1016万例文収録!

「コントロールシャフト」に関連した英語例文の一覧と使い方(6ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > コントロールシャフトに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

コントロールシャフトを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 325



例文

変速機ハウジングによって回動可能に支持され、変速レバーと共に作動するマニュアルコントロールシャフト、前記マニュアルコントロールシャフト上に装着されるディテントプレート、変速機の伝導ギヤ上に形成されている環状ギヤ、そして前記ディテントプレートと環状ギヤとの間に配置され、変速機ハウジングに固定されている支持シャフトを軸として回動可能に設置されたスプレグとを備えたことを特徴とする。例文帳に追加

This parking device is provided with a manual control shaft rotatably supported by a transmission housing to actuate with a shift lever, a detent plate installed on the manual control shaft, a circular gear formed on a conductive gear of the transmission, and a sprag disposed between the detent plate and the circular gear to be rotatable around a support shaft fixed to the transmission housing. - 特許庁

ブラシレスモータ25が通電制御されて回転すると、コントロールシャフトが軸線方向に変位し、これにより入力アーム17及び出力アーム18との相対位置が変更されて吸気バルブ9のバルブ特性が変更される。例文帳に追加

When a brushless motor 25 rotates by energization control, the control shaft is axially displaced, thereby changing its position relative to the input arm 17 and the output arm 18 to change the valve characteristic of the intake valve 9. - 特許庁

磁石可動体を構成する永久磁石の磁気がコントロールシャフト側に漏れるのを防止することができるとともに、シフトレバーの耐久性を向上することができるセレクトアクチュエータを備えた変速操作装置を提供する。例文帳に追加

To provide a shift operating device, provided with a select actuator capable of preventing leakage of magnetism of a permanent magnet which constitutes a moving magnet body to a control shaft side and of improving durability of a shift lever. - 特許庁

コントロールシャフトの移動を通じて複数のエンジンバルブの最大リフト量を同時に変更することのできる機構と、複数のエンジンバルブの最大リフト量を各別に変更することのできる機構とを備えたエンジンの可変動弁機構を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve mechanism of an engine equipped with a mechanism capable of changing maximum lift amounts of a plurality of engine valves simultaneously and a mechanism capable of changing maximum lift amounts of a plurality of engine valves respectively. - 特許庁

例文

これら8個の揺動機構は、揺動支持軸10を構成する1本のコントロールシャフト10Bの動きと機械的に連動してその位相差角を変更し、もって吸気バルブ20,30の動作特性(最大リフト量や作用角)を可変とする。例文帳に追加

These eight swinging mechanisms change the phase difference angle mechanically interlocking with the motion of a control shaft 10B forming the swinging support shaft 10 to enable the change of the operating characteristics (maximum lift amount and operating angle) of the suction valves 20 and 30. - 特許庁


例文

この可変動弁機構4は、コントロールシャフト44を通じて軸方向へ移動するスライダギア5と、スライダギア5のヘリカルスプラインと噛み合わされてスライダギア5上に組み付けられる入力ギア6及び各出力ギア7,8とを備えて構成される。例文帳に追加

This variable valve train 4 comprises the slider gear 5 for moving in the shaft direction via a control shaft 44, an input gear 6 and respective output gears 7 and 8 meshed with a helical spline of the slider gear 5 and installed on the slider gear 5. - 特許庁

連結手段は、アクチュエータの出力軸に第1スプラインによりスプライン嵌合されたシャフトと、一端が該シャフトに固定され、他端が第2スプラインによりコントロールシャフトに嵌合されたU形状部材とを含んでいる。例文帳に追加

The connecting means includes a shaft spline-fitted with the output shaft of the actuator by first splines, and a U-shaped member fixed on the shaft at one end thereof and fitted on the control shaft by second splines. - 特許庁

すなわち、コントロールシャフト及びマニュアルバルブレバーといった変速操作機構によるマニュアルバルブの位置決めのための動作を利用してディテントプレートの位置決めを行うことから、ディテントローラーやディテントアームが必要とされず、従来に比べ自動変速機の小型化/軽量化を図ることができるようになる。例文帳に追加

Thus, a detent roller and a detent arm are not required, so that the size/weight of the automatic transmission can be reduced compared with the prior art. - 特許庁

コントロールシャフトの回動にあわせて一体的に回動するマニュアルバルブレバーの遊端部に設けられた突出したピンに対し、シフトレンジに対応した複数のカム溝を含んでなる所定形状の摺接カム面が常に当接するようにディテントプレートをばね手段によって付勢する。例文帳に追加

A detent plate DP is urged by a spring means so that a sliding contact cam surface W of predetermined shape including a plurality of cam grooves corresponding to shift ranges always abuts on a projecting pin provided at a free end part of a manual valve lever ML turned integrally with turning of a control shaft S. - 特許庁

例文

内燃機関の可変動弁機構は、コントロールシャフト32に連動してスライダギア43が軸方向に移動されると、入力アーム41と出力アーム42との相対位相差が変更されて、吸気バルブ21のバルブ特性が変更されるように構成されている。例文帳に追加

This variable valve mechanism for an internal combustion engine is designed that when a slider gear 43 is axially moved by being interlocked with a control shaft 32, a relative phase difference between an input arm 41 and an output arm 42 is changed and the valve characteristics of the intake valve 21 is changed. - 特許庁

例文

この制御装置では特に、同基準位置の学習に際して、ブラシレスモータ41への通電時間の割合であるデューティ比の絶対値が閾値以上となることに基づいてコントロールシャフト34がLo端位置まで達した旨を判断する。例文帳に追加

In particular, in the control device, in learning of the reference position, based on the situation where an absolute value of a duty ratio which is a ratio of current-carrying time to a brushless motor 41 exceeds a threshold value, it is determined that the control shaft 34 reaches the Lo end position. - 特許庁

可変動弁機構30は、筒状のロッカシャフト31と、このロッカシャフト31内に軸方向に移動可能な状態で配設されたコントロールシャフト32と、ロッカシャフト31上に配設される可変バルブリフト機構40とを備えている。例文帳に追加

The variable valve gear 30 is provided with a cylindrical rocker shaft 31 and a control shaft 32 provided in the rocker shaft 31 under a condition where the same can move in an axial direction, and a variable valve lift mechanism 40 provided on the rocker shaft 31. - 特許庁

電子制御装置60は、コントロールシャフト340を変位させ、シリンダヘッド20にHi端側ストッパ343が当接することによって停止する位置を可動限界位置(Hi端)として学習する最大位置学習処理を実行する。例文帳に追加

The electronic control device 60 executes the maximum position learning processing for learning a position where a control shaft 340 is displaced and stopped with a Hi-end side stopper 343 abutting on a cylinder head 20, as a movable limit position (Hi-end). - 特許庁

くの字形に屈曲し得る2つの部分からなるコンロッド23の接続部に枢着されたコントロールロッド23の他端が、支軸揺動部であるコントロール円板28に、支軸であるコントロールシャフト27によって接続している。例文帳に追加

A control rod 23 is pivoted at the connection part of a connecting rod 23 consisting of two portions so as to be bent in a shevron form, and the other end of control rod 23 is connected to a control disc 28 as a shaft swinging part by a control shaft 27. - 特許庁

アクチュエータ60のケーシング59に、減速機構63を収容する減速機構収容部59aならびにデフォルト機構65を収容するデフォルト機構収容部59cが、コントロールシャフト54に直結される熱脆弱部71を両側から挟んで形成される。例文帳に追加

A speed reduction mechanism storage part 59a storing the speed reduction mechanism 63 and a default mechanism storage part 59c storing the default mechanism 65 are formed in the casing 59 of the actuator 60 while holding a thermally embrittled part 71 directly coupled to the control shaft 54 from both sides. - 特許庁

可変動弁機構30は、中空のロッカシャフト(支持軸)31と、このロッカシャフト31内に軸方向に移動可能な状態で配設されたコントロールシャフト(制御軸)32と、ロッカシャフト31上に配設される可変バルブリフト機構40とを備えている。例文帳に追加

This variable valve gear mechanism 30 comprises a hollow rocker shaft (support shaft) 31, a control shaft 32 disposed in the rocker shaft 31 movably in the axial direction, and a variable valve lift mechanism 40 disposed on the rocker shaft 31. - 特許庁

回転運動を直動運動に変換してコントロールシャフト132を軸方向移動させることによりバルブ特性を調節する可変動弁機構を備えた内燃機関において、回転駆動力源駆動時の振動によるバルブ特性制御への悪影響を抑制する。例文帳に追加

To suppress harmful effect of vibration at a time of driving a torque source to valve characteristic control in an internal combustion engine provided with a variable valve mechanism adjusting valve characteristics by converting rotary motion to reciprocating motion and moving a control shaft 132 in an axial direction. - 特許庁

一致しない場合、アイドルリフト量を設定し、エンジン回転数がアイドル回転数の許容範囲内に収まるようにアイドルリフト量を変更し、その後取得したコントロールシャフトの角度からアイドル分の回転角を減算し、その差で基準角度を更新する。例文帳に追加

If they do not match, an idle lift degree is set, the idle lift degree is changed so as to keep engine speed within a tolerance range of idling speed, the rotation angle for the idle portion is subtracted from the obtained angle of the control shaft, and reference angle is updated by the difference. - 特許庁

このためエンジンの置かれた環境などに起因して、コントロールシャフト132のシャフト移動位置と仲介駆動機構内の部材間の回転位相差との間にずれが生じても、このずれは回転位相差dθaにも同じように反映される。例文帳に追加

Even if deviation occurs between a shaft moving position of the control shaft 132 and the rotation phase difference between the members in the intermediation driving mechanism due to the environment in which an engine is placed, this deviation is reflected in the rotation phase differencea in the same way. - 特許庁

シリンダヘッドCHに取り付けられる中間部材40の、シリンダ軸線LC方向に相対向する2つの面の一方に半割状のカムシャフト用軸受部41を、他方に半割状のコントロールシャフト用軸受部43を、それぞれ設ける。例文帳に追加

In this variable valve gear of the engine, a half divided bearing part 41 for camshaft is arranged to one of two surfaces opposite to each other in a cylinder axial line LC direction, and a half-divided bearing part 43 for control shaft is arranged to the other of the two surfaces. - 特許庁

支持パイプ62とコントロールシャフト64の線膨張係数を等しくし、支持パイプ62上に出力部材69を位置決めするカラー14とピン15を設け、カラー14をハウジング11の軸受壁12に摺動可能に組み付ける。例文帳に追加

A linear expansion coefficient of the support pipe 62 and the control shaft 64 is equalized, and a collar 14 and a pin 15 for positioning the output member 69 are arranged on the support pipe 62, and the collar 14 is slidably installed on a bearing wall 12 of the housing 11. - 特許庁

アクチュエータ60が、コントロールシャフト54の端部に固定される被動傘歯車70と、該被動傘歯車70に噛合する駆動傘歯車71と、電動モータ62と、該電動モータ62および駆動傘歯車71間に設けられる減速機構63とから成る。例文帳に追加

The actuator 60 consists of a driven bevel gear 70 which is fixed to the end of the control shaft 54, a drive bevel gear 71 which gears with the driven bevel gear 70, an electric motor 62, and a speed reduction mechanism 63 which is provided between the electric motor 62 and the drive bevel gear 71. - 特許庁

可変動弁機構は、入力部24及び出力部26,28の軸方向への移動が規制された状態にてコントロールシャフト32を軸方向に移動させることにより入力部24に対する出力部26,28の揺動位相差を変更して機関のバルブ特性を変更する。例文帳に追加

The variable valve mechanism changes the oscillating phase difference of the output parts 26 and 28 with the input part 24 by moving the control shaft 32 in the axial direction restricting the movement of the input part 24 and the output parts 26 and 28 in the axial direction so as to change the valve characteristic of the engine. - 特許庁

最大リフト量変更機構300には、コントロールシャフト340が基準位置よりも最大リフト量を増大させる方向側の位置にあるときにロックピンをロック穴に嵌合させるように作動油の通路を切り替える通路切替機構が設けられている。例文帳に追加

The maximum lift amount changing mechanism 300 includes a passage switching mechanism which switches operating oil passages so as to fit a lock pin into a lock hole, if a control shaft 340 is at a nearer side on which the maximum lift amount is increased, than a reference position. - 特許庁

回転−直動変換機構により電動回転動力源の駆動力を直動に変換して可変動弁機構のコントロールシャフトを駆動するアクチュエータを備えた車両用内燃機関動弁装置においてコストアップを招かずに静粛性を維持する。例文帳に追加

To maintain quietness without causing cost increase in an internal combustion engine valve gear for a vehicle provided with an actuator driving a control shaft of a variable valve mechanism by converting drive force of an electric motor power source to a linear motion by a rotation-linear conversion mechanism. - 特許庁

係合突部35は、スライダ48の外部からガイド溝55を通じて周溝49に導かれ、この状態でコントロールシャフト36及びスライダ48が相対回転させられることにより、周溝49のガイド溝55との接続部分とは異なる箇所で係合されている。例文帳に追加

The engaging projection part 35 is introduced to the peripheral groove 49 via the guide groove 55 from an external part of the slider 48, and is engaged in a place different from a connecting part with the guide groove 55 of the peripheral groove 49 by relatively rotating the control shaft 36 and the slider 48 in this state. - 特許庁

各気筒のバルブリフト可変機構14における入力アーム17及び出力アーム18の間にカラー55が介在され、そのカラー55が立壁部45に対しコントロールシャフト16の軸線方向に相対移動可能となっている。例文帳に追加

A collar 55 is interposed between an input arm 17 and an output arm 18 in a valve lift variable mechanism 14 of the respective cylinders, and the collar 55 is relatively movable in the axial direction of the control shaft 16 with respect to a vertical wall part 45. - 特許庁

このエンジンは、ロッカシャフト53と、軸方向へ移動可能な状態でロッカシャフト53内に配置されたコントロールシャフト54と、ロッカシャフト53上に設けられてエンジンバルブをリフトさせるバルブリフト機構とを備えて構成される。例文帳に追加

This engine comprises a rocker shaft 53, a control shaft 54 disposed in the rocker shaft 53 in an axially movable state, and a valve lift mechanism mounted on the rocker shaft 53 and lifting an engine valve. - 特許庁

内燃機関1の可変動弁機構14では、クランク軸13の回転に伴う吸気カム11aの回転によってコントロールシャフト16と接続された入力アーム17及び出力アーム18が揺動し、吸気バルブ9が開弁する。例文帳に追加

A variable valve train 14 of the internal combustion engine 1 allows an input arm 17 and an output arm 18 connected to a control shaft 16 to swing by the rotation of an intake cam 11a accompanied by the rotation of the crankshaft 13, thereby opening an intake valve 9. - 特許庁

動弁室が高温あるいは低温環境になってもホルダ63を冷却水が通過することで、センシング部66の大幅な温度変化を抑制してコントロールシャフト19の回転位相を高精度で検出することができる。例文帳に追加

Even when the valve chamber has a high-temperature or low-temperature environment, cooling water passes through the holder 63, a large temperature change of the sensing part 66 is inhibited and the rotational phase of the control shaft 19 can be detected with high accuracy. - 特許庁

変速作動時の安定感を向上させ、円滑な変速作動を可能にするとともに、単純な構造で噛合の誤作動、および変速段のオーバーストロークを防止できる手動変速機用コントロールシャフトアセンブリーを提供する。例文帳に追加

To provide a control shaft assembly for a manual transmission which is improved in the sense of stability at gear change operation and can perform smooth gear change operation as well as prevent the erroneous operation of engagement and an over-stroke of a gear change step by a simple structure. - 特許庁

そしてリフト量可変アクチュエータがコントロールシャフト132を介して揺動カム126と入力部122との相対位相差を可変とするので吸気バルブ12aのリフト量や作用角の大きさを連続的に調整することができる。例文帳に追加

Since a relative phase difference between the slidable cam 126 and the input part 122 is varied through a control shaft 132 by a lift amount variable actuator, a lift amount of the intake value 12a and the degree of an operating angle are continuously regulated. - 特許庁

必要に応じて、バルブ打部材42およびカム被打部材41をコントロールシャフト32と平行な方向に変位させることによりバルブ打部材41のいずれかのカム面42d_1,42d_2を選択的に使用するための切り替え手段6を有する。例文帳に追加

A change over means 6 for selectively using one of the cam surfaces 42d_1, 42d_2 of the valve striking member 41 by displacing the valve striking member 42 and the cam struck member 41 in a direction parallel with a control shaft 32 is included as a need arises. - 特許庁

内燃機関のシリンダヘッドとコントロールシャフトとの熱膨張率差によっても気筒間のバルブ特性調節量のばらつきを生じさせることのない可変動弁機構基準状態調整方法及び可変動弁機構。例文帳に追加

To provide a variable valve reference condition control method for preventing the dispersion of a valve property adjusting amount between cylinders due to a difference in the coefficient of thermal expansion between a cylinder head and a control shaft of an internal combustion engine, and to provide a variable valve train. - 特許庁

このためエンジン2の低回転時や低温時でも、運転者の操作力が原動力としてコントロールシャフト130に与えられるので、エンジン2の運転状態や環境による影響を抑制して、バルブ特性の変更をアクセルペダル46の操作に対応させることができる。例文帳に追加

Since the operation force of a driver is imparted to the control shaft 130 as a motive power even at the time of low rotation of the engine 2 and low temperature, the change of the valve characteristic can correspond to the operation of the accelerator pedal 46 by inhibiting the influence by the driving state of the engine 2 and the environment. - 特許庁

チェンジレバーのセレクト操作及びシフト操作の動きに連動して軸方向及び回転方向にスライドし、その動きをシフトフォーク機構に伝達して所望の変速段を達成するコントロールシャフト50を、変速機ケース2の中に上下方向に配設する。例文帳に追加

A control shaft 50 for attaining a desired shift stage by transmitting its movement to a shift fork mechanism by sliding in the axial direction and the rotational direction by interlocking with the movement of select operation and shift operation of a change lever, is arranged in the vertical direction in a transmission case 2. - 特許庁

そして係止ピン112が、同軸となるように配置された収納部貫通孔110cと挿入部貫通孔70cとを共に貫いて挿入されることで、収納部110aと挿入部70xとが接続され、同軸にてコントロールシャフト70と駆動シャフト110とが一体化される。例文帳に追加

A fixing pin 112 is inserted through both a reception part through hole 110c and an insertion part through hole 70c which are disposed to be coaxial so that the reception part 110a and the insertion part 70x are connected to each other and the control shaft 70 and the drive shaft 110 are united in the same axis. - 特許庁

このためエンジン2の低回転時や低温時でも、運転者の操作力が原動力としてコントロールシャフト132に与えられるので、エンジンの運転状態や環境による影響を抑制してバルブ特性の変更をアクセルペダル46の操作に対応させることができる。例文帳に追加

Even if the engine 2 is in the low speed operation or at a low temperature, therefore, the alteration of the valve characteristics can be made corresponding to the operation of the accelerator pedal 46 by suppressing the influence of the engine operating condition and the environment, because the operating force of the driver is given as a motive force to the control shaft 132. - 特許庁

可変動弁機構の制御装置は、コントロールシャフト54をLo端及びHi端にそれぞれ変位させたときに学習した絶対位置同士の距離が所定の判定値よりも小さいときに、Lo端及びHi端の少なくとも何れかの絶対位置が誤学習されたと判定する。例文帳に追加

The control device of variable valve mechanism, when a distance of between learnt absolute positions each other is smaller than a determined value when the control shaft 54 is made to displace to the Lo end and Hi end, determines that the absolute position of at least either of Lo end and Hi end has been erroneously learnt. - 特許庁

機関弁のリフト量を変化させることを可能としたリフト可変機構が備えるコントロールシャフトを回動駆動するアクチュエータが、機関本体の外壁に取付けられる内燃機関のリフト可変動弁装置において、アクチュエータのコンパクト化を図る。例文帳に追加

To make an actuator compact in a variable lift valve unit for the internal-combustion engine in which the actuator is attached to the outer wall of an engine body to rotate and drive a control shaft attached to the lift variable mechanism so as to enable the change of the lift quantity of an engine valve. - 特許庁

予備駆動工程ではスライダギヤ76に軸方向基準面58a,64a,66a,68aとは反対側に向かう相対的軸力を楔86で付与して吸気カムシャフトを回転させているのでバルブリフトを繰り返す間にコントロールシャフト28からスライダギヤ76までのクリアランスが短時間に自ずと詰まる。例文帳に追加

In a preliminary driving process, a relative axial force toward the opposite side of axial reference faces 58a, 64a, 66a, 68a is applied to a slider gear 76 by a wedge 86 to rotate a camshaft, so that as valve lift is repeated, a clearance from the control shaft 28 to the slider gear 76 is naturally filled in a short time. - 特許庁

コントロールシャフト80上にコントロールレバー90の基端部を取り付け、コントロールレバー90の先端部に形成されたピン保持部91にワイヤ取り付けピン93を挿着してコントロールワイヤ104をコントロールレバー90に連結する。例文帳に追加

The base end part of the control lever 90 is fitted on the control shaft 80, a wire fitting pin 93 is inserted in a pin holding part 91 formed on the tip part of the control lever 90, and a control wire 104 is connected to the control lever 90. - 特許庁

アクチュエータ2に設けられたサンシャフト12とコントロールシャフト8との接続部分に、吸気バルブのバルブリフト量を調節する可変動弁機構から与えられる衝撃伝達を抑制する衝撃吸収機構50を設けている。例文帳に追加

A shock absorbing mechanism 50 for restraining the transmission of a shock imparted from the variable valve train for adjusting a valve lift quantity of an intake valve, is arranged in a connecting part between a sun shaft 12 and the control shaft 8 arranged in the actuator 2. - 特許庁

コントロールシャフト制御回路31は、圧縮比を低下させるときには電動モータ32に最高電圧を印加して高速に圧縮比の変更を完了させ、一方、圧縮比を増大させるときには最高効率電圧を印加して高効率に圧縮比の変更を行う。例文帳に追加

A control shaft control circuit 31 rapidly completes the change of the compression ratio by applying the maximum voltage to an electric motor 32 when decreasing the compression ratio, while the compression ratio is changed in a highly efficient manner by applying the voltage of the maximum efficiency when increasing the compression ratio. - 特許庁

コントロールシャフトに当接されるカム面が変位駆動カム面と非変位駆動カム面との間で切り替わる際のバルブ開閉特性の制御性低下を抑制することのできる内燃機関のバルブ開閉特性制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a valve opening/closing characteristic control device for an internal combustion engine, for suppressing degradation in controllability of a valve opening/closing characteristic in switching of a cam face brought into a control shaft between a displacement driving cam face and a non-displaced driving cam face. - 特許庁

ECUは、吸気弁駆動機構のコントロールシャフトの実ストローク量と目標ストローク量との偏差に応じて設定される制御量により、実ストローク量が目標ストローク量に一致するようにアクチュエータをフィードバック制御する。例文帳に追加

An ECU performs feedback control of an actuator so that an actual stroke amount coincides with a target stroke amount, by a control amount set depending on deviation between the actual stroke amount of a control shaft of an inlet valve drive mechanism and the target stroke amount. - 特許庁

この可変動弁機構では、吸気バルブの最大バルブリフト量が基準リフト量以上のときに、コントロールシャフト32により進角用油路(第3供給管R3)が閉鎖された状態に維持されるようにシャフト32と進角用油路とを関連付けて構成した。例文帳に追加

In the variable valve mechanism, a control shaft 32 and an oil passage for an advanced angle are associated so as to maintain a state in which the oil passage for an advanced angle (third supply pipe R3) is closed by the control shaft 32 when the maximum valve lift amount of an intake valve is a reference lift amount or more. - 特許庁

ベアリングビームオイルギャラリ33に接続したベアリングキャップ内オイル通路34からコントロールシャフト7内部のオイル通路35を介してコントロールリンク6のオイル通路36さらにはオイル噴射孔37へとオイルが供給される。例文帳に追加

Oil is supplied from an oil passage in a bearing cap connected to a bearing beam oil gallery 33, to an oil passage 36 of a control link 6 and an oil injection port 37 via an oil passage 35 inside of a control shaft 7. - 特許庁

この装置は、作用角変更機構のコントロールシャフトの基準移動位置からの相対移動位置を検出する相対位置センサと、同センサにより検出した相対移動位置を記憶するRAMを有する電子制御ユニットとを備える。例文帳に追加

The device includes a relative position sensor detecting a relative movement position from a reference movement position of a control shaft of an operation angle change mechanism, and an electronic control unit including RAM storing the relative movement position detected by the sensor. - 特許庁

例文

機関弁のリフト量を可変としたリフト可変機構が備えるコントロールシャフトに設けられる連結軸部にアクチュエータが連結される内燃機関のリフト可変動弁装置において、アクチュエータのコンパクト化を可能とする。例文帳に追加

To make an actuator compact, in a lift variable valve gear of an internal combustion engine for connecting the actuator to a connecting shaft part arranged on a control shaft possessed by a lift variable mechanism capable of varying a lift quantity of an engine valve. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS