例文 (949件) |
員束の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 949件
後面衝突時にヘッドレストにより乗員頭部を適切に拘束することができる車両用シートの提供を図る。例文帳に追加
To provide a vehicle sheet capable of adequately restraining a head of an occupant by a headrest in a rear-end collision. - 特許庁
前方衝突の際の乗員拘束力をより高めることが可能なエアバッグ装置の構成技術、およびその関連技術を提供する。例文帳に追加
To provide constitution technology for an air bag device and its relation technology capable of enhancing occupant restriction force at front collision. - 特許庁
座席一体型車輛乗員拘束システムは、ガスバッグ(21)を含むガスバッグモジュール(17)を有する。例文帳に追加
The seat-integrated vehicle occupant restraint system has a gas bag module (17) including a gas bag (21). - 特許庁
一方の膝に荷重が入力した場合であっても、大腿骨と骨盤とが形成する角度を調整する乗員拘束装置を提供すること。例文帳に追加
To provide an occupant restraining device adjusting an angle formed of the femurs and pelvis even if a load is inputted to the knee on one side. - 特許庁
子供用拘束装置の装着の誤判定を抑制することができる乗員判定装置を提供する。例文帳に追加
To provide a passenger determination device capable of inhibiting an erroneous determination of installing of a restriction device for a child. - 特許庁
膨張完了前に、乗員を拘束可能なエリアを素早く広く配設させることができるサイドエアバッグ装置のエアバッグを提供すること。例文帳に追加
To provide an air bag of a side air bag device which can arrange an area which can restrain the occupant quickly and widely before the expansion finish. - 特許庁
頭部保護エアバッグ装置において、インフレータの大型化を抑えて、乗員頭部の車幅方向での拘束ストロークを大きくすること。例文帳に追加
To provide a head protecting airbag device preventing an inflator from becoming too large and enlarging a restraining stroke on an occupant head along the vehicle width direction. - 特許庁
乗員拘束装置は、ラップバッグ25を備えたエアベルト20と、サイドエアバッグ30と、インフレータ31とを有する。例文帳に追加
The occupant restraint system has the air belt 20 fitted with a lap bag 25, the side air bag 30, and an inflator 31. - 特許庁
生体信号の検出測定に際して、運転者を含めた乗員に拘束感を与えるおそれの少ない生体信号計測装置を提供する。例文帳に追加
To provide a biological signal measurement device which includes little risk of giving the crew including a driver a sense of restraint in performing detection measurement of a biological signal. - 特許庁
これにより、拘束部材48が乗員の膝から衝撃を受けることで、フレーム36が変形されて前記衝撃を吸収する。例文帳に追加
Consequently, the frame 36 is deformed by receiving impact on the restraining member 48 from the knees of the occupant and the shock is absorbed. - 特許庁
固形ガス発生剤の燃焼性が改善され、出力が安定化された車両の人員拘束装置用ガス発生器の提供。例文帳に追加
To provide a gas generator for an occupant restraining device of a vehicle which can improve the combustion property of a solid gas generating agent and can stabilize output. - 特許庁
車両の後席に着座した乗員を効果的に拘束することができる後席用サイドエアバッグ装置を得る。例文帳に追加
To provide a side airbag apparatus for a rear seat which can effectively constrain an occupant seated in the rear seat of a vehicle. - 特許庁
自動車の側面衝突時や横転時の各種の衝突形態において、特に後席乗員をエアバッグで有効に拘束する。例文帳に追加
To effectively restrain particularly a rear seat occupant by an airbag in the various kinds of collision forms in lateral side collision and in turnover of an automobile. - 特許庁
ガス発生装置から複数の膨張部へ良好にガスを供給することができる車両用乗員拘束装置を得る。例文帳に追加
To provide a vehicular occupant constraint device capable of favorably supplying gas to a plurality of expanding parts from a gas generator. - 特許庁
容積を不必要に大きくせずに、乗員の胸部と頭部とを的確に拘束できるサイドエアバッグ装置のエアバッグを提供すること。例文帳に追加
To provide an air bag for side air bag devices, capable of exactly restraining the breast and the head of an occupant without enlarging the volume unnecessarily. - 特許庁
これにより、ピストン56の車両後側への移動がロックされて、シートベルトによる乗員の拘束力の低下が抑制される。例文帳に追加
As a result, moving of the piston 56 to the vehicle rear side is locked and lowering of constraint force of the occupant by the seat belt is suppressed. - 特許庁
続いて制御部3は、衝撃信号が入力された場合、プリテンショナー25を作動させてシートベルト13を素早く巻き乗員を拘束する。例文帳に追加
Then, when a collision signal is input, the control unit 3 actuates a pretensioner 25, quickly winds the seat belt 13, and restrains the occupant. - 特許庁
そして、右チャンバ11と左チャンバ12との間に、乗員の頭部を拘束する収納凹部13を構成する。例文帳に追加
Then, a storing cavity 13 for restricting the head of the passenger is constituted between the right chamber 11 and the left chamber 12. - 特許庁
よりシンプルな構成によって、シートベルトの乗員拘束力を極力維持しつつ、バックル部材をより目立つように配置することにある。例文帳に追加
To arrange a buckle member to more stand out while maintaining a passenger binding force of a seat belt as much as possible with a simpler configuration. - 特許庁
クラッシャブルゾーンが短い車両に搭載された場合にも、前面衝突時に充分な乗員拘束性能を得る。例文帳に追加
To obtain sufficient occupant restraint performance in a frontal collision even when being mounted on a vehicle with a shorter crushable zone. - 特許庁
第1、第2バッグによる乗員拘束時の荷重に対する第1、第2バッグの接合強度が確保されるエアバッグ装置を得る。例文帳に追加
To provide an airbag device secured in the joining strength of a first bag and a second bag in relation to a load when an occupant is restrained by the first bag and the second bag. - 特許庁
質量及びコストの増加を抑えつつ、ニーエアバッグによる乗員の膝部に対する拘束性能を確保する。例文帳に追加
To secure sufficient restraint performance of knees of an occupant by a knee air bag while suppressing an increase in the mass and cost. - 特許庁
状況に応じて適切に乗員を拘束することによって、さらに安全性を高めたシートベルト装置を提供することを目的とする。例文帳に追加
To provide a seat belt device having further improved safety by constraining an occupant adequately depending on conditions. - 特許庁
シートベルトの装着性を確保しつつ膨張部に良好にガスを供給することができる乗員拘束装置を得る。例文帳に追加
To provide an occupant restraint device that well supplies a gas to an expandable portion while securing the wearability of a seat belt. - 特許庁
乗員拘束性能を確保しつつエアバッグを小容量化することができるエアバッグ装置を得る。例文帳に追加
To provide an air bag device that reduces an inflation volume of an air bag, while securing occupant restraint performance. - 特許庁
車両衝突時のクロスメンバの断面崩れを防止して乗員の拘束力を確保できる自動車のリヤフロア部構造を提供する。例文帳に追加
To provide a rear floor part structure of an automobile capable of ensuring the force of constraint of an occupant by preventing any sectional collapse of a cross member when the automobile is collided. - 特許庁
ベルトリール12の変位に応じて補正した目標電流でモータ制御を実行することにより、迅速な乗員の拘束を可能にする。例文帳に追加
An occupant can be rapidly restrained by executing the motor control with the target current corrected according to the displacement of the belt reel 12. - 特許庁
なお、後席乗員拘束装置は、後側カバー部材を突出させる手段としてエアバッグを備えていても良い。例文帳に追加
Also, the rear seat occupant restraining device may comprise an airbag as a means for projecting the rear cover member. - 特許庁
これにより、強い力を加えなくてもロアパネル38が膝部拘束位置へ移動して乗員の膝部を保護することができる。例文帳に追加
Thereby, the lower panel 38 can move to a knee restraining position so as to protect the knees of the occupant without applying a strong force. - 特許庁
さらに、車両用乗員保護装置1は、可逆、非可逆の拘束機構31〜34を制御するコントロールユニット40を備えている。例文帳に追加
In addition, the passenger protecting device 1 for the vehicle is equipped with a control unit 40 which controls the reversible and non-reversible restraining mechanisms 31 to 34. - 特許庁
乗員の初期拘束を早めることができ、展開時のガスの無駄の少ないエアベルト装置を提供する。例文帳に追加
To provide an air belt device capable of hastening the initial restraint of an occupant and reducing the loss of gas during deployment. - 特許庁
緊急時にラップベルトの伸出しをより効果的に抑制して、シートベルトによる乗員の拘束性を更に一層向上する。例文帳に追加
To more effectively suppress the extension of a lap belt in an emergency and, to further improve occupant constraint performance by a seat belt. - 特許庁
膨張完了前に、乗員を拘束可能なエリアを素早く広く配設させることができる頭部保護エアバッグ装置のエアバッグを提供すること。例文帳に追加
To provide an air bag for a head protective air bag device capable of disposing an occupant restrainable area quickly and wide before the completion of expansion. - 特許庁
ドアアウタパネルとドアトリムとの間に設けられた緩衝部材の潰れ代を、乗員を拘束するために有効に活用する。例文帳に追加
To effectively utilize a crushing margin of a shock-absorbing member provided between a door outer panel and a door trim in order to restrain an occupant. - 特許庁
バッグをシートクッションの下側に配置した乗員拘束装置において、該バッグの耐久性を高める。例文帳に追加
To enhance durability of a bag in an occupant restraint device in which the bag is arranged at a lower side of a seat cushion. - 特許庁
さらに、バッグ本体27は、膨張展開することによって、シートクッション部22を持ち上げ、乗員に拘束力を与える。例文帳に追加
In addition, the bag body 27 is inflated and deployed to push up a seat cushion part 22 to give a restraint force to an occupant. - 特許庁
エアバッグ1は、後面部31の幅方向の中央部をへこませて、乗員Aの膝部を確実に拘束する。例文帳に追加
The air bag 1 certainly constrains a knee part of the occupant A by recessing a central part in the widthwise direction of a back surface part 31. - 特許庁
しかも、反力が確保されたエアバッグ28の上部側によって乗員16を効果的に拘束することができる。例文帳に追加
Further, the occupant 16 can be effectively constrained by the upper part side of the airbag 28 with its reaction force being ensured. - 特許庁
リヤウインドエアバッグ装置において、エアバッグ袋体による乗員の頭部の拘束性をより高めることを目的とする。例文帳に追加
To further enhance restriction performance of a head part of an occupant by an airbag body, in a rear window airbag device. - 特許庁
助手席乗員の拘束時におけるエアバッグの反力を、シートベルト装着の有無にかかわらず適正化することを目的とする。例文帳に追加
To optimize reaction force of an airbag during restriction of a front seat occupant regardless of seat belt wearing. - 特許庁
車両の衝突時にシートベルトの拘束力を向上することができる乗員保護装置を提供すること。例文帳に追加
To provide an occupant protection device capable of enhancing restriction force of a seat belt in collision of a vehicle. - 特許庁
頭部保護エアバッグ袋体による乗員の頭部の拘束タイミングを適正化することを目的とする。例文帳に追加
To hold the head of an occupant with a proper timing with a head protection airbag body. - 特許庁
ハーネスの引き回し部に沿って水や湿気が侵入することが防止された乗員拘束装置を提供する。例文帳に追加
To provide an occupant restraint system capable of preventing the entry of water and a moisture along a routing part of a harness. - 特許庁
固形ガス発生剤の燃焼性が改善され、出力が安定化された車両の人員拘束装置用ガス発生器の提供。例文帳に追加
To provide a gas generator for an occupant restraint device of a vehicle improved in the flammability of a solid gas generating agent and stabilized in output. - 特許庁
車両衝突時における大荷重を吸収しながら乗員の移動を確実に制限することが可能な膝拘束装置を得る。例文帳に追加
To provide a knee restraint device which surely limits a movement of an occupant, while absorbing a large load, at a vehicle collision. - 特許庁
簡単な構成でショルダ側ウエビングによる乗員の拘束性を向上させることができるシートベルト装置を得る。例文帳に追加
To provide a seat belt device capable of enhancing the constraint property of an occupant by a shoulder side webbing with a simple configuration. - 特許庁
製造、組立が簡単な点火手段を有する車両の人員拘束装置用ガス発生器の提供。例文帳に追加
To provide a gas generator, which is easy to manufacture and assemble, for an occupant restraint device for a vehicle having an ignition means. - 特許庁
側面衝突用の乗員拘束装置において、エアバッグの展開特性を常に安定させることを目的とする。例文帳に追加
To provide an installing structure for an occupant restraint device against side impact for stabilizing the air bag developing characteristics stabilizing at all times. - 特許庁
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