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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > コントロールシャフトに関連した英語例文

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コントロールシャフトを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 325



例文

したがってこのサンシャフトを用いて、コントロールシャフト軸方向位置調節装置内に遊星差動ネジ型回転−直動変換機構を組み立てると、メンバー間、特にサンシャフトとプラネタリシャフトとの間での噛み合いが適切な状態となる。例文帳に追加

When the planetary differential screw type rotation-linear motion conversion mechanism is assembled in a control shaft axial position adjusting device with the usage of the sun shaft, suitable meshing can be achieved between members, especially between the sun shaft and a planetary shaft. - 特許庁

中空シャフト36内に摺動可能に挿入されたコントロールシャフト37の変位に基づき上記周方向における入力部材32及び出力部材33,34の開き角度が変化することで機関バルブの開閉特性が変更される。例文帳に追加

Based on the displacement of a control shaft 37 slidably inserted into the hollow shaft 36, the opening angles of the input member 32 and the output members 33 and 34 are changed in the circumferential direction, and the opening/closing characteristics of the engine valve are changed. - 特許庁

目標リフト量を算出する目標リフト量算出部162と、リフト量が目標リフト量に到達するまでコントロールシャフトを回転させるブラシレスDCモータ355を駆動するモータ駆動部165と、ずれを自動的に解消するずれ自動解消部166とを備える。例文帳に追加

The valve gear includes a target lift calculation part 162 for calculating target lift, a motor drive part 165 for driving a brushless DC motor 355 rotating the control shaft until the lift degree reaches a target lift degree, and an automatic deviation canceller 166 for automatically cancelling deviation. - 特許庁

シリンダブロック10のバルクヘッド部18と、このバルクヘッド部18のキャップ取付面12aに取り付けられるメインベアリングキャップ部13とによって、クランクシャフト1と、少なくとも一方のコントロールシャフト5Rと、を回転可能に狭持する。例文帳に追加

A crankshaft 1 and at least one control shaft 5R are rotatably gripped by a bulkhead part 18 of a cylinder block 10 and a main bearing cap part 13 attached on a cap attachment surface 12a of the bulkhead part 18. - 特許庁

例文

この内サイクロイドギア機構は、このギヤ機構と同じ高さにある回転軸に軸心をおき、固定された軸Xを中心とする起動部14を含むクランク13を形成する部分を有するコントロールシャフト8によって駆動される。例文帳に追加

Then, this inner cycloid gear mechanism is driven by a control shaft 8 having a portion to form a crank 13 equipped with an activating part 14 with the fixed axis X as a center while locating an axial center on the rotary shaft of the same height as this gear mechanism. - 特許庁


例文

コントロールシャフトからアームに至るクリアランスを十分に詰めることによりバルブ作用角における誤差を抑制して高精度なバルブ制御を可能とする可変動弁機構の調整方法及びこの調整方法に用いられる可変動弁機構。例文帳に追加

To provide a variable valve train adjusting method capable of suppressing errors in a valve operating angle and performing highly accurate valve control by sufficiently filling a clearance from a control shaft to an arm, and a variable valve train used in the adjusting method. - 特許庁

内燃機関の気流制御装置は、吸気通路22毎にインテークマニホールドに組み付けられ、吸気通路22の一部の区間を形成する複数のカートリッジ36と、複数の弁体32およびコントロールシャフト31を含むバルブ30とを備える。例文帳に追加

The air flow control device for an internal combustion engine includes: a plurality of cartridges 36 each disposed in an intake manifold for each intake passage 22 and forming a portion of the each intake passage 22; and a valve 30 including a plurality of valve discs 32 and a control shaft 31. - 特許庁

内燃機関1は、吸気カム32aの位相を変更するバルブタイミング変更機構200と、コントロールシャフト340を変位させることにより吸気バルブ31のリフト量を変更するリフト量変更機構300とを備えている。例文帳に追加

The internal combustion engine 1 is provided with a valve timing change mechanism 200 changing phase of an intake cam 32a, and a lift change mechanism 300 changing lift of the intake valve 31 by displacing a control shaft 340. - 特許庁

入力軸12が出力軸に伝達する駆動力の反力でコントロールシャフト20が周期的に押し引きされるのを利用し、制御バルブ30の位置を切り換えることで、電動モータのような特別の駆動源を必要とせずに、無段変速機の変速比をホールドしたり変更したりすることができる。例文帳に追加

The gear ratio of the continuously variable transmission can be held or changed without requiring the special driving source such as the electric motor by switching the position of the control valve 30 by using the fact of periodically pushing and pulling the control shaft 20 by reaction of driving force transmitted to an output shaft by an input shaft 12. - 特許庁

例文

これによって、コントロールシャフトとシリンダヘッドとの熱膨張量の差により入・出力部材の開き角度がずれることで生じるリフト量時間積分値のずれが、シリンダヘッドと入・出力部材との熱膨張量の差によるローラロッカアーム31と出力部材33,34との軸線方向の位置ずれに基づき減少することとなる。例文帳に追加

Consequently, slippage of lift time integration value created by slippage of the input output member open angles due to thermal expansion difference between the control shaft and the cylinder head is reduced based on position slippage of the roller rocker arm 31 and the output members 33, 34 in the axial direction due to thermal expansion difference between the cylinder head and the input output member. - 特許庁

例文

シフトレバー21の操作に応答して変位することによって、自動変速機1に備える変速段切替用の油圧制御装置6の一構成要素であるマニュアルバルブ12の状態を変更するディテントレバー31を備え、ディテントレバー31の支軸であるシフトコントロールシャフト33の一端が、油圧制御装置6を構成するバルブボディ11に軸受けされている。例文帳に追加

One end of a shift control shaft 33 serving as the spindle of the detent lever 31 is journalled on a valve body 11 constituting the hydraulic control device 6. - 特許庁

この動弁系の制御装置は、機関の燃料カット中に所定の学習条件が成立したとき、コントロールシャフト54を可動範囲の端まで変位させてその絶対位置を学習し、機関の燃料カット中にその絶対位置が学習されたときに同燃料カット中に同絶対位置を更新する。例文帳に追加

A control device of the valve gear system, when a predetermined learning condition is established during fuel cut of engine, makes the control shaft 54 to displace up to the end of a movable range to learn the absolute position, and when the absolute position has been learnt during fuel cut of engine, updates the absolute position during the fuel cut. - 特許庁

しかも疑似仲介駆動機構121はバルブ特性が固定されているので機構的に簡易であり、可変動弁機構自体も、一つのコントロールシャフトにて#2,#3の2つの仲介駆動機構120を同一の駆動量にてバルブ特性調節しているのみであることから、可変動弁機構自体も簡易な構成となる。例文帳に追加

The fake intermediate drive mechanism 121 is mechanically simple since valve characteristics are fixed and a structure of the variable valve mechanism itself becomes simple since valve characteristics are adjusted by same drive quantity of two intermediate drive mechanism 120 for the cylinder #2, #3 by one control shaft. - 特許庁

クランク機構は、コントロールシャフト10に固定された第1マニュアルバルブレバー13と、第1マニュアルバルブレバー13のピン17に係合するスライドコア16と、一端部がスライドコア16に係合し、他端部がマニュアルバルブ4に係合する第2マニュアルバルブレバー19とで構成される。例文帳に追加

The crank mechanism comprises a first manual valve lever 13 fixed to the control shaft 10, a slide core 16 engaged with a pin 17 of the first manual valve lever 13, and a second manual valve lever 19 having one end engaged with the slide core 16 and the other end engaged with the manual valve 4. - 特許庁

電子制御装置60は、位置検出センサ77によって検出されるコントロールシャフト340の位置を目標位置に一致させるようにリフト量変更機構300を駆動するとともに、同リフト量変更機構300の制御状態に応じてバルブタイミング変更機構200を駆動する協調制御を実行する。例文帳に追加

Electronic control device 60 drives the lift change mechanism 300 to make a position of the control shaft 340 detected by a position detection sensor 77 consistent with a target position, and executes cooperative control driving the valve timing change mechanism 200 according to a control condition of the lift change mechanism 300. - 特許庁

可変機構100は、カムシャフト11に平行なコントロールシャフト110、同シャフト110により揺動可能に支持される入力アーム120、同シャフト110に平行に入力アーム120に設けられる第1揺動ピン130、同ピン130により揺動可能に支持される揺動リンク140を備える。例文帳に追加

A variable mechanism 100 comprises a control shaft 110 parallel to a camshaft 11, an input arm 120 swingingly supported by the control shaft 110, a first swing pin 130 provided in parallel with the control shaft 110 to the input arm 120, and a swing link 140 swingingly supported by the first swing pin 130. - 特許庁

内燃機関の可変動弁機構は、出力軸と吸気カムシャフト12との相対回転位相の変更にて吸気バルブ10のバルブタイミングを可変するベーン型のバルブタイミング可変機構100と、コントロールシャフトの軸方向移動にて同バルブ10のリフト量を可変するバルブリフト量可変機構20とを備える。例文帳に追加

The variable valve train of an internal-combustion engine includes a vane type valve timing variable mechanism 100 varying the valve timing of an intake valve 10 by the change of relative rotation phase of an output shaft with an intake camshaft 12, and a valve lift quantity variable mechanism 20 varying a lift quantity of the valve 10 through the movement of a control shaft in an axial direction. - 特許庁

出力軸64とコントロールシャフト54との連結を解除し、アクチュエータ60に対して所定の擬似負荷を加えた状態下でこれを駆動制御するときに、出力軸64の最大可動範囲が通常制御時の最大可動範囲よりも狭くなることに基づいてアクチュエータ60に故障が生じている旨判定する。例文帳に追加

When the connection between the output shaft 64 and the control shaft 54 is released and the drive of the actuator 60 is controlled under a predetermined dummy load, it is determined that there is a failure in the actuator 60 based on the fact that a maximum movable range of the output shaft 64 becomes narrower than a maximum movable range in a normal control. - 特許庁

バルブリフト機構は、ロッカシャフト53上に設けられてコントロールシャフト54と連動して移動可能なスライダギア6と、スライダギア6上に設けられてカムシャフトのカムと接触する入力ギア7と、スライダギア6上に設けられてエンジンバルブのローラロッカーアームと接触する出力ギア8,9とを含めて構成される。例文帳に追加

The valve lift mechanism comprises a slider gear 6 mounted on the rocker arm 53 and movable in association with the control shaft 54, an input gear 7 mounted on the slider gear 6 and coming into contact with the cam of a camshaft, and output gears 8 and 9 mounted on the slider gear 6 and coming into contact with the roller rocker arm of the engine valve. - 特許庁

可変動弁機構を備えた動弁室を覆うシリンダヘッド11の端部に設けたホルダ63にコントロールシャフト19の回転位相を検出する角度センサ65のセンシング部66を支持するとともに、そのホルダ63の内部に冷却水が流通する冷却水通路70aを形成する。例文帳に追加

The sensing part 66 of the angle sensor 65 for detecting the rotational phase of the control shaft 19 is supported by a holder 63 which is provided at the end of a cylinder head 11 covering a valve chamber equipped with the variable valve operating mechanism, and a cooling water passage 70a for flowing of cooling water is formed inside the holder 63. - 特許庁

互いに別々に作動するシフトコントロールアセンブリーとセレクトコントロールアセンブリーと、水平に配置されるコントロールシャフトとによって、良好な変速感を実現することができ、変速機から変速レバーに伝えられる振動を効果的に遮断することができ、変速レバーのセレクト感を向上させることができる変速機の変速制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a speed change control device of a transmission capable of realizing a good shifting feeling by a shift control assembly and a select control assembly operating separately from each other and a control shaft arranged horizontally, effectively intercepting vibrations transmitted from a transmission to a gear shift lever, and improving the selection feeling of the gear shift lever. - 特許庁

可変装置23はアクチュエータ24によりコントロールシャフト7を介して二つの可変カム25,26を回動し、可変カム25,26の動力を可変アーム27,28上の接触子30を介して揺動アーム5に別々に伝え、駆動カム13一回転あたりの揺動アーム5の変位量をエンジンの運転状態に応じて変更する。例文帳に追加

A varying device 23 turns two variable cams 25, 26 via a control shaft 7 by an actuator 24 and separately transmits the power of the variable cams 25, 26 to the rocking arm 5 via a contactor 30 on variable arms 27, 28 to change the displacement of the rocking arm 5 per one rotation of the drive cam 13 depending on the operated condition of an engine. - 特許庁

動弁機構は、スライダ48により吸気カムシャフトの回転を吸気バルブに伝達して同バルブを開閉駆動するとともに、コントロールシャフト36の軸方向の動きを、係合突部35及び周溝49を介してスライダ48に伝達し、同スライダ48を回転させながら軸方向へ変位させることにより吸気バルブのバルブ特性を変更する。例文帳に追加

This valve train drives a valve for opening and closing by transmitting rotation of an intake camshaft to the intake valve by a slider 48; and changes a valve characteristic of the intake valve by being displaced in the shaft direction while rotating the slider 48, by transmitting the movement in the shaft direction of the control shaft 36 to the slider 48 via an engaging projection part 35 and a peripheral groove 49. - 特許庁

コントロールシャフトの移動を通じて最大バルブリフト量を変更する最大バルブリフト量可変機構と、作動油の供給量の調整を通じてバルブタイミングを変更するバルブタイミング可変機構とを備えるとともに、ピストンとエンジンバルブとの接触の回避に貢献することのできる機構を含めて構成されたエンジンの可変動弁機構を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve mechanism of an engine which includes a mechanism contributing to prevention of contact between a piston and an engine valve while containing a maximum valve lift amount variable mechanism for changing the maximum valve lift amount through the medium of movement of a control shaft and a valve timing variable mechanism for changing valve timing through the medium of adjustment of supply amount of working fluid. - 特許庁

例文

モータ用制御装置60は、機関始動操作に伴うフラグの書き換え中に機関停止操作が行われたときには、その書き換えが完了した後、コントロールシャフト21の絶対位置を終了値として記憶し、フラグを他方の値に書き換え、フラグが一方の値から他方の値に書き換えられると制御部61への給電を停止する停止時処理を実行する。例文帳に追加

A motor control device 60 executes the stop process storing an absolute position of the control shaft 21 after completion of rewriting as a final value, rewriting the flag to another value, and stopping electricity supply to the control part 61 when engine stop operation is performed during rewriting of the flag accompanied by engine start operation. - 特許庁

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