例文 (38件) |
近鉄丹波橋駅の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 38件
東寺駅-竹田駅-近鉄丹波橋駅例文帳に追加
Toji Station - Takeda Station - Kintetsu-Tanbabashi Station - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄使用の丹波橋駅を近畿日本丹波橋駅と改称。例文帳に追加
The name of Tanbabashi Station, as used by Kintetsu Railway, was changed to Kinki Nihon Tanbabashi Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
竹田駅(京都府)-近鉄丹波橋駅-桃山御陵前駅例文帳に追加
Takeda Station (Kyoto Prefecture) - Kintetsu-Tanbabashi Station - Momoyamagoryomae Station - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
伏見駅(京都府)-近鉄丹波橋駅-桃山御陵前駅例文帳に追加
Fushimi Station (Kyoto Prefecture) - Kintetsu-Tanbabashi Station - Momoyamagoryomae Station - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄丹波橋駅-桃山御陵前駅-向島駅例文帳に追加
Kintetsu Tanbabashi Station - Momoyama Goryo-mae Station - Mukaijima Station - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
竹田駅(京都府)-伏見駅-近鉄丹波橋駅例文帳に追加
Takeda Station (Kyoto Prefecture) - Fushimi Station - Kintetsu-Tambabashi Station - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
ただし1年間は丹波橋・近鉄丹波橋駅の併用となる(近鉄の特急・急行・準急は近鉄丹波橋を、普通と京阪直通列車は丹波橋を使用、ただし当初の正式駅名は両駅とも丹波橋)。例文帳に追加
However, two stations--Tanbabashi and Kintetsu-Tanbabashi--were used in parallel for one year (in the case of limited express, express and semi-express trains, they would stop at Kintetsu-Tanbabashi Station and local trains and Keihan direct trains stopped at Tanbabashi Station, although at the time the official name of both stations was Tanba Station). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
隣の近鉄丹波橋駅とは500mしか離れていない。例文帳に追加
The distance to neighboring Kintetsu Tanbabashi Station is a meager 500 meters. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1970年(昭和45年)3月1日近畿日本丹波橋駅を近鉄丹波橋駅に改称。例文帳に追加
March 1, 1970: "Kinki Nippon Tanbabashi Station" was renamed as "Kintetsu-Tanbabashi Station." - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
また丹波橋駅での京阪電車との相互直通運転と丹波橋・近鉄丹波橋駅の併用も廃止。例文帳に追加
At the same time, the mutual direct operation with Hankyu Electric Railway at Tanbabashi Station and the parallel usage of Tanbabashi Station and Kintetsu-Tanbabashi Station were also discontinued. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
伏見駅~近鉄丹波橋駅~桃山御陵前駅間復活。例文帳に追加
Operations were restarted between Fushimi Station, Kintetsu-Tanbabashi Station and Momoyama Goryo-mae Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
※その後、近鉄丹波橋駅も特急終日停車駅となった。例文帳に追加
* Subsequently, Kintetsu-Tanbabashi Station also became a stop for limited express trains throughout the day. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
本項では近鉄丹波橋駅の前身である堀内駅に付いても記述する。例文帳に追加
This section also describes Horiuchi Station, which preceded Kintetsu-Tanbabashi Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京都~近鉄丹波橋間は急行と同一の停車駅で運転され、丹波橋以南は各駅に停車する。例文帳に追加
In the section between Kyoto Station and Kintetsu-Tanbabashi Station, the trains stop at the same stations as the express trains do, and from Tanbabashi station to the south the trains stop at every station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1967年(昭和42年)3月29日旧堀内駅を復活し、現在位置の近鉄丹波橋駅設置。例文帳に追加
March 29, 1967: Former Horiuchi Station was restored and Kintetsu-Tanbabashi Station was placed on the actual site. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1968年(昭和43年)12月20日丹波橋駅での近鉄京都線との相互乗り入れを廃止。例文帳に追加
December 20, 1968: Mutual operation with the Kintetsu Kyoto Line at Tanbabashi Station was discontinued. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
(至京都駅)←上鳥羽口駅-竹田駅(京都府)-伏見駅(京都府)-近鉄丹波橋駅-桃山御陵前駅-向島駅→(至大和西大寺駅)例文帳に追加
(from/to Kyoto Station) - Kamitobaguchi Station - Takeda Station (Kyoto Prefecture) - Fushimi Station (Kyoto Prefecture) - Kintetsu-Tanbabashi Station - Momoyamagoryo-mae Station - Mukaijima Station - (from/to Yamato-Saidaiji Station) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1967年(昭和42年)3月29日堀内駅跡に近鉄京都線専用ホーム・線路設置(約1年は丹波橋・(現)近鉄丹波橋の併用)。例文帳に追加
March 29, 1967: On the site of Horiuchi Station, the platform and track for the Kintetsu Kyoto Line only were established; for about a year after that, KER Tanbabashi Station and the present Kintetsu-Tanbabashi Station were both used by the train of the Kinki Nippon Railway. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
(京都駅・近鉄丹波橋駅・大久保駅(京都府)方面~)新田辺駅・興戸駅・三山木駅・近鉄宮津駅(~高の原駅・大和西大寺駅・近鉄奈良駅・橿原神宮前駅方面)例文帳に追加
(to Kyoto St. - Kintetsu Tanbabashi St. - Okubo St. - (Kyoto)) Shin-Tanabe St. - Koudo St. - Miyamaki St. - Kintetsu Miyazu St. (to Takanohara St. - Yamato Saidaiji St. - Kintetsu Nara St. - Kashiharajingumae St.) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄京都線の近鉄丹波橋駅とは南口から連絡通路で結ばれており、乗り換え可能である。例文帳に追加
This station is connected to Kintetsu-Tanbabashi Station of the Kintetsu Kyoto Line by a walk-through from the south exit, and it is used for transfers. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
伏見桃山駅-京阪本線(しかし京阪本線との公式な乗換駅は隣の近鉄丹波橋駅である)例文帳に追加
Fushimi Momoyama Station - Keihan Main Line (Kintetsu Tanbabashi Station, which is next, is the official station of transfer to the Keihan Main Line). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
急行が停車する近鉄丹波橋駅や桃山御陵前駅で列車待避ができないため、この駅で待避ができるようになっている。例文帳に追加
Trains can take refuge at this station since they can't do so at the Kintetsu Tambabashi and Momoyama Goryo-mae stations, where express trains stop. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄京都線(京都・丹波橋・大久保方面-)山田川駅-新祝園駅-狛田駅(-高の原・大和西大寺・奈良・橿原神宮前方面)例文帳に追加
Kintetsu Kyoto Line: (from/to Kyoto Station, Kintetsu-Tanbabashi Station and Okubo Station) - Yamadagawa Station - Shin-Hosono Station - Komada Station (form/to Takanohara Station, Yamato-Saidaiji Station, Kintetsu-Nara Station and Kashiharajingu-mae Station) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
距離があるため、京都駅に発着するJR線に乗り換える客は丹波橋駅(近鉄丹波橋駅)から近鉄京都線経由や、東福寺駅からJR奈良線経由で行くのが一般的な経路だが、運賃節約のため七条駅-京都駅の徒歩乗り換えを利用する人も意外にいる。例文帳に追加
Given the considerable distance, the usual route taken by passengers transferring to JR Lines departing from/arriving at Kyoto Station is to go from Tanbabashi Station (Kintetsu Tanbabashi Station) via Kintetsu Kyoto Line or from Tofukuji Station via the JR Nara Line; surprisingly, however, many people transfer by walking between Shichijo Station and Kyoto Station to economize on carfare. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄京都線:(京都・近鉄丹波橋駅方面)-木津川台駅-山田川駅(精華町との境界上に存在)-(高の原駅・大和西大寺駅・近鉄奈良駅・橿原神宮前駅方面)例文帳に追加
Kintetsu Kyoto Line: (the area of Kyoto Station - Kintetsu Tanbabashi Station) - Kizukawadai Station - Yamadagawa Station (located across a boundary with Seika-cho) - (the area of Takanohara Station - Yamato Saidaiji Station - Kintetsu Nara Station - Kashiwarajingu-mae Station) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1945年(昭和20年)12月21日奈良電気鉄道(現在の近鉄京都線)の電車が丹波橋駅から三条駅まで乗り入れ開始。例文帳に追加
December 21, 1945: The trains on the Nara Electric Railway (currently the Kintetsu Kyoto Line) started sharing the track from Tanbabashi Station to Sanjo Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1967年(昭和42年)3月29日南口の橋上駅舎および近鉄丹波橋駅との連絡通路使用開始。例文帳に追加
March 29, 1967: The elevated station house at the south exit and the walk-through between the south exit and Kintetsu-Tanbabashi Station opened. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
それに合わせて近鉄京都線の駅は近鉄丹波橋駅として独立し、近鉄線との連絡線は撤去されている(駅北側の駐輪場周辺や、駅南側の分岐線跡地にその名残が見られる)。例文帳に追加
Therefore, the station of the Kintetsu Kyoto Line became independent as Kintetsu-Tanbabashi Station and the connecting line to the Kintetsu Line was removed (traces of mutual operation can be seen in the bicycle parking area at the north side of the station and at the branch track, which is in the south side of the station). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近畿日本鉄道近鉄京都線・京阪電気鉄道京阪本線丹波橋駅下車、東へ徒歩約1km。例文帳に追加
Take the Kintetsu Kyoto Line or the Keihan Main Line of the Keihan Electric Railway: Get off at Tanbabashi Station and walk for approx. 1 km to the east. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄丹波橋駅(きんてつたんばばしえき)は、京都府京都市伏見区桃山筒井伊賀東町にある、近畿日本鉄道近鉄京都線の鉄道駅。例文帳に追加
Kintetsu-Tanbabashi Station, located in Momoyama Tsutsui Iga Higashi-machi, Fushimi Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture, is a stop on the Kintetsu Kyoto Line, which is operated by Kinki Nippon Railway Co., Ltd. (Kintetsu Corporation). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1945年に丹波橋駅での相互乗り入れが開始される以前は、この駅と桃山御陵前駅が京阪と奈良電気鉄道(→近鉄京都線)の連絡駅になっていた。例文帳に追加
Before both of the lines started using Tanbabashi Station in 1945, the Keihan Line and the Nara Electric Railway Line (present Kintetsu Kyoto Line) were interconnected at this station and Momoyamagoryo-mae Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
100mほど東方には近鉄京都線の桃山御陵前駅(こちらは急行・準急列車が停車)がある(ただし、両線の公式な連絡駅は隣の丹波橋駅となっている)。例文帳に追加
Approximately 100 meters east of this station there is Momoyamagoryo-mae Station on the Kintetsu Kyoto Line (where express and semi-express trains stop) (however, the official station to connect the two lines is the adjacent Tanbabashi Station). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京阪電気鉄道京阪本線の七条駅とも若干(1km程度)距離はあるものの、徒歩で乗り換える客もいる(一般的には奈良線利用で東福寺駅または近鉄京都線利用での近鉄丹波橋駅まで出て、京阪本線に乗り換える事が多い)。例文帳に追加
To transfer to Shichijo Station on the Keihan Main Line of Keihan Electric Railway, though it is a bit far (a distance of about a kilometer), passengers go on foot (most passengers use the Nara Line to Tofukuji Station or use the Kintetsu Kyoto Line to Kintetsu-Tanbabashi Station in order to take a train of the Keihan Main Line). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄京都線の架線電圧1500V昇圧(1969年実施)を控え、駅構内の平面交差が列車増発の差し支えになることから京阪電鉄との共同使用をやめ、かつての堀内駅跡に近鉄丹波橋駅を設置して両路線を分離し、相互直通運転を廃止した。例文帳に追加
In consideration of the 1969 boost in trolley voltage to 1500V, the Kintetsu Kyoto Line ended its communal use of Tanbabashi Station with KER because the grade crossing on the station premises became the obstacle to the increasing of its train service, and instead Kintetsu-Tanbabashi Station was set up independently on the site of the former Horiuchi Station, so the Kintetsu Kyoto Line and Keihan Main Line were separated and the mutual extension operation was ended. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京都タワーの外壁に広告が掲示されたり(京阪電気鉄道は京都タワーの親会社でもある)、ガイドマップなども作成されているが、当駅が普通(準急)停車駅であるために、依然特急停車駅の七条駅(若しくは近鉄京都線と接続する丹波橋駅)を利用する客が多い。例文帳に追加
An ad is posted on the exterior wall of the Kyoto Tower (Keihan Electric Railway is its parent company) and guide maps have been prepared, but since this station is a stop for local (sub-express) trains, many passengers still use Shichijo Station at which limited express trains stop (or they use Tambabashi Station, which connects to the Kintetsu Kyoto Line). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
しかし隣の丹波橋駅が奈良電気鉄道(現・近鉄京都線)との接続駅となったことから急行停車駅の座を奪われ、さらに京阪宇治線の分岐駅が土地買収などの関係で南隣の中書島駅となったことや、駅南北を踏切に挟まれてホームの8両対応化が不可能であることから、伏見区の中心部に所在するにもかかわらず、急行や特別急行列車・K特急が通過という状態となっている。例文帳に追加
However, although Fushimi-momoyama Station is situated at the center of Fushimi Ward, no express trains, limited express trains, or K-limited express trains stop there due to the following reasons: Tanbabashi Station, located adjacent to this station, started to be used by Nara Electric Railway (presently the Kintetsu Kyoto Line) as well, so express trains began making stops at Tanbabashi Station instead of Fushimi-momoyama Station; Chushojima Station, the next stop to the south of this station became the junction station for the Keihan Uji Line due to land acquisition and other issues; and the platforms could not support eight-car trains because pedestrian crossings are located to the north and south of the station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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