意味 | 例文 (30件) |
ブレーキオイルを含む例文一覧と使い方
該当件数 : 30件
ブレーキオイル測定器例文帳に追加
BRAKE OIL MEASURING APPARATUS - 特許庁
ブレーキオイルの流失ストッパー例文帳に追加
SPILL STOPPER FOR BRAKE FLUID - 特許庁
ブレーキオイルが交換されるときの油質を測定できるブレーキオイル測定器を提供する。例文帳に追加
To provide a brake oil measuring apparatus which can measure the quality of oil when a brake oil is to be replaced with new one. - 特許庁
ブレーキオイル注入時にブレーキオイル容器を車両前方側に傾けて支持させる必要がある場合にも、ブレーキオイル容器を安定的に支持することができるカウルルーバ構造を得る。例文帳に追加
To obtain a cowl louver structure for stably supporting a brake oil container even when the brake oil container is required to be inclined on the forward side of a vehicle and supported during filling the brake oil. - 特許庁
アキュムレータは、モータ32によって駆動されるオイルポンプから吐出されるブレーキオイルを蓄積する。例文帳に追加
An accumulator accumulates brake oil discharged from an oil pump driven by the motor 32. - 特許庁
第1電極セット34によりチューブ2を流通するブレーキオイルの油質が測定される。例文帳に追加
The quality of the brake oil flowing through the tube 2 is measured by the electrode set 34. - 特許庁
インホイールモータにおいてホイール内にブレーキオイルの圧力源を効率的に配置すること。例文帳に追加
To efficiently arrange a pressure source of brake oil in a wheel on an in-wheel motor. - 特許庁
チューブ2の両端部には管継手21および管継手22が設置され、管継手21および管継手22はブレーキオイルの回路と接続され、ブレーキオイルがチューブ2の内部を流通する。例文帳に追加
Pipe joints 21, 22 are provided at the opposite ends of the tube 2, respectively, and each of the joints is connected to a brake oil circuit to allow hydraulic oil to flow through the tube 2. - 特許庁
第1ピストン70はハウジング64内に摺動自在に配置されており、液室66内のブレーキオイルの圧力に応じて摺動する。例文帳に追加
A first piston 70 is slidably arranged in the housing 64, and slides according to the pressure of the brake oil in the liquid chamber 66. - 特許庁
アキュムレータ50は、モータ32によって駆動されるオイルポンプ34から吐出されるブレーキオイルを蓄圧する。例文帳に追加
An accumulator 50 accumulates a brake oil to be discharged from an oil pump 34 driven by a motor 32. - 特許庁
蓄圧されたブレーキオイルは、ブレーキペダル12の踏み込みに応じてホイールシリンダ20に供給されて、車輪に制動力を発生させる。例文帳に追加
The accumulated brake oil is fed to a wheel cylinder 20 according to the step-in of a brake pedal 12 to generate the braking force to a wheel. - 特許庁
また、閉弁状態の減圧リニア制御弁67に液漏れが生じた場合、漏れたブレーキオイルによりフロート82が移動する。例文帳に追加
When liquid leakage occurs in the linear control valve 67 in a closed state, the float 82 is moved by leaked brake oil. - 特許庁
蓄積されたブレーキオイルは、ブレーキペダルの踏み込みに応じてホイールシリンダに供給されて、車輪に制動力を発生させる。例文帳に追加
The accumulated brake oil is supplied to a wheel cylinder in response to depressing of a brake pedal, generating braking force at wheels. - 特許庁
これにより、ブレーキオイル缶44はカバー30によって支持されると共に開口部22の開放側からの離脱が阻止される。例文帳に追加
Thus, the brake oil can 44 can be supported on the cover 30, and is prevented from separating from the opening side of an opening part 22. - 特許庁
ストロークシミュレータ124のハウジング64は、マスタシリンダからのブレーキオイルが導入される液室66を有する。例文帳に追加
A housing 64 of a stroke simulator 124 has a liquid chamber 66, into which brake oil from a master cylinder is introduced. - 特許庁
第1遊星歯車機構のキャリアよりもブレーキヘッド側においてブレーキオイル通路を形成する部材の強度を、その部材の組付時に低下させることのないようにできるとともに、ブレーキオイル通路のメンテナンス作業を簡略化することができるホイール式建設機械の走行装置の提供。例文帳に追加
To provide a traveling device for a wheel type construction machine capable of not prevented from being reduced in the strength of a member for forming a brake oil passage at a brake head side of a carrier of a first planetary gear mechanism at assembling the member and simplifying the maintenance work of the brake oil passage. - 特許庁
制動解除時にブレーキオイルの圧力を空間96および98に導入することによって、第1ピストン70を初期位置Aに強制的に押し戻す。例文帳に追加
The first piston 70 is forcibly thrust back to an initial position A by introducing the pressure of the brake oil into the spaces 96 and 98 in releasing the brake. - 特許庁
圧油送出部は、ブラケットに設けられ、レバー部材の揺動によりブレーキオイルを圧縮してブレーキホースを介してブレーキ装置に送出可能なものである。例文帳に追加
The pressure oil delivering part is provided on the bracket, and it can deliver brake oil to the braking device via the brake hose by compressing it by swinging of the lever member. - 特許庁
運転手が急制動操作をしたときに、ブレーキペダルの踏み始めからブレーキオイルの油圧の加圧助勢をするようにしたブレーキ装置を提供する。例文帳に追加
To provide a brake device capable of assisting pressurization of brake oil from the time of stepping in a brake pedal when a driver performs a sudden braking operation. - 特許庁
キャリパ2のシリンダ部8からピストン10を抜き取る作業を、容易且つ安全に、しかも、ブレーキオイル等を無駄に消費したり周囲を汚損したりする事なく行なえる工具を実現する。例文帳に追加
To realize a tool capable of easily and safely performing work of drawing out a piston 10 from a cylinder part 8 of a caliper 2 without uselessly consuming a brake oil and soiling the surrounding. - 特許庁
着脱可能なカバー30は、係止機構38によって第二位置30Yにおける姿勢でカウルルーバ本体20に係止させられ、ブレーキオイル缶44を支持可能な姿勢で保持される。例文帳に追加
A detachable cover 30 is locked to a cowl louver body 20 with a locking mechanism 38 in a posture at a second position 30Y, and retained in a posture to support a brake oil can 44. - 特許庁
可変剛性の弾性手段に従うことができるピストンを含み、弾性手段が、コイルばねの少なくとも2個の巻きの間に配置されるスペーサ手段とを含み、スペーサ手段が、作動室内でブレーキオイルの所定の圧力値を超えて前記スペーサ手段での前記巻線の支持を可能にすることを特徴とする。例文帳に追加
In this structure, the spacer means is characterized by its ability to support the coils more strongly than the specified pressure value of brake oil in the operational chamber. - 特許庁
相手部材に摺動自在に密接する2段リップ構造のシールリップ4におけるオイル側リップ端13の大気側斜面13bに流体ポンピング作用をなすネジ15を設け、このネジ15付きのシールリップ4をもってブレーキオイルをシールすることにした。例文帳に追加
A screw 15 for performing fluid pumping action is provided at an atmospheric side slant face 13b of an oil side lip end 13 in a seal lip 4 of a two-step lip structure for slidably and closely contacting with another member and the seal lip 4 with the screw 15 seals the brake oil. - 特許庁
制動装置1は、設定された要求制動力BF*から運転者のブレーキペダルの操作に応じてブレーキオイルに付与されたマスタシリンダ圧PMCにより発生する操作圧力制動力を引いた値を回生要求制動力BFr*としてハイブリッド制御装置4に送信する。例文帳に追加
The braking device 1 transmits a signal representing a value in which an operating pressure braking force generated through a master cylinder pressure PMC applied to brake oil is subtracted from a preset request braking force BF* to a hybrid controlling device 4 as a regeneration request braking force BFr* in response to a driver's brake pedal treading operation. - 特許庁
制御部10は、走行距離計14、エンジンオイルセンサユニット15、ブレーキオイルセンサユニット16、ミッションオイルセンサユニット17、冷却水センサユニット18及び衝撃センサユニット19により得られた情報をICタグ11に一時的に記憶する。例文帳に追加
A control part 10 temporarily stores into an IC tag 11 information obtained by: an odometer 14; an engine oil sensor unit 15; a brake oil sensor unit 16; a mission oil sensor unit 17; a cooling water sensor unit 18; and an impact sensor unit 19. - 特許庁
アクチュエータ120は、ブレーキ装置130に接続される第2ブレーキ導管52内のブレーキオイルの増圧量を調整する電磁増圧弁64FR、64FL、64RR、64RLと、減圧量を調整する電磁減圧弁66FR、66FL、66RR、66RLとを有する。例文帳に追加
The actuator 120 has solenoid-operated pressure boosting valves 64FR, 64FL, 64RR, and 64RL to adjust the pressure boosting amount of the brake oil in a second brake conduit pipe 52 connected with the brake device 130 and solenoid-operated decompression valves 66FR, 66FL, 66RR, and 66RL to adjust the decompression amount. - 特許庁
ストロークシミュレータ24は、流路68を介してマスタシリンダと連通するシミュレータ室66にブレーキオイルを導入することによって、第1スプリング78の付勢力に抗して摺動可能な第1ピストン70を有し、第1ピストン70は、ブレーキペダルの操作量に応じてその操作に対する反力を創出する。例文帳に追加
The stroke simulator 24 has a first piston 70 which can be slid against an energizing force of a first spring 78 by introducing a brake oil into a simulator chamber 66 communicating with the master cylinder through a flow passage 68, and the first piston 70 creates the reaction force relative to the operation according to the operation amount of the brake pedal. - 特許庁
ストローク量と、マスタシリンダ圧および加圧圧力の合計圧力との関係が、ST−PWCマップに対して誤差がある場合は、誤差を小さくするように各マスタカットソレノイドバルブ25a,25bの開度制御を行うPp−Iマップを更新し、ブレーキオイルに付与する加圧圧力を補正する。例文帳に追加
When a relation between an amount of stroke and a total pressure of a master cylinder pressure and pressurizing pressure has a certain error against ST-PWC map, a Pp-I map for performing a control over a degree of opening of each of the master cut solenoid valves 25a, 25b is updated to reduce the error and the pressurizing pressure applied to brake oil is corrected. - 特許庁
液圧制御システム20は、液圧発生装置30と、ディスクブレーキユニット21と、システム内を循環するブレーキオイルの授受を行うリザーバ34と、ディスクブレーキユニット21の液圧状態を減圧制御する減圧リニア制御弁67と、液通過検出器80と、ブレーキECU70を含む。例文帳に追加
The hydraulic control system 20 includes a hydraulic pressure generating device 30, a disc brake unit 21, a reservoir 34 giving/receiving brake oil circulating in the system a pressure reducing linear control valve 67 controllably pressure reducing a hydraulic fluid state of the disc brake unit 21, a fluid passing detector 80, and a brake ECU70. - 特許庁
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