cone clutchの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 48件
a friction clutch in which the frictional surfaces are cone-shaped 例文帳に追加
摩擦面がコーン形の摩擦クラッチ - 日本語WordNet
MANUFACTURE OF SYNCHRONIZER CONE OF SPEED CHANGE CLUTCH例文帳に追加
変速用クラッチのシンクロナイザコーンの製造方法 - 特許庁
DRIVE-THROUGH AIR COMPRESSOR WITH CONE CLUTCH例文帳に追加
コーンクラッチを備えたドライブスルー型エアコンプレッサー - 特許庁
The rotating force is selectively supplied using a cone clutch assembly as a module.例文帳に追加
回転力は、モジュールであるコーンクラッチアセンブリを用いて選択的に供給される。 - 特許庁
To easily affix a sheet-like friction member to the conical surface of a cone clutch (synchronizing ring).例文帳に追加
円錐クラッチ(同期リング)の円錐面に、シート状の摩擦材を簡単に貼付する。 - 特許庁
To properly use a multi-cone clutch to a main drive shaft of a transmission.例文帳に追加
トランスミッションに対するメイン駆動シャフトに、マルチコーンクラッチを適切に使用する。 - 特許庁
The cone clutch assembly in an engaging condition supplies power to the first vehicle accessory.例文帳に追加
コーンクラッチアセンブリは、それが係合状態にあるとき、第1の車両補機に動力を供給する。 - 特許庁
The travel clutch is an oil immersion type cone clutch of which the incomplete clutching condition is changed by bearing pressure between male and female taper faces.例文帳に追加
走行クラッチは、雌・雄テーパ面間の面圧によって半クラッチ状態が変化する油中式円すいクラッチである。 - 特許庁
The first vehicle accessory is stopped by using a clutch control system to put the cone clutch assembly into a non-engaging condition.例文帳に追加
第1の車両補機は、クラッチコントロールシステムを用いてコーンクラッチアセンブリを非係合状態とすることによって停止させられる。 - 特許庁
The travel clutch is an oil immersion type cone clutch for conducting clutch action by a frictional force between a female tapered face 38 and a male tapered face 39 in lubricating oil.例文帳に追加
走行クラッチ30は、潤滑油の中で雌テーパ面38と雄テーパ面39との摩擦力によってクラッチ作用をなす油中式円すいクラッチである。 - 特許庁
A transmission gear 5 in which a clutch gear part 5B and a cone face 5A for synchronizing are integrally formed is supported freely rotatably to the shaft 1.例文帳に追加
軸1には、クラッチ歯車部5B及び同期用のコーン面5Aを一体形成した変速歯車5を回転自在に支持する。 - 特許庁
To manufacture a cone clutch used under an oil-lubricated condition, at a low cost and to lengthen its service life.例文帳に追加
油潤滑の条件下で使用する円錐クラッチにおいて、低コストで製造できるようにするとともに、寿命を長くする。 - 特許庁
To manufacture a synchronizer cone of a clutch for transmission, in which the manufacturing processes are simplified and costs are suppressed.例文帳に追加
製造工程が簡略化され、製造コストが安価な変速用クラッチのシンクロナイザコーンの製造方法を提供する。 - 特許庁
The spacer 46 is mounted on the clutch cover 2 so that it can abut on the first cone spring 36 and the second cone spring 37 in the axial direction.例文帳に追加
スペーサ46は、第1コーンスプリング36および第2コーンスプリング37と軸方向に当接可能なようにクラッチカバー2に装着されている。 - 特許庁
The first cone spring 36 and the second cone spring 37 are supported by the clutch cover 2 for generating load against the energizing force of the diaphragm spring 4.例文帳に追加
第1コーンスプリング36および第2コーンスプリング37は、クラッチカバー2に支持され、ダイヤフラムスプリング4の付勢力に対抗する荷重を発生する。 - 特許庁
To provide a synchromesh mechanism causing no shift-in failure due to an inner peripheral cone surface of a balk ring biting into an outer peripheral cone surface of a clutch gear.例文帳に追加
クラッチギヤの外周コーン面にボークリングの内周コーン面が喰い付いて、シフトイン不良を生ずることのないようにした同期噛合機構を提案する。 - 特許庁
A clutch cover assembly body 8 has a clutch cover 28 fixed on a clutch disc 82 side of a friction drive plate 23, a pressure plate 51 arranged in the vicinity of a clutch disc 82, and a cone spring 52 for energizing the plate 51.例文帳に追加
クラッチカバー組立体8は、摩擦駆動板23のクラッチディス82ク側に固定されたクラッチカバー28と、クラッチディスク82の近傍に配置されたプレッシャープレート51と、プレート51を付勢するするためのコーンスプリング52とを有する。 - 特許庁
When synchronizer rings 31, 36 supported to the clutch hub are moved in the direction of the axial line by a sleeve 20 spline-engaged with the clutch hub, their circular cone holes 31d, 36d are friction-engaged with conical surfaces 30d, 35d of the transmission gears which move against elastic energization to engage the movable cone faces and the fixed cone faces.例文帳に追加
クラッチハブにスプライン係合したスリーブ20によりクラッチハブに支持されたシンクロナイザリング31,36を軸線方向に移動すれば、その円錐穴31d,36dが変速歯車の円錐面30d,35dに摩擦係合され、変速歯車も弾性的付勢に抗して移動して可動コーン面と固定コーン面も係合される。 - 特許庁
The clutch 19, for example is constituted as a friction clutch with a cone part 39 and cutout part 40, and locked by a locking means 41.例文帳に追加
クラッチ装置19は、例えば、円錐部39および切り抜き部40を有する摩擦クラッチとして構成され、ロッキング手段41によって固定されている。 - 特許庁
The clutch disk 48 is formed into a flanged sleeve shape, and a cone shaped body 66 of each clutch unit 63 is formed in a disk part 48b.例文帳に追加
クラッチ盤48は、鍔付きスリーブ状をしており、盤部48bには、各クラッチユニット63の突起体66先端に対応した、すり鉢状の係合孔67が形成されている。 - 特許庁
The clutch cover assembly 1 comprises a clutch cover 2, a pressure plate 3, a diaphragm spring 4, a cone spring 30, a supporting plate 20, and a plurality of stud pins 10.例文帳に追加
クラッチカバー組立体1は、クラッチカバー2と、プレッシャープレート3と、ダイヤフラムスプリング4と、コーンスプリング30と、支持プレート20と、複数のスタッドピン10と、を備えている。 - 特許庁
The clutch cover assembly 1 is provided for pressing a friction member 53 of a clutch disc assembly 52 to a flywheel 51 of an engine or for releasing it, and comprises a clutch cover 2, a pressure plate 3, a diaphragm spring 4, a first cone spring 36 and a second cone spring 37, and a spacer 46.例文帳に追加
クラッチカバー組立体1は、エンジンのフライホイール51にクラッチディス組立体52の摩擦部材53を押し付け及び押し付け解除するためのものであって、クラッチカバー2と、プレッシャープレート3と、ダイヤフラムスプリング4と、第1コーンスプリング36および第2コーンスプリング37と、スペーサ46とを備えている。 - 特許庁
A clutch cover assembly body 8 has a pressure plate 51 arranged on an engine side in the axial direction of a clutch disc 82, a clutch cover 28 fixed on a friction drive plate 23, and a cone spring 52 for energizing the plate 51 onto a transmission side in the axial direction.例文帳に追加
クラッチカバー組立体8は、クラッチディスク82の軸方向エンジン側に配置されたプレッシャープレート51と、摩擦駆動板23に固定されたクラッチカバー28と、プレート51を軸方向トランスミッション側に付勢するためのコーンスプリング52とを有している。 - 特許庁
The clutch cover assembly 1 is provided for pressing a friction member 53 of a clutch disc assembly 52 to a flywheel 51 of an engine or for releasing it, and comprises a clutch cover 2, a pressure plate 3, a diaphragm spring 4, a cone spring 14, and a restricting mechanism 10.例文帳に追加
クラッチカバー組立体1は、エンジンのフライホイール51にクラッチディス組立体52の摩擦部材53を押し付け及び押し付け解除するためのものであって、クラッチカバー2と、プレッシャープレート3と、ダイヤフラムスプリング4と、コーンスプリング14と、制限機構10とを備えている。 - 特許庁
A friction cone 46 and a coil spring 47 axially biasing the friction cone 46 provide the cam mechanism with cam resistance, the coil spring 47 biases the intermediate slider 45 to get off from the driven-side sleeve 52, and thereby the dog clutch mechanism 55 is maintained in the disconnected state.例文帳に追加
摩擦コーン46及びこれを軸方向に付勢するコイルばね47により、カム機構54にカム抵抗力を付与し、また、上記コイルばね47で中間スライダー45を被駆動スリーブ52側から離すように付勢することにより、ドグクラッチ機構55を切断状態に維持している。 - 特許庁
The increase of pressing force and the small areas of the pressure block cone surfaces 14a increases the bearing pressure of the pressure block 14 to prevent the balk ring body 13 from biting into the outer peripheral cone surface of the clutch gear, thereby solving a problem of the shift-in failure.例文帳に追加
この押し付け力増大と、押圧ブロックコーン面14aの小面積とで、押圧ブロック14の面圧が大きくなり、ボークリング本体13がクラッチギヤ外周コーン面に喰い付くのを防止し得て、シフトイン不良の問題を解消することができる。 - 特許庁
A function of the thrust bearing 29 imparts a relative rotational operation between a cone-clutch male portion 30 and a piston of the fluid spring even in an idling mode or a power transmission mode.例文帳に追加
スラスト軸受29の機能は、コーンクラッチ雄型部分30と流体スプリングのピストンとの間に、アイドリングまたは動力伝達モードでも、相対的な回転動作を与えることである。 - 特許庁
The inner peripheral inclined surface of the coupling sleeve then pushes the protrusions 14c to push the pressure block 14 radially inward to thereby increase a pressure block pressing force to the outer peripheral cone surface of the clutch gear.例文帳に追加
その後は、カップリングスリーブの内周傾斜面が突起14cを押して押圧ブロック14を径方向内方へ押し、クラッチギヤ外周コーン面への押圧ブロック押し付け力を増大させる。 - 特許庁
The cone spring 52 energizes the diaphragm spring 43 so as to maintain the axial positions of the inner peripheral ends of the lever members 43a of the diaphragm spring 43 at a constant level when the clutch disk 33 is worn.例文帳に追加
コーンスプリング50は、クラッチディスク33の摩耗時に、ダイヤフラムスプリング43のレバー部43bの内周端の軸方向位置を一定に保つようにダイヤフラムスプリング43を付勢している。 - 特許庁
When the elongation engagement member 61 moves in an axial direction, a cone clutch assembly 79 is engaged to retard rotation of a ramp plate 73 of a second ball ramp actuator 71.例文帳に追加
伸長係合部材61は軸方向に移動するとき、コーンクラッチアセンブリ79が係合し、第2ボールランプアクチュエータ71のランププレート73の回転を遅らせる。 - 特許庁
The torque limiter device 1 includes a flywheel 5, a clutch disc assembly 6, a cover plate 34, a pressure ring 32, a plurality of friction materials 26, a plurality of rivets 36, and a cone spring 33.例文帳に追加
トルクリミッタ装置1は、フライホイール5と、クラッチディスク組立体6と、カバープレート34と、プレッシャリング32と、複数の摩擦材26と、複数のリベット36と、コーンスプリング33と、を備えている。 - 特許庁
To provide a tapered cone clutch having high assembling efficiency wherein the set condition of three synchronizer rings is easily managed, and to provide a transmission using the same.例文帳に追加
3枚のシンクロナイザーリングのセット状態の管理が容易で組付性が高いテーパーコーンクラッチとそれを用いる変速機を提供することを目的とする。 - 特許庁
The neutral position brake mechanism 30 is provided with a liner action type actuator 40, and cups of 32, 33 of a cone type drive-reverse switching clutch 24 are used for the driven side members to be braked.例文帳に追加
中立時制動用制動機構30としては、リニア運動型のアクチュエータ40を備え、制動される被駆動部材としては、コーン型前後進切換クラッチ24のカップ32,33を利用する。 - 特許庁
In an inner peripheral surface 22-1 of a synchronizer ring 22 functioning as the friction slide member, a small diameter side 22-4 comes into contact with a gear cone surface of a clutch gear ahead of a large diameter side 22-5.例文帳に追加
摩擦摺動部材として機能するシンクロナイザリング22の内周面22−1は、小径側22−4が大径側22−5より先にクラッチギヤのギヤコーン面と接触する。 - 特許庁
A synchronizer ring 7 comprising a plurality of inner/outer cone rings 8, 12, 13 are interposed to constitute each inter-contact surface αto γ between an internal peripheral surface of a clutch hub mounted relatively irrotatable in a transmission main shaft and an external peripheral cone surface 10 of an idle rotating gear mounted relatively rotatable in the transmission main shaft.例文帳に追加
内外複数のリング8、12、13からなるシンクロナイザリング7は、変速機主軸に相対回転不能に装着されたクラッチハブの内周面と該変速機主軸に相対回転可能に装着された遊転ギヤの外周コーン面10との間に各接触面間α〜γを構成して介装されている。 - 特許庁
A cone spring 14 is supported to the clutch cover 2, and produces a load resisting the energizing force of the diaphragm spring 4 to flatten a variation in pressing load on the pressure plate 3 against the displaced amount of the diaphragm spring 4.例文帳に追加
コーンスプリング14は、クラッチカバー2に支持され、ダイヤフラムスプリング4の付勢力に対抗する荷重を発生することで、ダイヤフラムスプリング4の変位量に対するプレッシャープレート3への押付荷重の変化を平坦化するための部材である。 - 特許庁
To provide a transmission synchronizing device for reducing a peak value for an operating load during synchronization and preventing a balk ring and the tapered cone face of a clutch gear from being in a fitted condition when suppressing the operation of a support synchronizing force generation mechanism.例文帳に追加
同期中の動作荷重のピーク値を下げると共に、サポート同期力発生機構の作動を抑えたい時、ボークリングとクラッチギヤのテーパーコーン面が嵌合状態となることを防止する変速機の同期装置を提供する。 - 特許庁
A plurality of circumferential overlay layers 22 are axially arranged to overlay dissimilar metal (a friction material) on a conical surface 14 of an iron base ring 12 of this cone clutch (a synchronizing ring) provided with a conical friction surface, and then the friction surface 20 and spiral groove 20a are cut.例文帳に追加
円錐摩擦面を備えた円錐クラッチ(同期リング)の鉄製ベースリング12の円錐面14に、円周方向の肉盛り層22を軸方向に複数並べて異種金属(摩擦材)を肉盛りした後、摩擦面20および螺旋溝20aを切削加工する。 - 特許庁
This synchronizer ring 22 has top land parts 34 formed at intervals in the rotating shaft direction by forming a groove 32 on an inner peripheral face 22-1, and the top land part 34 at a small diameter side 22-4 is brought into contact with a gear cone face of a clutch gear ahead before a large diameter side 22-5.例文帳に追加
シンクロナイザリング22の内周面22−1には、溝32が形成されることでトップランド部34が回転軸方向に間隔をおいて形成されており、小径側22−4のトップランド部34が大径側22−5より先にクラッチギヤのギヤコーン面と接触する。 - 特許庁
In the vehicle door mirror device 10, a fitting surface 22 of a gear plate 20 and a surface 26 to be fitted of a clutch plate 24 are made to a side surface shape of a truncated cone making a support shaft 16 as a center axis and are fitted in the state that an urging force is applied.例文帳に追加
車両用ドアミラー装置10では、ギアプレート20の嵌合面22及びクラッチプレート24の被嵌合面26は支持軸16を中心軸とした円錐台の側面形状とされており、付勢力が作用した状態で嵌合面22と被嵌合面26とが嵌合している。 - 特許庁
In the cone clutch having the sheet-like friction member 30 affixed to the conical surface 14, the friction member 30 is formed of slits 40 beforehand so as to leave axial oil grooves 34 in the conical friction surface 32 of the friction member 30 after the friction member 30 is affixed to the conical surface 14.例文帳に追加
シート状の摩擦材30を円錐面14に貼付してなる円錐クラッチにおいて、円錐面14に摩擦材30を貼付した後に、摩擦材30の円錐摩擦面32に軸方向の油溝34が残るように、予め摩擦材30に切れ目40を入れてから貼付するようにした。 - 特許庁
A cone spring second elastic member is supported on the clutch cover 2, and produces a load against the energizing force of the diaphragm spring 4 during release operation to reduce the pressing load on the pressure plate 3 in a process in which the displaced amount of the diaphragm spring 4 is increased by the cushioning function of a friction member 53.例文帳に追加
コーンスプリング第2弾性部材は、クラッチカバー2に支持され、レリーズ動作中にダイヤフラムスプリング4の付勢力に対抗する荷重を発生することで、摩擦部材53のクッショニング機能によってダイヤフラムスプリング4の変位量が増大する過程において、プレッシャープレート3への押付荷重を減らしていくための部材である。 - 特許庁
The cone springs 36, 37 are supported by the clutch cover 2 for reducing the thrust load on the pressure plate 3 in the process that the displacement of the diaphragm spring 4 is increased with the cushioning function of the friction member 53, while generating a load resisting to the energizing force of the diaphragm spring 4 during releasing motion.例文帳に追加
コーンスプリング36,37は、クラッチカバー2に支持され、レリーズ動作中にダイヤフラムスプリング4の付勢力に対抗する荷重を発生することで、摩擦部材53のクッショニング機能によってダイヤフラムスプリング4の変位量が増大する過程において、プレッシャープレート3への押付荷重を減らしていく。 - 特許庁
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |