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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 動力伝達系統に関連した英語例文

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動力伝達系統の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 26



例文

軌道車両用動力伝達補償装置において、油圧系に故障が生じた際には、直ちに他系統動力伝達経路を通して動力伝達させることにより安全かつ確実に走行を継続させることができるようにする。例文帳に追加

To enable a power transfer compensation device for rolling stock to maintain travel safety and surely by transferring power through a power transmitting passage in other system immediately, in the event of failure in a hydraulic system therein. - 特許庁

動力伝達系統における歯車機構のがた打ち音の発生を防止することができるハイブリッド車両の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide the controller of a hybrid car for preventing occurrence of the rattle of a gear mechanism in a power transmission system. - 特許庁

高速走行用の変速段(5速)が確立されている場合、Ao、Am間で動力伝達系統が確立されない。例文帳に追加

When a high speed drive gear position (5th speed) is established, the power transmission system is not established between the output shafts Ao, Am. - 特許庁

フィードチェン6と補助送風ファン35とが同じ系統動力伝達系に属する構成にする。例文帳に追加

The combine harvester has a constitution that a feed chain 6 and the auxiliary air blasting fan 35 belong to the power transmission system of the same line. - 特許庁

例文

この変速機は、動力伝達系統が入力軸−出力軸間で確立されない(ニュートラルとは異なる)EV走行用の変速段(EV)と、動力伝達系統が入力軸−出力軸間で確立されるHV走行用の複数の変速段(1速〜5速)とを有する。例文帳に追加

This transmission has a gear (EV) for EV travel where a power transmission system is not established between the input shaft and the output shaft (different from neutral) and a plurality of gears (first gear-fifth gear) for HV travel where the power transmission system is established between the input shaft and the output shaft. - 特許庁


例文

この変速機は、動力伝達系統がAi−Ao間で確立されない(ニュートラルとは異なる)EV走行用の変速段(EV)と、動力伝達系統がAi−Ao間で確立されるHV走行用の複数の変速段(2速〜5速)とを有する。例文帳に追加

The transmission includes a transmission speed (EV) for EV traveling in which power transmission system is not established between Ai and Ao (different from neutral), and a plurality of transmsission speeds (second gear to fifth gear). - 特許庁

1つの駆動源により2系統動力伝達経路を選択的に切り替える機構を備え、コンパクトな構造の動力伝達切換装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a power transmission switching device having a mechanism for selectively switching power transmission paths of two systems by one drive source and having a compact structure. - 特許庁

図1の発進装置にオルタネータへ相互に逆回転を伝える2系統動力伝達路を持たせ、その伝達路内にワンウェイクラッチを設けた構造を組み合わせることで課題を解決できる。例文帳に追加

The starting device in Figure 1 is provided with two systems of power transmission lines for transmitting mutually reverse rotation to the alternator, and a structure of providing one-way clutch in each transmission line is combined to solve the problem. - 特許庁

コントローラ26により、車両10の発進時、中扉12を閉じた状態で、かつ駆動力伝達系統が接続されていない時に、発進禁止灯36を点灯したままにし、駆動力伝達装置が接続された後で発進禁止灯36を消灯させる。例文帳に追加

At a start of a vehicle 10, a controller 26 keeps a start prohibition lamp 36 on while a middle door 12 is closed and a driving force transmission system is not connected, and switches off the start prohibition lamp 36 after a driving force transmission device is connected. - 特許庁

例文

動力伝達系統にトルクコンバータを備えるハイブリッド車両において、電気モータによる低速走行状態からエンジンによる走行状態への滑らかな駆動力源の切換えを実現する。例文帳に追加

To realize smooth switching of driving power sources from a low speed travelling state by electric motors to a travelling state by an engine, in a hybrid vehicle equipped with torque converters in driving power transmission system. - 特許庁

例文

ローラを取り付けた軸bを、磁力を利用した非接触の動力伝達機構で回転させる駆動装置であって、該ローラ軸bに取り付けた従動磁気車2に、駆動軸aに取り付けた駆動磁気車1から複数の伝達系統により動力伝達し、その動力を総和して前記ローラを取り付けた軸を回転する。例文帳に追加

This driving unit, which rotates a shaft b to which a roller is attached by a power transmission mechanism in noncontact making use of magnetic force, transmits power from the driving magnetic wheel 1 to the driven magnetic wheel 2 to which the roller shaft b is attached, by means of two or more transmission systems, and totals the power to rotate the shaft to which the above roller is attached. - 特許庁

一方、シフトレバー操作によりEG走行変速段(2速〜5速)が選択されると、手動変速機M/Tの入力軸Aiと出力軸Aoとの間で動力伝達系統が確立される。例文帳に追加

Meanwhile, when EG travel gear position (second gear to fifth gear) is selected by the shift lever operation, a power transmission system is established between the input shaft Ai and the output shaft Ao of the manual transmission M/T. - 特許庁

アイドルギヤを介したリバース駆動ギヤからリバース被動ギヤへの動力伝達系統の形成・遮断を簡易な構成で選択的に行える変速機のリバースシフト機構の提供。例文帳に追加

To provide a reverse shift mechanism of a transmission, capable of selectively forming or blocking a power transmission system from a reverse drive gear to a reverse driven gear via an idle gear, with a simple structure. - 特許庁

車両を発進させる時に、駆動力伝達系統が接続されていない状態であることを運転者に注意喚起し、坂道等でのずり下がりを防止する。例文帳に追加

To prevent a vehicle to be started from sliding down a slope or the like by reminding the driver that a driving force transmission system is not connected. - 特許庁

これによって、運転者に駆動力伝達系統が接続されていないことを注意喚起又は警告でき、坂道等に車両10が停止しているときでも、車両10のずり下がりを防止できる。例文帳に追加

This can remind or warn the driver that the driving force transmission system is not connected to prevent the vehicle 10 from sliding down even if the vehicle 10 is stopped on a slope or the like. - 特許庁

中速走行用の変速段(2速〜4速)が確立されている場合、Ao、Am間で動力伝達系統が確立され、且つ、電動機減速比が第2減速比(=1)に設定される。例文帳に追加

When a medium speed drive gear position (2nd speed to 4th speed) is established, the power transmission system is established between the output shafts Ao, Am and the electric motor speed reduction ratio is set to a second speed reduction ratio (=1). - 特許庁

ベルトテンション機構60は、動力伝達系統55に一対のプーリ52,54並びにこれらに掛け渡したベルト53を介設したクラッチ機構である。例文帳に追加

A belt tension system 60 is a clutch system, which has a couple of pulleys 52, 54 for power transmission system 55 and a belt 53 laid across these pulleys. - 特許庁

モータを正逆回転させた際の駆動力を、2つの独立した出力系統に切換えて伝達し、開閉体のドアラッチ等の2つのレバーを独立して作動させうるアクチュエータを提供する。例文帳に追加

To provide an electric actuator which transmits driving force generated when a motor is rotated forward/backward, by switching to one of two output systems independent from each other, and can operate two levers such as door latches of an opening/closing body independently from each other. - 特許庁

本発明は、低温化・高速化が可能であり、画像品質の低下や熱源の電気系統の損傷を招くことなく、加圧ローラへ駆動力を良好に伝達できる定着装置および画像形成装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To allow low temperature and high speed and to satisfactorily transmit driving force to a pressure roller without causing deteriolation in image quality and damage to the electric system of a heat source. - 特許庁

このクラッチ制御装置は、内燃機関11のトルクを動力伝達系統(ドライブシャフト16等)により駆動輪17へ伝達する車両に適用されて、クラッチアクチュエータ18の操作を通じてクラッチ14の解放を行うことにより内燃機関11からトランスミッション13へのトルクの伝達を遮断する。例文帳に追加

This clutch controller is applied to a vehicle wherein the torque of an internal combustion engine 11 is transmitted to a driving wheel 17 by a power transmitting system (drive shaft 16 and the like), and cuts off the transmission of the torque from the internal combustion engine 11 to a transmission 13 by releasing the clutch 14 through the operation of a clutch actuator 18. - 特許庁

内燃機関始動用のスタータモータの動力を用いてスタンド本体の起立を行うようにした二輪車用スタンド装置おいて、モータへの負荷を減らして、モータやバッテリを小型化し、またギヤレシオを小にして、動力伝達系統も簡単化し、スタンド起立の作動速度を速める。例文帳に追加

To reduce load to a motor for miniaturizing a motor and a battery, make a gear ratio small, simplify a power transmission system, and quicken an actuation speed of stand erection, in a stand device for a two wheeler for erecting a stand body using a power of a starter motor for starting an internal combustion engine. - 特許庁

コントローラ26により、車両10の発進時、中扉12を閉じた状態で、かつ駆動力伝達系統が接続されていない時に、発進禁止灯36を点灯したままにすると共に、アクセルインターロック38を作動させたままにする。例文帳に追加

At a start of a vehicle 10, a controller 26 keeps a start prohibition lamp 36 on and an accelerator interlock 38 on while a middle door 12 is closed and a driving force transmission system is not connected. - 特許庁

この変速機は、出力軸AoとMG軸Amとの間で動力伝達系統を確立するとともに「出力軸Aoの回転速度に対するMG軸Amの回転速度の割合」(電動機減速比)を2段階(Hi又はLo)に選択的に設定可能な電動機変速機構M2を備える。例文帳に追加

This transmission is provided with an electric motor transmission mechanism M2 which is capable of establishing a power transmission system between the output shaft Ao and the MG shaft Am, and selectively setting "a ratio of the rotation speed of the MG shaft Am to the rotation speed of the output shaft Ao" (electric motor speed reduction ratio) in two stages (Hi or Lo). - 特許庁

低速走行用の変速段(EV)が確立されている場合、Ao、Am間で動力伝達系統が確立され、且つ、電動機減速比(Aoの回転速度に対するAmの回転速度の割合)が第1減速比(>1)に設定される。例文帳に追加

When a low speed drive gear position (EV) is established, a power transmission system is established between the output shafts Ao, Am and an electric motor speed reduction ratio (ratio of the rotational speed of the output shaft Am to the rotational speed of the output shaft Ao) is set to a first speed reduction ratio (>1). - 特許庁

4点の中1点が浮き上がることを想定し、浮き上がり時、駆動モータからの駆動力がより早く伝達される駆動系統側(駆動の基準となる側の摺動部材が浮いてしまうと、画像の歪みに大きく影響する)の摺動部材32aが浮かないようにする。例文帳に追加

On the assumption that one out of four points may be floated, the guiding member 32a on a driving system side, to which the driving force is transmitted faster, (when the guiding member on the reference side of drive is floated, large distortion of image is caused) is prevented from floating. - 特許庁

例文

パーキングロック機構がシフト変更機構の動力伝達系統の上流側部分を同じくして部品点数を削減しシフト変更機構にコンパクトに組み込まれて内燃機関の小型化を図ることができる内燃機関の変速装置を供する。例文帳に追加

To provide a transmission of an internal combustion engine compactly incorporated into a shift change mechanism, and capable of miniaturizing the internal combustion engine, by reducing the number of part items, by similarly forming a parking lock mechanism in an upstream side part of a motive power transmission system of the shift change mechanism. - 特許庁

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