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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > コントロールシャフトに関連した英語例文

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コントロールシャフトを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 325



例文

外部節度機構32はリテーナ24に設けられ、コントロールシャフト26を軸方向について所定の位置に弾性的に保持する。例文帳に追加

The external moderation mechanism 32 is provided on the retainer 24 to elastically hold the control shaft 26 at a prescribed position in the shaft direction. - 特許庁

これにより、エンジンの駆動時の振動によるコントロールシャフト16のピン51の軸線方向についての振動が抑えられる。例文帳に追加

Consequently, vibration of the control shaft 16 in an axial line direction of the pin 51 due to vibration at a time of engine drive is suppressed. - 特許庁

コントロールシャフト22はシリンダヘッド12よりも熱膨張係数の小さい材料により形成される。例文帳に追加

The control shaft 22 is formed out of material having thermal expansion coefficient smaller than that of the cylinder head 12. - 特許庁

コントロールシャフト32は、内部に軸方向に延びる内部空間32bが形成された中空の部材となっている。例文帳に追加

The control shaft 32 is formed of a hollow member in which an internal space 32b extending in the axial direction is formed. - 特許庁

例文

中空シャフト36内においてコントロールシャフト37の軸心Cはスライダギア35側に偏倚されている。例文帳に追加

The shaft center C of the control shaft 37 is biased to the slider gear 35 side in the hollow shaft 36. - 特許庁


例文

この装置は、作用角変更機構のコントロールシャフトの基準移動位置に対する相対位置を位置センサによって検出する。例文帳に追加

This device detects relative position of a control shaft of an operation angle change mechanism to a reference transfer position by a position sensor. - 特許庁

基準移動位置および相対位置に基づいてコントロールシャフトの絶対位置(吸気バルブの作用角VL)を算出する。例文帳に追加

Absolute position of the control shaft (operation angle VL of an intake valve) is calculated based on the reference transfer position and the relative position. - 特許庁

これらヘリカルギアはコントロールシャフト21に同期する伝達シャフト14の移動によりベーンを強制回動する。例文帳に追加

These helical gears force the vane to rotate through the movement of the transmission shaft 14 synchronizing with a control shaft 21. - 特許庁

コントロールシャフトの軸方向への変位に基づきバルブリフト可変機構を駆動する際の信頼性が低下するのを抑制する。例文帳に追加

To suppress drop in reliability when a valve lift variable mechanism is driven based on displacement in an axial direction of a control shaft. - 特許庁

例文

ロッカシャフト31とコントロールシャフト32との間は、潤滑油が供給されて潤滑されている。例文帳に追加

The part between the rocker shaft 31 and the control shaft 32 is supplied with lubricating oil and is lubricated. - 特許庁

例文

可変動弁機構10のハウジング11に支持パイプ62を支持し、その内側にコントロールシャフト64を挿通する。例文帳に追加

A support pipe 62 is supported by the housing 11 of a variable valve train 10, and the control shaft 64 is inserted into its inside. - 特許庁

このため振動が直接伝達されなくなり、かつコントロールシャフト132の軸方向に可変動弁系全体が長くなることがない。例文帳に追加

Vibration is not directly transmitted and a whole body of a variable valve system does not become long in an axial direction of the control shaft 132, thereby. - 特許庁

そして、直線運動が制限されるまでコントロールシャフト35を変位させる第1処理と、この処理を通じてコントロールシャフト35の実際の位置を学習する第2処理とを含む学習制御について、同学習制御をエンジンのフューエルカット中に行う。例文帳に追加

Learning control includes first processing for displacing the control shaft 35 up to restricting the linear motion, and second processing for learning an actual position of the control shaft 35 via this processing, and this learning control is performed when cutting fuel of an engine. - 特許庁

そして、往復直線運動の運動方向が反転する反転位置(点C)をコントロールシャフト46の直線運動におけるストローク端として設定し、電子制御装置7はその反転位置をコントロールシャフト46の移動位置に対する基準位置として学習する。例文帳に追加

A reverse position (point C) where motion direction of the reciprocating linear motion is reversed is established as a stroke end of the liner motion of the control shaft 46 and the electronic control device 7 learns the reverse position as the reference position in relation to moving position of the control shaft 46. - 特許庁

コントロールシャフトの軸方向位置にて内燃機関バルブ特性を調節する可変動弁機構に用いてもアクチュエータの耐久性を維持しつつ大型化等を抑制できるコントロールシャフト軸方向位置調節装置の提供。例文帳に追加

To provide a control shaft axial directional position adjusting device capable of restraining an enlargement while maintaining durability of an actuator even when used for a variable valve train for adjusting an internal combustion engine valve characteristic in a position in the axial direction of a control shaft. - 特許庁

この制御装置は、コントロールシャフト35の直線運動を通じてインテークバルブのバルブ作用角を変更する動弁機構本体と、コントロールシャフト35を直線運動させる回転直動式アクチュエータとを備えて構成される可変動弁機構3に適用される。例文帳に追加

This control device is applied to the variable valve train 3 comprising a valve train body for changing a valve working angle of an intake valve via linear motion of a control shaft 35 and a rotary linearly moving actuator for allowing the control shaft 35 to make the linear motion. - 特許庁

エンジン10の可変動弁機構30では、コネクトピン44およびブッシュ46を介してコントロールシャフト32の動作がスライダギア43に伝えられることで、スライダ43がコントロールシャフト32に連動して軸方向に駆動される。例文帳に追加

Action of a control shaft 32 is transmitted to a slider gear 43 via the connecting pin 44 and a bushing 46 in the variable valve gear 30 for the engine, and the slider 43 is driven in an axial direction with interlocking with the control shaft 32. - 特許庁

そして、駆動装置49とコントロールシャフト48との間には、設定された上限値以上の力が加わった際には駆動装置49によるコントロールシャフト48の駆動を停止又は抑制するリミッタ56が設けられている。例文帳に追加

A limiter 56 stopping or suppressing the driving of the control shaft 48 by the driving system 49 when force of not less than a set upper limit is exerted, is provided between the driving system 49 and the control shaft 48. - 特許庁

これにより、コントロールシャフト11の直線変位をセンサレバー14およびセンサロータ15の回転変位に変換する際に生じる歪みを吸収できるので、コントロールシャフト11の直線変位検出精度を向上できる。例文帳に追加

Thus, distortion caused in converting the linear displacement of the control shaft 11 to the rotational displacement of the sensor lever 14 and the sensor rotor 15 can be absorbed so that the linear displacement detecting accuracy for the control shaft 11 can be improved. - 特許庁

制御機構40は、カムシャフト11と同軸上に配されて該カムシャフト11の長さ方向に延びるコントロールシャフト41と、一端部がコントロールシャフト41に軸着され、他端部が動力伝達機構30に軸着された制御レバー46とを含み構成されている。例文帳に追加

The control mechanism 40 includes a control shaft 41 arranged coaxially with the camshaft 11 and extending in a longitudinal direction of the camshaft 11, and a control lever 46 pivotally attached on a control shaft 41 at one end and pivotally attached on the power transmission mechanism 30 at another end. - 特許庁

揺動アクチュエータはロッカーシャフト130に揺動のための駆動力を作用させる機能を果たせば良いことから、コントロールシャフト132を軸方向へ移動させる場合のようなスペースは不要となりコントロールシャフト132の長さを短くしてエンジンの小型化に貢献できる。例文帳に追加

Since it is only required for the oscillation actuator to make the driving force for oscillation act on the rocker shaft 130, a space needed when axially moving the control shaft 132 is eliminated, and thereby the control shaft 132 can be shortened to contribute to size reduction of the engine. - 特許庁

コントロールシャフトの軸方向駆動時のコントロールシャフトの曲がりを抑制し、ロッカシャフトと接触・摺動の摩擦力を小さくし、アクチュエータによる駆動力の増大を抑制できる内燃機関のバルブリフト量制御装置の提供。例文帳に追加

To provide a valve lift controller for an internal combustion engine capable of suppressing bending of a control shaft when driving the control shaft in an axial direction, reducing friction force when it comes into contact with a rocker shaft and slides, and suppressing increase of driving force by an actuator. - 特許庁

円板28には、例えば、油圧シリンダによって駆動されるラックピニオン機構のようなコントロールシャフト回転手段32と、ロックピン等からなるロック機構あるいはブレーキ機構のようなコントロールシャフト保持手段33がそれぞれ独立に制御されて係合することができる。例文帳に追加

The arrangement includes a control shaft rotating means 32 such as a rack-and-pinion mechanism driven by a hydraulic cylinder and a control shaft retaining means 33 such as a braking mechanism or lock mechanism consisting of a lock pin or the like, and these means 32 and 33 can be engaged with the disc 28 in such a way as controlled independently. - 特許庁

内燃機関の動弁系は、可動範囲内で駆動されるコントロールシャフト54と、潤滑剤によって潤滑されるアクチュエータ60を有し、アクチュエータ60によりコントロールシャフト54を駆動することを通じて内燃機関のバルブ特性を変更する。例文帳に追加

The valve gear for an internal combustion engine includes the control shaft 54 driven in a movable range and an actuator 60 lubricated by lubricant, and changes valve characteristics of the internal combustion engine through driving the control shaft 54 by the actuator 60. - 特許庁

バルブ特性変更機構20は、コントロールシャフト22と、その軸方向位置を調整する作動機構23と、コントロールシャフト22に対する相対位置に応じて機関バルブのバルブ特性を変更する変更機構本体30とを備える。例文帳に追加

The valve characteristic change mechanism 20 is provided with a control shaft 22, an operation mechanism 23 for adjusting its axial position, and a change mechanism body 30 for changing a valve characteristic of an engine valve in response to its relative position to the control shaft 22. - 特許庁

このようにコントロールシャフトを分割することにより、各気筒のリフト時にコントロールシャフトにねじり力が発生しなくなるので、各分割シャフト321〜324の直径を小さくすることができ、コストの低減化をはかることができる。例文帳に追加

Since torsional force is not applied on the control shaft at a time of lift of each cylinder by dividing the control shaft in such a manner, diameter of each divided control shaft 321-324 can be reduced and cost can be reduced. - 特許庁

また、入力アーム22及び出力アーム24,26の揺動中心に挿入されるコントロールシャフト32と、出力アーム24,26についてコントロールシャフト32の軸方向における移動を規制する規制部材50とを備えている。例文帳に追加

Also, a control shaft 32 inserted in an oscillation center of the input arm 22 and the output arm 24, 26, and a regulating member 50 regulating movement of the output arms 24, 26 in an axial direction of the control shaft 32 are provided. - 特許庁

パイプ状のロッカシャフト15内に挿入されたコントロールシャフト16を回転駆動すると、コントロールシャフト16にピニオンギヤ34を介して係合されたスライダ26が同シャフト16の軸線方向に変位し、バルブリフト可変機構が駆動される。例文帳に追加

When rotatively driving the control shaft 16 inserted into a pipe-shaped rocker shaft 15, a slider 26 engaged with the control shaft 16 via a pinion gear 34 is displaced in the axial direction of the shaft 16, and a valve lift variable mechanism is driven. - 特許庁

バルブ特性変更機構20は、コントロールシャフト22と、その軸方向位置を調整する作動機構23と、コントロールシャフト22に対する相対位置に応じて機関バルブのバルブ特性を変更する変更機構本体30とを備える。例文帳に追加

The valve characteristic changing mechanism 20 is provided with a control shaft 22, an operation mechanism 23 adjusting axial direction of the same, and a changing mechanism body 30 changing valve characteristics of an engine valve according to phase position to the control shaft 22. - 特許庁

この間隙調整板は、軸方向へ移動可能な状態で複数の支持壁を通じて支持されるコントロールシャフトと、コントロールシャフト上に設けられてエンジンバルブのバルブ特性を変更する複数のバルブリフト機構とを備えた可変動弁機構付きエンジンに適用される。例文帳に追加

This gap adjusting plate is applied to the engine with the variable valve train comprising a control shaft supported through a plurality of support walls in an axially movable state and a plurality of valve lift mechanisms installed on the control shaft and changing the valve characteristics of engine valves. - 特許庁

このようにバルブリフト可変機構14の支持、及び、コントロールシャフト16の軸方向変位の案内は支持案内部32によって実現されるため、その実現のためにコントロールシャフト16の外側にパイプ状のロッカシャフトを設ける必要がなくなる。例文帳に追加

The support of the valve lift variable mechanism 14 and the guide of the axial displacement of the control shaft 16 are thus realized by the support guide portion 32 and there is no need to provide a pipe-shaped rocker shaft for realizing them outside of the control shaft 16. - 特許庁

可変動弁機構3は、コントロールシャフト35の直線運動を通じて入力ギア5と出力ギア6とを相対的に回転させる動弁機構本体31と、サンシャフト81を通じてコントロールシャフト35を直線運動させる回転直動式アクチュエータ7とを備えて構成される。例文帳に追加

The variable valve train 3 is provided with a valve train body 31 for relatively rotating an input gear 5 and an output gear 6 through linear motion of a control shaft 35, and the rotation-linear type actuator 7 for linearly moving the control shaft 35 through a sun shaft 81. - 特許庁

ワイヤ48及び巻き取りプーリ140によりアクセルペダル46とコントロールシャフト130とが連結されているので、アクセルペダル46の操作力は直接、巻き取りプーリ140を回転させコントロールシャフト130に伝達されている。例文帳に追加

Since the accelerator pedal 46 and a control shaft 130 are connected by a wire 48 and a winding pulley 140, the operation force of the accelerator pedal 46 directly rotates the winding pulley 40 to be transmitted to the control shaft 130. - 特許庁

コネクトピン44がブッシュ46に形成されたピン挿入孔46aとコントロールシャフト32に形成された貫通孔32aとに挿入されることで、ブッシュ46がコネクトピン44を介してコントロールシャフト32に連結される。例文帳に追加

The connecting pin 44 is inserted in a pin insertion hole 46a formed on the bushing 46 and a through hole 32a formed on the control shaft 32, and the bushing 46 is connected to the control shaft 32 via the connecting pin 44. - 特許庁

コントロールシャフトガイド10の連結部15に凹面15aを形成し、組付け時には、この凹面15aを上方に向かせるようにコントロールシャフトガイド10を配置し、凹面15aにコントロールロッド9の他端部9aを載置できるようにする。例文帳に追加

A recessed surface 15a is formed in the connecting part 15 of the control shaft guide 10, and when assembling, the control shaft guide 10 is so arranged that the recessed surface 15a is directed to the upper side, so that the other end part 9a of the control rod 9 can be placed on the recessed surface 15a. - 特許庁

そして、エンジンの最大バルブリフト量の変更に際しては、第1可変動弁機構3Aのコントロールシャフト34と第2可変動弁機構3Bのコントロールシャフト34とをそれぞれの可変動弁機構のアクチュエータ32を基準として反対方向へ変位させる。例文帳に追加

When changing the maximum amount of valve lift of the engine, the control shaft 34 of the first variable valve train 3A and the control shaft 34 of the second variable valve train 3B are displaced in the opposite directions using the actuators 32 of respective variable valve trains as reference. - 特許庁

本発明による変速制御装置は、変速レバー;変速レバーの移動に対応して変速機が特定の変速段に変速される複数のシフトラグ;ハウジング;コントロールフィンガーを有してシフトラグを動かすコントロールシャフトコントロールシャフトを長さ方向に沿って移動させるセレクトコントロールアセンブリー;及びコントロールシャフトを回転させるシフトコントロールアセンブリー;を含んで構成される。例文帳に追加

The speed change control device comprises the gear shift lever, a plurality of shift lugs corresponding to movements of the gear shift lever for shifting the transmission to a particular shift stage, a housing, the control shaft having a control finger for moving the shift lugs, the select control assembly for moving the control shaft along the longitudinal direction, and the shift control assembly for rotating the control shaft. - 特許庁

第1、第2当接部18b,20fをサブカム18の支軸17に対してコントロールシャフト39の反対側に設けたので、コントロールシャフト39を第1、第2当接部18b,20fに邪魔されずにコントロールアーム20に接近させることができ、これにより可変動弁装置の小型化を図ることができる。例文帳に追加

Further, the first and second abutting portions 18b, 20f are provided on a side of the spindle 17 of the sub cam 18 opposite to the control shaft 39 and therefore the control shaft 39 can be allowed to approximate the control arm 20 without being interfered by the first and second abutting portions 18b, 20f, thus realizing the reduction in the size of the variable valve timing mechanism. - 特許庁

そして、コントロールリンク5から第1連結ピン10に作用する荷重をコントロールシャフト7周りのトルクに変換する有効腕長さが、低圧縮比時には小さく高圧縮比時には大きくなるように、かつ高圧縮比方向に回転したときにアクチュエータロッド13の突出量が減少するように、コントロールシャフト7の可動角度を設定する。例文帳に追加

Further, a variable angle of the control shaft 7 is set so that an effective arm length for converting a load acting from the control link 5 to a first connecting pin 10 to torque around the control shaft 7 is shorter at a low compression ratio and is longer at a high compression ratio, and a protrusion amount of the actuator rod 13 is reduced when rotated in a high compression ratio direction. - 特許庁

ECUは、アクチュエータの制御中に、制御量が判定値を超えるコントロールシャフトのストローク量を異常領域として記憶する異常領域記憶処理と、記憶された異常領域にコントロールシャフトの目標ストローク量が所定時間保持されると、異常領域外に目標ストローク量を変更する異常領域回避処理とを実行する。例文帳に追加

The ECU executes, during control of the actuator, abnormal region storage processing for storing stroke amounts of control shaft in which the control amount exceeds the determination value as abnormal region, and abnormal region avoidance processing for changing target stroke amount to outside the abnormal region, when the target stroke amount of the control shaft is held for a predetermined time period in the stored abnormal region. - 特許庁

モータ用制御装置60の制御部61は、機関停止操作が行われて電動モータ62の駆動が停止されたときのコントロールシャフト21の絶対位置を終了値として記憶し、機関始動操作が行われて電動モータ62の駆動が開始されるときのコントロールシャフト21の絶対位置の初期値として先に記憶された終了値を設定する。例文帳に追加

A control part 61 of a motor control device 60 stores the absolute position of a control shaft 21 when engine stop operation is performed and drive of an electric motor 62 is stopped as a final value, and sets the final value stored beforehand as an initial value of the absolute position of the control shaft 21 when engine start operation is performed and drive of the electric motor 62 is started. - 特許庁

また、エンジン用動弁装置100は、コントロールシャフト16の直線方向X1、X2の位置を検出する直線位置検出手段を備え、電源異常時において、直線位置検出手段により検出されたコントロールシャフト16の直線方向X1、X2の位置に基づいて、バルブリフト量VLを認識する。例文帳に追加

Also, the valve gear 100 for the engine is provided with a linear position detection means detecting a position of the control shaft 16 in the linear directions X1, X2, and recognizes valve lift VL based on the position of the control shaft 16 in the linear directions X1, X2 detected by the linear position detection means at a time of power source abnormality. - 特許庁

動弁系の最大リフト量初期学習方法は、コントロールシャフト54をLo端に駆動し、同コントロールシャフト54がLo端に到達した際にアクチュエータ60の制御値に基づいて検出された最大リフト量をLo端に対応する最大リフト量の初期値として学習する。例文帳に追加

In this initial learning method about the initial maximum lift quantity of a valve system, a control shaft 54 is driven to a Lo end, and when the control shaft 54 reaches the Lo end, this method learns the maximum lift quantity, which is detected based on a control value of an actuator 60, as an initial value of the maximum lift quantity corresponding to the Lo end. - 特許庁

乗物用シートのベースは2つのスライドレール6と、これら2つのスライドレール6に各々支持された、ピボット運動をする2つのコントロールシャフト12を有し、これらコントロールシャフト12は、2つの互いに反対の動作方向36、37にピボット運動するように同時に動かされるコントロールレバー31に剛に固定されている。例文帳に追加

This base for vehicle seat has two slide rails 6 and two control shafts 12 supported on these two slide rails 6, respectively, to perform pivot movement, and these control shafts 12 are rigidly fixed on a control lever 31 moved simultaneously so as to perform pivot movement in two mutually opposite directions of movement 36, 37. - 特許庁

コントロールシャフト26は、シフトレバー25及びハウジング内のシフト機構部に連結され、シフトレバー25の揺動をシフト機構部に伝達する。例文帳に追加

The control shaft 26 is connected to the shift lever 25 and a shift mechanism part within the housing to transmit oscillation of the shift lever 25 to the shift mechanism part. - 特許庁

可変動弁機構を構成する作用角可変機構は、コントロールシャフト46、入・出力アーム51〜53及びスライダギヤ59を構成部品として備える。例文帳に追加

A working angle variable mechanism constituting the variable valve train has a control shaft 46, input/output arms 51 to 53 and a slider gear 59 as the constituting part. - 特許庁

可変動弁機構30の互いに相対移動する構成部品間、例えば、ロッカシャフト31とコントロールシャフト32との間に油路を通じて潤滑油を供給するようにしている。例文帳に追加

A lubricating oil is supplied between the component parts of the variable valve gear mechanism 30 moving relative to each other, for example, between the rocker shaft 31 and the control shaft 32. - 特許庁

コントロールレバー90とコントロールワイヤ104とを連結するワイヤ取付ピン92が、コントロールシャフト80の軸方向に延びてコントロールレバー90に取り付けられる。例文帳に追加

A wire mounting pin 92 for connecting a control lever 90 to a control wire 104 is mounted on the control lever 90, extending the axial direction of the control shaft 80. - 特許庁

回転カム10は、異なる気筒6に対して設けられたバルブ8どうしのバルブオーバーラップが生じないカムプロフィールを備えたことによって、該オーバーラップによるコントロールシャフト48の捩れ増加を防止している。例文帳に追加

The rotation cam 10 is provided with cam profile not generating valve overlap of valves provided on different cylinders 6 to prevent increase of twist of the control shaft 48 due to the overlap. - 特許庁

例文

シリンダヘッドとコントロールシャフトとの熱膨張量の差に起因して生じる機関バルブのリフト量時間積分値のずれを好適に減少させることのできる可変動弁機構を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve gear capable of suitably reducing slippage of lift time integration value of engine valves caused by thermal expansion quantity difference between a cylinder head and a control shaft. - 特許庁

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