1016万例文収録!

「キャンバー角」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > キャンバー角の意味・解説 > キャンバー角に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

キャンバー角の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 107



例文

トーキャンバー角可変機構例文帳に追加

TOE ANGLE AND CAMBER ANGLE VARIABLE MECHANISM - 特許庁

トウキャンバー角可変装置例文帳に追加

TOE ANGLE/CAMBER ANGLE VARIABLE DEVICE - 特許庁

トーキャンバー角可変機構例文帳に追加

TOE-IN ANGLE AND CAMBER ANGLE VARIABLE MECHANISM - 特許庁

キャンバー角設定方法例文帳に追加

CAMBER ANGLE SETTING METHOD - 特許庁

例文

トウ・キャンバー角調整装置例文帳に追加

TOE/CAMBER ANGLE ADJUSTING DEVICE - 特許庁


例文

キャンバー角調整装置例文帳に追加

CAMBER ANGLE ADJUSTING DEVICE - 特許庁

キャンバー角推定方法、及びキャンバー角監視システム例文帳に追加

CAMBER ANGLE ESTIMATION METHOD AND CAMBER ANGLE MONITORING SYSTEM - 特許庁

30°のキャンバー角におけるキャンバースラスト指数F30は、0.570以上である。例文帳に追加

The camber thrust index F30 in the camber angle of 30° is ≥0.570. - 特許庁

キャンバー角調整装置および車椅子例文帳に追加

CAMBER ANGLE REGULATING DEVICE AND WHEELCHAIR - 特許庁

例文

自動車のトーイン及びキャンバー度測定装置例文帳に追加

TOE-IN FOR AUTOMOBILE AND ANGLE MEASUREMENT DEVICE FOR CAMBER - 特許庁

例文

キャンバー角制御タイプサスペンションシステム例文帳に追加

CAMBER ANGLE CONTROL-TYPE SUSPENSION SYSTEM - 特許庁

自動車のキャンバー角測定方法及びその装置例文帳に追加

METHOD FOR MEASURING CAMBER ANGLE OF AUTOMOBILE AND APPARATUS THEREFOR - 特許庁

トウ可変装置及びトウキャンバー角可変装置例文帳に追加

TOE ANGLE VARIABLE DEVICE AND TOE ANGLE/CAMBER ANGLE VARIABLE DEVICE - 特許庁

トーキャンバー角の変更を簡単な構造で可能とするトーキャンバー角可変機構を提供する。例文帳に追加

To provide a toe angle and camber angle variable mechanism which enables a modification of the toe angle and camber angle by a simple structure. - 特許庁

アクチュエータで、車輪のトー及びキャンバー角を変更するトーキャンバー角可変装置を提供する。例文帳に追加

To provide a toe-in angle/camber angle variable device for use in changing a toe-in angle/camber angle of a wheel through an actuator. - 特許庁

トー及びキャンバー角測定器を組み込んだ複合型車検装置例文帳に追加

COMPOSITE AUTOMOBILE INSPECTION APPARATUS HAVING TOE ANGLE AND CAMBER ANGLE MEASURING INSTRUMENT INCORPORATED THEREIN - 特許庁

キャンバー角及びキャスターを調整可能なアッパーマウント例文帳に追加

UPPER MOUNT CAPABLE OF ADJUSTING CAMBER ANGLE AND CASTER ANGLE - 特許庁

測定されたキャンバー角を姿勢に基づいて修正する。例文帳に追加

The measured camber angle is corrected on the basis of the posture angle. - 特許庁

トーキャンバー角可変装置及び該装置を用いた駆動装置例文帳に追加

TOE-IN ANGLE/CAMBER ANGLE VARIABLE DEVICE AND DRIVING DEVICE USING THE SAME - 特許庁

車輪2のキャンバー角を初期位置P0から時計回りに第1の度θ1だけ変化させる第1のキャンバー角調整動作を実行し、その後で、車輪2のキャンバー角を反時計回りに第2の度θ2だけ変化させる第2のキャンバー角調整動作を実行する。例文帳に追加

The first camber angle adjusting operation for changing the camber angle of a wheel 2 by the first angle θ1 clockwise from the initial position P0 is executed, and thereafter, the second camber angle adjusting operation for changing the camber angle of the wheel 2 by the first angle θ2 counterclockwise is executed. - 特許庁

車輪2のキャンバー角を初期位置P0から時計回りに第1の度θ1だけ変化させる第1のキャンバー角調整動作を実行し、その後で、車輪2のキャンバー角を反時計回りに第2の度θ2だけ変化させる第2のキャンバー角調整動作を実行する。例文帳に追加

The first camber angle, which changes the camber angle of a wheel 2 by only the first angle θ1 from the initial position P0 to a clockwise rotation, is adjusted, and after that, the second camber angle, which changes the camber angle of the wheel 2 by only the second angle θ2 in counter-clockwise, is adjusted. - 特許庁

従前の車椅子のキャンバー角を調整することを可能にするキャンバー角調整装置およびそれを備えた車椅子を提供する。例文帳に追加

To provide a camber angle regulating device capable of regulating a camber angle of a conventional and existing wheelchair and a wheelchair having the same. - 特許庁

修正されたキャンバー角から自動車の完成車状態における車輪取付部5の位置のキャンバー角を算出する。例文帳に追加

The camber angle at the position of the wheel mounting part 5 in the state in which the automobile is finished is calculated from the corrected camber angle. - 特許庁

キャスタ輪のキャンバー角調節機構の自動調節装置例文帳に追加

AUTOMATIC ADJUSTING DEVICE FOR CASTER WHEEL CAMBER ANGLE ADJUSTING MECHANISM - 特許庁

キャンバー角を形成する搬送台車用の駆動輪の旋回構造例文帳に追加

SWINGING STRUCTURE OF DRIVE WHEEL FOR CONVEYING TRUCK FORMING CAMBER ANGLE - 特許庁

上昇する車輪取付部5の位置とキャンバー角とを測定する。例文帳に追加

The position and the camber angle of the rising wheel mounting part 5 are measured. - 特許庁

ダブルウィシュボーン型サスペンションにおけるキャンバー角の調節方法例文帳に追加

METHOD FOR ADJUSTING CAMBER ANGLE IN DOUBLE WISHBONE TYPE SUSPENSION - 特許庁

キャンバー角変更手段によりタイヤのキャンバー角を変更して、異なる特性のトレッド面を使い分ける構成において、キャンバー角変更手段がタイヤのキャンバー角を変更不能となった場合でも、タイヤのグリップ力を確保することができる車両を提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicle, configured to use characteristically different tread surfaces of a tire selectively depending on each situation by changing a camber angle of the tire by a camber angle change means, capable of ensuring the tire's grip even when the camber angle change means becomes unable to change the tire's camber angle. - 特許庁

本発明の車両用制御装置によれば、実際のキャンバー角と、付与すべきキャンバー角とを比較し、キャンバー角の調整に異常があるか否かの判定が各車輪毎に行われる。例文帳に追加

In the control device for the vehicle, the determination whether there is abnormality in an adjustment of the camber angle is performed for each wheel by comparing the actual camber angle with the camber angle to be imparted. - 特許庁

30°のキャンバー角における、フロントタイヤ6のキャンバースラスト指数F30とリアタイヤ8のキャンバースラスト指数R30との差(F30−R30)は、0.038以上0.114以下である。例文帳に追加

A difference (F30-R30) between a camber thrust index F30 of the front tire 6 and a camber thrust index R30 of the rear tire 8 in a camber angle of 30° is ≥0.038 and ≤0.114. - 特許庁

45°のキャンバー角における、フロントタイヤ6のキャンバースラスト指数F45とリアタイヤ8のキャンバースラスト指数R45との差(F45−R45)は、0.076以上0.228以下である。例文帳に追加

A difference (F45-R45) between a camber thrust index F45 of the front tire 6 and a camber thrust index R45 of the rear tire 8 in a camber angle of 45° is ≥0.076 and ≤0.228. - 特許庁

15°のキャンバー角における、フロントタイヤ6のキャンバースラスト指数F15とリアタイヤ8のキャンバースラスト指数R15との差(F15−R15)は、−0.038以上0.038以下である。例文帳に追加

A difference (F15-R15) between a camber thrust index F15 of the front tire 6 and a camber thrust index R15 of the rear tire 8 in a camber angle of 15° is ≥-0.038 and ≤0.038. - 特許庁

これにより、ハブ2の中心座標位置、トーキャンバー角の正確な値を得ることができる。例文帳に追加

As a result, exact values of a center coordinate position, a toe angle and a camber angle of the hub 2 can be obtained. - 特許庁

装置10はタイヤのスリップキャンバー角の両方を調節できることが好ましい。例文帳に追加

The device 10 is preferably capable of adjusting both slip angle and camber angle of the tire. - 特許庁

歪センサによる歪出力により走行中のタイヤのキャンバー角をセンシングして監視する。例文帳に追加

To sense and monitor the camber angle of a tire during traveling by strain output by a strain sensor. - 特許庁

キャンバー角のずれやばらつきを低減するサスペンションアッセンブリ位置決め方法を提供する。例文帳に追加

To provide a suspension assembly positioning method reducing deviance or dispersion of camber angle. - 特許庁

トウ度を変更した状態の車輪に対してキャンバー角度を任意に精度良く制御することができるトウキャンバー角可変装置を提供する。例文帳に追加

To optionally and accurately control a camber angle relative to a wheel in the state that a toe angle is changed. - 特許庁

上昇する車輪取付部5の位置とトー及びキャンバー角とを測定し、測定値に基づいて自動車の走行時における車輪取付部5の位置のトー及びキャンバー角の推定値を算出する。例文帳に追加

A position, a toe angle and a camber angle of the lifted wheel mounting part 5 are measured, and the estimates of a toe angle and a camber angle in the position of the wheel mounting part 5 in the travel of the automobile are computed on the basis of the measured values. - 特許庁

上昇する車輪取付部5の位置とトー及びキャンバー角とを測定し、測定値に基づいて自動車の走行時における車輪取付部5の位置のトー及びキャンバー角の推定値を算出する。例文帳に追加

The position of the ascending wheel attaching section 5 and the toe-angle and camber angle of the wheel attached to the section 5 are measured and the estimated values of the toe-angle and camber angle at the position of the wheel attaching section 5 when the automobile is run are calculated based on the measured values. - 特許庁

そして、フレーム11に取り付けられるキャンバー角度変更手段12によって、支持軸9sを中心として車軸支持体7を揺動させることにより、車輪3の路面Lに対するキャンバー角度を変更する。例文帳に追加

By means of the camber angle change device 12 fitted to the frame 11, the axle support 7 is swung centering around the supporting shaft 9s, thus changing the camber angle of the wheel 3 to the road surface L. - 特許庁

車両が、旋回初期に旋回しやすく、旋回終期に直進状態に戻りやすくすることができるキャンバー角調整システム及びキャンバー角調整方法を提供する。例文帳に追加

To provide a system and method for adjusting a camber angle in which a vehicle can easily be turned in the beginning of turning and can easily be returned to a linear advancement state in the end of turning. - 特許庁

高グリップ性と低燃費との両立を図ることができると共に、キャンバー角が制御不能となった場合に車両を安定した状態とすることが可能なキャンバー角調整装置を提供する。例文帳に追加

To provide a camber angle adjusting device capable of achieving both of high gripping performance and low fuel consumption, and capable of keeping a vehicle in a stable state when a camber angle cannot be controlled. - 特許庁

一方、車輪2のキャンバー角がポジティブキャンバーに調整されると、第1トレッド21の接地圧が減少されると共に、第2トレッド22の接地圧が増加される。例文帳に追加

When the camber angle of the wheel 2 is regulated to positive camber, the ground contact pressure of the first tread 21 is decreased and the ground pressure of the second tread 22 is increased. - 特許庁

一方、車輪2のキャンバー角がポジティブキャンバーに調整されると、第1トレッド21の接地が減少されると共に、第2トレッド22の接地が増加される。例文帳に追加

When the camber angle of the wheel 2 is regulated to positive camber, the ground contact pressure of the first tread 21 is decreased and the ground contact pressure of the second tread 22 is increased. - 特許庁

車輪2のキャンバー角がネガティブキャンバーに調整されると、第1トレッド21の接地圧が増加されると共に、第2トレッド22の接地圧が減少される。例文帳に追加

When the camber angle of a wheel 2 is regulated to negative camber, the ground contact pressure of a first tread 21 is increased and the ground contact pressure of a second tread 22 is decreased. - 特許庁

車輪2のキャンバー角がネガティブキャンバーに調整されると、第1トレッド21の接地が増加されると共に、第2トレッド22の接地が減少される。例文帳に追加

When a camber angle of a wheel 2 is regulated to negative camber, the ground contact pressure of a first tread 21 is increased and the ground contact pressure of a second tread 22 is decreased. - 特許庁

一方、車輪2のキャンバー角がポジティブキャンバーに調整されると、第1トレッド21の接地圧が減少されると共に、第2トレッド22の接地圧が増加される。例文帳に追加

On the other hand, when the camber angle of the wheel 2 is adjusted to positive, the ground contact pressure of the first tread 21 decreases and the ground contact pressure of the second tread 22 increases. - 特許庁

車輪2のキャンバー角がネガティブキャンバーに調整されると、第1トレッド21の接地圧が増加されると共に、第2トレッド22の接地圧が減少される。例文帳に追加

When a camber angle of a wheel 2 is adjusted to negative, a ground contact pressure of a first tread 21 increases and a ground contact pressure of a second tread 22 decreases. - 特許庁

ネガティブキャンバーなどのキャンバー角が設定された車両に装着される場合に、排水性能をより確実に向上できる空気入りタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic tire capable of more surely improving drain performance, when mounted in a vehicle set with a camber angle of a negative camber, etc. - 特許庁

例文

キャスターキャンバー角を調整可能にしながら、緩衝器の要部を強固に固定可能にすること。例文帳に追加

To strongly fix a main part of a shock absorber while adjusting a caster angle and a camber angle. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS