意味 | 例文 (999件) |
ピラーを含む例文一覧と使い方
該当件数 : 2861件
ベースフレームに対して左,右のフロントピラー、リヤピラーを固着するときの取付強度を高める。例文帳に追加
To enhance the fitting strength of the right and left front pillers and the rear pillers against the base frame when they are fixedly mounted thereon. - 特許庁
大型の補強構造とすることなくピラーのドアヒンジ取付部を補強することができる車体ピラー構造を得る。例文帳に追加
To provide a vehicle body pillar structure capable of reinforcing a door hinge mounting part of a pillar without introducing a large-sized reinforcing structure. - 特許庁
そのため、カーテンエアバッグ10は、車両のAピラーとAピラーガーニッシュ40との間に収納されていない。例文帳に追加
Accordingly, the curtain airbag 10 is configured not to be stored between an A pillar and the A pillar garnish 40 of the vehicle. - 特許庁
ピラー構造部材10とピラーカバー12は、摩擦撹拌接合等によって一体的に結合される。例文帳に追加
The pillar structural member 10 and the pillar cover 12 are integrally bonded by a frictional stirring bonding or the like. - 特許庁
自動車のドアの上辺に沿ってAピラー20からCピラー22までバッグ1が配置され、インフレータ2によって膨張可能とされている。例文帳に追加
The bag 1 is disposed along the upper side of an automobile door from an A-pillar 20 to a C-pillar 22 and can be inflated by an inflator 2. - 特許庁
形状が異なる様々なフロントピラー部材を容易に保持することができるフロントピラー用汎用クランプ装置を提供する。例文帳に追加
To provide an universal clamp device for front pillar capable of holding easily various front pillar members with different shapes. - 特許庁
そして、ピラーインナパネル7へ伝達された荷重F1は、インナブラケット10によって効率よくピラーアウタパネル8へ伝達される。例文帳に追加
The load F1 transmitted to the pillar inner panel 7 is efficiently transmitted to a pillar outer panel 8 by an inner bracket 10. - 特許庁
ピラートリム18で覆われたサブピラー4の車内側には、バッグ部材80に連なるテザー83が連結されている。例文帳に追加
A tether 83 continuing to the bag member 80 is connected to a vehicle interior side of the sub-pillar 4 covered by the pillar trim 18. - 特許庁
リアピラー11内のダクト構成パネル51とリアピラーアウタ41で閉断面形状を形成する。例文帳に追加
A closed section shape is formed with a duct configuration panel 51 and a rear pillar outer 41 within the rear pillar 11. - 特許庁
簡素な構成で前突の荷重を前側のピラーから後側のピラーに伝達することができるサイドドア構造を得る。例文帳に追加
To obtain a side door structure that can transmit a head-on collision load from a front side pillar to a rear side pillar in a simple configuration. - 特許庁
一対のテザー125、126は、その下側部分でエアーバッグに固定され、各々が前部ピラー及び後部ピラーに順次固定される。例文帳に追加
A pair of tethers 125, 126 is fixed to the air bag at a lower portion and is successively fixed to the front pillar and the rear pillar. - 特許庁
シートベルトからピラーに作用する力に対する剛性および強度をより向上させることが可能な車両用ピラー上部構造を得る。例文帳に追加
To provide a pillar upper part structure for a vehicle capable of improving rigidity and strength for force acting on a pillar from a seat belt. - 特許庁
フロントピラー、ルーフピラーを容易かつ安価に形成することにより、生産性の向上、製造コストの低減を図る。例文帳に追加
To improve the productivity and reduce the manufacturing cost by easily forming a front pillar and a roof pillar at a low cost. - 特許庁
そして、アッパフレームサイド3をドアヒンジ2、リンホースフロントピラー8と共にフロントピラー1に共締め固定する。例文帳に追加
The upper frame side 3 is fastened and fixed to the front pillar 1 together with the door hinge 2 and a reinforcing front pillar 8. - 特許庁
Aピラー6を覆う第2エアバッグ7を有した第2エアバッグ装置が各Aピラー6内に設けられている。例文帳に追加
A second airbag device having a second airbag 7 covering an A pillar 6 is installed in each of the A pillars 6. - 特許庁
重量を増加させることなく、ピラー上部側の変形を抑制することのできるピラー構造を提供する。例文帳に追加
To provide a pillar structure capable of restraining deformation on the pillar upper side, without increasing weight. - 特許庁
テザー58が、フロントピラー1の前面1aを迅速に覆うようにピラーカバー部47に連結された内側ストラップ部を備える。例文帳に追加
The tether 58 includes an inside strap portion connected to the pillar cover portion 47 to quickly cover the front surface 1a of the front pillar 1. - 特許庁
ダミーシリコンピラーを用いてゲート電極を延長する場合の、シリコンピラーにおける反り変形の発生を抑制する。例文帳に追加
To suppress warpage deformation of a silicon pillar when a gate electrode is extended using a dummy silicon pillar. - 特許庁
部品点数を増やすことなく、衝突荷重に対するフロントピラー下部の剛性を確保することができるフロントピラー下部構造を得る。例文帳に追加
To obtain a lower structure of a front pillar that secures rigidity of a lower front pillar to collision load without increasing the number of components. - 特許庁
Bピラーのピラー部12に対応する位置では、案内展開部46の車室4内側に、ガスが供給されない制限部41を設ける。例文帳に追加
At the position corresponding to a pillar portion 12 of a B-pillar, a restriction portion 41 for restricting gas supply is provided on the cabin 4 inside of the interior deployment portion 46. - 特許庁
第2の荷重伝達ブロック30は、フロントピラー6のピラーアウタパネル6Aとスティフナ29の間の閉断面内に収容配置する。例文帳に追加
The second load transmitting block 30 is stored and arranged in a closed cross section between a pillar outer panel 6A of a front pillar 6 and a stiffener 29. - 特許庁
車両上側からの荷重が入力されるときのセンターピラーの耐力を向上させることができる車両用センターピラーを提供する。例文帳に追加
To provide a center pillar for a vehicle, capable of improving the yield strength of the center pillar when a load from an upper part of the vehicle is input. - 特許庁
製造工程中にピラー径の変動が小さいピラー型MOSトランジスタを備えた半導体装置及びその製造方法を提供する。例文帳に追加
To provide a semiconductor device equipped with a pillar type MOS transistor whose variation of pillar diameter is small in a manufacturing process, and to provide a method of manufacturing the same. - 特許庁
部品点数を抑えながら、衝突荷重に対するピラー下部の強度を高めることができる車両のピラー下部構造を得る。例文帳に追加
To provide a pillar lower structure of a vehicle that improves the strength of a pillar lower part against a collision load while keeping the number of parts. - 特許庁
車体側部構造は、フロントピラー18のフロントピラーアウタロア部75を高張力鋼板を用いて成形した。例文帳に追加
In the vehicle body side structure, a front pillar outer lower section 75 of a front pillar 18 is molded using a high tension steel plate. - 特許庁
ピラートリムを成形する成形型の構造をシンプルにして低コストとなるピラートリムの取付構造とする。例文帳に追加
To provide a mounting structure for a pillar trim which is reduced in costs by simpliflying the structure of a molding die for molding the pillar trim. - 特許庁
組み付け性を向上させることができるセンターピラーパネルへのピラートリムの取り付け構造を提供する。例文帳に追加
To provide a mounting structure for a pillar trim to a center pillar panel improving assemblability. - 特許庁
側突に対しピラーの内側への倒れ込みを抑制できるピラーの下部構造を提供することを課題とする。例文帳に追加
To provide a lower structure of a pillar capable of suppressing falling down of the pillar inward due to a side impact. - 特許庁
Aピラーガーニッシュの狭幅化が可能な、CSAおよびAピラーガーニッシュ取付装置の提供。例文帳に追加
To provide a CSA (curtain shield air bag) and an A-pillar garnish mounting device, which can reduce the width of an A-pillar garnish. - 特許庁
エアバッグの膨張初期に、ピラーカバー部によってフロントピラーの前面を迅速に覆うことが可能なエアバッグ装置を提供すること。例文帳に追加
To provide an airbag device with a pillar cover quickly covering a front surface of a front pillar in the early stage of the expansion of an airbag. - 特許庁
センタピラー11は、内壁部11c、前壁部11d、および後壁部11eで構成されるセンタピラーインナ11を備える。例文帳に追加
The center pillar 11 is furnished with a center pillar inner 11 constituted of an inner wall 11c, a front wall part 11d and a back wall part 11e. - 特許庁
アウタパネル4は、フロントピラーアウタ部12と該フロントピラーアウタ部12から下方へ延びるアウタ前端下部13とを有する。例文帳に追加
The outer panel 4 has a front pillar outer portion 12, and an outer front end lower portion 13 extending downward from the front pillar outer portion 12. - 特許庁
本発明のサイドドア構造10では、ドアヒンジ18のフロントピラー側が、フロントピラー16の車両後側面16aに固定されている。例文帳に追加
In this side door structure 10, a front pillar side of a door hinge 18 is fixed to a vehicle rear side face 16a of a front pillar 16. - 特許庁
フロントピラー本来の剛性を維持しつつ、障害物への衝撃を十分に緩和することのできる自動車のフロントピラーを提供する。例文帳に追加
To provide an automobile front pillar capable of sufficiently moderating the impact to an obstacle while keeping the natural rigidity of the front pillar. - 特許庁
従って、フロントピラー20に障害物が当ったときに、フロントピラー20の薄肉部25が比較的容易に変形する。例文帳に追加
When the obstacle is collided to the front pillar 20, the thin part 25 of the front pillar 20 is relatively easily deformed. - 特許庁
ドア本体10が閉じられた状態では、第1補強ロッド11aがセンターピラー4とフロントピラー5に押圧状態で突き当てられる。例文帳に追加
The first reinforcement rod 11a is abutted on the center pillar 4 and the front pillar 5 in a pressed state while the door body 10 is closed. - 特許庁
少なくともAピラー、Bピラー及びルーフレールサイドを備える自動車車体の側部構造を提供する。例文帳に追加
To provide a side structure of an automobile body that includes at least an A-pillar, B-pillar and roof rail side. - 特許庁
係止フック17を係止孔15に上方変位可能に係合させ、ピラーガーニッシュ8をピラーサッシュ部6に仮固定する。例文帳に追加
The latching hook 17 is engaged with the latching hole 15 in an upward displaceable manner, thereby temporally fixing the pillar garnish 8 to the pillar sash 6. - 特許庁
フロントピラー本来の剛性を維持しつつ、障害物への衝撃を十分に緩和することのできる自動車のフロントピラーを提供する。例文帳に追加
To provide an automobile front pillar capable of fully reducing impact on an obstacle while maintaining the intrinsic rigidity of the front pillar. - 特許庁
リッドは、下端8aの一部を、ピラー部の車内側を覆うピラーガーニッシュ41の上端41aの車外側に、配置させる。例文帳に追加
The lid arranges a part of a lower end 8a on an outer side of the vehicle of an upper end 41a of a pillar garnish 41 covering an inner side of the vehicle of the pillar part. - 特許庁
ピラーの断面積を小さくし、妨害角を少なくして視認性を高めることができる車両のピラー構造を提供すること。例文帳に追加
To provide a pillar structure of a vehicle capable of enhancing the visibility by lessening the section area of a pillar and lessening the obstruction angle. - 特許庁
インナパネル5は、フロントピラーインナ部26と該フロントピラーインナ部26から下方へ延びるインナ前端下部27とを有する。例文帳に追加
The inner panel 5 has a front pillar inner portion 26 and an inner front end lower portion 27 extending downward from the front pillar inner portion 26. - 特許庁
ピラー本体10は、ピラー本体10には、その上下方向中央部において、車両外側に向けて突出する湾曲部14が形成されている。例文帳に追加
A bending part 14 projecting outward the vehicle is formed at a vertically-center part of the pillar body 10. - 特許庁
ルーフライニング7は、Bピラー6の上方部においては、下縁部7aがBピラーガーニッシュ6の上端面6aに重なっている。例文帳に追加
Over a B-pillar 6, the roof lining 7 is arranged so that the bottom edge 7a is overlapping on the top face 6a of a B-pillar garnish 6. - 特許庁
車体は、その前側に一対のフロントピラーが立設されるとともに、その後側に一対のリアピラー23,24が立設されている。例文帳に追加
A pair of front pillars stand on a front side of the vehicle body, and a pair of rear pillars 23, 24 stand on a rear side of the vehicle body. - 特許庁
衝突時にピラーの車内側への折れ変形した場合の突出量を低減できるピラーを提供すること。例文帳に追加
To provide a pillar capable of reducing projecting quantity when the pillar is bent and deformed toward the indoor side in collision. - 特許庁
具体的には、2つの対向する電極と柱状構造体(ピラー)から構成され、ナノピラーの傾きで電気容量を感知する静電容量センサ。例文帳に追加
By employing the nanoprinting method, the capacitance sensor having high sensitivity is manufactured at a low cost, as compared with the conventional capacitance sensor. - 特許庁
運転者が違和感無くフロントピラーの死角を視認することのできるフロントピラー死角の視認装置を提供する。例文帳に追加
To provide a visual recognition device for a front pillar dead angle, enabling a driver to have visibility for front pillar dead angle without making a driver feel odd. - 特許庁
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