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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > キロックの意味・解説 > キロックに関連した英語例文

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キロックを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 30



例文

ブレーキロック装置例文帳に追加

BRAKE LOCK DEVICE - 特許庁

車輪交換ガイド及びブレーキロック装置例文帳に追加

WHEEL REPLACING GUIDE AND BRAKE LOCKING DEVICE - 特許庁

農作業機のフット式ブレーキロック機構例文帳に追加

FOOT BRAKE LOCKING MECHANISM OF FARM WORK MACHINE - 特許庁

車両のホイールアライメントテスト用ブレーキロック装置例文帳に追加

BRAKE LOCK DEVICE FOR WHEEL ALIGNMENT TEST FOR VEHICLE - 特許庁

例文

シールド掘進機及びシールドジャッキロック装置並びにシールド掘進方法例文帳に追加

SHIELD MACHINE AND SHIELD JACK LOCK DEVICE AND SHIELD BORING ADVANCING METHOD - 特許庁


例文

ブレーキロック時におけるバッテリの消費電力を極力抑制すること。例文帳に追加

To minimize power consumption of a battery at the time of brake locking. - 特許庁

増力比及び面圧に於いて、優れた直線運動ブレーキ(ロック)装置を提供する。例文帳に追加

To provide a linear motion brake (lock) device excellent in energizing ratio and contact pressure. - 特許庁

エンジン始動判定部141は、ブレーキロック検知部143によってブレーキロックスイッチ802aの入力状態が検知されない場合、キックスタータ機構によるエンジンの始動を禁止する。例文帳に追加

The engine start determining part 141 prohibits the start of the engine with a kick starter mechanism when the brake lock detecting part 143 does not detect the input state of a brake lock switch 802a. - 特許庁

ブレーキロック時に機械式ブレーキを制動状態に維持させ、液圧式ブレーキに液圧を発生させない車両用ブレーキロック装置を提供する。例文帳に追加

To provide a brake lock device for a vehicle maintaining a mechanical brake in a braking state during brake lock not to generate hydraulic pressure in a hydraulic brake. - 特許庁

例文

複雑なロストモーション機構を用いずに、サービスブレーキの操作系とブレーキロックの操作系とが相互に干渉するのを防止する。例文帳に追加

To prevent the mutual interfere of the operation system of a service brake and the operation system of a brake lock, without using a complicated lost motion mechanism. - 特許庁

例文

着脱ベットの定位置まで機能椅子2が挿入すると機能椅子2は止まり具18に当たって停止、ブレーキロックする。例文帳に追加

When the chair 2 is inserted to the fixed position of the bed, the chair 2 collides with a stopping tool 18 to be stopped and brake locks. - 特許庁

サーボ荷重の過度の増大を抑えてブレーキロック動作を回避することが可能なディスクブレーキ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a disc brake device capable of avoiding brake lock operation by suppressing an excessive increase of servo load. - 特許庁

ブレーキロック機構210を、ブレーキ操作力伝達機構80のうちパワーアシスト機構90よりも出力側に設けた。例文帳に追加

The brake lock mechanism 210 is provided nearer to an output side than the power assist mechanism 90 among the brake operating effort transmitting mechanism 80. - 特許庁

自動二輪車は、ブレーキロック検知部143とエンジン始動判定部141とを有する制御装置162を備えている。例文帳に追加

The motorcycle includes a control device 162 having a brake lock detecting part 143 and an engine start determining part 141. - 特許庁

そして、このような場合、ドライバーに報知する事などにより、駐車ブレーキロック機構25の解除異常状態に対して迅速に対処できる。例文帳に追加

In this case, a driver is notified of the failure, so that prompt action can be taken to rectify the unlocking failure of the park braking lock mechanism. - 特許庁

測定項目と調整時とに合わせてブレーキのロックと解除との切換を自動化し操作が容易なブレーキロック装置を提供する。例文帳に追加

To provide a brake lock device capable of being easily operated by automating switching of locking and unlocking of a brake according to a measuring item and the adjusting time. - 特許庁

ブレーキロック信号が有効か判断し(200)、有効でブレーキ装置にロック指令が出力されているときに、所定の駆動指令をモータに与える(201)。例文帳に追加

Whether a brake lock signal is effective or not is determined (200), and when the brake lock signal is effective and a lock command is output to the brake device, the predetermined driving command is given to the motor (201). - 特許庁

更に、ブレーキ片25を介在させることにより車輪12の回転力が直接作用部23にかからないため、ブレーキペダル21及び作用部23は回動せずブレーキロック状態を保持することができる。例文帳に追加

In addition, since the rotational force of the wheel 12 is not applied directly to the working section 23 due to the shoe 25, the pedal 21 and section 23 can maintain a brake-locked state without rotation. - 特許庁

車両の軸重移動装置に関し、従動軸から駆動軸への軸重移動時に従動輪のブレーキロックを確実に防止することができるようにする。例文帳に追加

To certainly prevent the brake lock of a driven wheel at axle load movement from a driven shaft to a drive shaft in an axle load movement device for a vehicle. - 特許庁

このテープカートリッジは、回転可能でリール歯部35を有するテープリールと、リール歯部に対し噛合及び噛合解除が可能なブレーキ歯部51を有するブレーキロック部材とを備える。例文帳に追加

The reel teeth part and a brake teeth part have a plurality of teeth 36 and 54 respectively. - 特許庁

リールハブ部が高回転速度で回転する使用時または生産時においてブレーキロック部材が安定し大きく傾くことがなく異音発生を防止できるテープカートリッジを提供する。例文帳に追加

To provide a tape cartridge, in which a brake lock member is stable and is not tilted by a large amount and the occurrence of abnormal sound can be prevented when used at which a reel hub part is rotated with high the rotational speed or at production. - 特許庁

そして、キーロック部30及びブレーキロック部40がA2位置及びB2位置に位置しているときにのみ、シフトロック部20がシフトパターン配列から離間移動してシフトレバー10のPレンジからRレンジへの移動を可能としている。例文帳に追加

Only when the key lock part 30 and the brake lock part 40 are located at the A2 position and at the B2 position, respectively, the shift lock part 20 can be spaced from a shift pattern arrangement and moved from the P range to a R range of the shift lever 10. - 特許庁

傾斜部材2の支点11及び12に力が加わった場合、ロッド1にかかる荷重は、回転子3、3′との接触面に生じる荷重と、滑り軸受5、5′からの反力であり、これらの荷重に摩擦係数を掛けた値がブレーキ(ロック)力となる。例文帳に追加

When force is applied to support points 11 and 12 of the inclined member 2, a load applied to the rod 1 is generated in a contact surface with the rotors 3 and 3' and reaction force from radial bearings 5 and 5', and a value obtained by multiplying these load by a friction coefficient works as brake (lock) force. - 特許庁

しかもブレーキロックレバー12はバーハンドル2に設けられていて片手で操作可能なので、例えば右手で前輪のブレーキを掛けた状態で左手で駐車ブレーキを掛けることができ、駐車ブレーキを掛けるときの車両のバランスにさほど注意する必要がない。例文帳に追加

Since the brake lock lever 12 is provided on the handle bar 2 operable by one hand, the parking brake can be applied by a left hand in a state of braking a front wheel by the right hand, for instance, and much carefulness for balance of the vehicle is not required when the parking brake is applied. - 特許庁

非使用時にブレーキロック部材側の歯とテープリール側の歯との噛合がずれ難くテープリールの不測の回転を確実に防止しテープの緩みが発生し難くかつ歯の強度を向上したテープカートリッジを提供する。例文帳に追加

To provide a tape cartridge where teeth on a brake lock member side and teeth of a tape reel side are difficult to disengage, unexpected rotation of a tape reel is securely prevented, a tape is difficult to become loose and the strength of the gear teeth is improved and to secure a wide gap between the teeth and the teeth when used. - 特許庁

AT車両において、シフトロック部に対してキーロック部、ブレーキロック部等を摩擦力等の保持力によって機械的に保持させることにより、Pレンジでのシフトレバーのロック及びロック解除を少なくとも2つの操作手順のうちのいずれによっても安全確実に実施できる車両用シフトロック装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular shift lock device using any of at least two operating procedures for permitting safe and reliable lock and unlock of a shift lever in a P range for an automatic transmission vehicle by mechanically holding a key lock part or a brake lock part against a shift lock part with holding force such as friction force. - 特許庁

AT車両において、シフトロック部に対してキーロック部、ブレーキロック部等を摩擦力等の保持力によって機械的に保持させることにより、Pレンジ及び/又はNレンジでのシフトレバーのロック及びロック解除を比較的簡素な構成で安全確実に実施できる車両用シフトロック装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular shift lock device having relatively simple construction permitting safe and reliable lock and unlock of a shift lever in a P range and/or a N range for an automatic transmission vehicle by mechanically holding a key lock part or a brake lock part against a shift lock part with holding force such as friction force. - 特許庁

車両の各車輪のブレーキロックを防止するためのABS制御と前後輪のブレーキバランスを適正化するためのEBD制御とを行うようにした制動装置Aを前輪駆動式車両に適用する場合に、ABS制御とEBD制御とを協調させて、車両の制動時にABS制御の開始が遅れることや誤制御による車両の挙動の不安定化を防止する。例文帳に追加

To prevent a delay in a start of ABS control as well as unstable vehicle behavior by erroneous control both during vehicle braking when braking systems that effect ABS control to prevent vehicle wheels from locking by braking and electronic braking force distribution (EBD) control to balance out the brakeage of the front and rear wheels are applied to front-drive vehicles, by coordinating both ABS and EBD controls. - 特許庁

全車輪をブレーキロックし安定した状態を維持して、テコの原理を利用し車輪(9)が容易に滑るガイドレールにより、車輪(9)の持ち上げ・運搬、また車輪取り付けボルト(4)と車輪取り付けボルト穴(8)の穴合わせなどの作業が熟練や体力などを必要とせず、容易に目的は達成される。例文帳に追加

The operations of heaving/transportation of wheels 9 and hole alignment of the wheel mounting bolt 4 with a bolt hole 8 can be achieved easily without requiring skill or physical power using a guide rail on which the wheel 9 slides easily owing to the principle of lever while the condition with all wheels brake locked and stabilized is maintained. - 特許庁

例文

ブレーキロック装置1は、ブレーキペダルを保持するための保持手段2と、座席シートに当接するための前後に移動調整可能な当接手段3と、該保持手段2と当接手段3とを連結し該ブレーキペダルに所定の踏み圧を加圧又は解除の切換制御可能な連結手段4とからなる。例文帳に追加

This brake lock device 1 is constituted of a holding means 2 for holding a brake pedal, a contact means 3 to be brought into contact with a seat and capable of being adjusted in longitudinal movement, and a connecting means 4 for connecting the holding means 2 and the contact means 3 to each other and capable of controlling switching of pressurizing or releasing specified depressing force to the brake pedal. - 特許庁

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