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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > カム進角装置に関連した英語例文

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カム進角装置の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 27



例文

カムトルク駆動時に室および遅室からの油抜けを防止するバルブタイミング調整装置を提供する。例文帳に追加

To provide a valve timing adjusting device preventing oil omission from an advance chamber and a retard chamber in cam torque driving. - 特許庁

エンジンの偏心カム型機械式タイマの冷機始動時の装置、および低温時伸長型感温作動装置例文帳に追加

SPARK ADVANCE SYSTEM AT COLD START OF ECCENTRICITY CAM TYPE MECHANICAL TIMER IN ENGINE, AND EXPANSION TYPE HEAT SENSITIVE OPERATION DEVICE AT LOW TEMPERATURE - 特許庁

動弁装置は、カム高さとカム作用が連続的に変化するように形成され、カムシャフト11と一体回転するとともにその軸方向に相対移動可能に構成されたカム13と、カム13のカム面に押圧されてバルブ31を退させるバルブリフタ21とを備える。例文帳に追加

The valve mechanism is formed so that a cam height and a cam working angle change continuously, rotates integrally with a camshaft 11, and provided with a cam 13, formed relatively movable in the axial direction and a valve lifter 21 advancing and retreating the valve 31 by being pressed on a cam face of the cam 13. - 特許庁

動弁装置は、カム高さとカム作用が連続的に変化するように形成され、カムシャフト11と一体回転するとともにその軸方向に相対移動可能に構成されたカム13と、カム13のカム面に押圧されてバルブ31を退させるバルブリフタ21とを備える。例文帳に追加

The valve system is provided with a cam 13 formed so as to successively change cam height and cam working angle, and structured so as to integrally rotate with a cam shaft 11 relatively move in an axial direction of the cam shaft 11; and a valve lifter 21 pressed on a cam surface of the cam 13 to move a valve 31 forward and backward. - 特許庁

例文

機関停止の際にカムシャフトの相対回転位相を最遅状態よりも所定量だけした所定状態で的確に固定することのできる内燃機関のバルブタイミング制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a valve timing control device of an internal combustion engine capable of precisely fixing a relative rotational phase of a camshaft when stopping the engine in a specified advanced angle state advanced by specified quantity rather than in the extreme delay angle state. - 特許庁


例文

クランク軸に対するカム軸の回転位相()を制御する可変バルブタイミング装置の異常診断の実行機会を高める。例文帳に追加

To increase execution opportunities for abnormality diagnosis of a variable valve timing device controlling rotation phase (retarded angle) of a camshaft to a crankshaft. - 特許庁

エンジン始動直後において、カムシャフトの側への変動トルクを有効に利用し、従動側回転部材を側に迅速に変位させることができるエンジンの弁開閉時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a valve opening/closing timing control device capable of rapidly displacing a driven side rotational member to an advance side by making effective use of fluctuation torque to the advance side of a camshaft immediately after the start of an engine. - 特許庁

そして、学習した制御基準位置に対する現在のカム軸位相の実量(つまり吸気バルブタイミングの実量)が目標量に一致するように可変バルブタイミング装置32をフィードバック制御する。例文帳に追加

The adjustable valve timing device 32 is subject to feedback control such that the actual spark advance of the current cam shaft phase relative to a learned reference position of control(i.e., the actual advance of the air intake valve timing) coincides with a target spark advance. - 特許庁

燃焼制御装置においては、側圧力室と遅側圧力室に対する油圧制御により、クランクシャフトに対するカムシャフトの相対回転位相を可変制御することができる。例文帳に追加

A combustion control device can control to vary relative rotational phase of the cam shaft in relation to a crankshaft by hydraulic control of an advancing side pressure chamber and a retarding side pressure chamber. - 特許庁

例文

この装置は、側圧力室および遅側圧力室に供給される油圧に基づいてクランクシャフトに対するカムシャフトの相対回転位相を目標位相に変更するバルブタイミング可変機構を備える。例文帳に追加

The apparatus includes a variable valve timing mechanism changing a relative rotation phase of a camshaft with respect to a crankshaft to a target phase based on hydraulic pressure supplied to an advance side pressure chamber and a retard side pressure chamber. - 特許庁

例文

燃焼制御装置は、側及び遅側圧力室に対する油圧制御にて、クランク軸に対するカム軸の相対回転位相を可変制御する。例文帳に追加

A combustion control device variably controls the relative rotation phase of the cam shaft to a crank shaft by hydraulic pressure control over an advance side pressure chamber and a delay side pressure chamber. - 特許庁

バルブタイミング制御装置は、側圧力室及び遅側圧力室の油圧の圧力状態に基づいてクランクシャフトに対するカムシャフトの相対回転位相を変更する。例文帳に追加

The valve timing control device changes a relative rotation phase of a cam shaft to a crank shaft based upon the pressure state of oil pressure in an advance side pressure chamber and a lag side pressure chamber. - 特許庁

内燃機関のクランク軸とカム軸との間にバルブタイミング調節装置を備え、クランク軸に設けた回転センサのパルスと、カム軸に設けた回転センサのパルスとの位相差をバルブタイミングの量を示す信号として検出し、バルブタイミング調節装置を制御する。例文帳に追加

This valve timing control device is provided between the crankshaft and the camshaft of an internal combustion engine, and the phase difference between a pulse of a rotary sensor installed to the crankshaft and a pulse of a rotary sensor installed to the camshaft is detected as signals showing an advance angle volume of the valve timing, so as to control the valve timing control device. - 特許庁

内燃機関のクランク軸とカム軸との間にバルブタイミング調節装置を備え、クランク軸に設けた回転センサのパルスと、カム軸に設けた回転センサのパルスとの位相差をバルブタイミングの量を示す信号として検出し、バルブタイミング調節装置を制御する。例文帳に追加

A valve timing adjustment device is provided between a crank shaft and a cam shaft of an internal combustion engine, the phase difference between the pulse of a rotation sensor provided on the crank shaft and the pulse of the rotation sensor provided on the cam shaft is detected as a signal indicating the advance quantity of the valve timing. - 特許庁

電磁ブレーキによる摩擦制動力によって、遅側に付勢するばね力に抗してクランクシャフトに対するカムの位相をさせる電磁式可変バルブタイミング装置において、遅側のストッパ位置に戻るときのストッパの当たり音を小さくする。例文帳に追加

To reduce the striking sound of a stopper at the time when it returns to its position at a delay angle side in an electromagnetic variable valve timing device which advances the cam phase to a crankshaft against a spring force energizing toward the delay angle side by the friction brake force generated by an electromagnetic brake. - 特許庁

機構が発生するトルクの影響によりカム位相の検出値が目標位相と一致した状態のまま、カム位相の揺動量が徐々に増大することを抑制することのできる内燃機関のバルブタイミング制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a valve timing control device of an internal combustion engine, capable of preventing the swinging amount of a cam phase from being gradually increased, while matching a detection value of the cam phase with a target phase, by an effect of torque generated by a phase advancing mechanism. - 特許庁

電磁ブレーキによる摩擦制動(滑り摩擦)により、クランク軸に対するカム軸の回転位相()を制御する可変バルブタイミング装置において、目標の回転位相への収束応答性を向上させる。例文帳に追加

To improve converging responsiveness to a target rotational phase in a variable valve timing device for controlling the rotational phase (advance/ delay) of a camshaft in relation to a crank shaft by friction braking (sliding friction) of a electromagnetic brake. - 特許庁

排気カムシャフトを、エンジン停止の間に、あるいはエンジン始動時に、方向に確実にあるいは容易に戻すことのできるエンジンの可変バルブタイミング装置の提供を課題とする。例文帳に追加

To provide a variable valve timing device for an engine capable of surely or easily returning an exhaust camshaft in an advanced angle direction while stopping the engine or when starting the engine. - 特許庁

中間ロック機構付きの可変バルブタイミング装置において、エンジン停止時にカム軸位相を確実にロック位置にさせてロックさせる。例文帳に追加

To surely advance and lock a camshaft phase to a lock position at the time of stopping an engine in a variable valve timing device equipped with intermediate lock mechanism. - 特許庁

電磁ブレーキによる摩擦制動力によって、遅側に付勢するばね力に抗してクランクシャフトに対するカムの位相をさせる電磁式可変バルブタイミング装置において、ストッパ位置に戻るときのストッパの当たり音を小さくする。例文帳に追加

To reduce hitting sounds of a stopper during return to a stopper position in an electromagnetic variable valve timing device using friction braking force of an electromagnetic brake for advancing the phase angle of a cam to a crankshaft against spring force energized to a phase lag side. - 特許庁

クランクシャフト1に対してカムシャフト2が又は遅する際の速度に応じて、タイミングチェーン7を押圧する押圧力を変化させる制御を行うチェーンテンショナ13を構成要素とする張力制御装置を設ける。例文帳に追加

This tension control device includes as a component a chain tensioner 13 performing control to change pressing force pressing the timing chain 7 according to speed when a camshaft 2 is advanced or retarded with respect to a crankshaft 1. - 特許庁

ベーン部材とハウジングとの間に画成された側油圧室と遅側油圧室とに選択的に油圧を給排することによりカムシャフトとクランクシャフトとの回転位相を変換制御する装置である。例文帳に追加

This device converts and controls a rotational phase of a camshaft and a crankshaft by selectively supplying and discharging hydraulic pressure to an ignition timing advance hydraulic chamber and an ignition timing delay hydraulic chamber defined between a vane member and a housing, and has the torsion spring 7 for energizing so that the rotational phase of the housing and the camshaft becomes one side. - 特許庁

ベーン部材5とハウジング2との間に画成された側油圧室と遅側油圧室とに選択的に油圧を給排することによりカムシャフト3とタイミングスプロケット1との回転位相を変換制御する装置である。例文帳に追加

This device converts and controls a rotational phase of a camshaft 3 and a timing sprocket 1 by selectively supplying and discharging hydraulic pressure to an ignition timing advance side hydraulic chamber and an ignition timing delay side hydraulic chamber defined between a vane member 5 and a housing 2, and has the torsion spring 7 for energizing so that the rotational phase of the housing and the camshaft becomes one side. - 特許庁

この装置は、側圧力室及び遅側圧力室の圧力に基づきカムシャフトの相対回転位相を目標位相に変更するバルブタイミング可変機構と、機械的な係合を通じて相対回転位相を所定のロック位相にロックするロック機構とを備える。例文帳に追加

This device comprises a valve timing variable mechanism for changing a relative rotating phase of a cam shaft to a target phase on the basis of pressures of a spark advance-side pressure chamber and a spark-lag side pressure chamber, and a lock mechanism for locking the relative rotating phase to the specific lock phase through the mechanical engagement. - 特許庁

吸気バルブのバルブタイミングと吸気カムの作用との両方を可変とする内燃機関にあって、アイドル運転からの機関停止開始後に、吸気バルブのバルブタイミングを確実に最状態から最遅状態へと制御することのできる内燃機関の可変動弁装置を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve system of an internal combustion engine, capable of surely controlling a valve timing of an intake valve from the most advanced state to the most lagged state after start of an engine stop from an idling operating condition in an internal combustion engine in which both of the valve timing of the intake valve and a working angle of an intake cam are variable. - 特許庁

アイドル運転時におけるカムシャフトの相対回転位相を適切な状態から変更せずとも、機関停止過程で上記相対回転位相を所定状態付近へと変化させることのできる内燃機関のバルブタイミング制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a valve timing controller of an internal combustion engine capable of changing a relative rotation phase of a cam shaft when performing idle operation close to a predetermined spark advance condition in an engine stop process without changing the relative rotation phase thereof from a proper condition. - 特許庁

例文

制御装置1のECU2は、NOx吸蔵触媒14に吸蔵したNOxを放出させるために、リーンバーン運転中の空燃比A/Fをリッチ量R1だけリッチ化させるように燃料を増量させ(図2のステップ11)、空燃比A/Fのリッチ量R1に応じて、クランクシャフト9に対する吸気カムシャフト6の位相CAINを側に変更させる制御(図2のステップ8)を行う。例文帳に追加

For NOx to be reliased from the NOx absorbing catalyst 14, an ECU 2 in a control system 1 increases fuel to enrich the air-fuel ratio A/F of lean-burn operation by an enrichment level R1 and adjusts the phase CAIN of the intake camshaft 6 relative to the crankshaft 9 to the advancing side according to the enrichment level R1 of the air-fuel ratio A/F. - 特許庁

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