1016万例文収録!

「Y座標」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定


セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

Y座標を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 45



例文

y origin 例文帳に追加

左肩のy座標 - Python

Put a point at coordinates(x,y) 例文帳に追加

座標(x,y)に点をうつ - コンピューター用語辞典

form y origin 例文帳に追加

フォーム左肩のy座標 - Python

Go to co-ordinates x, y. 例文帳に追加

座標x, yへ移動します。 - Python

例文

x y 例文帳に追加

and specify the upper-left corner of the rectanglex 1iy 1ix, y 座標を指定。 - XFree86


例文

dx dy 例文帳に追加

dx 1idy 1ix, y 座標を指定する。 - XFree86

y Specify the x and y coordinates, which are relative to the origin of the drawable例文帳に追加

x 1iy 1ix, y 座標を指定。 - XFree86

For pixmaps, these coordinates are always zero.例文帳に追加

ピックスマップの場合は、x, y 座標は常に 0 である。 - XFree86

The image must contain the x and y coordinates.例文帳に追加

イメージは x, y 座標を持っていなくてはならない。 - XFree86

例文

Sets the clip x and y origin. 例文帳に追加

指定例:clip-mask xlogo11clip-origin x,yクリップの原点の x, y 座標を設定する。 - XFree86

例文

Requires two arguments, a x and y coordinate.例文帳に追加

2 つの引き数(x, y 座標)を必要とする。 - XFree86

Draws a text string. Requiresthree arguments, a x coordinate, a y coordinate and a string. 例文帳に追加

3 つの引き数(x, y 座標と文字列)を必要とする。 - XFree86

Requires two arguments, a x and y coordinate.Example: 例文帳に追加

2 つの引き数(x, y 座標)を必要とする。 - XFree86

Option "TopY" "number" Y coordinateof the top corner of the active zone. 例文帳に追加

Option \\fI"TopY"\\fP \\fI"number"\\fPアクティブ領域の上隅の Y 座標 - XFree86

Option "BottomY" "number" Y coordinateof the bottom corner of the active zone. 例文帳に追加

Option \\fI"BottomY"\\fP \\fI"number"\\fPアクティブ領域の下隅の Y 座標 - XFree86

If the baseline is at Y-coordinate y, the logicalextent of the font is inclusive between the Y-coordinate values (y - font.ascent)and (y + font.descent - 1). 例文帳に追加

\\(bu 5ベースラインが Y座標 y にあるとき、フォントの論理的な広さは Y 座標(y \\- font.ascent) と (y + font.descent \\- 1) の内側である。 - XFree86

YSorted means that the rectangles are nondecreasing in their Yorigin. 例文帳に追加

YSorted は長方形の順序は、長方形の原点の Y 座標について昇順(同一Y座標も許す)であることを示す。 - XFree86

of the window's border or the window itself if it has no borderor define the new position of the window relative to its parent 例文帳に追加

of the window's border or the window itself if it has no border \\or define the new position of the window relative to its parentx 1iy 1ix, y 座標を指定。 - XFree86

Definethe location and size of the destination video region into which the stillis to be written. 例文帳に追加

\\fIvx\\fP と \\fIvy\\fP はビデオ領域の左上隅のx座標とy座標を定義する。 - XFree86

Define the location and size ofthe video region is to be written. 例文帳に追加

\\fIvx\\fP と \\fIvy\\fP はビデオ領域の左上隅のx座標とy座標を定義する。 - XFree86

Define the location of the source drawable from which the video image is to be taken.例文帳に追加

dxとdy は、ドロウアブル領域の左上隅のx座標とy 座標を定義する。 - XFree86

A mouse can also be used to input the X-Y coordinates of selected points 例文帳に追加

マウス(入力機器の一種)を使って,選択した点のX-Y座標を入力することもできる - コンピューター用語辞典

The origin (0,0) of the two-dimensional (x,y) coordinate system thus lies at the center of the screen 例文帳に追加

従って,この2次元(x,y)座標系の原点(0,0)は画面(スクリーン)の中央にくる - コンピューター用語辞典

The pair (a,b) of real numbers may be viewed as a point in the plane, given by X- and Y-coordinates. 例文帳に追加

実数の組 (a,b) は X座標、Y座標で指定された平面上の点と見ることができる。 - JM

Again x and y are the x and y coordinates of the mouse event. The upper left corner is (1,1). 例文帳に追加

ここでも x と y は、マウスイベントが起こった時のx と y 座標であり、左上の隅が(1,1)である。 - JM

The baseline of the characters are drawn starting at the x and y coordinates that you pass in the text drawing functions.例文帳に追加

文字のベースラインはテキスト描画関数で指定した x, y 座標を起点に描画される。 - XFree86

00>=40 .vs 0u0 Each function uses the x and y coordinates, width and height dimensions,and GC you specify. 例文帳に追加

それぞれの関数は指定された x, y 座標、幅と高さ、ディメンジョン、GC を使用する。 - XFree86

The geometry of the drawable includes the x and y coordinates,width and height, border width, and depth. 例文帳に追加

ドロウアブルのジオメトリは、x, y 座標、幅と高さ、境界の幅、深さを持つ。 - XFree86

A CPU 23 determines whether a half or more of the y coordinates overlaps or not (step S21), and if the half or more of the y coordinates overlaps, a block positioned on the left side is determined as the upper level one (step S24).例文帳に追加

CPU23は、y座標が半分以上重複するか否か判断し(ステップS21)、y座標が半分以上重複すれば、左側に位置するブロックを上位に判断する(ステップS24)。 - 特許庁

dx and dy define the x and y coordinates of the upper-left corner of the drawable region; dw and dh define the width and height, in pixels, of the drawable region.例文帳に追加

dxとdy は、ドロウアブル領域の左上隅のx座標とy 座標を定義する。 dwとdh は、ドロウアブル領域の幅と高さをピクセル単位で定義する。 - XFree86

The XMoveWindowfunction moves the specified window to the specified x and y coordinates,but it does not change the window's size, raise the window, or change the mapping state of the window.例文帳に追加

関数XMoveWindowは指定したウィンドウを指定した x, y 座標へ移動させる。 ただし、ウィンドウの大きさやマッピングの状態を変更したり、ウィンドウを前面に移動させたりはしない。 - XFree86

Pixels with centers on a horizontal edge are a special case and are inside if and only if the polygon interior is immediately below(y increasing direction).例文帳に追加

中心が水平な辺の上にあるピクセルは特別なケースであり、多角形の内部がこの点のすぐ下(y座標が増加する方向)にある場合に限り、そのピクセルは図形の内側である。 - XFree86

The XFontSetExtents structure contains: 00>=40 .vs 0u0XRectangle max_ink_extent;/* over all drawable characters */XRectangle max_logical_extent;/* over all drawable characters */} XFontSetExtents; The XRectangle structures used to return font set metrics are the usualXlib screen-oriented rectangles with x, y giving the upper left corner,and width and height always positive. 例文帳に追加

フォントセットの寸法を返すために使われるXRectangle構造体は、Xlib の普通のスクリーン指向の長方形であり、左上隅の x, y 座標と常に正の値である幅と高さを持つ。 - XFree86

If the windows are regarded as overlapping sheets of paper stacked on a desk, then lowering a window is analogous to moving the sheet to the bottom of the stack but leaving its x and ylocation on the desk constant.例文帳に追加

ウィンドウを机の上で重なりあっている紙として考えると、ウィンドウを下げることは、その紙をスタックの一番下に移動させることに例えられるが、机の上での x, y 座標は変わらない。 - XFree86

YXSorted additionally constrains YSorted order in that all rectangles with an equal Y origin are nondecreasing in their X origin.例文帳に追加

YXSorted はYSortedの順序に加え、原点のY座標が同じ長方形は全て原点のX座標について昇順(同一X座標も許す)に並ぶ制約を追加したものである。 - XFree86

YXBanded additionally constrains YXSorted by requiring that, for every possible Y scanline, all rectangles that include that scanline have an identical Y origins and Y extents.例文帳に追加

YXBanded はYXSorted に次の制約を加えたものである。 その制約とは、全ての可能なYスキャンラインに対して、そのスキャンラインを含む長方形全ては同じY座標とY方向の大きさを持つことである。 - XFree86

As for a fault attack, the fault attack is prevented by restoring the Y coordinate of the scalar multiple point and determining whether the scalar multiple point satisfies a definitional equation.例文帳に追加

またフォールト攻撃については、スカラー倍点のY座標を復元し、スカラー倍点が定義方程式をみたすか否かを判定することにより、フォールト攻撃をも防ぐ。 - 特許庁

A distance and an azimuth of the target detected by a low threshold detector 103 are calculated by a distance calculator 104 and an azimuth calculator 105, and are converted further into an X-Y coordinate system by a coordinate converter 106.例文帳に追加

低スレショルド検出器103で検出した目標の距離及び方位角を、距離計算器104及び方位角計算器105で計算し、更に座標変換器106でX-Y座標系に変換する。 - 特許庁

A moving distance calculator 108 calculates a moving distance of the target, based on a position of the target converted into the X-Y coordinate system and a data as to a detection time therein.例文帳に追加

移動距離算出器108はX-Y座標系に変換した目標の位置とその検出時刻に関するデータを基に目標の移動距離を算出する。 - 特許庁

The control means determines a position in the Z-axis direction on X, Y coordinate values of the workpiece W based on detection signals from an X-axis direction position detection means and the light receiving means 75.例文帳に追加

制御手段は、X軸方向位置検出手段および受光手段75からの検出信号に基づいて被加工物WのX,Y座標値におけるZ軸方向の位置を求める。 - 特許庁

An intervector angle calculator 111 calculates an intervector angle difference of the target, out of the data sequences of the target candidates extracted by the line segment extractor A110, based on the position of the target in the X-Y coordinate system and the data as to the detection time therein.例文帳に追加

ベクトル間角度算出器111は、線分抽出器A110で抽出した目標候補のデータ列の中から、X-Y座標系での目標の位置とその検出時刻に関するデータを基に目標のベクトル間角度差を算出する。 - 特許庁

pip_horizontal_position shows an X coordinate of the left upper corner of a sub-display screen on which a secondary video is displayed on the frame of a primary video, and pip_vertical_position shows the Y coordinate of the left upper corner of the sub-display screen on which the secondary video is displayed on the frame of the primary video.例文帳に追加

pip_horizontal_positionは、プライマリビデオのフレーム上において、セカンダリビデオが表示される副表示画面の左上隅のX座標を示すものであり、pip_vertical_positionは、プライマリビデオのフレーム上において、セカンダリビデオが表示される副表示画面の左上隅のY座標を示すものである。 - 特許庁

In a primary video frame, a pip_horizontal_position indicates an X coordinate of an upper left corner on a sub display screen for secondary video display and a pip_vertical_position indicates a Y coordinate of the upper left corner on the sub display screen for secondary video display in the primary video frame.例文帳に追加

pip_horizontal_positionは、プライマリビデオのフレーム上において、セカンダリビデオが表示される副表示画面の左上隅のX座標を示すものであり、pip_vertical_positionは、プライマリビデオのフレーム上において、セカンダリビデオが表示される副表示画面の左上隅のY座標を示すものである。 - 特許庁

The pip_horizontal_position indicates the X-coordinate of the upper left corner of a sub display screen where secondary video on a primary video frame is displayed and a pip_vertical_position indicates the Y-coordinate of the upper left corner of the sub display screen where the secondary video on the primary video frame is displayed.例文帳に追加

pip_horizotal_positionは、プライマリビデオのフレーム上において、セカンダリビデオが表示される副表示画面の左上隅のX座標を示すものであり、pip_vertical_positionは、プライマリビデオのフレーム上において、セカンダリビデオが表示される副表示画面の左上隅のY座標を示すものである。 - 特許庁

例文

If the windows are regarded as overlapping sheets of paper stacked on a desk, then raising a window is analogous to moving the sheet to the top of the stack but leaving its x and y location on the desk constant.Raising a mapped window may generate Expose events for the window and any mapped subwindows that were formerly obscured.例文帳に追加

ウィンドウを机の上で重なりあっている紙として考えると、ウィンドウを持ち上げることは、その紙をスタックの一番上に移動させることに例えられるが、机の上での x, y 座標は変わらない。 マップされているウィンドウを持ち上げた場合、それまで隠されていたそのウィンドウとマップされているサブウィンドウではExposeイベントが発生する。 - XFree86

索引トップ用語の索引



  
コンピューター用語辞典
Copyright (C) 1994- Nichigai Associates, Inc., All rights reserved.
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
この対訳コーパスは独立行政法人情報通信研究機構の研究成果であり、Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unportedでライセンスされています。
  
Copyright 2001-2004 Python Software Foundation.All rights reserved.
Copyright 2000 BeOpen.com.All rights reserved.
Copyright 1995-2000 Corporation for National Research Initiatives.All rights reserved.
Copyright 1991-1995 Stichting Mathematisch Centrum.All rights reserved.
  
Copyright (C) 1994-2004 The XFree86®Project, Inc. All rights reserved. licence
Copyright (C) 1995-1998 The X Japanese Documentation Project. lisence
  
Copyright (c) 2001 Robert Kiesling. Copyright (c) 2002, 2003 David Merrill.
The contents of this document are licensed under the GNU Free Documentation License.
Copyright (C) 1999 JM Project All rights reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS