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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > MoHaに関連した英語例文

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MoHaを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 25



例文

Many Moha 43 and Kuha 58 cars were remodeled into cars with four doors and were also changed to Moha 64 and Kuha 85 (Moha 42 cars with four doors were changed to Moha 32 - the second). 例文帳に追加

その後、多くのモハ43、クハ58が4扉化改造されることとなり、形式もモハ64、クハ85と改められた(モハ42の4扉改造車はモハ42のままモハ32(2代目)に改番)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Model 42 type electric trains were introduced at Miyahara Integrated Operation Center when electrification was completed, and local trains were basically made up of two types, Moha 43 (Moha 42) and Kuroha 59. 例文帳に追加

電化と同時に宮原総合運転所に投入された42系電車は、緩行用としてはモハ43(モハ42)-クロハ59の2連を基本編成とした。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

At that time, Moha 60 and Kuha 55 cars of the Osaka Loop Line and Moha 51 and Kuha 68 of the Main Line were being exchanged in order to enhance transport capacity. 例文帳に追加

また、この頃、輸送力増強として大阪環状線のモハ60、クハ55と本線のモハ51、クハ68をトレードして対応していた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Trains ran every 15 minute during the off-hour, and during the rush hour, trains ran every ten minutes while coupling, in the case of up-trains, additional two or three cars, Kuha 58, Moha 43e (Moha 42) and Moha 42. 例文帳に追加

閑散時15分間隔、ラッシュ時には上り側にクハ58-モハ43(モハ42)を増結した4連、更にモハ42を増結した5連を10分間隔で運転した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

Under such a situation, a person in charge proposed to remodel 42 type cars into cars with four doors, use them for the Joto/Nishinari Line by replacing Moha 40 cars, change Moha 40 to Moha 51 cars and use them for the Keihanshin Local Line with bench-seats as they were. 例文帳に追加

そこで、当時の担当者が思いついたのが42系を4扉化して城東・西成線のモハ40系の台車と振り替えて城東・西成線に投入、代わりにモハ40系をモハ51として、ロングシートのまま京阪神緩行線に投入する、というものだった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス


例文

Firstly, Moha 52 and Hanryu Moha 43 cars were transferred to the Hanwa Line when type 80 cars were introduced to express trains, and other type 42 cars (including Ryuden and Saha of Hanryu Moha 43) were transferred to the Yokosuka line while type 63 cars, that had been used for the Yokosuka Line, were transferred to another line. 例文帳に追加

まずは急電に80系を投入、それまで使用していたモハ52や半流モハ43を阪和線に転出させただけでなく、残りの整備済みの42系(流電や半流モハ43のサハも含む)を横須賀線に転出させ、横須賀線に応援に入っていた63系を他線に振り向けた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Only Moha 70 cars were introduced initially and they were categorized into the 100 series because of the difference in jumper plug. 例文帳に追加

当初はモハ70だけの投入であり、ジャンパ栓の違いから100番台に区分されたほか、 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

When air raids were made on the works of the Kawasaki Airplane Company on July 7, the adjacent Akashi Train Depot was damaged severely and Moha 52006, the last "Ryuden" Moha 52, was burnt up. 例文帳に追加

7月7日の川崎航空機工場への空襲では、隣接する明石電車区も大被害を受け、「流電」モハ52系のラストナンバーであるモハ52006が全焼するなどの手痛い打撃を受けた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Air raids persistent, and on August 6, the day on which the atomic bomb was dropped on Hiroshima, four cars including Moha 43038, the top number of Handen Moha 43, were damaged from an air raid at Sumiyoshi Station. 例文帳に追加

それでも執拗な攻撃は止まず、奇しくも広島に原爆が投下された8月6日には、住吉駅構内で半流モハ43のトップナンバーであるモハ43038ほか4両が被災した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

Among them, trains using a Kuroha type 69 car, the finest car, was made up of four cars, Kuha type 68 (later Kuha type 76), Moha type 70, Moha type 70 and Kuroha type 69 from Nishi-Akashi side, and they were operated with another two cars added on at the Kyoto side during the rush hour. 例文帳に追加

その中でも白眉とでも言うべきクロハ69組み込み編成は、西明石側からクハ68(後にクハ76)-モハ70-モハ70-クロハ69の4連で構成され、ラッシュ時には京都側に2両を増結し、6連で運行された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

Also, type 51 cars, Moha 51, Kuha 68 and Kuroha 69, that continued to run on the Keihanshin Local Line for nearly forty years since then, were newly introduced. 例文帳に追加

また、その後40年近くにわたって京阪神緩行線を走り続けることとなる、モハ51、クハ68、クロハ69の51系各形式を新製投入した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Facing such situation, the ministry hastily rented out another two cars, Moha 43 and Kuha 58 or Kuroha 59, to Hanwa while using the above cars for the short distance operation between Suita and Kanzaki. 例文帳に追加

このため、慌ててこの2連を吹田~神崎間の小運転に投入するとともに、阪和にはモハ43-クハ58orクロハ59の2連を貸し出すこととなった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Along with these extreme measures, Moha 60 cars were increased between 1943 and 1944 and transport capacity was enhanced by introducing six-car trains in January 1944. 例文帳に追加

これらの非常措置と併せて、1943~1944年にはモハ60を増備、1944年1月には6連化を実施して輸送力の強化を図った。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

At the same time, gear ration of Moha 51001 - 51026 was altered so that it coincided with other cars of the Osaka Railway Bureau. 例文帳に追加

整備に際し、モハ51001~51026については、ギア比を変更して、元からの大鉄所属車と性能を合わせている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

As a result, the number of converted cars such as Moha 54 and Kuha 68 was bigger than those of the original cars. 例文帳に追加

その結果、モハ54やクハ68のように、オリジナルの車両より他形式からの改造車のほうが多いといった形式も発生している。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Nearly 100 cars of type 51 remained even after that, and sixty cars of type 51 as well as three cars of Moha 70 remained at the time of the 'Yonsanto' timetable revision made on October 1, 1968. 例文帳に追加

それでも51系は100両近く残留し、1968年10月1日の「ヨンサントオ」ダイヤ改正前後でも51系が60両、モハ70が3両残存していた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The above remodeling was actively implemented while managing scarce materials, and Moha 43028 (later became Moha 64028 to Kumoha 31002 eventually) and Kuha 55106 (former Kuroha 59022, tentatively appeared as Kuha 55 it later became Kuha 85026 to Kuha 79056 eventually) appeared in 1943. 例文帳に追加

この改造は乏しい物資をやりくりしながら積極的に実施され、第1号のモハ43028(後にモハ64028を経て最終はクモハ31002)-クハ55106(元クロハ59022の改造で、とりあえずクハ55の連番として出場、クハ85026を経て最終はクハ79056)が1943年に登場した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

In exchange, out of the twenty-six Moha 51001-51026 cars used for rapid trains of the Chuo Line during the prewar era converted to Moha type 41 during the wartime, twenty-three cars, except for three cars damaged by air raids, were transferred to the Keihanshin Local Line (Saha 78 cars, converted cars of Saroha 66 cars, and Kuha 85 cars, converted cars of Kuha 47 cars, were introduced to the Osaka Loop Line and Sakurajima Line from which type 63 cars were transferred). 例文帳に追加

これらの車両を元手に、戦前中央線快速に配属され、戦時中にモハ41型への編入改造を受けたモハ51001~51026のうち、戦災廃車の3両を除いた23両全車を京阪神緩行線に転入させた(63系をトレードした大阪環状線・桜島線には、サロハ66改造のサハ78や、クハ47改造のクハ85が転入している)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

In order to cope with the increase in running frequency and number of cars, cars of Kuha number 58 were introduced since there were extra Moha 42 cars and 43 (third-class cars' backs of the seats were upholstered at the time) 例文帳に追加

緩行の増発・増結は、モハ42・43に余裕があったことからクハ58を増備することで対応した(この頃には三等車の背ずりも布張り)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Hanwa Electric Railway asked the Ministry of the Railway to lease out electric cars to make up for the shortage of cars and they rented two types, Moha 34 and Kuha 38, from the Tokyo Railway Bureau. 例文帳に追加

当時の阪和電気鉄道が車両不足を補うために鉄道省に電車の貸し出しを申請、東京鉄道局からモハ34-クハ38の2連を借りた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

However, Moha 52 cars were shunned by crew because of their streamlined-shape (a door for crew members was not equipped) and were used in the middle of the connected cars. 例文帳に追加

しかしながらモハ52は流線型が災いして(乗務員用のドアがなかったことから)乗務員に嫌われてしまい、編成の中間に組み込まれることとなる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The Osaka Railway Bureau endeavored to keep trains made up of semi-cross-seat cars running, especially those using Kuroha 69, by gathering Moha 70 and Kuha 68 cars, but it was forced to eventually use type 72 cars. 例文帳に追加

中でもクロハ69組込の基本編成は何とかしてクロスシート車主体の編成を組もうと四苦八苦しながらモハ70やクハ68をかき集めるが、ついには72系の進出を許してしまう。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

When the track was electrified as far as Kyoto, local trains started to run between Kyoto and Akashi and the original form of current Keihanshin Local Line was completed, as with express trains running between Kyoto and Kobe, that mainly used 'Ryuden' cars (a streamline-shaped car) Moha 52 and Hanryu (a semi-streamline-shaped car) 43, became the origin of the current Special Rapid and Rapid service. 例文帳に追加

そして、京都までの電化開業後、緩行の運転区間も京都~明石間に延長され、「流電」モハ52や半流43系を主体とした京都~神戸間の急電が現在の新快速・快速の源流になったのと同様、現在まで続く京阪神緩行線の原型がここに確立したのである。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Among the retired cars, there had been four cars of the old series KuMoHa 51 (train series 51 with a cab-equipped motor coach) which remained in operation until the last moment before the renovation of the Keihanshin Local Line, among which KuMoHa 51010, equipped with Garland ventilator, was transferred to the Chuo Line, and the three other cars (51028, 51038 and 51056) were remodelled into new series MoHa 51 (train series 51 with motor coaches). 例文帳に追加

しかし、最後まで残った旧型車の中にはクモハ51が4両残っており、中でもクモハ51010は中央線投入組の生き残りで、新造時のままのガーランドベンチレーター装備車であったほか、残りの3両(51028,51038,51056)はモハ51として新製された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

Under such circumstances, the Osaka Railway Bureau strived to maintain 'Keihanshin Local Line using three-door cars equipped with cross-seats' by the transfer of Kumoha 54 cars to the Niigata region (eventually Moha 70 cars were transferred because of the cold resistance/snow resistance of motor) as well as the transfer of twenty cars (including cars that were once transferred from the Keihanshin Local Line and Kuha 76305, a sole all-metal car among cars of 300 series of type 70) of type 70, which was created along with the development of electric train of JR Suburban Trains Series 113 of Yokosuka Line during 1964 and 65, to Akashi (including Saha 58 that was converted from Saha 48 for Ryuden into a three-door car). 例文帳に追加

大鉄局としても手をこまねいていたわけではなく、新潟地区への70系投入についても当初はクモハ54の投入を検討したり(結局モーターの耐寒耐雪改造の関係でモハ70となる)、1964~65年にかけて、横須賀線の国鉄113系電車化の進展に伴って捻出された70系(流電用サハ48の3扉改造のサハ58も含む)を20両前後明石に転入させる(この中には、一度京阪神緩行線から転出した車両や京阪神緩行線唯一の70系300代全金属車であるクハ76305が含まれていた)など、何とかして「3扉クロスシートの京阪神緩行線」を維持しようとした。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

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