気ポート34内の圧力が低下する所定方向に回転駆動する(燃焼室内の低圧縮化)。例文帳に追加

When an engine 1 start condition is established, a motor-driven supercharger 18 arranged in an intake passage 50 is rotationally driven in a prescribed direction in which pressure in an intake port 34 is reduced (reduction of a compression ratio in a combustion chamber), for instance. - 特許庁

そして、TDC前の筒内圧力上昇率R1と、TDC後の筒内圧力下降率R2とを算出し(ステップS104)、R1及びR2の和と前記閾値α、β、γとを較して(ステップS107)、エンジンの燃焼状態を判定する(ステップS108)。例文帳に追加

A cylinder pressure increasing rate R1 before the TDC and a cylinder pressure decreasing rate R2 after the TDC are calculated (Step S104), and the sum of R1 and R2 is compared with the threshold values α, β, γ (Step S107) to determine the combustion state of the engine (Step S108). - 特許庁

エンジン回転数の上昇により油通路121a内の圧力がこの弁閉圧力に達したときに弁17を閉じ、一部の進角側油室18aへの作動油の供給を停止させ、低回転時と較して油室の容量を縮小させる。例文帳に追加

In this valve gear, the valve 17 is closed when a pressure in the oil passage 121a reaches the valve closing pressure due to the rise of the speed of the engine to stop the supply of a hydraulic oil to a part of the advance-angle side oil chambers 18a so as to reduce the capacity of the oil chambers less than those in the low rotation. - 特許庁

車両の高速走行等によって、エンジンルーム46内の気圧にべ車外の気圧が低下した場合には、エンジンフード18の内側から圧力の作用する方向と、シール部材40の2シール部40Bが延設部材22の一般部22Aを押圧する方向とが一致するようになっている。例文帳に追加

When atmospheric pressure outside the vehicle is reduced when compared with atmospheric pressure in an engine room 46 due to running of the vehicle at a high speed, the direction in which a pressure acts from an inner side of an engine hood 18 agrees with the direction in which a sealing part 40B of the sealing member 40 presses a general part 22A of the extended member 22. - 特許庁

このため高圧燃料ポンプに起因した低圧燃料圧力脈動によるバンク間の燃料噴射量のばらつきは非常に小さくなるので、バンク毎の空燃制御性が向上し、エンジン全体としても空燃制御性が向上する。例文帳に追加

Since variation of fuel injection quantity between the banks due to low pressure fuel pressure pulsation caused by a high pressure fuel pump becomes very small, air fuel ratio controllability for each bank is improved and air fuel ratio controllability as whole engine is improved. - 特許庁

ターボ過給機と、EGR装置とを備えるとともに、空燃が目標空燃となるようにEGR弁を制御する手段を有するものにおいて、過給圧を検出する吸気圧力センサ24と、エンジンへの新気量を検出するエアフローセンサ33と、制御手段40とを備える。例文帳に追加

A device, equipping a turbo-supercharger and an EGR device, and also having a means for controlling an EGR valve so as to equate an air- fuel ratio with a target air-fuel ratio; is equipped with a suction pressure sensors 24 for detecting supercharging pressure, an air flow sensor 33 for detecting fresh air quantity to an engine, and a controlling means 40. - 特許庁

大気圧変化に影響されることなく、常に圧力をサージングライン近傍に積極的に保持でき、その結果、サージングを防止した上で十分なエンジントルクを得ることができる過給機付き内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of an internal combustion engine having a supercharger capable of always positively holding a pressure ratio near a surging line without being affected by atmospheric pressure change and hence preventing surging to provide sufficient engine torque. - 特許庁

その際、切替ライン上では、各可変ディフューザの翼角の変更前後におけるコンプレッサの回転数、空気流量および圧力が一致しているため、各可変ディフューザのジオメトリの変更の際のエンジントルクの変動が抑制される。例文帳に追加

In that case, since a rotating speed, the air flow rate and the pressure ratio of the compressor before and after changing the blade angle of the respective variable diffusers coincide on the switching line, the variation in the engine torque is restrained when changing the geometry of the respective variable diffusers. - 特許庁

車両減速時などの過渡状態において、エンジン回転数・ETC開度から予測される吸気管負圧を目標負圧として、圧力センサで検出した実際の吸気管負圧と較することでETC特性のずれ検知及びETC特性の学習・補正を行う。例文帳に追加

In a transient state such as vehicle deceleration, the device executes the detection of deviation of ETC characteristics and the learning and correction of the ETC characteristics by comparing a target negative pressure which is an intake pipe negative pressure estimated from an engine rotation speed and ETC opening with an actual intake pipe negative pressure detected by a pressure sensor. - 特許庁

給気混合器又は環境空気中の湿度を測定する場合は、給気マニホルド内の湿度を計算するために、エンジンの速度や負荷、給気マニホルド圧力、EGR流量及び空気/燃料等の他のファクタを使用してもよい。例文帳に追加

If humidity is measured in the charge air mixer or ambient air, other factors such as engine speed and load, intake manifold pressure, EGR flow and air/fuel ratio may be used to calculate the humidity in the intake manifold. - 特許庁

電子燃料噴射式自動車用エンジンに用いられるフユーエルデリバリパイプにおいて、燃料流路内での圧力変動を抑制し、振動を抑制して、車内異音の発生や、空燃のばらつきの増加など各種の不具合を防止する。例文帳に追加

To suppress variation in pressure inside a fuel passage, suppress vibration, and prevent various kinds of troubles such as generation of noise inside a cabin and increase in dispersion of air fuel ratios in a fuel delivery pipe used in an engine for an electronic fuel injection type automobile. - 特許庁

この構成を前提として、エンジン回転数が設定回転数未満のときは、コントローラ26により走直例弁23を通じて連通路27の開口量を絞ることにより、作業アクチュエータが動かなくなる等の圧力干渉を防止するようにした。例文帳に追加

In this configuration, when the number of revolution of the engine is less than a preset number of revolution, a controller 26 reduces the extent of opening of the communicating path 27 through a straight travel proportional valve 23 to prevent pressure interference that causes such a trouble as stoppage of the work actuator. - 特許庁

エンジン11の冷えた状態からの始動時等において、高圧燃料ポンプ47によってデリバリパイプ53内に吐出される燃料圧力(燃圧P)が目標燃圧P0 に達したとき、この状態を維持すべく燃料吐出量を制御するのに用いられるデューティDTが小さくされる。例文帳に追加

When the fuel pressure P discharged by a high-pressure fuel pump 47 into a delivery pipe 53 reaches the desired fuel pressure P0 at the startup of the engine 11 from a cold state, a duty ratio DT used in control of the amount of fuel delivered is decreased to maintain this condition. - 特許庁

例文

第1の区間ではスロットルバルブの開口面積に例した値を演算してこの値と回転速度とから吸気管内圧力の次の極小値を予測し、予測した極小値と直前の極小値とからエンジンの加速を判定する。例文帳に追加

In the first section, a value proportional to an opening area of a throttle valve is calculated and a next minimum value of pressure in the intake pipe is estimated from the value and rotation speed, and the acceleration of the engine is determined by the estimated minimum value and a preceding minimum value. - 特許庁

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