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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > コントロールシャフトに関連した英語例文

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コントロールシャフトを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 325



例文

このため、圧縮コイルスプリング44によってシフトレバー34が下側へ付勢されず、コントロールシャフトのハウジングケース16への組付作業を容易にできる。例文帳に追加

Thus, the shift lever 34 is not energized to the lower side by the compression oil spring 44, and the installation work of the control shaft in the housing case 16 can be easily performed. - 特許庁

コントロールシャフトに挿入された係止ピンによる可変動弁機構内の各部の摩耗を抑制することのできる内燃機関の可変動弁機構を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve gear for an internal combustion engine capable of inhibiting wear of each part in the variable valve gear by a locking pin inserted in a control shaft. - 特許庁

リフト量可変機構24は、ブラシレスモータ25の回転によりコントロールシャフト46が変位することにより吸気バルブ30の作用角を変更する。例文帳に追加

A lift amount variable mechanism 24 changes an operating angle of an intake valve 30 by a control shaft 46 being displaced by rotation of a brushless motor 25. - 特許庁

揺動アクチュエータがロッカーシャフト130を揺動させると、コントロールシャフト132の係合ピン132aはロッカーシャフト130の螺旋状長孔130aにより軸方向に誘導される。例文帳に追加

When an oscillation actuator oscillates a rocker shaft 130, an engaging pin 132a of the control shaft 132 is axially guided by a spiral long hole 130a. - 特許庁

例文

冷間時には、コントロールシャフト27が収縮することに起因して生じる各気筒11間のリフト量のばらつきによる出力トルクのばらつきを点火時期を各気筒11毎に補正することで抑制する。例文帳に追加

In the cold state, the dispersion in an output torque due to the dispersion in the lift amount between each cylinders 11 owing to the contraction of the control shaft 27 is suppressed by correcting an ignition timing for every cylinder 11. - 特許庁


例文

そして、コントロールシャフト41をカムシャフト11の周方向に回動させることによって、揺動部材20が駆動するバルブ8,8の最大リフト量Lを変更する。例文帳に追加

The maximum lift L of valves 8, 8 driven by the oscillating member 20 is changed by rotating the control shaft 41 in a circumference direction of the camshaft 11. - 特許庁

支持壁16と変更機構本体30との間に、コントロールシャフト22よりも熱膨張係数の大きい材料により形成された位置調整部材40が介設される。例文帳に追加

A position adjustment member 40 formed of a material having a thermal expansion coefficient larger than that of the control shaft 22 is interposed between the support wall 16 and the change mechanism body 30. - 特許庁

バルブリフト可変装置におけるコントロールシャフトの変形量を低減して各気筒間のバルブリフト量の差を縮減するとともに、バルブリフト可変装置を備えたエンジンの軽量化及び小型化を図る。例文帳に追加

To reduce the difference of valve lift among every cylinders by reducing deformation of a control shaft in a valve lift variable device, and reduce weight and size of an engine provided with the valve lift variable device. - 特許庁

コントロールシャフトの撓みを吸収し、SBWアクチュエータへ不要な荷重がかかるのを防止するようにしたシフトバイワイヤ式自動変速機を提供することである。例文帳に追加

To provide a shift by wire type automatic transmission preventing an unnecessary load from acting on a SBW (Shift By Wire) actuator by absorbing deformation of a control shaft. - 特許庁

例文

カムシャフト3とコントロールシャフト11との2つのシャフトを含む可変動弁機構を備えたエンジンの可変動弁装置において、その可変動弁機構の組み付け性を向上させる。例文帳に追加

To enhance an assemblability of a variable valve system in a variable valve gear of an engine provided with the variable valve system including both camshaft 3 and control shaft 11. - 特許庁

例文

このため、コントロールシャフト16がその軸線方向に熱膨張してスライダが同じく軸線方向に変位したとき、同スライダと係合されている入力アーム17及び出力アーム18も上記軸線方向に変位する。例文帳に追加

When the control shaft 16 is thermally expanded in the axial direction and a slider is displaced to the axial direction, the input arm 17 and the output arm 18 engaged with the slider are also displaced in the axial direction. - 特許庁

コントロールシャフトとスライダとを連結する連結部材の変形を好適に抑制することのできる機関バルブの開閉特性変更機構を提供する。例文帳に追加

To provide a valve opening/closing characteristic changing mechanism of an engine valve capable of favorably suppressing deformation of a coupling member for coupling a control shaft and a slider. - 特許庁

この初期学習方法は、Lo端に対応する最大リフト量の初期値を学習するのに先立ちアクチュエータ60によりコントロールシャフト54をHi端にまで駆動する。例文帳に追加

In this initial learning method, before learning the initial value of the maximum lift quantity corresponding to the Lo end, the control shaft 54 is driven to a Hi end by the actuator 60. - 特許庁

圧縮比を規定するコントロールシャフトの位置をコギングブレーキを利用して保持するとともに、このコギングブレーキの共振による保持不能を回避する。例文帳に追加

To avoid holding inability caused by resonance of a cogging brake, by holding a position of a control shaft for regulating a compression ratio by using the cogging brake. - 特許庁

リフト量可変アクチュエータ30によってコントロールシャフト27を連続的に変位させることで、複数の気筒11にそれぞれ設けられた機関バルブのバルブ特性を連続的に可変とする。例文帳に追加

The valve characteristic of the engine valve provided in a plurality of cylinders 11 respectively can be continuously changed by continuously displacing a control shaft 27 with a lift amount changing actuator 30. - 特許庁

従来に比べて構成が簡単であり、生産性、整備性を向上させることができるとともに、重量の軽減も実現することが可能な構成のコントロールシャフトのワイヤ取付ピン脱落防止構造を提供する。例文帳に追加

To provide a wire mounting pin supporting structure for a control shaft, having more simplified construction than conventional one for improving productivity and serviceability and reducing the weight. - 特許庁

シリンダヘッド12には上記コントロールシャフト22の軸方向における変更機構本体30の移動を制限する支持壁16が設けられる。例文帳に追加

The cylinder head 12 is provided with a support wall 16 for restricting movement of the change mechanism body 30 in the axial direction of the control shaft 22. - 特許庁

レンジ切替装置10では、アクチュエータ60の出力軸63と、ディテントレバー51のコントロールシャフト52とがスプライン嵌合されている。例文帳に追加

In a range switching device 10, an output shaft 63 of an actuator 60 and a control shaft 52 of a detent lever 51 are fitted by a spline. - 特許庁

ブッシュ45はスライダギア43の周溝43d内における移動が可能となっている一方で、コントロールシャフト32に対し連結固定されている。例文帳に追加

The bush 45 is allowed to move in the peripheral groove 43d of the slider gear 43, and fixedly connected to the control shaft 32. - 特許庁

これにより、センサロータ15の軸芯を中心にして回転するセンサレバー14の捩じりが無くなるので、コントロールシャフト11の直線変位測定誤差を低減できる。例文帳に追加

Thus, torsion of a sensor lever 14 rotating round the shaft center of the sensor rotor 15 is eliminated so that a linear displacement measuring error for the control shaft 11 can be reduced. - 特許庁

このためシリンダヘッド(カムキャリアを含む)が、コントロールシャフト132とは熱膨張率が異なっていても、気筒間のバルブリフト量のばらつきには影響しない。例文帳に追加

A cylinder head (including a cam carrier), when different in the coefficient of thermal expansion from the control shaft 132, therefore gives no influences to the dispersion of a valve lift amount between the cylinders. - 特許庁

エンジンの分解・組立によりコントロールシャフトの回転角とリフト量との関係に生じたずれを自動的に解消できる可変動弁装置を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve gear capable of automatically eliminating deviation generated in relation between lift and rotation angle of a control shaft due to disassembly and assembly of an engine. - 特許庁

駆動手段はコントロールシャフト7に連結される連結リンク12、これに連結されるアクチュエータロッド13、アクチュエータロッド13を進退動させる制御手段19を備える。例文帳に追加

The driver includes a connecting link 12 connected to the control shaft 7, an actuator rod 13 connected thereto, and a controller 19 for reciprocating the actuator rod 13. - 特許庁

上記カムの回転位相をフィードバック制御する制御手段は、コントロールシャフトに当接されるカム面が非変位駆動カム面であるときにはカムの回転位相をオープン制御する。例文帳に追加

A control means for a feedback control of a rotational phase of the cam performs an open control of the rotational phase of the cam 41 when the control shaft 37 is brought into contact with the non-displaced driving cam face 42b. - 特許庁

駆動カムから動弁部材までの動力伝達経路を少数の部品で簡単に構成し、コントロールシャフトを小型のアクチュエータで駆動する。例文帳に追加

To provide a variable valve train whose power transmission passage from a drive cam to a valve member is simply constructed with a less number of components and whose control shaft is driven by a small actuator. - 特許庁

可変動弁機構10のハウジング11に支持パイプ82を支持し、支持パイプ82上に四基の可変装置78を設け、支持パイプ82内にコントロールシャフト84を挿通する。例文帳に追加

A support pipe 82 is supported by a housing 11 of a variable valve mechanism 10, four units of variable device 78 are provided on the support pipe 82, and control shaft 84 is inserted through an inside of the support pipe 82. - 特許庁

この結果、バルブリフト量が大きい側で最低作動油圧が悪化したり、コントロールシャフト132の移動における応答性が悪化したりするおそれがない。例文帳に追加

As a result, there is no danger that a minimum operating hydraulic pressure gets worse at the side that the lift amount of valve is large, and no danger that responsivity at the move of the control shaft 132 gets worse. - 特許庁

コントロールシャフトを軸線方向に移動させるときのピンの溝の内側面への押しつけ、並びに、入力アーム及び揺動アームを揺動させるときのピンと溝との周方向への相対移動を安定して行う。例文帳に追加

To actualize stable and peripheral movement of a pin relative to a groove when rocking an input arm and a rock arm while pushing the pin against the inside face of the groove when moving a control shaft in the axial direction. - 特許庁

コントロールシャフトを軸方向に移動することにより内燃機関のバルブ特性を変更する可変動弁機構においてバルブ特性制御を高精度に行うことができる可変動弁機構の調節量センサの実現。例文帳に追加

To provide an adjustment amount sensor for a variable valve gear mechanism capable of controlling valve characteristic with high precision in the variable valve gear mechanism changing valve characteristic of an internal combustion engine by moving a control shaft in the axial direction. - 特許庁

一方で、検出されるコントロールシャフト340の位置と実際の位置とのずれが大きくなっている場合には、協調制御を禁止し、機関負荷に基づいてバルブタイミング変更機構200を駆動する。例文帳に追加

When slippage of the detected position of the control shaft 340 from the actual position, cooperative control is prohibited and the valve timing change mechanism 200 is driven based on engine load. - 特許庁

また、コントロールシャフト16とスライダ26とを連結する連結部材48は、スライダ26の溝34に嵌め込まれるとともに同シャフト16の外周面に設けられた雄ねじ32に噛み合わされるものとされる。例文帳に追加

A connecting member 48 connecting the control shaft 16 and a slider 26 is fitted in a groove 34 of the slider 26 and is meshed with male screw 32 provided on an outer circumference surface of the shaft 16. - 特許庁

エンジンの可変動弁装置において、バルブ作用角およびバルブリフト量を変更するためのコントロールシャフトの変位量を制御するアクチュエータに勾玉カム11を適用する。例文帳に追加

In this variable valve system of the engine, a comma-shaped bead cam 11 is applied to an actuator controlling the displacement amount of a control shaft for changing a valve acting angle and a valve lift amount. - 特許庁

コントロールシャフト21に対する出力アーム56の傾斜発生を軽減し、エンジンバルブの開閉特性の制御精度を向上させることが可能な内燃機関の可変動弁機構を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve train for an internal combustion engine, reducing inclination of an output arm 56 with respect to a control shaft 21 and improving control accuracy of opening/closing characteristic of an engine valve. - 特許庁

最大リフト量及び作用角を変更するのに用いられるコントロールシャフト16は、モータ61により軸線を中心に回転駆動されるものとされる。例文帳に追加

A control shaft 16 used for changing maximum lift and working angles is driven and rotated around an axis by the motor 61. - 特許庁

アクチュエータ60がコントロールシャフト54を介して機械的仲介駆動機構を駆動することにより、吸気バルブの最大リフト量が変更される。例文帳に追加

The actuator 60 drives a mechanically intervention drive mechanism through the control shaft 54 to change a maximum lift amount of an intake valve. - 特許庁

係止ピン80は、コントロールシャフト60に形成された係止ピン挿入孔に挿入されるとともに、その挿入される側の端部が支持パイプ65の内周面によって支持されてなる。例文帳に追加

The locking pin 80 is inserted in a locking pin insertion hole formed in a control shaft 60, and an inserted side end part thereof is supported by an inner circumference surface of the support pipe 65. - 特許庁

そして、コントロールシャフト54を貫通するテーパ状のピン挿入孔54Hを形成するとともに、ピン挿入孔54Hの形状に即してコネクトピン66をテーパ状に形成した。例文帳に追加

The tapered pin inserting hole 54H penetrating through the control shaft 54 is formed, and the connecting pin 66 is formed in a taper shape in conformity with a shape of the pin inserting hole 54H. - 特許庁

バルブリフト可変装置は、吸気カムシャフトに並設されたコントロールシャフト及びロッカシャフトと、ロッカシャフトに軸支された仲介駆動機構とを備えている。例文帳に追加

The valve lift variable device is provided with a control shaft and a rocker shaft provided in parallel with an intake cam shaft, and an intermediate drive mechanism pivotally supported by the rocker shaft. - 特許庁

また、コントロールシャフト16とスライダ26とを係合する係合部材61は、スライダ26の溝64に嵌め込まれるとともに同シャフト16の外周面に設けられた雄ねじ32に噛み合わされるものとされる。例文帳に追加

Also, an engagement member 61 engaging the control shaft 16 with a slider 26 is fitted into the groove 64 of the slider 26 and engaged with a male screw 32 provided on the peripheral surface of the shaft 16. - 特許庁

そして、コントロールシャフト24を最小変位端位置まで変位させるとともに、同シャフト24が最小変位端位置まで達した旨が判断されたときの位置を基準位置として学習する。例文帳に追加

The control shaft 24 is displaced to the minimum displacement end position so that the position whereat the shaft 24 is judged to reach the minimum displacement end position is learned as a reference position. - 特許庁

回転駆動力出力部200はコントロールシャフト132に沿ってカムキャリア150の横側壁158に配置され、駆動力変換伝達機構210とは個別に固定されている。例文帳に追加

A torque output part 200 is arranged on a lateral wall 158 of a cam carrier 150 along a control shaft 132 and is fixed separately from a torque transmission mechanism 210. - 特許庁

カムホルダ12には中間部が外側に向いた略L字形状のガイド孔39が穿設されており、このガイド孔39にコントロールシャフト26が嵌入している。例文帳に追加

An approximately L-shaped guide hole 39 with its intermediate part directed outward is formed at a cam holder 12, and the control shaft 26 is inserted into the guide hole 39. - 特許庁

回動位相差可変機構41は、入力部21及び出力部31と噛み合ったスライダギア44と、全回動位相差可変機構41のスライダギア44を駆動するコントロールシャフト48とを含み構成されている。例文帳に追加

The differential rotation phase variable mechanism 41 is constructed with including a slider gear 44 meshing with the input part 21 and the output part 31, and a control shaft 48 driving the slider gear 44 of the all differential rotation phase variable mechanism 41. - 特許庁

コントロールシャフトの中心O2がクランクシャフトの中心O1の直下から一方にオフセットしているので、これに対応して、メインベアリングキャップ23とバルクヘッド22との接合面35が傾斜している。例文帳に追加

Since the center O2 of the control shaft is offset with respect to one side from a position immediately below the center O1 of the crankshaft, an interface 35 between the main bearing cap 23 and the bulkhead 22 is inclined correspondingly. - 特許庁

勾玉カム11は、カム線図において、コントロールシャフトの移動量が最大、かつ、一定となる区間を含むカムプロファイルを有するようにする。例文帳に追加

The comma-shaped bead cam 11 is formed to have a cam profile including an interval in which the movement amount of the control shaft is maximized and kept constant in a cam diagram. - 特許庁

コントロールシャフトを具備した複リンク式ピストン−クランク機構において、メインベアリングキャップ24の大型化を回避するとともに、クランクシャフト用軸受孔25に近い位置でボルト締結できるようにする。例文帳に追加

To avoid an increase of the dimension of a main bearing cap 24, and to fasten the main bearing cap with a bolt at a position near a bearing hole 25 for a crankshaft, in a double link type piston-crank mechanism including a control shaft. - 特許庁

内燃機関1の可変動弁機構3において、コントロールシャフト32の変位動作に関連して発生する部品衝突音を低減可能とする。例文帳に追加

To reduce component collision noise generated in relation to a displacement action of a control shaft 32 in a variable valve train 3 for an internal combustion engine 1. - 特許庁

コントロールシャフトが軸線方向に熱膨張したとき、機関バルブのバルブ特性の適正状態からのずれの各気筒間でのばらつきを小さく抑える。例文帳に追加

To minimize fluctuation between respective cylinders in a difference from the proper state of a valve characteristic of an engine valve, when a control shaft thermally expands in the axial direction. - 特許庁

リフト量センサ80による吸気バルブの最大リフト量の検出値がその目標値と一致するようにコントロールシャフト54が2つの駆動限界位置の間で往復駆動される。例文帳に追加

A control shaft 54 is driven and reciprocated between two drive limit positions so as to match a detection value of a maximum lift amount of an intake valve by a lift amount sensor 80 with its target value. - 特許庁

例文

そして、コントロールシャフト34をLo端位置まで変位させるとともに、同シャフト34が上記Lo端位置まで達した旨が判断されたときの位置を基準位置として学習する。例文帳に追加

The control shaft 34 is displaced to the Lo end position, and a position when it is determined that the shaft 34 reaches the Lo end position is learned as the reference position. - 特許庁

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